Baby huilt de hele dag

19-01-2020 21:52 504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon is inmiddels 2 weken oud. Hij krijst de hele dag door, ik weet niet wat ik moet doen. Ik sta stijf van de spanning en loop enorm op mijn tenen als kind stil is. Medisch is er niets aan de hand. De enige moment dat hij rustig stil is, is als hij in zijn Maxi-Cosi ligt, in de auto. Ik pak hem thuis ook stevig in. Ik weet het ff niet. Heb ik een huilbaby gekregen?
Draagdoek was hier de oplossing (ik moest dan wel in een stevig tempo lopen). Jongste huilde ook veel en spuugde zich een ongans. Ik ben er bij hem vanuit gegaan, dat er niets medisch aan de hand was, daar hij in de draagdoek te troosten was. Het was bij hem voor een groot deel karakter denk ik.

Sterkte, dat huilen is echt heel naar. Ben je in de gelegenheid om af en toe een paar uur zonder kind door te brengen?
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad weg met die geitenmelk. Nergens goed voor. Alleen maar een modern hype product. Gewoon goede voeding geven. Dan stopt baby ook sneller met huilen. Misschien vindt ze die geitenmelk gewoon niet lekker of krijgt ze er last van.
Frederika-Jael schreef:
19-01-2020 22:33
Maar bij een huilbaby raden ze het wel sterk af om met voesing te switchen. Overgaan op nieuwe voeding kan ook weer krampjes geven.

Wat bij ons goed werk was door haar op dr buikje te laten slapen. Ze kon slecht tegen gestrekt zijn, verder hadden we een kersenpittenkussentje voor haar.
Op de buik laten slapen wordt ook sterk afgeraden.
Alle reacties Link kopieren
Emma93 schreef:
19-01-2020 22:32
Ach dochter had en heeft gewoon een sterke wil. Als baby een jaar lang alleen maar huilt moet je wat. Een half uur is echt niet heel lang hoor. Baby valt vanzelf weer in slaap. Houden ze niets aan over. Ook een baby van twee weken niet.
:sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Emma93 schreef:
19-01-2020 22:32
Ach dochter had en heeft gewoon een sterke wil. Als baby een jaar lang alleen maar huilt moet je wat. Een half uur is echt niet heel lang hoor. Baby valt vanzelf weer in slaap. Houden ze niets aan over. Ook een baby van twee weken niet.
Zeker wel, een baby van 2 weken kan daar een hechtingsstoornis aan overhouden want een baby kan geen klok kijken en een half uur voelt voor zo'n kleintje even lang als een jaar. Het is gewoon bewezen dat het stressniveau van een jonge baby door het dak schiet als je het zo lang negeert.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Emma93 schreef:
19-01-2020 22:32
Ach dochter had en heeft gewoon een sterke wil. Als baby een jaar lang alleen maar huilt moet je wat. Een half uur is echt niet heel lang hoor. Baby valt vanzelf weer in slaap. Houden ze niets aan over. Ook een baby van twee weken niet.
Genoeg onderzoeken die anders beweren. Ik vind het vooral raar dat je er toe in staat bent.
fashionvictim schreef:
19-01-2020 22:36
Zeker wel, een baby van 2 weken kan daar een hechtingsstoornis aan overhouden want een baby kan geen klok kijken en een half uur voelt voor zo'n kleintje even lang als een jaar. Het is gewoon bewezen dat het stressniveau van een jonge baby door het dak schiet als je het zo lang negeert.
En baby leert zichzelf een patroon aan van 'stil huilen' waarbij het cortisolniveau hoog blijft zonder dat er gehuild wordt. Baby ervaart dus stress zonder signalen af te geven. Dat is pas naar. En ook schadelijk.
Echt even bellen met de huisarts, ook omdat je je zo rot voelt.
Daarnaast kijken hoe het wél kan, als er een manier is waarop het wel kan. Slaapt hij nooit langere stukken? En als het je niet meer lukt, zoek dan hulp.
Ik ben van een ouder met heel duidelijke principes naar een ouder die graag rust in huis wilde gegaan. En dat zorgde er voor dat ik dingen deed die ik eerst niet bedacht had, maar ze werkten wel.
En het is ruk dat je je zo voelt, dus sterkte voor jou.
Heb je zelf dagelijks geitenmelk gedronken tijdens de zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, het is sowieso nergens voor nodig dus laten we dat gekke advies vooral negeren.

Duchess, waarom vind je dat je baby in zijn bed moet liggen? Neem het nu maar van mij aan: je leven wordt het allermakkelijkst als je de eerstkomende tijd gewoon het ritme van je baby volgt. Als ie niet huilt als hij bovenop jou ligt, dan neem je hem lekker bovenop je. Ga je lekker zitten forummen of Netflixen of lezen of wat je dan ook in die houding kan doen, is voor je eigen herstel ook nog eens goed.
Am Yisrael Chai!
Geloof er ook geen reet van. Emma beweert de raarste dingen in diverse topics.

Gewoon bij je nemen hoor TO. Of bij paps leggen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-01-2020 22:39
Heb je zelf dagelijks geitenmelk gedronken tijdens de zwangerschap?
Dacht ik ook al aan. Als Duchess zelf nooit geitenzuivel eet of drinkt heeft baby het in de buik sowieso ook nooit binnengekregen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een wandelende zombie. Bij elke kik en ademhaling sta ik stijf van de spanning. Zelfs tijdens mijn slaap hoor ik hem huilen. Ik slaap erg licht.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 19-01-2020 22:43
1.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
19-01-2020 22:36
Genoeg onderzoeken die anders beweren. Ik vind het vooral raar dat je er toe in staat bent.
Tip: even loepen
Alle reacties Link kopieren
Ik las in een ander topic dat je Infacol niet aandurft omdat het zoet is? Heb je dat intussen wel geprobeerd?

Er zit geen suiker in Infacol. En je geeft ook geen liters van dat spul... maar wie weet heeft je zoontje dan wel minder pijn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Tiana_76 schreef:
19-01-2020 22:34
Mijn jongste heeft 11 maanden lang uren en uren per dag gehuild. Nooit alleen laten liggen. En de meningen zijn verdeeld over je laatste bewering.
de meningen van ontwikkelingspsychologen zijn daar anders heel eensgezind over, niet doen want het kan een hechtingsprobleem geven dat zich op latere leeftijd uit
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
19-01-2020 22:40
Geloof er ook geen reet van. Emma beweert de raarste dingen in diverse topics.
Precies. Gewoon laten lullen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:42
Ik ben een wandelende zombie. Bij elke kik en ademhaling sta ik stijf van de spanning. Zelfs tijdens mijn slaap hoor hoor ik hem huilen. Ik slaap erg licht.
Maar hoe komt dat dan? Doe je jezelf dat ook niet aan?

Sta je ook stijf van de spanning als hij gewoon naast je in je bed ligt, of bovenop je ligt? Of sta je inmiddels stijf van de spanning omdat je vindt dat hij niet mag huilen en dat hij een door jou bedacht ritme moet volgen?

Huilt hij echt 24 uur per dag of zijn er ook momenten waarop hij niet huilt? Je zei al dat hij bovenop jou niet huilt, en in de maxicosi niet. Zijn er meer dingen waardoor hij niet huilt?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
19-01-2020 22:42
Tip: even loepen
Ik ben in de war met een andere Emma hier denk ik.. Ik dacht dat zij hier al heel lang rond liep maar deze is nieuw?
Interessante loep ja..
Volg de wensen van je zoontje. Als hij bij je wil liggen accepteer dat dan en laat de boel de boel. Hier heb ik denk ik een week of 8 met zoontje op mijn buik gelegen, gezeten en gedragen in een draagstoel. Langzaam aan kon hij steeds langer "alleen" liggen.
Mijn ervaring is, als je de behoeftes van je baby volgt, ze lekker in hun vel zitten en het alleen maak makkelijker wordt. Het is even investeren maar dat weet je van te voren als je aan kinderen begint.

Het ene kindje heeft behoefte aan mama terwijl de ander het al best een tijdje zonder kan. Ik ben zelf een buikslaper en merkte dat zoontje ook graag op zijn buik sliep. Sinds we heb dus op zijn buik leggen slaapt hij grote stukken.
Inmiddels is hij 8 maanden, leg hem op zijn rug in bed, en hij draait meteen zelf op zijn buik en valt dan in slaap.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:42
Ik ben een wandelende zombie. Bij elke kik en ademhaling sta ik stijf van de spanning. Zelfs tijdens mijn slaap hoor ik hem huilen. Ik slaap erg licht.
Ik zou even naar de huisarts gaan, niet alleen voor je kleintje maar ook voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Licht slapen is trouwens normaal als je een jonge baby hebt. Je hele hormoonhuishouding is erop gericht om elke afwijking in bijvoorbeeld je kindje's ademhaling te horen zodat je kunt ingrijpen bij gevaar.
Am Yisrael Chai!
waarom ben je zo gespannen dan? klinkt lullig maar jouw gevoel kan ook de oorzaak zijn van de onrust van de baby, vicieuze cirkel
Dat een jonge baby huilt als hij/zij alleen is, is volgens mij heel normaal. Zelfstandig slapen kwam hier pas veel later, zich alleen vermaken (dus wakker zijn en zonder huilen in de box ook pas een stuk later). Alhoewel, zonder huilen in de box is mij nooit gelukt moet ik bekennen.

Niemand kan vanaf hier beoordelen waarom jouw baby huilt, maar als er iets is wat werkt, doe dat dan vooral zoveel mogelijk.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 22:46
1.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Neemt je baby niet gewoon jouw spanning over en kan daardoor niet slapen en daardoor veel huilen?
anoniem_394527 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 22:46
14.12% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven