Baby slaapt overdag niet

06-12-2018 14:27 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_376926 wijzigde dit bericht op 26-12-2018 23:16
Reden: Toevoeging
99.30% gewijzigd
Gewoon bij je houden. Die van mij sliepen op die leeftijd nooit alleen op hun kamertje, maar beneden in de kinderwagen. Of inderdaad op mij ;-)

Overigens sliep mijn oudste ook niet veel overdag. Ze hadden me een baby beloofd die 20 uur per dag zou slapen, maar helaas :proud:
Alle reacties Link kopieren
Lekker bij je nemen en ervan genieten. Voor je het weet lopen ze op school naar binnen zonder je een kusje te geven en besef je je dat je kleine vriend al zo groot is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt eigenlijk twee opties: een huilende baby in zijn bed (12 dagen vind ik persoonlijk nogal jong om hem te laten huilen), of een slapende baby bij jou. Ik zou het wel weten, en niet mijn baby krampachtig in bed leggen uit angst dat hij anders misschien ‘s nachts ook bij je wil zijn, terwijl dat helemaal niet speelt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker bij je laten liggen, hij wil gewoon graag bij je zijn!
Hij is nog zo klein, geef er gewoon aan toe en probeer iedere week zijn wiegje/ledikantje als je dat graag wilt.

MIjn dochter heeft de eerste 10 weken vooral op mij gelegen en ineens lukte haar ledikantje. Ging niet altijd vlekkeloos, maar dan mocht ze gewoon weer bij mij liggen.

Verwennen kan nog niet en iets aanleren valt ook weer af te leren, al is dat nu echt nog niet aan de orde!
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: gefeliciteerd!

Ten tweede: je kindje is hartstikke normaal. Een slaapcyclus van een baby duurt nu eenmaal maar 45 minuten, ze hebben nog weken (en soms maanden) nodig om ze aan elkaar te koppelen.

En neem je kleintje lekker bovenop je, op deze leeftijd willen ze gewoon dicht bij je zijn. Hij heeft net 9 maanden in je gezeten, dus hij moeten ook even wennen aan de wereld! Verwennen kan je ze echt nog niet als ze zo piepjong zijn :-D
Alle reacties Link kopieren
Onzekere mama haha!
Heel apart maar hij kan zo hard huilen maar zodra hij bij mij ligt is alles helemaal weer in orde.
Zou het werken als ik overdag hem gewoon lekker in een draagzak mee zou nemen door huis?
Of is dit slecht voor je kindje?
Alle reacties Link kopieren
Manamion1 schreef:
06-12-2018 14:35
Onzekere mama haha!
Heel apart maar hij kan zo hard huilen maar zodra hij bij mij ligt is alles helemaal weer in orde.
Zou het werken als ik overdag hem gewoon lekker in een draagzak mee zou nemen door huis?
Of is dit slecht voor je kindje?
Dat kan, maar waarom ga je er niet gewoon lekker bij liggen? Of hij bij jou op de bank met de tv aan. Laat het huishouden nog even rusten, je bent net bevallen! Ook goed voor jezelf zorgen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je kleintje. Wat ik geleerd heb van baby's is dat je vooral moet leren loslaten wat je allemaal 'moest' doen op een dag. Doe het hoognodig en plan alles goed vooruit. En verder beweeg je mee met je kindje. Een baby van 12 weken kan prima bij je liggen en je verpest hem echt niet. Geef eraan toe, wees lief voor jezelf en doe soms ook lekker iets zonder je kleine. Baby in een droomritme is overigens een goed boek als het slapen een probleem is. Geniet en succes!
pinkpantert wijzigde dit bericht op 06-12-2018 14:39
Reden: Rare zin
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Babies slapen in blokjes van ongeveer 45 minuten. Daarna worden ze half wakker en slapen of door, of worden wakker. Als baby jou mist, wordt hij wakker na 45 minuten. Want dan kloppen de ideale omstandigheden om te slapen niet meer. (Net als bij honger, kou, herrie, zere tenen.)
Neem 'm lekker bij je op schoot of in een draagdoek, of ga 's middags samen in 't grote bed liggen zodat hij twee blokjes slaap achter elkaar kan maken.

Je hebt al geluk met de 3 uur achter elkaar 's nachts. Mijn zoon van 7 weken redt dat af en toe.

Edit: hierboven staat 't zelfde ook al, zie ik nu.
merl0t wijzigde dit bericht op 06-12-2018 14:41
4.67% gewijzigd
Hips, hopsakee en pierlala.
45 minuten slapen is normaal en goed. Op jou slapen is normaal en goed. In de draagzak slapen is normaal en goed. Hij heeft 9 mnd in je gezeten dus het is niet apart dat ie stopt met huilen zodra je hem vast hebt.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat maakt het uit als de baby maar 45 min. slaapt overdag? Volgensmij deed die van mij bijna nooit anders. Als ze 'snachts maar een beetje slapen, dan mogen ze van mij de hele dag wel wakker zijn :)
En tot een maand of 3/4 sliep baby bij mij, zodat we allebei goed sliepen.
Daarna in eigen bedje en ging ook prima.
Alle reacties Link kopieren
45 minuten is geen hazenslaapje ;) het is een cyclus.

En eens met wat de rest zegt, gewoon bij je houden en genieten. Verknallen/verwennen kan echt niet, begreep ik bij de eerste ook niet.... 'Want in de boeken stond' .... Maar echt, zeker zo jong - maak het makkelijk voor jezelf. Blije mama/blije baby en vice versa.
yastra wijzigde dit bericht op 06-12-2018 14:51
71.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Manamion1 schreef:
06-12-2018 14:35
Onzekere mama haha!
Heel apart maar hij kan zo hard huilen maar zodra hij bij mij ligt is alles helemaal weer in orde.
Zou het werken als ik overdag hem gewoon lekker in een draagzak mee zou nemen door huis?
Of is dit slecht voor je kindje?
Waarom ben je bang dat dat slecht zou zijn?

Ik vond het een uitkomst: kind tevreden en ik had mijn handen vrij. Af en toe probeerde ik of ze in bed wilden slapen. Als dat lukte was dat mooi, en anders probeerde ik het een andere keer wel weer.
Alle reacties Link kopieren
pinkpantert schreef:
06-12-2018 14:38
Gefeliciteerd met je kleintje. Wat ik geleerd heb van baby's is dat je vooral moet leren loslaten wat je allemaal 'moest' doen op een dag. Doe het hoognodig en plan alles goed vooruit. En verder beweeg je mee met je kindje. Een baby van 12 weken kan prima bij je liggen en je verpest hem echt niet. Geef eraan toe, wees lief voor jezelf en doe soms ook lekker iets zonder je kleine. Baby in een droomritme is overigens een goed boek als het slapen een probleem is. Geniet en succes!
Twaalf dagen zelfs.
Ja dat doen ze. Wordt beter als ze 4 tot 12 maanden zijn, afhankelijk van je kind ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bedoelde eigenlijk dat hij overdag niet slaapt.. telkens 10 minuutjes en dan begint hij ontzettend te kreunen of te 'gillen'
Na nog een paar minuten begint hij heel hard te huilen.
Met geluk slaapt hij 45 minuten eens oo de middag.

Merk ook dat hij overdag al veel sneller weer komt voor een voeding. Het liefst elk uur een klein beetje.

Nu ik hem op mijn borst heb vind hij 3 uur geen enkel probleem!

Hoop alleen niet dat dit hem aanzet om snachts ook alleen bij mij te willen zijn. Hihi!
Alle reacties Link kopieren
Manamion1 schreef:
06-12-2018 14:50
Bedoelde eigenlijk dat hij overdag niet slaapt.. telkens 10 minuutjes en dan begint hij ontzettend te kreunen of te 'gillen'
Na nog een paar minuten begint hij heel hard te huilen.
Met geluk slaapt hij 45 minuten eens oo de middag.

Merk ook dat hij overdag al veel sneller weer komt voor een voeding. Het liefst elk uur een klein beetje.

Nu ik hem op mijn borst heb vind hij 3 uur geen enkel probleem!

Hoop alleen niet dat dit hem aanzet om snachts ook alleen bij mij te willen zijn. Hihi!
Geef je borstvoeding? En zo ja: heeft je kraamhulp je voorbereid op regeldagen?
eze wijzigde dit bericht op 06-12-2018 16:09
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee ben op dag 2 gestopt met borstvoeding en geef nu gewoon de fles
Alle reacties Link kopieren
Manamion1 schreef:
06-12-2018 14:50
Bedoelde eigenlijk dat hij overdag niet slaapt.. telkens 10 minuutjes en dan begint hij ontzettend te kreunen of te 'gillen'
Na nog een paar minuten begint hij heel hard te huilen.
Met geluk slaapt hij 45 minuten eens oo de middag.

Merk ook dat hij overdag al veel sneller weer komt voor een voeding. Het liefst elk uur een klein beetje.

Nu ik hem op mijn borst heb vind hij 3 uur geen enkel probleem!

Hoop alleen niet dat dit hem aanzet om snachts ook alleen bij mij te willen zijn. Hihi!
Klinkt volledig als mijn baby. Ik zit er nu ook middenin. Het kan voelen alsof je alles verkeerd doet, maar dat is echt niet zo. Het is heel normaal gedrag voor kindjes van die leeftijd.

Heb je een vriendin die moeder is?
Vraag het eens in je omgeving na hoe het bij anderen ging.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Lekker bij je houden, of wellicht in de box/wagen proberen? Als je het fijn vind om je handen vrij te houden is een draagzak/doek een optie :)!

Neem het er lekker van. Je hebt nog verlof, is koud buiten. Ik vond het heerlijk om met mijn dochter uren op de bank te liggen. Zij is voor het eerst rond de 3 maanden overdag in haar ledikantje gaan slapen en 's nachts sliep ze prima in haar eigen kamer.

Volg je eigen gevoel, niet onzeker zijn !
Alle reacties Link kopieren
Als je het idee hebt dat hij overdag snel komt voor een volgende voeding kan je proberen wat meer poeder in zijn fles te doen? Wellicht heeft je zoontje behoefte aan meer voeding?
Alle reacties Link kopieren
Maar wat maakt het uit dan als hij 'snachts ook bij je zou willen zijn?
Eze schreef:
06-12-2018 14:51
Geef je borstvoeding? En zo ja: heeft je kraamhulp je voorbereid op regendagen?
Hier moest ik serieus even over nadenken 😄.
Alle reacties Link kopieren
Neem je kindje lekker bij je. Lekker op de bank thee lekkers erbij tv aan. 12 dagen is nog zo jong. Rust lekker uit.
Draagzak is ook prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven