Baby slaapt overdag niet

06-12-2018 14:27 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_376926 wijzigde dit bericht op 26-12-2018 23:16
Reden: Toevoeging
99.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is een baby, en omdat het een mensenbaby is is hij ook nog te vroeg geboren omdat z'n hoofd zo groot is. Waarom mag hij niet bij z'n moeder liggen? Het is toch logisch dat hij dat wil, dat is de natuurlijke gang van zaken. Waarom ben je daar zo tegen?
Alle reacties Link kopieren
Oeh, de eerste tijd heeft mijn jongste 24/7 aan mij of mijn man geplakt gezeten. Lekker bij je houden hoor, als slapen dan wel lukt..
Alle reacties Link kopieren
45 minuten aan een stuk slapen is een hele normale slaap. Dus dat is prima.
En bij jou is ook prima.
Ik ging altijd aan t eind van de middag vanaf een uur of 15:00 wandelen, in de wagen met mij in de buurt lukte het om twee blokjes van 45 minuten aan elkaar te krijgen, en dat is voor de kleintjes echt knap.

Sowieso tot een maand of 9 geloof ik kun je ze niet “verwennen” want baby’s snappen niet dat ze iemand anders zijn dan jij, en snappen oorzaak en gevolg ook niet.
Dus doe dat waar je het minst gehuil mee krijgt.
Misschien wil je baby wel vaak drinken omdat je hem met het geven van de fles lekker bij je houdt, en wordt dat vaak drinken minder als je baby sowieso vaker bij je in de buurt is?
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een normale baby :)

Lekker bij je houden, eventueel in een draagdoek of fijne ergonomische zak. Elk uur iets willen drinken is ook heel normaal. Ga maar na, hoe vaak eet/drink jij iets? In jouw buik was de aanvoer ook 24/7 :D Vaak kleine beetjes is ook gezonder, daarmee houdt hij zijn bloedsuiker op peil. Je kunt gerust op verzoek voeden, er gaat vanzelf wat langer tussen zitten.

Ik raad je aan om je zoon te volgen en los te laten dat hij alleen in een bedje hoort te slapen.

https://kiind.nl/let-your-monkey-do-it/

Dit artikel vond ik zelf erg relativerend.
Alle reacties Link kopieren
goh with the flow, doe wat je baby wil. Geeft het meeste rust.
Geef hem kleine beetje melk, en houd hem op je lichaam
Alle reacties Link kopieren
Manamion1 schreef:
06-12-2018 14:53
Nee ben op dag 2 gestopt met borstvoeding en geef nu gewoon de fles
Maar dat weet je kindje niet, dus het kan gewoon een regeldag zijn ;-)
Hier ook zo’n figuur. Hij is nu anderhalf en slaapt nog steeds slecht, is het liefst bij mij. Tja wat doe je eraan?
Bij 12 dagen oud zou ik er lekker aan toegeven
Alle reacties Link kopieren
maritte schreef:
06-12-2018 15:05
Hier moest ik serieus even over nadenken 😄.
:) Zal ‘m even aanpassen.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 12:06
99.79% gewijzigd
Wat mij opviel bij mijn kindje is dat hij veel beter kan boeren en winden laten op schoot. In bed moet het er vaak uit maar lukt het hem niet om zelfstandig de wind of boer te laten. Op schoot klop ik vaak op zijn rug, of maak lichte fietsbewegingen met zijn benen.
Daarnaast; 12 dagen is nog zo jong. Ik stond de hele dag in de wieg te kijken of hij al wakker was zodat ik hem op kon pakken. Ga lekker met je kindje knuffelen, zingen en praten. Dat is voor jullie allebei leuk en later kijk je echt niet terug op je kraamtijd met het idee dat je zo fijn kon schoonmaken.
Mijn zoon heeft eerste jaar thuis alleen bij mij geslapen. Soms liggend op de bank maar vaak in draagzak/draagdoek.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een baby, 3.5 maand, die overdag echt niet op bed wilt slapen. En ook niet langer slaapt dan 45 minuten. Wij leggen hem gewoon in de box als ie in slaap is gevallen. Dan is het omgevingsgeluid hetzelfde en hoort hij ons lopen etc. Als ik hem boven leg dan is hij ook binnen no time wakker en overstuur. In de nacht gaat dit wel goed.
Hier werd overdag boven leggen afgeraden de eerste weken vanwege het dag/nacht ritme van de baby.. maar het in de box laten slapen werd ook afgeraden want dat is een speelplek.
Gewoon lekker doen wat voor jou goed voelt. En geniet er van dat hij lekker bij je ligt te slapen.
Hier lag de kleine in het begin wel altijd in het babynestje. Ook in de box en het ledikantje
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 12:04
99.22% gewijzigd
Hier had ik ook zo'n baby de eerste weken. Is het je eerste? Laat hem dan lekker op je slapen en kijk serie na serie na serie.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
06-12-2018 14:50
Ja dat doen ze. Wordt beter als ze 4 tot 12 maanden jaar zijn, afhankelijk van je kind ;-)
Fixed
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Kleinezon schreef:
06-12-2018 20:43
Fixed
Ik zei beter, niet goed :mrgreen:

Maar je hebt gelijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Maar zonder gekheid, het klinkt normaal. Lekker knuffelen en overweeg een draagdoek.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Ja, draagdoek of draagzak is heel goed. Fijn voor je kind om jouw vertrouwde stem, hartslag, bewegingen te voelen. Tegen de krampjes ook fijn, lekker warm.
Het is een fijne plek voor een baby in mama’s armen. Lekker daar laten slapen!
Ik vond een draagdoek ideaal. Kon meisje lekker in slapen en ik was vrij in m’n bewegingen.
Oke, eerste keer naar de wc gaan vond ik raar met baby in de doek :-)
Met een mutsje en warm vest van m’n vriend, die ook over de draagdoek paste, ging ik even een boodschapje halen, wandelen etc. Kind sliep geweldig, spuugde minder en ik had meer rust.

Je baby is nu 12 dagen, for crying out loud! Zn hele leven nog om in bed te slapen of zonder mama te zijn.
Lekker knuffelen, verwennen kam echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niet voor niets verlof, geef je over aan de behoefte van jouw baby. Hij heeft 9 maanden in jouw buik gezeten, heel normaal dat hij dicht bij jou wil zijn. Het is maar tijdelijk, voor jet het weet (en dat is al binnen één jaar....) zijn ze de ongedurig om met jou te knuffelen. Die van mij heeft een kleine drie maanden alleen maar bovenop mij willen slapen (dag en nacht). En toen....was het ineens over. Slaapt prima door en in zijn eigen bed. Nu mis ik het stiekem wel.
Alle reacties Link kopieren
Lekker bij je houden! Dat je baby wakker wordt en huilt als hij jou niet ruikt/voelt is normaal, hij heeft jou immers nodig om te overleven! Dus lekker in de draagdoek met 'm en 's nachts in het ledikantje naast je bed, zolang hij weet dat jij er bent voelt hij zich veilig en zal het slapen beter gaan.

Enne, s nachts 3 uur achtereen slapen? Is hier nooit gelukt. Maar goed ik had een lichtgewichtje dus ik zette zelf de wekker zodat ik om de twee uur kon voeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven