Baby 6mnd. Man wilt weer!

31-05-2020 23:36 83 berichten
Hallo dames,

Normaal lees ik in alle stilte de topics door maar heb nu zelf besloten er eentje aan te maken omdat er toch iets aan me knaagt.

Ik ben opzoek naar moeders die vrij snel weer zwanger zijn geworden na hun bevalling.

Wij zijn in november trotse ouders geworden van ons zoontje. Hij was absoluut gewenst, maar ik moet toegeven dat ik de eerste weken van mijn moederschap behoorlijk onderschat heb. Ons zoontje sliep tot ong. 16 weken overdag amper tot helemaal niks. Ons zoontje was doodmoe, huilde om alles en hem even alleen laten was toen een echte no go. Ik heb vaker gedacht dat ik een huilbabytje had. Toen hij de 4 maanden passeerde veranderde hij beetje bij beetje. Hij deed hazenslaapjes overdag en het huilen werd minder. (Er blijven uitzonderingen)

De eerste 3 maanden heb ik wel als zwaar ervaren. Het “babytje fase waar hij/zij niks kan” beviel me niet. Pas met 4 maanden ben ik het echt leuk gaan vinden en merk ik nu echt dat ik tot over mijn verliefd ben op ons zoontje. Daarnaast was ons zoontje de eerste weken een echte huilbaby. Wellicht dat dat ermee te maken heeft.

Nu heb ik altijd gezegd dat ik dolgraag 2 kinderen wil hebben, en het liefst met een zo min mogelijk leeftijdsverschil. Mijn zwangerschap was fantastisch en ik mis het ook oprecht. Mijn man geeft al weken aan weer dolgraag aan de 2e te willen beginnen. De vorige keer hebben we er 1,5 jaar over gedaan en heb ik 2 miskramen gehad. Man is bang dat hij weer zolang moet wachten. Eerst kreeg ik het wel eens te horen, nu begint hij er zelfs dagelijks over.

Ik wil heel graag een 2e kind maar toch is er iets wat me tegenhoud qua gevoel. Ik ben dus op zoek baar ervaringen. Moeders, hoe was het voor jullie? Hebben jullie er spijt van dat je niet langer gewacht hebben? Wat zijn vooral de voordelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst nog maar even een paar maanden verder ontzwangeren.

Bij twijfel niet doen

De meeste mensen gaan niet na zes maanden alweer aan de slag.
Ik was na 6 mnd weer zwanger. De eerste 9 mnd ben je nog extra vruchtbaar. Het was niet gepland, wel gewenst. Ze zijn nu 3 en 4 en groeien echt gezamenlijk op. Ze zijn dikke vrienden.

In het begin was het aanpoten. Nu zit er een op de kleuterschool en een op de peuterschool. Het wordt steeds makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Oja tussen mijn oudste en de tweede zit 8 jaar. Is nou eenmaal zo gegaan. Superleuke dynamiek hebben ze samen. Ik moest weer wennen opnieuw in de luiers maar de keerzijde was dat de tweede net zo getuttelt kon worden als de eerste. Alle scenario’s hebben hun charmes en hun keerzijdes
saartjepoes2 wijzigde dit bericht op 31-05-2020 23:47
79.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met een tweede, maar uit mijn ervaring met mijn eerste, wacht tot je er klaar/comfortabel mee bent, want je kan ook zomaar zwanger zijn (bij mij 1.5 maand)
Alle reacties Link kopieren
Man heeft niks te wilten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Leuk joh. Als t snel raak is, zit er 1,5 jaar tussen. En dan maar hopen op nog een jongetje!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
11, 12 en 13 zijn onze kinderen.

Mocht het je gegund zijn... ik vind zo kort op elkaar echt een aanrader!😊
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Luister naar je gevoel en geef jezelf de tijd. Het duurt negen maanden voordat je als vrouw weer een beetje 'jezelf' bent, je lijf weer tot rust is gekomen, je hormonen weer een beetje stabiel.

Ik ben ook geen 'baby-moeder', maar overweeg nu een eventuele derde er toch maar zo snel mogelijk achteraan te willen, want dan is die fase ook zo snel mogelijk voorbij. Mijn jongste is nu 10 maanden.

Mijn oudste en jongste schelen 3,5 jaar. Dat had ik vantevoren nooit bedacht. Ik dacht altijd mijn kids graag dicht op elkaar te willen maar er gebeurde in het eerste jaar van mijn oudste zoveel in mijn leven dat ik er echt niet nog een baby bij wilde. Man was ook eerder klaar voor een tweede dan ik, maar een kind is toch iets waar je allebei volledig achter moet staan. En voor elk leeftijdsverschil zijn wel voor- en nadelen te bedenken. Liever iets meer leeftijdsverschil en stabiele ouders dan lekker dicht op elkaar en een moeder die het niet aan kan toch?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo goed voor je lichaam en het klinkt obv je bericht ook helemaal niet alsof je het wel wilt. Dus ik zou tegen je man zeggen dat je minimaal 9 maanden ontzwangert en dat het onderwerp daarna weer op de agenda mag.
Alle reacties Link kopieren
Als je er nog niet aan toe bent, ben je er nog niet aan toe. En dan wacht man maar mooi even. Jij hebt de bevalling gedaan, en het klinkt alsof jij ook het grootste deel van de zorg die eerste maanden had, met de bijbehorende vermoeidheid. Dus het moet vooral gewoon goed voelen voor jou. Ik heb vriendinnen die na een half jaar dolgraag een tweede wilden. Maar ook die na een jaar het nog Spaans benauwd kregen bij dat idee (ook al wilden ze er uiteindelijk wel twee of meer). Dan moet je dus gewoon even wachten.
Want praktisch zijn er natuurlijk zowel voor als nadelen. Dicht op elkaar betekent niet jaren en jaren in de luiers, maar wel twee tegelijk. Niet 1 kind dat aan school toe is en een ander met middagslaapjes, maar wel twee die nog ontzettend veel niet zelf kunnen. Het een is niet beter of makkelijker dan het ander, het hangt gewoon af van wat je zelf wilt.
nausicaa schreef:
31-05-2020 23:48
Als je er nog niet aan toe bent, ben je er nog niet aan toe. En dan wacht man maar mooi even. Jij hebt de bevalling gedaan, en het klinkt alsof jij ook het grootste deel van de zorg die eerste maanden had, met de bijbehorende vermoeidheid. Dus het moet vooral gewoon goed voelen voor jou. Ik heb vriendinnen die na een half jaar dolgraag een tweede wilden. Maar ook die na een jaar het nog Spaans benauwd kregen bij dat idee (ook al wilden ze er uiteindelijk wel twee of meer). Dan moet je dus gewoon even wachten.
Want praktisch zijn er natuurlijk zowel voor als nadelen. Dicht op elkaar betekent niet jaren en jaren in de luiers, maar wel twee tegelijk. Niet 1 kind dat aan school toe is en een ander met middagslaapjes, maar wel twee die nog ontzettend veel niet zelf kunnen. Het een is niet beter of makkelijker dan het ander, het hangt gewoon af van wat je zelf wilt.
Ik had er een die sliep in de ochtend en de ander in de middag. Kon mijn kont niet keren.
Alle reacties Link kopieren
Ik was na een half jaar zwanger van de tweede. Heel hard onderschat wat dat met mijn lijf en met mijn hoofd deed. Toch zou ik het niet anders doen als ik opnieuw moest beginnen.

Inmiddels zijn we jaren verder en nu is het even slikken dat ze ook zo'n beetje tegelijk het huis uit gaan :'(

Als je lichaam en hoofd aangeven dat het nog niet het moment is dan zou ik daar beter naar luisteren dan ik heb gedaan :)
Alle reacties Link kopieren
Jij bent er duidelijk niet aan toe dus man heeft pech zou ik zeggen.

Er komt vanzelf een moment dat je denkt ‘ja, nu kan het wel weer.’
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
31-05-2020 23:44
Ik was na 6 mnd weer zwanger. De eerste 9 mnd ben je nog extra vruchtbaar. Het was niet gepland, wel gewenst. Ze zijn nu 3 en 4 en groeien echt gezamenlijk op. Ze zijn dikke vrienden.
Wow, dit wist ik niet. Good to know.

In ieder geval, ik begrijp jullie beiden. Jij gaf voor je eerste kindje aan dat je graag weinig leeftijdsverschil wou tussen je kinderen & je man vond dit duidelijk een aantrekkelijk idee. Je standpunt is echter veranderd. Heb je al besproken met hem dat je hierin veranderd bent vanwege de "moeilijkheden" met jullie eerstgeborene?
leeg
Vertrouw op je gevoel en je verstand. Die zeggen nu "nee" tegen jou. Natuurlijk wil je graag rekening houden met je man, maar dit gaat wel om jouw lichaam. En als dat nog tijd nodig heeft om weer zichzelf te worden, geef het die dan zonder je bezwaard te voelen. Ik zal je de horrorverhalen uit mijn omgeving besparen, maar er kan een flinke lichamelijke prijs hangen aan snel meerdere kinderen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent er nu nog niet klaar voor en dat is voldoende. Iedereen ervaart het anders. Het hangt van je zwangerschap af, van je herstel maar ook van je kinderen. Je hebt geen enkele zekerheid want je weet niet hoe het gaat lopen. Hier zit er 1,5 jaar tussen en het was pittig. De tweede sliep pas na 1,5 jaar door en ze was heel vaak ziek. Daardoor vroeg ik me heel vaak af, hadden we niet beter even kunnen wachten. Of had ik de eerste niet wat meer tijd alleen gegund. Er was dagelijkse ruzie omdat ze juist zo kort verschillen. Dus zou ik het opnieuw doen? Ik weet het niet. Maar onthoud wel dat iedere fase anders is en dat ervaar je ook anders. Ik zou voor nu zeggen, geniet er nog van. Geniet van deze tijd want het gaat al zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de rest. Hoe oud ben je zelf TO? Als je tegen de veertig bent bijvoorbeeld kan ik je man wel begrijpen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier 14 maanden leeftijdsverschil en ik vind het top.

Maar zo te lezen ben jij er nog niet helemaal aan toe. En dat is natuurlijk volkomen normaal, je baby is net 6 maanden! Gun jezelf nog even de tijd en kijk over een paar maanden weer.
Alle reacties Link kopieren
Hier zit er 3,5 jaar tussen en mijn oudste is echt een zelfstandige meid al. En toch vind ik t zwaar hoor twee kids combineren en allebei helpen. Soms de baby laten huilen omdat je net de oudste staat te helpen met iets en heeeel vaak de oudste laten wachten omdat de baby tussendoor komt. Gelukkig is ze echt de meest trotse zus die je kan bedenken en heeft ze allee over voor haar baby zusje zoals ze haar zelf noemt.
Ik kan me niet indenken hoe ik t moest bolwerken als ze allebei nog zo klein waren.
where ever you go, go with your heart
Ik zou even wachten tot de baby minstens een jaar is, en het dan nog eens bekijken. De mijne schelen twee jaar, en dat was echt pittig toen de jongste nog een baby was! Ik denk dat voor mij een verschil van 3 jaar makkelijker/beter was geweest, hoewel ze nu (5 en 7) wel leuk samen spelen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een baby van 5.5 maand, man wil ook al een tweede. Ik overigens ook. Maar ik merk aan ALLES dat ik nog helemaal niet volledig hersteld ben, ook al voel ik me heel goed. Daarom wachten wij minimaal 9 maanden voordat we contact opnemen met de feetiliteitskliniek (eerste kwam via een traject).
Alle reacties Link kopieren
3 maanden na de eerste weer zwanger. Tweede is precies een jaar na de eerste geboren. Nooit spijt gehad van deze keuze. Heb de zwangerschap niet echt als zwaarder ervaren. En na de geboorte van de tweede zijn er nog best veel rustmomentjes voor de baby omdat de oudste ook nog veel slaapt.
Maar ik heb na mijn zwangerschappen nooit het gevoel gehad 9 maanden te moeten herstellen. (met 6 kinderen binnen 9 jaar is daar ook nooit de tijd voor geweest- maar absoluut niet het idee dat ik daarmee mijn lijf te kort gedaan heb).
hmmm..

Ik weet niet of andere ervaringen je kunnen helpen. Als je twijfelt moet je het niet doen.

(Ik haal dit misschien weer weg, dus zouden jullie niet willen quoten?, dank)
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 16:02
Reden: Verhaal weggehaald nadat TO weer een reactie heeft geplaatst.
81.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je man heeft makkelijk praten; zijn taak zit er zo op, jíj bent negen maanden zwanger (wat meestal niet zo handig is, zo snel al na de vorige keer) jíj mag de bevalling doen, en jíj bent de eerste drie maanden fulltime thuis en dus met de baby én dreumes bezig.

Kort gezegd; jij bent degene die bepaalt wanneer er weer over gepraat kan worden, man moet stoppen met zeuren. Hartstikke leuk hoor, twee kindjes, maar jij mag al het zware werk doen ;) Mannen hebben makkelijk praten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven