Baby huilt de hele dag

19-01-2020 21:52 504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon is inmiddels 2 weken oud. Hij krijst de hele dag door, ik weet niet wat ik moet doen. Ik sta stijf van de spanning en loop enorm op mijn tenen als kind stil is. Medisch is er niets aan de hand. De enige moment dat hij rustig stil is, is als hij in zijn Maxi-Cosi ligt, in de auto. Ik pak hem thuis ook stevig in. Ik weet het ff niet. Heb ik een huilbaby gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Nu je flesvoeding geeft kan vriend toch ook overnemen en jij even bijslapen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-01-2020 22:45
waarom ben je zo gespannen dan? klinkt lullig maar jouw gevoel kan ook de oorzaak zijn van de onrust van de baby, vicieuze cirkel
Ja, precies.
Am Yisrael Chai!
even naar de huisarts duchess. het moet niet zo ingewikkeld zijn om je even een paar nachten te laten slapen met medicatie. baby heeft immers de fles en vader kan ook zijn handen uit de mouwen steken
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
19-01-2020 22:44
Maar hoe komt dat dan? Doe je jezelf dat ook niet aan?

Sta je ook stijf van de spanning als hij gewoon naast je in je bed ligt, of bovenop je ligt? Of sta je inmiddels stijf van de spanning omdat je vindt dat hij niet mag huilen en dat hij een door jou bedacht ritme moet volgen?

Huilt hij echt 24 uur per dag of zijn er ook momenten waarop hij niet huilt? Je zei al dat hij bovenop jou niet huilt, en in de maxicosi niet. Zijn er meer dingen waardoor hij niet huilt?
Als hij niet huilt, heb ik geen spanning, maar ik ben wel alert en dan denk ik kut weer dat gehuil. Ik kan hem dan niet troosten. Tijdens slaapjes huilt hij niet. De rest wel.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:42

. Zelfs tijdens mijn slaap hoor ik hem huilen. Ik slaap erg licht.
Dat hebben toch alle moeders?
Zou ook niet best zijn als jij je kind dan niet zou horen en gewoon zou doorslapen. Dan zou je kind binnen de kortste keren verhongeren.

Moeders zijn ook geprogrammeerd om niet tegen huilen te kunnen zodat ze in actie gaan komen als de baby huilt en voor de baby gaan zorgen.

Je hebt ontdekt dat je baby niet huilt als de baby op je kan liggen. Doe dat dan ook zoveel mogelijk.
Als kind dan toch flesvoeding krijgt ... hulp inschakelen?

Oma, opa, tantes, vriendinnen, ... zodat jij af en toe rust hebt en kind effe niet hoort?

Desnoods zelfs kind gewoon een paar uur meegeven naar hen thuis of zelf het huis uit rennen.

(Ik neem daarbij aan dat pa moet werken. En ook doodmoe wordt van dat gehuil 's nachts.)
Alle reacties Link kopieren
ik heb even terug gelezen..

Te vroeg geboren : levert spanning op (hij is niet extreem klein overigens vind ik)
Borstvoeding lukt niet : levert spanning op
Continue alles onder controle willen houden : levert spanning op.

Kortom.. je bent zo gespannen, dat voelt een kindje ook aan.

Relax.. echt.. en trek aan de bel bij de verloskundig etc. als je zo blijft, want dit is voor niemand fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ohja trouwens, allebei mijn kinderen hebben de eerste weken gewoon bovenop mij geslapen. Ik had mezelf helemaal ingebouwd met kussen zodat ik niet kon draaien in mijn slaap.
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:42
Ik ben een wandelende zombie. Bij elke kik en ademhaling sta ik stijf van de spanning. Zelfs tijdens mijn slaap hoor ik hem huilen. Ik slaap erg licht.
Ga naar de huisarts en zoek hulp voor jezelf. Ik denk dat hij je spanning voelt en mamawarmte mist. Nogmaals neem hem lekker bij je, dan is hij stuk. Zo kunnen jullie beide bijslapen en zal je zien dat je relaxter word en de baby uitgeruster.
Alle reacties Link kopieren
Go with the flow.. Hij is 2 weken.. hij heeft nog geen ritme.. Hij slaapt waar en wanneer hij wil.. Dus ligt hij in de box en valt hij in slaap..lekker laten liggen.. Hij moet niet in zijn eigen bed, hij mag gewoon bij jou... Ik heb weken met een baby bovenop me geslapen. Anders was hij niet stil. Ik dacht " dan zal hij het wel nodig hebben" ..

Laat het los.. echt.. je maakt jezelf knettergek
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
19-01-2020 22:46
Nu je flesvoeding geeft kan vriend toch ook overnemen en jij even bijslapen?
Als hij thuiskomt van werk, dan slaap ik bij. De nachten doe ik en rond 05:00 papa. Kan hij nog even slapen, voordat hij naar werk gaat.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 19-01-2020 22:54
0.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Probeer echt je spanning te verminderen. Mijn huilbaby had ook echt een prikkelarme omgeving nodig. Haar slaapkamertje had dus alleen een bedje en witte muren. Dat werkte het beste. En dan lekker in het donder neerleggen. Eventueel de stofzuiger op de gang aanzetten. Dat geluid vond dochter erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook even streng zijn maar ik zeg het ook uit liefde:

Hoe erg kan het nu helemaal zijn? Je kindje is 2 weken oud, dus als ie al 24 uur per dag zou huilen dan is dat pas 2 weken aan de gang. Als je 2 weken naar Lloret de Mar of Ibiza gaat slaap je ook 2 weken niet, dus het is niet zo dat je na 2 weken weinig slapen al bijna dood gaat ofzo.

Hoe ik jou ken van hier ben je iemand die snel onzeker kan zijn, zichzelf snel dingen laat aanpraten en gevoelig is om dingen te doen "hoe het hoort" of hoe het "in" is.

Al die karaktereigenschappen zijn echt niet helpend als je een jonge baby hebt. Eigenlijk sowieso met kinderen. Met kinderen is het het makkelijkst als je vrij onverstoorbaar je eigen plan durft te trekken en op jezelf vertrouwt. Of eigenlijk: op jezelf en je baby vertrouwt.

Je baby doet nooit iets om jou het leven zuur te maken. Je baby vindt jou de meest fantastische persoon op aarde, jij bent zijn zon in het universum, zijn alles, de hele wereld kan afbranden en ontploffen maar dat zal je baby aan zijn schattige billetjes roesten als jij maar bij hem bent.

Het enige wat jij hoeft te doen is je baby leren kennen, zijn signalen leren lezen en hem bij je houden. Af en toe melk erin, af en toe een schone luier, meer is het echt nog niet. Voor de rest hoef je hem alleen maar vast te houden, te knuffelen, en te bedenken hoe schattig hij wel niet is. Meer is het nog niet.

Laat dus al die dingen die je bedenkt en wil en vindt dat je moet los. Echt, je leven bestaat uit drie dingen: melk, luier, knuffelen. Of nee, vier. Af en toe tegelijk even slapen, en dan repeat. Melk, luier, knuffelen, pitten. Repeat.

En dat doe je de eerstkomende 4 weken. En dan is je baby inmiddels 6 weken en ziet de wereld er alweer heel anders uit.

Kom op meid, je bent nu moeder en dat is hasske leuk en te gek. Je kan het.
Am Yisrael Chai!
Duchess, ik wil niet dat je door dit topic nog meer gespannen wordt, dus ik zal je verder niet meer lastigvallen, maar één ding zit me echt dwars. Als je tijdens je zwangerschap geen geitenmelk hebt gedronken, dan krijgt je baby nu iets binnen waar zijn lijfje helemaal niet aan gewend is en het zou me niets verbazen als hij daar last van zou hebben en ten tweede, ga alvast met hem naar het consultatiebureau, daar zit een kinderarts die jou beter kan informeren dan de kraamverzorgster, want ook zij is niet bekend met die nieuwe hype die geitenmelk is.

Ik moei me verder niet en wens je rust en vrede.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:42
Ik ben een wandelende zombie. Bij elke kik en ademhaling sta ik stijf van de spanning. Zelfs tijdens mijn slaap hoor ik hem huilen. Ik slaap erg licht.
Ik heb de eerste weken niet anders gedaan dan op de bank zitten, tv kijken met baby op mijn borst. Ze had verborgen reflux dus huilde veel.

Ze is nu 3, en nog steeds word ik wakker van elke kik die ze geeft.

Je kindje is niet alleen nog heel erg jong, jij bent ook net pas moeder. Die adrenaline stoten die je iedere keer als je kind huilt krijgt horen erbij helaas, maar gelukkig gaan ze ook weer weg.

Geef het tijd! Doe lekker niets en als je partner terug komt dan geef je je kindje aan hem en doe je wat jij graag wil doen.

Je hoeft niets he?! Je mag gewoon de hele dag op de bank zitten en niets doen hoor.

Nu zie je het allemaal somber in, misschien ook wel kraamtranen of zo. Maar echt het wordt beter.

En ik las ook dat de kraamzorg had gezegd dat je niet moet wisselen van voeding, gewoon langzaam doen, eeest 1 schepje omruilen, dan 2 en dan volledig. Krijgen ze niets van. Ik zou wel met hypoallergeen beginnen dan, omdat je nu geitenmelk geeft.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief bericht FashionVictim.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Melk, luier, knuffelen, pitten. Repeat.
Melk, luier, knuffelen, pitten. Repeat.
Melk, luier, knuffelen, pitten. Repeat.
Melk, luier, knuffelen, pitten. Repeat.
Melk, luier, knuffelen, pitten. Repeat.
Melk, luier, knuffelen, pitten. Repeat.
Melk, luier, knuffelen, pitten. Repeat.
Melk, luier, knuffelen, pitten. Repeat.
Melk, luier, knuffelen, pitten. Repeat.
Melk, luier, knuffelen, pitten. Repeat.
Melk, luier, knuffelen, pitten. Repeat.


Echt.. FV heeft zó gelijk..
Alle reacties Link kopieren
Helemaal wens met Fashion Victim
Alle reacties Link kopieren
Lief van je FV, zo is het in mijn hoofd niet.

Ik voel me gewoon zo onzeker. Ik kan geen borstvoeding geven, er komt geen melk uit mijn borsten. Daarnaast wil ik er voor mijn baby zijn. En een mooie partner zijn die niet zeurt en nog wat aan zichzelf doet. Mijn huishouden nu de kraamverzorgster weg is, toch weer alles doen.
Zoveel ballen hoog te houden.
Schoonmaakster bellen op je lijstje erbij.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met FV, mooi gezegd.

Mijn jongste heeft de eerste 2 maand ongeveer alleen maar bovenop één van ons geleefd. En de eerste paar week moest je haar na elke fles een uur rechtop houden omdat anders alle melk terug kwam. Maar dan hadden we een tevreden baby, dus eigenlijk was het heel simpel.

Je zegt dat je zoon niet huilt als hij op jou ligt, dus je hebt de oplossing al. Draagdoek voor overdag, en misschien kan je hem 's nachts op een gegeven moment wegleggen en een paar uur slaap pakken? Tel daarbij de tijd dat je even slaapt als je man thuis is, misschien wat bijslapen in het weekend, en je bent er al.

"Wat hoort" is gewoon wat werkt. En dat verschilt per baby, per fase, maar meedobberen is altijd het makkelijkst vind ik.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 23:03
Lief van je FV, zo is het in mijn hoofd niet.

Ik voel me gewoon zo onzeker. Ik kan geen borstvoeding geven, er komt geen melk uit mijn borsten. Daarnaast wil ik er voor mijn baby zijn. En een mooie partner zijn die niet zeurt en nog wat aan zichzelf doet. Mijn huishouden nu de kraamverzorgster weg is, toch weer alles doen.
Zoveel ballen hoog te houden.
Heb je geen hechte groep vriendinnen?

Durf te vragen. Echt. Ik zou zo naar je toe vliegen om je te helpen als ik je vriendin was hoor. Het huishouden doen terwijl jij lekker netflixt met baby op je borst.
Jammer dat het zo zwaar is. Ik begrijp van de meeste moeders dat het echt heel erg is de eerste weken, je bent niet de enige.

En wel of geen borstvoeding geven maakt je geen betere moeder.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 23:03
Lief van je FV, zo is het in mijn hoofd niet.

Ik voel me gewoon zo onzeker. Ik kan geen borstvoeding geven, er komt geen melk uit mijn borsten. Daarnaast wil ik er voor mijn baby zijn. En een mooie partner zijn die niet zeurt en nog wat aan zichzelf doet. Mijn huishouden nu de kraamverzorgster weg is, toch weer alles doen.
Zoveel ballen hoog te houden.
Ik help even: het doorgestreepte is niet belangrijk. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 23:03
Lief van je FV, zo is het in mijn hoofd niet.

Ik voel me gewoon zo onzeker. Ik kan geen borstvoeding geven, er komt geen melk uit mijn borsten. Daarnaast wil ik er voor mijn baby zijn. En een mooie partner zijn die niet zeurt en nog wat aan zichzelf doet. Mijn huishouden nu de kraamverzorgster weg is, toch weer alles doen.
Zoveel ballen hoog te houden.
De enige ballen die je nu moet hooghouden zijn je baby en jezelf.

Maar het is zo herkenbaar. Over een paar weken denk je waar maakte ik me druk over. Maar zover is het nog niet.

Ik had op een gegeven moment dat ik me oprecht afvroeg waarom ik nou zo graag een kindje wilde. Dat trok snel weg. Vooral toen ik me bedacht dat ik er eigenlijk even alleen maar hoef te zijn voor mijn kind. Probeer dat ook te beseffen. De rest komt echt wel weer.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 23:03
Lief van je FV, zo is het in mijn hoofd niet.

Ik voel me gewoon zo onzeker. Ik kan geen borstvoeding geven, er komt geen melk uit mijn borsten. Daarnaast wil ik er voor mijn baby zijn. En een mooie partner zijn die niet zeurt en nog wat aan zichzelf doet. Mijn huishouden nu de kraamverzorgster weg is, toch weer alles doen.
Zoveel ballen hoog te houden.
Nou, dat moet je dus allemaal loslaten. Dat komt allemaal vanzelf wel weer, maar nu is er een klein hummeltje die al je aandacht nodig heeft en die het geen ene bal uitmaakt of je mooi bent of lekker ruikt of zeurt of een rommelhuis hebt of de was gedaan hebt of verantwoord gekookt hebt. Jouw baby vindt jou nog steeds de allertofste, allermooiste, allerliefste, allerleukste, aller-alleste van de wereld als je stinkt, er niet uit ziet, je haar een vogelnest is, je de hele dag hebt lopen zeiken en je huis eruit ziet alsof er een bom ontploft is.

En dat hoort nu, in deze fase van jullie leven samen, ook volkomen wederzijds te zijn. Al zit de poep tot in zijn haar, kotst ie voor de 28e keer die dag over je schouder, ziet ie eruit als een mislukte ET, en kan hij nog helemaal niks, voor jou is het meest perfecte wezen op aarde.

Laat de boel lekker de boel en geef jezelf en je baby de tijd om smoorverliefd op elkaar te zijn en te wennen aan het leven samen. De buitenwereld komt vanzelf wel weer. Dit is waarom je verlof hebt.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven