Baby in de avond mee op visite

03-02-2019 12:54 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dat met jullie baby en in de avond op bezoek gaan bij familie of vrienden? Zorg je er altijd voor dat kind daar kan slapen? Kind wakker houden?

Ik vind het zo lastig en stuit nogal op onbegrip van schoonfamilie. Bij schoonfamilie is het nu al jarenlang traditie dat iedereen zaterdagavond samenkomt. Er wordt erg uitgebreid gekookt en het is over het algemeen wel gezellig. Voor we ons kind hadden ging ik 9 van de 10 keer wel mee. Alleen wanneer ik geen zin had, ziek was of andere plannen had ging ik niet. Nu met kind ben ik een aantal keer meegeweest en ik vond het erg stressvol. Kind slaapt rond 19u, dan is ze echt moe. Dus ik heb haar een keer slapend meegenomen, daar sliep ze verder. Een andere keer sliep ze niet verder maar bleef maar huilen en huilen. Ik voelde me zo schuldig dat ik haar dit aandeed. Maar volgens schoonfamilie moet ze gewoon wennen. Er zijn drie andere baby's van haar leeftijd (rond de 5 maanden) en zij liggen dus wel in de armen, wakker (en in mijn ogen oververmoeid). Kan het dan echt geen kwaad om een zo'n jong kind wakker te houden? Ik vind het zo zielig. Als ik ga wil ik wel dat ze de ruimte krijgt om daar te slapen, alleen is dat moeilijk omdat ze een klein huis hebben waardoor het erg gehorig is. Mijn kind is het gewend om in stilte en in het donker lekker te gaan slapen. Er wordt van mij verwacht om haar in de kamer naast de woonkamer te leggen, terwijl in de woonkamer dus 20 man hard aan het praten en lachen is.

Ik ben nu weken niet meer geweest en krijg de vraag wanneer ik weer langskom. Ik wil wel, maar ik gun mijn kind gewoon haar rust. Zij vinden dat ik me aanstel en dat ik zo nooit meer buitenkom. De andere baby's doen het toch ook goed in de avond daar? Ligt het dan toch aan mij?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend voor je/ jullie dat je het gevoel hebt over je grens te zijn / moeten gaa. / gegaan. Wees maar niet te streng voor jezelf. Soms moeten dingen ook even gebeuren om er steviger in te worden naar anderen. Ik hoop dat de rust wederkeert en jullie straks allemaal lekker kunnen slapen.
Alle reacties Link kopieren
victoria_87 schreef:
03-02-2019 21:56
Dank voor de reacties. Veel met dezelfde strekking.

Ik ga voorlopig niet meer. Omdat ik gisteren niet was gegaan, stelde mijn man voor om vandaag 'even' in de middag langs te gaan. En we zouden dan voor haar bedtijd weer vertrekken. Prima. Zijn zussen waren ook gekomen en het werd weer een eetfestijn. Iets voor zeven: of ik haar anders wilde laten slapen, dan konden we nog theetje doen. Pff, ik met mijn stomme kop akkoord en ik ging met vermoeid kind maar naar de kamer naast de huiskamer. Waar je alles hoort. Ze sliep dan net in mijn armen en dan schrok ze van het gepraat ernaast. Ze huilde verder niet, gewoon erg wakker, vrolijk. Maar nu zijn we anderhalf uur thuis en ze is al 5 keer huilend wakker geworden. Deze nacht wordt weer vreselijk. Ik ben even boos op mijn man en vooral op mezelf. Ik moet zelf maar eens leren grenzen te stellen. Schoonfamilie zie ik ooit wel weer. Hun eetfestijnen houden ze maar zonder mij.
Niet zo boos op jezelf en man, je leert je kind nog kennen en probeert uit. Je weet nu zeker dat het niet werkt met jullie baby.
Je kon/kunt dus nooit op zaterdagavond naar vrienden/een feestje/de bios etc? Als je gewoon fulltime werkt dan moet je dus een van je weinig fatsoenlijke vrije avonden bij de schoonfamilie doorbrengen? elke week? wat een hel. Dat betreft een andere cultuur ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
03-02-2019 22:16
Je kon/kunt dus nooit op zaterdagavond naar vrienden/een feestje/de bios etc? Als je gewoon fulltime werkt dan moet je dus een van je weinig fatsoenlijke vrije avonden bij de schoonfamilie doorbrengen? elke week? wat een hel. Dat betreft een andere cultuur ofzo?
In haar openingspost staat dat ze dat gewoon ook deed en ook niet ging als ze geen zin had. Niet te dramatisch.
Gatinmijnsok schreef:
03-02-2019 22:20
In haar openingspost staat dat ze dat gewoon ook deed en ook niet ging als ze geen zin had. Niet te dramatisch.
9 van de 10 keer vind ik veel. Uberhaupt rare afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat het zo ging TO en wat flauw dat je man zich niet aan de afspraak hield en toch de grens ging verleggen. Zo geeft hij ook het beeld dat het allemaal aan jou ligt en ben jij de boeman die niet meer naar de etentjes wil. Niet fijn voor het teamgevoel.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen neefje/nichtje dat bij je baby kan zitten tot die in slaap valt?

Zoon was tien jaar en de inslaapprater van zijn nichtje van een paar maanden. Hij ging gezellig naast het campingbedje zitten (zo zielig als ze huilt) en kletste totdat ze in slaap viel.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 23:08
0.37% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook gehad met mijn ex schoonfamilie, elke keer wat en pas eten om 21.00, eerder dan 23.00 waren we nooit thuis en geen aparte kamer om te slapen voor een kind. Dat is waardeloos met een baby (dreumes, peuter en kleuter trouwens) En maar pushen dat het niet zo erg was “voor een keertje”. Het was nooit een keertje, maar zeker 3 keer per maand, zo niet vaker. Het leukste eraan was dat mijn ex gezellig mee ging zitten drinken en ik me maar moest bezig houden met ons (huilende of jengelende) kind en later 2 vervelende kinderen. Dus ook weinig steun en heb nog steeds spijt dat ik nooit wat gezegd heb of weggegaan ben. Dan had ik namelijk ruzie gehad met de hele familie incl man.

Ga echt op je strepen staan TO! Dat is echt beter voor jou en je kindje! Ik spreek helaas uit ervaring en had dat ook moeten doen, dan maar een boze man.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
03-02-2019 22:23
9 van de 10 keer vind ik veel. Uberhaupt rare afspraak.
Waarom is dat een rare afspraak? Sommige families vinden het fijn om tijd met elkaar door te brengen en vinden een avond samen juist heel gezellig.
Nu misschien tijdelijk even niet voor TO maar hiervoor had ze er blijkbaar geen probleem mee.
Jij zou er misschien geen zin in hebben maar daarom is het nog geen rare afspraak.
Alle reacties Link kopieren
TO is het den idee dat ze met zn allen eens in de zoveel tijd naar jullie toe gaan voor nu? Want ik snap heeeeel goed dat het zo niet gaat, je baby is niet het type dat is dus wel duidelijk :hug:
Een zebra is geen paard met strepen
Snoesje666 schreef:
03-02-2019 22:36
Heb je geen neefje/nichtje dat bij je baby kan zitten tot die in slaap valt?

Zoon was tien jaar en de inslaapprater van zijn nichtje van een paar maanden. Hij ging gezellig naast het campingbedje zitten (zo zielig als ze huilt) en kletste totdat ze in slaap viel.
Zo irritant als volwassenen gaan bedenken dat je als tiener je bezig moet houden met andermans kinderen.
Ik vond dat vroeger zo stom en oneerlijk. Zou ik mijn kinderen niet aandoen en dan mooi tegenhouden.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik vind een beetje dat je té bent met je baby. Een baby krijgt niets van een beetje geluid hoor, juist goed als ze daar tegen kunnen. Maar als je meteen in den beginne al muisstil bent want sssst baby slaapt.. tja.
Ik heb dat nooit gedaan en nam baby gewoon mee in de kinderwagen (we aten bijna iedere dag buiten de deur) Ik zat bij mijn ouders in Spanje de eerste 3 maanden en daar neemt niemand aanstoot aan een baby. Kind sliep zodra hij geroezemoes hoorde :D Het gemurmel van stemmen en een muziekje was voor hem het teken om relaxt te gaan slapen :D Nu kán het nog met je baby een hele avond weg. Straks met 2 en ouder wordt dat echt een stuk moeilijker. Het is een kamer er náást, niet midden op of onder de tafel ofzo.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
04-02-2019 00:55
Tja ik vind een beetje dat je té bent met je baby. Een baby krijgt niets van een beetje geluid hoor, juist goed als ze daar tegen kunnen. Maar als je meteen in den beginne al muisstil bent want sssst baby slaapt.. tja.
Ik heb dat nooit gedaan en nam baby gewoon mee in de kinderwagen (we aten bijna iedere dag buiten de deur) Ik zat bij mijn ouders in Spanje de eerste 3 maanden en daar neemt niemand aanstoot aan een baby. Kind sliep zodra hij geroezemoes hoorde :D Het gemurmel van stemmen en een muziekje was voor hem het teken om relaxt te gaan slapen :D Nu kán het nog met je baby een hele avond weg. Straks met 2 en ouder wordt dat echt een stuk moeilijker. Het is een kamer er náást, niet midden op of onder de tafel ofzo.
Ja, kamer ernaast, niet met een muur ertussen maar een schuifdeur die niet helemaal sluit.

Ik ben nooit muisstil geweest in huis. Tja.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
03-02-2019 23:56
Zo irritant als volwassenen gaan bedenken dat je als tiener je bezig moet houden met andermans kinderen.
Ik vond dat vroeger zo stom en oneerlijk. Zou ik mijn kinderen niet aandoen en dan mooi tegenhouden.

Zoon deed dat uit zichzelf, we waren hem ineens kwijt. Bleek hij bij de baby te zitten omdat ze zielig was volgens hem.
:heart:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
victoria_87 schreef:
03-02-2019 21:56
Dank voor de reacties. Veel met dezelfde strekking.

Ik ga voorlopig niet meer. Omdat ik gisteren niet was gegaan, stelde mijn man voor om vandaag 'even' in de middag langs te gaan. En we zouden dan voor haar bedtijd weer vertrekken. Prima. Zijn zussen waren ook gekomen en het werd weer een eetfestijn. Iets voor zeven: of ik haar anders wilde laten slapen, dan konden we nog theetje doen. Pff, ik met mijn stomme kop akkoord en ik ging met vermoeid kind maar naar de kamer naast de huiskamer. Waar je alles hoort. Ze sliep dan net in mijn armen en dan schrok ze van het gepraat ernaast. Ze huilde verder niet, gewoon erg wakker, vrolijk. Maar nu zijn we anderhalf uur thuis en ze is al 5 keer huilend wakker geworden. Deze nacht wordt weer vreselijk. Ik ben even boos op mijn man en vooral op mezelf. Ik moet zelf maar eens leren grenzen te stellen. Schoonfamilie zie ik ooit wel weer. Hun eetfestijnen houden ze maar zonder mij.
Zo’n middagbezoek is dan wel een prima oplossing toch? Mits je gewoon wel op tijd naar huis gaat. Maar dan moet je één ding wel anders aanpakken. Als manlief weer langer wil blijven zeg je: goed idee! En je schuift meteen de baby in zijn armen. En dan zelf lekker een drankje nemen. Kan je man met huilende baby alleen in een kamertje gaan zitten. Dat gebeurt hem één keer en reken maar dat hij dan op tijd naar huis wil de volgende keer. Plus: hij is dan de zeur die niet langer wil blijven en niet jij.

Andere oplossing: afspreken dat je zelf op tijd naar huis gaat met de baby en dat manlief nog even kan blijven. Zo hebben wij dat ook vaak gedaan. Moet je wel eigen vervoer hebben.
Alle reacties Link kopieren
Poeh... vind het vooral heftig dat je schoonouders zo reageren. Het is nog altijd jullie kind! Wat vindt je man/vriend hiervan? Wat is zijn mening hierover? Dat zou ik ook eens goed bespreken en hem dan met zijn ouders laten praten.
Vind het meer dan normaal dat jij als ouder zelf bepaald hoelaat je je kind in bed stopt en of dat thuis is.
Kun je niet afspreken dat jullie ‘s middags langskomen en na het eten vertrekken? Dan kan jouw kindje lekker naar het eigen bedje. Voor mijn gevoel is jullie kind nog niet zo lang geleden geboren.
Je bepaalt zelf hoor!
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
04-02-2019 07:24
Zoon deed dat uit zichzelf, we waren hem ineens kwijt. Bleek hij bij de baby te zitten omdat ze zielig was volgens hem.
:heart:
Ach wat lief....
Alle reacties Link kopieren
Ach TO, je hebt het weer even geprobeerd, het werkt niet. Nou, dan weet je dat. Maakt het veel makkelijker om nee te zeggen een volgende keer, toch?
Of een andere oplossing verzinnen in de middag?
Alle reacties Link kopieren
Hangt echt van de baby af. En als je één kind hebt, kan het nog lukken, vanaf twee wordt het moeilijker. Sommige kindjes leg je ergens in bed of in de zetel en die slapen, je kan ze gewoon in de autostoel zetten en naar huis nemen, zonder problemen. Maar zo zijn ze zeker niet allemaal :)

Zo een tradities zijn leuk, maar kinderen hebben nu eenmaal niet hetzelfde ritme als volwassenen. Dus ofwel passen ze de uren aan, ofwel is de baby (en mama en/of papa) er niet altijd bij. Simpel :)
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
03-02-2019 22:36
Heb je geen neefje/nichtje dat bij je baby kan zitten tot die in slaap valt?

Zoon was tien jaar en de inslaapprater van zijn nichtje van een paar maanden. Hij ging gezellig naast het campingbedje zitten (zo zielig als ze huilt) en kletste totdat ze in slaap viel.
😍
Lucifer2018 schreef:
03-02-2019 23:56
Zo irritant als volwassenen gaan bedenken dat je als tiener je bezig moet houden met andermans kinderen.
Ik vond dat vroeger zo stom en oneerlijk. Zou ik mijn kinderen niet aandoen en dan mooi tegenhouden.
Ik deed het zelf gewoon niet. Als 4-jarige had ik al 'n afkeer van baby's/peuters.

Lijkt me trouwens de hel dat TO en consorten dit standaard elke week moeten ondergaan. Ik eet ook wekelijks bij m'n ouders, maar als daar 'n hoop poppenkast zoals siblings, aanhang en kinderen bij zouden zijn geweest, dan was ik afgehaakt.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
04-02-2019 00:55
Tja ik vind een beetje dat je té bent met je baby. Een baby krijgt niets van een beetje geluid hoor, juist goed als ze daar tegen kunnen. Maar als je meteen in den beginne al muisstil bent want sssst baby slaapt.. tja.
Ik heb dat nooit gedaan en nam baby gewoon mee in de kinderwagen (we aten bijna iedere dag buiten de deur) Ik zat bij mijn ouders in Spanje de eerste 3 maanden en daar neemt niemand aanstoot aan een baby. Kind sliep zodra hij geroezemoes hoorde :D Het gemurmel van stemmen en een muziekje was voor hem het teken om relaxt te gaan slapen :D Nu kán het nog met je baby een hele avond weg. Straks met 2 en ouder wordt dat echt een stuk moeilijker. Het is een kamer er náást, niet midden op of onder de tafel ofzo.
Je baby went daar niet aan, je baby kan daar tegen of niet. En als je baby er tegen kan is het blijkbaar lastig te bedenken dat niet alle baby's zo zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een newborn ging lekker mee in de draagdoek en sliep dan overal wel, maar voor oudere baby's/peuters blijf ik s avonds gewoon lekker thuis. Men kan naar ons toe komen en dan veeg ik je nog op tijd de deur uit, want kinderen zijn vroeg wakker en daarmee de ouders ook.
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
04-02-2019 19:55
Een newborn ging lekker mee in de draagdoek en sliep dan overal wel, maar voor oudere baby's/peuters blijf ik s avonds gewoon lekker thuis. Men kan naar ons toe komen en dan veeg ik je nog op tijd de deur uit, want kinderen zijn vroeg wakker en daarmee de ouders ook.
De eerste keer dat wij een verjaardag vierden na de geboorte van de oudste, heeft de visite zichzelf eruit geveegd. Blijkbaar zaten wij om 10 uur al zo uitgeteld op de bank, dat ze met zijn allen de conclusie hadden getrokken dat we wel wat uurtjes slaap konden gebruiken :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven