Baby in bed moeder en baby kruipt?

17-01-2018 15:22 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Toch nog een vraag over veilig slapen met je baby. Mijn zoontje is nu 7 maanden en slaapt het beste bij mij in bed. Nu rolt hij al alle kanten op en begint te kruipen. Veel risico dat hij een keer uit bed valt nu hij begint te kruipen, vind ik.

Ik zit eraan te denken om hem overdag in zijn eigen bedje te doen en snachts bij mij in het tweepersoonsbed. Of wordt dat te verwarrend? Hoe doen andere ouders dat die samen slapen met hun baby wat begint te kruipen? En geen gevaar ziet dus zo uit bed kan vallen?

Groetjes, Tamara
En waarom niet in zijn eigen wieg/ledikant/co-sleeper? Gewoon benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem aanleren dat hij vanaf nu in zijn ledikant in zijn eigen kamer slaapt. Overdag en ‘s nachts.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog eerder bang zijn om in mijn slaap bovenop hem te rollen en niet wakker te worden....
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een hoog bed tegen de muur en kind aan de muurkant. Ik werd iig wakker als ze begon te dralen. In het andere gewone bed deden we niks extras geloof ik, maar sliep ze tussen ons in. Nu slapen we op de grond, dus dan maakt het helemaal niet uit.

En 2 slaapplekken maakt niet zoveel uit hoor. Die van ons had er 4!
Edit: +kdv + evt opa’s en oma’s later.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 15:32
6.22% gewijzigd
Kun je als tussenoplossing niet het ledikant op jullie kamer zetten? En dan zo langzaam wennen aan alleen slapen. Als dat goed gaat, ledikant naar zijn kamer.
Meerdere slaapplekken maakt inderdaad niet zoveel uit, tenminste niet in mijn ervaring.
Zoon is hier vanaf een maand of 6 inderdaad in zijn eigen bedje gaan slapen. 's avonds het eerste deel van de avond (tot de eerste voeding dat ik al in bed lag, dan bleef hij bij mij in de co-sleeper) en overdag in principe ook, tenzij ik een middagdutje mee kon doen op bed ;)
En trek je niks aan van al het commentaar op samen slapen, daar is echt niks mis mee.
Er zijn ook cosleepers die je helemaal af kan sluiten maar die zou ik niet in mijn slaapkamer willen hebben want die zijn groot en lelijk :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon sliep overdag op de bank en ‘s nachts bij ons. Ik had de zijkant van een ledikant met spanbanden aan het bed gemaakt zodat hij er niet uit kon vallen.
Lekker in het eigen ledikant. Dat lijkt me voor iedereen fijner, veiliger en handiger op deze leeftijd.

Als je een beetje een ondernemende baby/dreumes hebt dan blijven ze sowieso niet in bed liggen als ze er gewoon uit kunnen :hyper:
Mijn dochter kon al vroeg tijgeren. Ze sliep met 3 maanden in haar eigen bedje maar om 6 uur ‘s morgens nog wel eens bij mij. Dan moest ik niet te vast in slaap vallen anders kukelde ze uit bed. Dat is wel gebeurd maar gelukkig is ze nooit gewond geraakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat idd een poos gedaan To, overdag in het ledikantje en snachts bij ons in bed. Gaf geen problemen..
Alle reacties Link kopieren
Ledikantje naast je bed zetten?
Of een uitvalplankje aan je bed monteren?
Zoon slaapt overdag beneden in draagzak/op bank/op schoot en is 11 maanden. 's nachts slaapt hij bij ons en ben ik altijd wakker zodra hij beweegt. Ik geef nog borstvoeding trouwens. Soms slaapt hij in zijn eigen bedje, maar lukt niet vaak.
Oudblond schreef:
17-01-2018 15:27
Ik zou nog eerder bang zijn om in mijn slaap bovenop hem te rollen en niet wakker te worden....
Misschien is het anders met een oudere baby maar deze angst snap ik nooit. Ik word wakker van elke kik of beweging van mijn baby van 2.5mnd. Echt nog nooit gedacht dat ik wel eens op hem zou kunnen draaien.
N00R85 schreef:
17-01-2018 15:34
Lekker in het eigen ledikant. Dat lijkt me voor iedereen fijner, veiliger en handiger op deze leeftijd.
Hier is het toch echt fijner voor iedereen dat zoon bij ons in bed ligt. En ik denk dat veel baby's die voorkeur hebben alleen weinig ouders daar aan toegeven.
Bedhekje?
Hoge cosleeper?
Inderdaad bed tegen de muur is ook wel effectief. En bedhekje aan voeteneind.
Ik neem aan dat baby in een cosleeper slaapt en niet zo los in bed?

Dan kan je bij de cosleeper vanaf nu toch de kant aan bed dicht maken? En daarna kijken of je de baby op eigen kamer gaat laten slapen als dat lukt/ je dat wil?
1Aapje schreef:
17-01-2018 17:15
Hier is het toch echt fijner voor iedereen dat zoon bij ons in bed ligt. En ik denk dat veel baby's die voorkeur hebben alleen weinig ouders daar aan toegeven.
Haha, nou hier na zes maanden toch echt niet meer. Kind was veel te beweeglijk, dus niemand sliep meer. Tegen heug en meug samen slapen, omdat dat moet van de moedermaffia zie ik niet zitten en mijn kind ook niet.
1Aapje schreef:
17-01-2018 17:13
Zoon slaapt overdag beneden in draagzak/op bank/op schoot en is 11 maanden. 's nachts slaapt hij bij ons en ben ik altijd wakker zodra hij beweegt. Ik geef nog borstvoeding trouwens. Soms slaapt hij in zijn eigen bedje, maar lukt niet vaak.
Dat weet je toch niet? Als hij beweegt en jij slaapt gewoon door, heb je dat niet door.
N00R85 schreef:
17-01-2018 18:39
Haha, nou hier na zes maanden toch echt niet meer. Kind was veel te beweeglijk, dus niemand sliep meer. Tegen heug en meug samen slapen, omdat dat moet van de moedermaffia zie ik niet zitten en mijn kind ook niet.
Ja hoor. Echte moeder maffia is voor veilig slapen. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Helaas heb ik geen cosleeper.. ik zou er graag een kopen maar mijn zoontje is al 11kg en ik zie dat de cosleepers allemaal
tot 10kg zijn?

Ja, hij ligt dus los in bed, maar ik heb een babyfoon met camera en houd hem steeds in de gaten.

Samen slapen; ik merk dat mijn zoontje het fijn vind en ik ook. Een veilig en warm gevoel geeft het. Ik ben niet bang om op hem te gaan liggen, ik slaap rustig en weet dat hjj er ligt. Ook geef ik nog borstvoeding. Overigens was ik de eerste drie maanden van mijn zoontje wel bang dat ik op hem zou liggen , dus toen sliep hij wel in zijn eigen bedje, maar huilde veel. Nu hij bij mij slaapt huilt hij niet meer, (behalve als hij snachts wil drinken), had ik het maar eerder zo gedaan denk ik soms..

Maar.. ik moet er wel wat mee. Het voelt niet veilig als hij overdag dus alleen in het grote tweepersoonsbed ligt. Dus of overdag en savonds eerst in eigen bedje of een cosleeper aanschaffen die in ieder geval tot 20 kg kan? En die dus ook helemaal dicht en open kan aan 1 zijkant.
Whomi schreef:
17-01-2018 18:43
Dat weet je toch niet? Als hij beweegt en jij slaapt gewoon door, heb je dat niet door.
Jawel hoor. Heeft ook te maken met borstvoedingshormonen. Plus voor zoon uit bed zou kunnen vallen moet hij om mij heen en dat lukt hem niet zonder mij aan te raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven