Baby huilt de hele dag

19-01-2020 21:52 504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon is inmiddels 2 weken oud. Hij krijst de hele dag door, ik weet niet wat ik moet doen. Ik sta stijf van de spanning en loop enorm op mijn tenen als kind stil is. Medisch is er niets aan de hand. De enige moment dat hij rustig stil is, is als hij in zijn Maxi-Cosi ligt, in de auto. Ik pak hem thuis ook stevig in. Ik weet het ff niet. Heb ik een huilbaby gekregen?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
19-01-2020 22:15
Ok, nu je topic gelezen maar waarom geef je hem in vredesnaam geitenmelk?
Dat lijkt het meest op borstvoeding Kabrita geitenmelk.
Alle reacties Link kopieren
Wat zwaar zeg.

Ontstrekt je baby ook? Overprikkeld misschien? Een baby van 2 weken is na max 1uur wakker echt weer moe.

Ik had bij de oudste dat ze gewoon niet relaxed tegen mij aan kon liggen. 1x osteopaat en een compleet ander meisje (en wat die osteopaat nu precies gedaan heeft? Beetje met de vingers onder het nekje. Was echt nauwelijks te zien). Ook minder huilen nadien. En die kon daarvoor trouwens ook erg goed slapen in het autostoeltje.
mandylion wijzigde dit bericht op 19-01-2020 22:21
10.40% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Flesvoeding van geitenmelk is beter dan 'gewone' flesvoeding;
Fabel
Tot je baby 1 jaar is, mag hij nog geen gewone geitenmelk drinken. Wel is er voor baby’s zogenaamde zuigelingenvoeding (flesvoeding) op basis van geitenmelk op de markt. Denk aan de merken Kabrita of Nanny Care. Dat is echter geen betere voeding dan ‘gewone’ flesvoeding, die van koemelk gemaakt is. Uit onderzoek blijkt dat baby’s er niet beter van groeien en zich ook niet anders ontwikkelen. Ook wordt de melk niet beter verteerd en geeft het even vaak klachten zoals krampjes.
In het verleden claimden fabrikanten weleens dat geitenmelk beter verteerbaar is. Maar dit is niet bewezen en mag daarom ook niet op de verpakking staan.
Het maakt dus niet zoveel uit.
Huilt hij alleen thuis?
Of ook bij dokters / in 't ziekenhuis?

Anders filmen hoe het er thuis aan toe gaat?
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:17
Dat lijkt het meest op borstvoeding Kabrita geitenmelk.
Oh, dat is zeker nieuw dan. Geeft dat niet sneller allergische reacties? Heb je ook al geprobeerd hoe hij reageert op gewone babymelk?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
19-01-2020 22:16
Huilt hij ook als je gewoon lekker samen met hem in bed ligt en hem op je borst laat liggen?
Nee, dan huilt hij niet. Ik kan niet de hele dag hem op mij laten liggen. Ik heb een knuffel met mijn geur naast hem neergelegd.
gefeliciteerd!!! en relax, het gaat over
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
19-01-2020 22:21
Oh, dat is zeker nieuw dan. Geeft dat niet sneller allergische reacties? Heb je ook al geprobeerd hoe hij reageert op gewone babymelk?
Ik wacht daar nog even mee. Afgelopen tijd heeft zoon 2 verschillende voeding gehad. Eerst borstvoeding en nu geitenmelk.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 19-01-2020 22:23
0.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was zelf een huilbaby. Mijn moeder werd er gek van. Ze heeft alles geprobeerd en er is nooit een reden gevonden. Deze huilfase duurde ongeveer 4/5 maanden. Van wat ik heb gehoord werd ze erg wanhopig en ging ze eraan echt aan onderdoor. Het lijkt me bijzonder zwaar. De fase was uiteindelijk voorbij en daarna was ik juist heel makkelijk. Het enige aantoonbare was dat ik dus vaak darmkrampjes had. En ik kreeg trouwens bv. Ze probeerde ook allerlei voedsel uit of het kon liggen aan wat zij at. Ik heb dus nog wel een prikkelbare darm, maar ben geen huilbaby meer. Hou vol, neem je rust en zorg voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:22
Nee, dan huilt hij niet. Ik kan niet de hele dag hem op mij laten liggen. Ik heb een knuffel met mijn geur naast hem neergelegd.
Waarom niet? je zit toch gewoon nog in je kraamperiode? Dan hoor je de hele dag alleen maar te doen wat je baby fijn vindt.
Am Yisrael Chai!
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:22
Nee, dan huilt hij niet. Ik kan niet de hele dag hem op mij laten liggen. Ik heb een knuffel met mijn geur naast hem neergelegd.
Waarom kan dat niet? Lekker aan toe geven. En dan af en toe een kwartiertje in de doek tegen jou aan om de stofzuiger door het huis te jagen.

Hierom heb je verlof. Baby's plakken graag aan hun moeder.
Alle reacties Link kopieren
Zou je iemand kunnen vragen om voor jullie te zorgen zodat je even een weekje met hem op bed kan gaan liggen? Kunnen jullie allebei bijkomen en hopelijk uit de huilcirkel komen?
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:23
Ik wacht daar nog even mee. Afgelopen tijd heeft zoon 2 verschillende voeding gehad. Eerst borstvoeding en nu geitenmelk.
Geitenmelk is niet echt gangbaar dus de kans bestaat dat ie juist daarvan gaat huilen. Dus ik zou juist wel, al is het maar een dagje, uitproberen wat er gebeurt als je hem gewoon hypoallergene voeding geeft en zijn ritme een dagje volgt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je kindje zo huilt. Heb je al geprobeerd om hem gewoon een half uurtje te laten huilen? Hier had een dochter tijd nodig om zelf in slaap te vallen. Daar was dat de oplossing.
fashionvictim schreef:
19-01-2020 22:26
Geitenmelk is niet echt gangbaar dus de kans bestaat dat ie juist daarvan gaat huilen. Dus ik zou juist wel, al is het maar een dagje, uitproberen wat er gebeurt als je hem gewoon hypoallergene voeding geeft en zijn ritme een dagje volgt.
Hier ben ik het dus heel sterk mee eens. Geitenmelk is helemaal niet zo geweldig voor de mens als ze denkt.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
19-01-2020 22:25
Zou je iemand kunnen vragen om voor jullie te zorgen zodat je even een weekje met hem op bed kan gaan liggen? Kunnen jullie allebei bijkomen en hopelijk uit de huilcirkel komen?
Huh? Twee weken na je bevalling heb je toch nog sowieso geen verplichtingen?

Is je schoonmoeder er nog, Duchess?
Am Yisrael Chai!
Een half uur een twee weken oude baby laten huilen zou ik dus nooit doen. Wat een stress komt er dan vrij bij zo'n kleintje.
Ook gehad.
Wakker stond gelijk aan huilen (zeg maar gerust: krijsen)

Op een gegeven moment ben je inderdaad volledig op en totaal opgefokt.

Wat hier iets heeft geholpen was een draagdoek en inbakeren. Maar vooral ouder worden: met 6 maanden ging het beter. Nog steeds heel slecht slapen maar de dag stond niet meer in het teken van huilen.

Mijn kind heeft een beperking die er waarschijnlijk mee te maken heeft gehad, maar dat terzijde. Er zijn ook 'gewone' huilbaby's.

Sterkte!
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 22:29
1.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Emma93 schreef:
19-01-2020 22:26
Vervelend dat je kindje zo huilt. Heb je al geprobeerd om hem gewoon een half uurtje te laten huilen? Hier had een dochter tijd nodig om zelf in slaap te vallen. Daar was dat de oplossing.
Je gaat een baby van 2 weken toch geen half uur laten huilen, kom op!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:23
Ik wacht daar nog even mee. Afgelopen tijd heeft zoon 2 verschillende voeding gehad. Eerst borstvoeding en nu geitenmelk.
Er is toch niets mis met wat verschillende voeding uitproberen?
Wat als hij van deze voeding kramp heeft maar van andere voeding misschien niet? Waarom wachten? En hoe lang dan?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Emma93 schreef:
19-01-2020 22:26
Vervelend dat je kindje zo huilt. Heb je al geprobeerd om hem gewoon een half uurtje te laten huilen? Hier had een dochter tijd nodig om zelf in slaap te vallen. Daar was dat de oplossing.
Baby (van 2 weken) een half uur laten huilen. Echt doe normaal zeg.
Cateautje schreef:
19-01-2020 22:27
Hier ben ik het dus heel sterk mee eens. Geitenmelk is helemaal niet zo geweldig voor de mens als ze denkt.
Het is gewoon babypoeder, alleen dan met geitenmelkeiwit ipv koemelkeiwit.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
19-01-2020 22:28
Een half uur een twee weken oude baby laten huilen zou ik dus nooit doen. Wat een stress komt er dan vrij bij zo'n kleintje.
We lijken wel een echo :D .
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Lekker bij je houden dan. Heb je een draagzak?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je met hem naar de spoedeisende hulp gegaan? Dat daar vanalles gecheckt is wil niet zeggen dat je bijvoorbeeld een allergie of (verborgen) reflux kunt uitsluiten. Bespreken op CB of naar de huisarts dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven