Baby in bed moeder en baby kruipt?

17-01-2018 15:22 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Toch nog een vraag over veilig slapen met je baby. Mijn zoontje is nu 7 maanden en slaapt het beste bij mij in bed. Nu rolt hij al alle kanten op en begint te kruipen. Veel risico dat hij een keer uit bed valt nu hij begint te kruipen, vind ik.

Ik zit eraan te denken om hem overdag in zijn eigen bedje te doen en snachts bij mij in het tweepersoonsbed. Of wordt dat te verwarrend? Hoe doen andere ouders dat die samen slapen met hun baby wat begint te kruipen? En geen gevaar ziet dus zo uit bed kan vallen?

Groetjes, Tamara
Ik zou zeggen kijk eens op de fb van veilig samen slapen. Schijnbaar kun je heel makkelijk cosleeper maken van ikea ledikant en er staan ook tips om zijkant afsluitbaar te maken.

Ik zou ook proberen om je kind te leren hoe ze uit bed moeten komen op een veilige manier. Ik ben het gaan oefenen zodra hij kon rollen en nu gaat hij vaak al automatisch op zijn buik met voeten eerst van bank en bed.
Ja, wij hebben een cosleeper van de ikea gulliver gemaakt. Gewoon ledikantformaat
1Aapje schreef:
17-01-2018 19:41
Jawel hoor. Heeft ook te maken met borstvoedingshormonen. Plus voor zoon uit bed zou kunnen vallen moet hij om mij heen en dat lukt hem niet zonder mij aan te raken.
Dan nog weet jij niet of je altijd wakker wordt als hij beweegt. Want als jij gewoon door slaapt, weet je dat niet, want dan slaap je :lampje:
Whomi schreef:
17-01-2018 21:15
Dan nog weet jij niet of je altijd wakker wordt als hij beweegt. Want als jij gewoon door slaapt, weet je dat niet, want dan slaap je :lampje:
Ik slaap zo licht dat ik alles merk. Maar je mag het best niet geloven maar het is gewoon bewezen dat je met borstvoeding op je kind reageert en veilig samen kan slapen. Net als dat ik net wakker word voor zoon wakker word om te drinken.

En slaap dus niet door.
Mijn dochter slaapt met mij in het grote bed; het rollen en wiebelen begint steeds meer te komen (ruim 5 maanden nu), ik ga mijn bedombouw op korte termijn op zolder opbergen en een grondbed maken.

Hoewel ik ook wakker van haar word als ze rolt vind ik het fijn dat de grond dichtbij is als ze wel een keer sneller is dan ik. (nu heb ik zo'n anti-uitrol-balkje op bed vast zitten.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het bed tegen de muur gezet, en dochter tussen mij en muur laten slapen. Dochter op mijn dekbed onder eigen dekentje. Ik maakte vervolgens een soort walletje van kussens onder het dekbed, zodat ze er niet zomaar af kon rollen. Op een gegeven moment wilde ik namelijk ook wel tijd voor mezelf beneden, en sliep ze dus alleen. Op gegeven moment toch haar overdag en begin vd avond/nacht in eigen bedje gelegd. Ze was nogal vlot met kruipen (6 maanden) en vond het daardoor te gevaarlijk worden. Is op zich nooit probleem geweest, alleen lag ik savonds soort van te wachten tot ze wakker werd, zodat ik haar bij me kon nemen om lekker door te slapen... als ik der al uit voorzorg uit der bedje tilde om bij me te leggen schrok ze wakker, en viel dan nauwelijks in slaap...
kussens en dekens in bed worden wel afgeraden in bed met een kind onder de 24 maanden ivm warmtestuwing en verstikking. (en goed opletten dat de baby niet tussen de muur en het bed klem kan raken.
Alleen laten slapen in een gewoon bed zou ik niet doen. Helaas in mijn woonomgeving meegemaakt dat een baby klem is komen te zitten tussen matras en muur (met gezicht in de spleet dus) en is overleden. Dat was een hele goede reden voor mij om het niet te doen. Ook een bedplankje lijkt me voor een net kruipende/tijgerende baby geen goed idee, want een beetje ondernemend kind laat zich daardoor niet tegen houden en gaat er ze overheen.

Later als ze wat ouder worden kan het prima, maar op deze jonge leeftijd deed ik het gewoon niet (als ze echt niet alleen wilden slapen, sliepen ze in de draagdoek of bij mij op schoot). 's Nachts bij mij in bed vanaf ongeveer 1 jaar oud.
1Aapje schreef:
17-01-2018 21:27
Ik slaap zo licht dat ik alles merk. Maar je mag het best niet geloven maar het is gewoon bewezen dat je met borstvoeding op je kind reageert en veilig samen kan slapen. Net als dat ik net wakker word voor zoon wakker word om te drinken.

En slaap dus niet door.
je snapt mij niet volgens mij. Het gaat mij erom dat je zo stellig zegt dat je altijd wakker wordt als hij beweegt. Maar hoe kan je dat zo stellig zeggen, aangezien hij best kan bewegen als jij slaapt en jij dat nooit zal weten omdat je dus slaapt :) het is niet dat ik je niet geloof. Ik vind alleen dat je dit niet zo stellig kan beweren, omdat je niet zeker kan weten of je inderdaad altijd wakker wordt.
Omdat ik dat weet. Punt.
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
18-01-2018 12:05
Omdat ik dat weet. Punt.
Onzin. Eens met Whomi.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
18-01-2018 12:05
Omdat ik dat weet. Punt.
Jij weet niet wat je doet tijdens je slaap, omdat je slaapt
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
To, is er ook nog een vader in the picture?
Neem aan dat hij ook iets te zeggen heeft?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
En een poosje met matras op de grond? Over een tijdje wordt ie vanzelf handiger en kan je je bed er weer onder zetten.
Alle reacties Link kopieren
Een cosleeper heeft doorgaans een lage rand, daar kan hij binnenkort ook overheen klimmen/ vallen. Alleen in het grote bed is ook echt niet veilig ivm uitrollen.

De beste optie op deze leeftijd is waarschijnlijk overdag in eigen ledikant en de nacht samen. In het algemeen kan een kind best tegen verschillende slaapplekken. Maar of dat voor de jouwe geldt kun je alleen maar zelf uitproberen.

Weet je al hoe je het gaat doen?
Wij deden vanaf 4 mnd in z’n eigen bedje overdag en het eerste stuk van de avond, ‘s nachts bij ons in bed. Hij is nu 9 maanden en net sinds deze week ook voor de nacht naar z’n eigen bedje gegaan. Wij hebben eigen bedje toen aangewend omdat hij rolde en ik dat eng vond als wij er niet bij waren en hij het beneden wat te gezellig vond en wakker bleef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven