Baby huilt de hele dag

19-01-2020 21:52 504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon is inmiddels 2 weken oud. Hij krijst de hele dag door, ik weet niet wat ik moet doen. Ik sta stijf van de spanning en loop enorm op mijn tenen als kind stil is. Medisch is er niets aan de hand. De enige moment dat hij rustig stil is, is als hij in zijn Maxi-Cosi ligt, in de auto. Ik pak hem thuis ook stevig in. Ik weet het ff niet. Heb ik een huilbaby gekregen?
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:22
Nee, dan huilt hij niet. Ik kan niet de hele dag hem op mij laten liggen. Ik heb een knuffel met mijn geur naast hem neergelegd.
En hoe is dat voor jou? Om daar aan toe te geven? Gewoon met baby samen zijn en niks hoeven of plannen ? In heel veel culturen wordt niet voor niks 40 dagen kraamtijd aangehouden waar moeder en kind ongestoord kunnen samenzijn.

Laat vrienden familie voor je koken. Ken je de mealtrainwebsite?

Draagdoek kan een uitkomst zijn. Soms moeten baby s wennen aan de strakke omhulling maar iha kunnen ze er zeer van ontspannen.

Baby s zijn geprogammeerd om zich veilig te voelen bij moeder /primaire verzorger. Een baby in de box bed slaapkamer is iets wat wij in onze maatschappij bedacht hebben maar waar een baby geen boodschap aan heeft.

Het wordt echt beter met de tijd maar in vermoeidheid en spanning is dat he moelijk te voelen.

Hang in there
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer kinderen en baby bleef maar huilen. Dus ja ik liet haar gewoon liggen en huilen. Dan stopte ze het snelste. Als ik haar ging troosten stopte het helemaal niet.
geitenmelk is niet beter dan gewone flesvoeding https://www.consumentenbond.nl/voedings ... an-koemelk

probeer verschillende soorten voeding
Als je kindje niet huilt in een verticale houding en wel in een horizontale houding kun je eens kijken of het reflux is of dat het aan het nekje ligt.

Bij onze zoon was het overduidelijk dat het aan de voeding lag. Na elke fles gillen en alleen slapen in een verticale houding. Bij hem hielp alleen medicatie en speciale voeding.

Maar is het duidelijk wanneer je kindje huilt of huilt t 24/7?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
19-01-2020 22:23
Waarom niet? je zit toch gewoon nog in je kraamperiode? Dan hoor je de hele dag alleen maar te doen wat je baby fijn vindt.
Ik wil zelf ook wel even slapen.
fashionvictim schreef:
19-01-2020 22:28
We lijken wel een echo :D .
Ik zag het ja.

Maar even samenvattend dan:

- baby lekker laten plakken
- partner het huishouden laten doen
- medische oorzaak uitsluiten
- goed voor jezelf zorgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen huilbaby, maar ik lig nog steeds heerlijk een paar uur per dag met baby (5 weken) op de borst in bed. In mijn geval voor borstvoeding, maar stiekem ook omdat ik het zelf HEERLIJK vind en deze fase maar zo kort duurt. Dat huishouden wacht wel. Baby doet het hier ook lekker op. We genieten er beide van.
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:30
Ik wil zelf ook wel even slapen.
Heb je al een cosleeper?
Alle reacties Link kopieren
Inbakeren al geprobeerd?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Emma93 schreef:
19-01-2020 22:30
Ik heb meer kinderen en baby bleef maar huilen. Dus ja ik liet haar gewoon liggen en huilen. Dan stopte ze het snelste. Als ik haar ging troosten stopte het helemaal niet.
een baby van twee weken laten huilen vind ik bizar
Tiana_76 schreef:
19-01-2020 22:28
Het is gewoon babypoeder, alleen dan met geitenmelkeiwit ipv koemelkeiwit.
Ja, in de vorm van een nieuwe hype. Koemelk is beproefd voor vele decennia en de meeste baby's gaan daar heel goed op.
Nouschi schreef:
19-01-2020 22:30
Inbakeren al geprobeerd?
Dan ook eerst reflux laten uitsluiten, dat is een contra-indicatie.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
19-01-2020 22:28
Het is gewoon babypoeder, alleen dan met geitenmelkeiwit ipv koemelkeiwit.
Ja, dat snap ik, maar goed, net zoals mensen voor koemelk allergisch kunnen zijn kan dat voor geitenmelk natuurlijk ook. Mijn dochter is bijvoorbeeld voor babypoedermelk niet allergisch maar voor gewone koemelk of van die pakken peutermelk wel, dat komt er direct weer uit. Mijn zoon kon ook een paar merken poedermelk wel verdragen maar gewone melk en sojamelk absoluut niet.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
19-01-2020 22:26
Geitenmelk is niet echt gangbaar dus de kans bestaat dat ie juist daarvan gaat huilen. Dus ik zou juist wel, al is het maar een dagje, uitproberen wat er gebeurt als je hem gewoon hypoallergene voeding geeft en zijn ritme een dagje volgt.
Volgens de kraamverzorgster is het niet goed voor de kleine om steeds van voeding over te stappen.
Alle reacties Link kopieren
Ach dochter had en heeft gewoon een sterke wil. Als baby een jaar lang alleen maar huilt moet je wat. Een half uur is echt niet heel lang hoor. Baby valt vanzelf weer in slaap. Houden ze niets aan over. Ook een baby van twee weken niet.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad: draagdoek! Baby ligt tegen je aan en wordt 'vanzelf' gewiegd door jouw bewegingen, jij hebt je handen vrij.

Ik had als eerste draagdoek een elastische (tricot) draagdoek van ByKay. Voor 22,50€ op Marktplaats gescoord. Als het niks voor je is, dan heb je hem ook zo weer verkocht.

Eerste keer heeft baby 5 minuten geprotesteerd (omdat het nieuw was denk ik). Daarna was het alleen maar top. Baby sliep in de draagdoek heerlijk tegen mij aan, ik deed intussen de was in de machine, de vaatwasser uitruimen, de was ophangen etc.

Of ik ging ff Netflixen met oordopjes in (zodat baby geen last had van het geluid).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:32
Volgens de kraamverzorgster is het niet goed voor de kleine om steeds van voeding over te stappen.
Uren huilen is niet goed voor jullie allemaal.

Ik ben het dan op zich wel eens met FV: beter uitsluiten dat het aan de voeding ligt.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:30
Ik wil zelf ook wel even slapen.
Ik slaap hier soms met baby op mij. Ik slaap heel rustig en beweeg nauwelijks. Ingebouwd met kussens, partner blijft dan in de kamer of rommelt wat in de buurt, voor een oogje in het zeil.
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:32
Volgens de kraamverzorgster is het niet goed voor de kleine om steeds van voeding over te stappen.
nee je moet het wel even de tijd geven. hoe lang krijgt ie nu die geitenpoeder?
Alle reacties Link kopieren
Maar bij een huilbaby raden ze het wel sterk af om met voesing te switchen. Overgaan op nieuwe voeding kan ook weer krampjes geven.

Wat bij ons goed werk was door haar op dr buikje te laten slapen. Ze kon slecht tegen gestrekt zijn, verder hadden we een kersenpittenkussentje voor haar.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:22
Nee, dan huilt hij niet. Ik kan niet de hele dag hem op mij laten liggen. Ik heb een knuffel met mijn geur naast hem neergelegd.
En hoe lang mag je baby per dag dan wel op je liggen?

Je baby is pas 2 weken en heeft dat nodig. Voor je huishouden regel je maar iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
19-01-2020 22:27
Huh? Twee weken na je bevalling heb je toch nog sowieso geen verplichtingen?

Is je schoonmoeder er nog, Duchess?
Schoonmoeder is weg, die wil ik niet in huis. Verschrikkelijke vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Emma93 schreef:
19-01-2020 22:30
Ik heb meer kinderen en baby bleef maar huilen. Dus ja ik liet haar gewoon liggen en huilen. Dan stopte ze het snelste. Als ik haar ging troosten stopte het helemaal niet.
Naast dat ik het echt doodzielig en best wel bizar vind, heeft Duchess niet meer kinderen en gewoon bevallingsverlof. Dus je advies is voor haar helemaal absurd, je gaat toch zo'n jonge baby niet een half uur laten huilen en zoveel stress aandoen alleen maar omdat je bedacht hebt dat je hem niet wil troosten? Daar kan een baby serieus ontwikkelingsstoornissen van krijgen, dus je advies is nog gevaarlijk ook.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Maar dan huilt ie toch niet de hele dag, als hij wel lekker bij jou ligt en slaapt. Hij huilt als ie niet bij jou is. Huilt ie ook als je man ‘m tegen zich aanhoudt? De eerste weken heb ik ook eigenlijk de hele dag met baby tegen me aangeplakt gezeten. (Al sliep ie s nachts gelukkig al vrij snel in z’n wiegje)
Emma93 schreef:
19-01-2020 22:32
Ach dochter had en heeft gewoon een sterke wil. Als baby een jaar lang alleen maar huilt moet je wat. Een half uur is echt niet heel lang hoor. Baby valt vanzelf weer in slaap. Houden ze niets aan over. Ook een baby van twee weken niet.
Mijn jongste heeft 11 maanden lang uren en uren per dag gehuild. Nooit alleen laten liggen. En de meningen zijn verdeeld over je laatste bewering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven