Baby in ziekenhuis met urineweginfectie.

01-12-2021 20:18 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even mijn verhaal kwijt. Mijn zoontje van 2 weken was tot op heden kerngezond. Vanmorgen had hij ineens 39 graden koorts. Ik had koorts van een borstontsteking. Dus man met zoontje naar de huisarts. Deze verwees door naar het ziekenhuis. Na de hele dag onderzoeken blijkt hij een urineweginfectie te hebben en 2 tot 4 dagen te moeten blijven. Mijn man is nu in het ziekenhuis en ik kom morgen, zodat andere zoontje rustig thuis kan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee wat heftig. Wat zul je geschrokken zijn. Veel beterschap voor jou en je kleine man.
...
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat heftig. Dikke knuffel :hug:

Hij is in goede handen :rose:
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig, beterschap! Zo'n kleintje nog. Krijgt hij antibiotica?
Alle reacties Link kopieren
Ah wat sneu! Beterschap voor jullie beide! Heb je voor jezelf ook (Lactatiekundige) hulp ingeschakeld?
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
01-12-2021 20:25
Wat heftig, beterschap! Zo'n kleintje nog. Krijgt hij antibiotica?
Ja, dat doen ze nu.
Alle reacties Link kopieren
Caramelfudge schreef:
01-12-2021 20:26
Ah wat sneu! Beterschap voor jullie beide! Heb je voor jezelf ook (Lactatiekundige) hulp ingeschakeld?
Hoe bedoel je? Ik kolf nu en ga morgen naar hem toe. En de moedermelkflesjes voor vannacht worden nu afgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
Ach vrouw toch. Wat een schrik. Wat zal jij je onrustig voelen. Hele dikke knuffel. Hopelijk knapt hij snel op.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Quinnepin schreef:
01-12-2021 20:36
Ach vrouw toch. Wat een schrik. Wat zal jij je onrustig voelen. Hele dikke knuffel. Hopelijk knapt hij snel op.
Ik ben zo moe. En een beetje ziek zelf ook. En zo warrig. Ik wilde erheen maar dat mocht misschien niet ivm Corona. En nu zeiden ze dat het wel mocht maar blijf nog maar een nachtje hier, want andere zoontje van 3 was helemaal overstuur.
Alle reacties Link kopieren
SunShine35 schreef:
01-12-2021 20:41
Ik ben zo moe. En een beetje ziek zelf ook. En zo warrig. Ik wilde erheen maar dat mocht misschien niet ivm Corona. En nu zeiden ze dat het wel mocht maar blijf nog maar een nachtje hier, want andere zoontje van 3 was helemaal overstuur.
Zorgen om de gezondheid van je baby is slopend. Probeer zoveel mogelijk je rust te pakken vannacht. Je baby is op een veilige plek.
Bah, wat rot. Mijn zoon heeft ooit ook een week in het ziekenhuis gelegen toen hij een week oud was. Was best wel heftig, gelukkig is hij toen snel weer hersteld. Ik hoop dat voor jouw zoontje hetzelfde geldt en dat hij heel snel weer thuis is.
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die vannacht bij jullie kan blijven? Om voor jou en je peuter te zorgen?
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
01-12-2021 20:58
Is er iemand die vannacht bij jullie kan blijven? Om voor jou en je peuter te zorgen?
Ik had moeder of schoonmoeder wel kunnen vragen. Maar vind t ook wel ff lekker, geen geklets om me heen. En lekker bijtijds naar bed. Lees: nu.
Alle reacties Link kopieren
Weltrusten, hopelijk krijgen jullie morgen goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!

Mijn dochters hebben beide als zulke kleine baby's met een infectie in het ziekenhuis gelegen. M'n jongste zelfs 2x nog voordat ze 5 weken oud was.
Mijn vriend bleef thuis bij de oudste en ik logeerde bij m'n baby in het ziekenhuis. Heel verdrietige tijd, veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu, heel veel beterschap en sterkte!
Wat naar! Gelukkig hebben jullie snel actie ondernomen.
Mijn pasgeboren baby kreeg een nierbekkenonsteking. Hij heeft een week in het ziekenhuis gelegen met een antibiotica infuus. Het gaat nu na een jaar helemaal goed met hem!

Hopelijk is jullie baby snel opgeknapt!
Alle reacties Link kopieren
Ach wat rot. Ik hoop dat je baby snel opknapt en jullie allemaal weer bij elkaar en thuis zijn. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu to? Met jou en je baby ?
Alle reacties Link kopieren
Zijn koorts is weg maar zijn temperatuur blijft nu wat laag, 36,5 graden. De viruswaarden in zijn bloed zijn nog het zelfde. Ze hadden gehoopt dat die nu lager waren. Ze denken dat door een vernauwing tussen de blaas en de urineleider de urine terugstroomt in de nier en een ontsteking veroorzaakt. Dit weten ze nog niet helemaal zeker. Ze overleggen met de uroloog en gaan een vloeistof inspuiten in zijn blaas om te zien of hij het goed uitplast. Dit gaan ze echter pas plannen als wij weer thuis zijn met hem. Maar voorlopig moeten we hier blijven.

Met mij gaat het wel goed, gezien de omstandigheden.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend to. Lijkt mij heel naar om je kleintje in het ziekenhuis te hebben.
Ik hoop dat het snel helemaal duidelijk is en jullie snel naar huis mogen.
SunShine35 schreef:
03-12-2021 19:32
Zijn koorts is weg maar zijn temperatuur blijft nu wat laag, 36,5 graden. De viruswaarden in zijn bloed zijn nog het zelfde. Ze hadden gehoopt dat die nu lager waren. Ze denken dat door een vernauwing tussen de blaas en de urineleider de urine terugstroomt in de nier en een ontsteking veroorzaakt. Dit weten ze nog niet helemaal zeker. Ze overleggen met de uroloog en gaan een vloeistof inspuiten in zijn blaas om te zien of hij het goed uitplast. Dit gaan ze echter pas plannen als wij weer thuis zijn met hem. Maar voorlopig moeten we hier blijven.

Met mij gaat het wel goed, gezien de omstandigheden.
Dit hebben wij ook gehad en het is gelukkig een onderzoek wat ze vrij snel en makkelijk kunnen doen!

Op de echos leek het bij mijn baby niet goed of het was eigenlijk niet goed. Het onderzoek met vloeistof was gelukkig wel goed en uiteindelijk hebben we ook een goede eind echo gekregen. Hij heeft uit voorzorg wel maanden antibiotica geslikt op onderhouds dosis .

Ik hoop dat jullie ook uiteindelijk goed nieuws krijgen !
Alle reacties Link kopieren
We mochten gisteren naar huis! We zitten nu lekker in het vakantiehuis, wat we gepland hadden. Hij krijgt 3 x per dag antibiotica en na 5 dagen 1 keer per dag. Hij lijkt wel weer de oude. Zijn grote broer wordt ook weer relaxter. Hij had veel last van de situatie.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig! Nu lekker bijkomen. Gaat het met jou ook weer goed?
Alle reacties Link kopieren
Ja, het gaat goed met hem dus maak ik me geen zorgen nu. Afwachten wat ze bij het onderzoek gaan zeggen maar dat is voor latere zorg.

Lief dat je het vraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven