Baby verschonen in restaurant

25-08-2019 07:04 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een oprechte vraag voor alle ouders op dit forum. Ik werk in de horeca (een restaurant gericht op families) en ik maak het zeker wekelijks, vaak zelfs dagelijks mee dat ouders hun baby midden in het restaurant verschonen. Ik praat hier over een restaurant dat dagelijks goed gevuld is, dus er zitten altijd etende gasten in de buurt. Wij hebben een hele ruime babyroom die overal duidelijk staat aangegeven.

Waarom doen mensen dit??? Ik vind het vreselijk asociaal. Uiteraard spreek ik mensen erop aan als ik het zie.
Alle reacties Link kopieren
polkat schreef:
25-08-2019 09:52
Ik zou ook raar opkijken :) Ik vind op de wc zitten niet echt "openbaar". Ik ging gewoon in een hoekje van een tafeltje zitten in een restaurant. Ik had meestal wel een draagdoek bij me. Kind erin, voeden. Zie je niets van. Dan kun je overal voeden. Dat hoekje was vanwege de rust voor het kind.
Soms is het erg druk in een restaurant en zijn alle rustige hoekjes al vol.
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
25-08-2019 10:20
Gewoon aan tafel. Shirt omhoog, hemdje omlaag en voeden maar. Ik heb altijd een hydrofiel in de buurt voor het geval baby besluit in het rond te gaan kijken.
Ah oké, dan begrijp ik je :)

noa schreef:
25-08-2019 10:15
Dus jij vindt dat anderen moeilijk doen als ze het vies vinden dat jij de luier in hun bijzijn verschoont?
Dan vind je het vast ook niet erg als ik mijn hond in jouw woonkamer n drol laat draaien omdat ik geen zin heb om naar buiten te gaan. Ik leg er weliswaar eerst wel een matje onder hoor.
Zoals ik al zei: ik doe dat alleen met goedkeuring, ik ken niemand die wil dat ik met mijn baby naar boven ga. Maar bij een plasluier vind ik inderdaad dat anderen moeilijk doen als ik het niet in hun bijzijn mag doen. Dan kijken ze maar een andere kant op. Bij een poepluier vind ik het wat anders, die verschoon ik echt niet onder iemands neus.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
25-08-2019 10:22
Ik moest wel lachen om de opeenvolging: in een vliegtuigstoel—> je loopt even naar buiten. Misschien niet de meest voor de hand liggende combinatie, haha.
Maar ja, ik was laatst in een restaurant in een winkelcentrum. ‘Buiten’ was dus midden in het winkelcentrum, en echt buiten buiten was ten eerste nogal ver weg, en het regende hard. Geen verschoonruimte oid. En ik was niet met de auto. Dan kan ik het personeel wel vragen (heb ik ook gedaan), maar dan is het enige antwoord: nee, daar hebben wij geen plek voor. En op een bepaald moment moet baby toch echt een schone luier. Vandaar dus in dat gangetje naar de toiletten, wat weliswaar uit zicht van tafels was, maar op een bepaalde manier nog wel ‘openbaar’.

Soms vinden mensen ook alles raar. Zelfs een keer commentaar gehad omdat ik mijn kind de fles gaf in een restaurant (als in: een koffietentje, geen sterrenrestaurant). Eh, say what? Ik zat gewoon aan een tafeltje in de hoek, kind op schoot en een flesje.
En ook laatst toen ik met kind onderweg was en zelf naar de wc moest. Kind is 8 maanden, die kan ik moeilijk even alleen laten staan op een vliegveld. Dus dan neem ik het invalidentoilet, zodat ze mee kan. Ik schiet op, zodat ik het zo kort mogelijk bezet houd, maar het kan soms ook gewoon even niet anders. Vonden mensen ook raar toen ik naar buiten kwam, want ik was helemaal niet invalide (heb maar gemeld dat ik momenteel wc technisch wel degelijk een handicap had, namelijk een baby).
Bij jou lees ik niks onfatsoenlijks.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
25-08-2019 09:47
Ik geef zelf bv maar ik zou ook raar kijken als iemand in de toiletruimte gaat zitten voeden.
Zou je het wel normaal vinden als ik midden in een druk restaurant zou gaan zitten voeden.En niet aan een baby die rustig bij je ligt maar een kind van 14 maanden.
Ik was blij dat ik even een rustig plekje op kon zoeken.
Het is voor mij een grappige herinnering :hyper:
Voeden en verschonen vind ik echt 2 verschillende dingen. Ik heb er geen probleem mee dat er bij ons op visite gevoed wordt. Een voedende vrouw naar een toilet verwijzen is echt te aso. Maar verschonen graag boven, ook de plasluiers. En graag je handen wassen voordat je daarna weer aan m'n trapleuning, deurkrukken en spullen zit.
Alle reacties Link kopieren
Appletree38 schreef:
25-08-2019 10:50
Zou je het wel normaal vinden als ik midden in een druk restaurant zou gaan zitten voeden.En niet aan een baby die rustig bij je ligt maar een kind van 14 maanden.
Ik was blij dat ik even een rustig plekje op kon zoeken.
Het is voor mij een grappige herinnering :hyper:
Je vraagt het niet aan mij, maar ik zou je een stoer wijf vinden ;-)
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
25-08-2019 09:17
Wat gaat er in iemands hoofd om? Ben je dan alle fatsoensnormen kwijt? Zit je zo in je eigen wereld dat je dit maar normaal vind?

TO, werk je in zo'n kinderrestaurant dat je het zo vaak ziet? Gelukkig ben ik dit nog niet tegengekomen.
Ja in zo'n soort restaurant werk ik.
Ik heb wel eens in een bus een poepluier verschoond. Het was een bus van het vliegveld naar een wintersportoord, en we moesten nog drie kwartier. Kind was aan het krijsen want ze kreeg altijd binnen een paar minuten luieruitslag. Natuurlijk kreeg ik wel commentaar, maar het was dit of drie kwartier met een krijsend kind zitten en daarna nog minstens een week ellende van die luieruitslag. Bij de keuze tussen krijsen of een beetje stank waren de meesten wel om.
Ik heb er ook geen problemen mee als mensen in mijn huis of een restaurant een luier verschonen, liever niet op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Appletree38 schreef:
25-08-2019 10:50
Zou je het wel normaal vinden als ik midden in een druk restaurant zou gaan zitten voeden.En niet aan een baby die rustig bij je ligt maar een kind van 14 maanden.
Ik was blij dat ik even een rustig plekje op kon zoeken.
Het is voor mij een grappige herinnering :hyper:
Bij geen enkel restaurant mag je je eigen eten of drinken meenemen.

Een kind van 14 maanden is oud genoeg om gewoon iets te eten of te drinken van de menukaart.

Dus ik zou verwachten dat je verwijderd zou worden uit het restaurant als je een kind van 14 maanden borstvoeding gaat geven in een restaurant.

Met het geven van borstvoeding aan een echte baby in plaats van aan ee dreumes zou ik dan weer gee problemen hebben.

Het is niet onhygienisch en stinkt niet.
Als er geen verschoonplek is, dan moet je toch iets..ik laat niet mn kind lopen met een vieze luier. Maar als die er bij jullie wel is, begrijp ik niet waarom iemand zoiets zou doen.
Verschoonplaatsen zijn trouwens wel vaak echt smoezelig. Maar ik heb altijd een extra zeiltje mee om eronder te leggen.
Als ik ergens kom waar geen verschoonplek is, vraag ik altijd even waar ik kan verschonen.
Op de grond in de wc pas ik voor. Dat vind ik echt te ranzig. Vaak mag je dan in een personeelsruimte wel even verschonen, of op een tafel in een deel wat niet bezet is. Doe dan wel altijd de luier in een parfumzakje en gooi die weg in de maandverband bakken.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
25-08-2019 12:30
Bij geen enkel restaurant mag je je eigen eten of drinken meenemen.

Een kind van 14 maanden is oud genoeg om gewoon iets te eten of te drinken van de menukaart.

Dus ik zou verwachten dat je verwijderd zou worden uit het restaurant als je een kind van 14 maanden borstvoeding gaat geven in een restaurant.

Met het geven van borstvoeding aan een echte baby in plaats van aan ee dreumes zou ik dan weer gee problemen hebben.

Het is niet onhygienisch en stinkt niet.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Appletree38 schreef:
25-08-2019 10:42
Soms is het erg druk in een restaurant en zijn alle rustige hoekjes al vol.
Dan voedde ik aan tafel.
Zonder oorzaak geen gevolg
Ik heb gelukkig nog nooit gezien dat een baby verschoond werd op tafel in een restaurant. Vind dat ook echt smerig. Andere gasten hoeven niet in de stank van andermans kind te zitten eten/later van dezelfde tafel te eten.
Borstvoeding vind ik iets totaal anders. Zie je zo vaak en stoor ik me totaal niet aan. Is niet dat jij in de stank of van een onhygiënische tafel zit te eten.
Wat ik wel vreemd vind, is dat men nog zeer vaak in horeca, bij dagjes uit e.d. alleen mogelijkheid heeft om de baby te verschonen in het damestoilet. Alsof de vader nooit eens een kind hoeft te verschonen. Gebrek aan emancipatie.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 13:09
1.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
25-08-2019 11:56
Je vraagt het niet aan mij, maar ik zou je een stoer wijf vinden ;-)
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Wij doen wel eens een vluggertje in de bak van de kinderwagen Maar alleen met plasluiers en nooit in het volle zicht. Daar ben ik dan binnen een minuut mee klaar (incl. aan- en uitkleden) En het ligt ook wel aan het soort eetgelegenheid.
Poepluiers zijn te onvoorspelbaar, daar zoek ik altijd wel een geschikt plekje voor op. Wat overigens soms nog best lastig is.

Als we op visite zijn dan vragen we even of ze een plekje hebben. Regelmatig wordt dan trouwens gewoon naar de bank/keukentafel gewezen.

Ik verdwijn ook regelmatig met kind(eren) in het toilet. Oudste is te jong om buiten te laten staan.

En voeden in het openbaar daar maak ik mij regelmatig ‘schuldig’ aan. Ik heb er wel altijd een doek bij, maar dat is zodat zoon niet teveel afgeleid raakt.
En als ik met anderhalf jaar nog borstvoeding zou geven, dan ga ik daar niet opeens een hoekje voor opzoeken. Als je dat vies vindt dan vraag ik me oprecht af waarom..???

Mijn man is trouwens weleens de toiletruimte uitgestuurd, omdat hij bij het damestoilet oudste zoon wilde verschonen. Toen heeft hij wel een iets prominentere plek opgezocht in het restaurant en ja dat was een poepluier :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Vind ik echt niet kunnen. Ik zelf verschoon als ik in een restaurant of aan het winkelen ben in de kinderwagenbak waar ze nu nog in ligt op een rustig plekje. Ik wil ook niet dat er mensen mee kunnen kijken.
En als de auto in de buurt staat loop ik daar heen en verschoon haar op de achterbank.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
25-08-2019 10:22
Ik moest wel lachen om de opeenvolging: in een vliegtuigstoel—> je loopt even naar buiten. Misschien niet de meest voor de hand liggende combinatie, haha.
Nou paar weken geleden van usa terug gevelogen en die vrouw achter mij heeft paar x de luier verschoont op de stoel. Ik heb uren in de stank gezeten. Was er ook niet blij mee
. Jaren in kinderopvang gezeten dus wel wat gewend maar dat vind ik toch echt wel smerig.
Stewardess zag ik kijken met een blik van dat meen je niet .... ik baalde er zo van datik maar niks zei want amders was er weinig aardigs uit mijn. Mond gekomen
Hier in het buurthuis doen sommigen het gewoon aan tafel waar iedereen koffie of thee drinkt en een sigaretje rookt.
En dan heb je er ook nog bij die bv geven en als ze klaar zijn zelf ook een sigaret opsteken.

Vorig jaar werkte ik in een kledingzaak en daar stond iemand aan een tafel waar kleding op lag een poepluier te verschonen.
Daar is wel wat van gezegd, maar die vrouw keek een beetje vreemd op als dat ze niet begreep dat het daar niet even kon.
Terwijl 3 meter verder een grote wcruimte was voor een ieders gebruik.
Oh en dan doen ze ook nog die poepluiers in een prullebak die in de winkel staat, bah!
Alle reacties Link kopieren
love2dance schreef:
25-08-2019 13:57
Nou paar weken geleden van usa terug gevelogen en die vrouw achter mij heeft paar x de luier verschoont op de stoel. Ik heb uren in de stank gezeten. Was er ook niet blij mee
. Jaren in kinderopvang gezeten dus wel wat gewend maar dat vind ik toch echt wel smerig.
Stewardess zag ik kijken met een blik van dat meen je niet .... ik baalde er zo van datik maar niks zei want amders was er weinig aardigs uit mijn. Mond gekomen
Daar had ik echt wel wat van gezegd. Snap ook niet dat de stewardess niets gezegd heeft. Op het toilet heb je een babyplank die voor verschonen is bedoeld.
Cum non tum age
Ik heb het één keer in de mcdonalds op de grond middenin het restaurant gedaan. Maar er zaten geen mensen naast ons en andere opties dan mijn dochter in een poepluier laten had ik niet. Bizar trouwens dat ze geen verschoon ruimte hebben in een mcdonalds.

Anders doe ik het gewoon op de grond in de wc. Ik heb het ook weleens staand op de wc gedaan. Niet de fijnste manier om een poepluier te verschonen haha. Maar als er een verschoon ruimte is snap ik er inderdaad ook weinig van. Ik heb wel vaker de neiging gehad om effe snel een plasluier te verwisselen terwijl dochter staat als we op een terrasje zitten. Daar heeft niemand last van en het stinkt niet. Maar doe het dan uit goed fatsoen toch maar niet. Al vind ik dat zelf nog niet zo heel gek.
Alle reacties Link kopieren
Een keer met een vriendin in restaurantje gezeten die dit inderdaad midden op tafel deed. Er waren weinig alternatieven (geen verschoonruimte, of achterafje ofzo) en het ging om een jonge baby die zichzelf helemaal ondergepoept had. Het was winter, dus verschonen op het terras was ook niet een optie. Ik voelde me wel wat ongemakkelijk maar had vooral compassie met vriendin die dit varkentje maar even moest zien te wassen op deze lastige locatie. Als er alternatieven zijn, dan inderdaad superasociaal. Maar soms moet je wat...
Als er een verschoonruimte is zou ik die uiteraard gebruiken. Ik begrijp niet dat iemand een andere optie kan verkiezen boven een ruimte die ervoor bedoeld en ingericht is. Tenzij het daar natuurlijk te smerig is.

Verschonen op een tafel in een restaurant zou ik nooit doen als er ook maar enigszins een alternatief is. De vloer, en al helemaal de vloer van een toilet, vind ik geen alternatief, smerig zeg! Ik zou dan in de kinderwagen verschonen en dan buiten het eetzaal-gedeelte, in het halletje bij de toiletten of desnoods in het halletje bij binnenkomst. Gisteren was ik nog op een familiefeest (dus afgehuurde zaal en terras) in een restaurant zonder verschoontafel. Toen heb ik verschoond op een gedeelte van het terras dat niet gebruikt werd, maar dat kon omdat het mooi weer was, als het winter was geweest had ik dus in het halletje bij de toiletten verschoond. Overigens stinken de poepluiers van mijn kind nog niet, want hij krijgt volledig borstvoeding. In het restaurant ja.

Bij mensen thuis heb ik wel eens op de bank of op tafel verschoond, maar dan terwijl iedereen buiten zat en er verder niemand in de huiskamer was. Niet naast de verjaardagstaart of bij mensen die eten in de buurt. En altijd met een matje eronder uiteraard. Er komt nooit poep of plas op de tafel of bank, daar zorg ik echt wel voor. Hier thuis is ook voor mijn eigen kind er was verschoond op een matje op de bank, tafel, vloer of waar het de ouders maar uit kwam. Prima! En nu doe ik dat dus bij hen thuis. En bij mezelf thuis ga ik ook niet steeds naar boven (kon ik de eerste weken na de keizersnee niet eens) en ligt er een verschoonkussen op de eettafel.

Wintertime16 schreef:
25-08-2019 09:47
Ik geef zelf bv maar ik zou ook raar kijken als iemand in de toiletruimte gaat zitten voeden.
Ja precies, mensen willen (terecht) niet dat het eetgedeelte als toiletruimte gebruikt wordt, maar andersom is eten in de toiletruimte ook een beetje raar. Dat kan toch gewoon aan tafel! Ik zou je er niet op aankijken, maar het wel sneu vinden dat je je blijkbaar niet op gemak voelt, en je een hard onder de riem proberen te steken als ik het zou zien.
Appletree38 schreef:
25-08-2019 10:50
Zou je het wel normaal vinden als ik midden in een druk restaurant zou gaan zitten voeden.En niet aan een baby die rustig bij je ligt maar een kind van 14 maanden.
Ik was blij dat ik even een rustig plekje op kon zoeken.
Het is voor mij een grappige herinnering :hyper:
Ik zou dat volkomen normaal vinden ja. Of althans, dat zou het moeten zijn. En ik hoop daar over een jaar ook nog gewoon het lef voor te hebben.
MinkeDeWit schreef:
25-08-2019 12:28
Ik heb wel eens in een bus een poepluier verschoond. Het was een bus van het vliegveld naar een wintersportoord, en we moesten nog drie kwartier. Kind was aan het krijsen want ze kreeg altijd binnen een paar minuten luieruitslag. Natuurlijk kreeg ik wel commentaar, maar het was dit of drie kwartier met een krijsend kind zitten en daarna nog minstens een week ellende van die luieruitslag. Bij de keuze tussen krijsen of een beetje stank waren de meesten wel om.
Ik heb er ook geen problemen mee als mensen in mijn huis of een restaurant een luier verschonen, liever niet op de bank.
Ik heb nog geen ervaring met stinkluiers dus. Maar als die nog aan het kind zitten stinken die toch ook? Dan zijn de opties dus óf 2 minuten in de stank zitten tijdens het verschonen, of 3 kwartier in de stank (en het gekrijs) zitten. Dat het niet de meest handige locatie is snap jij ook wel, maar je moet toch wat?
Alle reacties Link kopieren
love2dance schreef:
25-08-2019 13:57
Nou paar weken geleden van usa terug gevelogen en die vrouw achter mij heeft paar x de luier verschoont op de stoel. Ik heb uren in de stank gezeten. Was er ook niet blij mee
. Jaren in kinderopvang gezeten dus wel wat gewend maar dat vind ik toch echt wel smerig.
Stewardess zag ik kijken met een blik van dat meen je niet .... ik baalde er zo van datik maar niks zei want amders was er weinig aardigs uit mijn. Mond gekomen
Oh, je hebt idioten genoeg hoor, dat weet ik. Vriendin van me is stewardess, en genoeg ouders die denken dat het haar taak is om luiers te verschonen.
Ik bedoelde meer de combinatie van een vliegtuig en dan het advies ‘even naar buiten lopen’ wat een beetje bijzonder klonk.
Mik* schreef:
25-08-2019 16:18
Als er een verschoonruimte is zou ik die uiteraard gebruiken. Ik begrijp niet dat iemand een andere optie kan verkiezen boven een ruimte die ervoor bedoeld en ingericht is. Tenzij het daar natuurlijk te smerig is.

Verschonen op een tafel in een restaurant zou ik nooit doen als er ook maar enigszins een alternatief is. De vloer, en al helemaal de vloer van een toilet, vind ik geen alternatief, smerig zeg! Ik zou dan in de kinderwagen verschonen en dan buiten het eetzaal-gedeelte, in het halletje bij de toiletten of desnoods in het halletje bij binnenkomst. Gisteren was ik nog op een familiefeest (dus afgehuurde zaal en terras) in een restaurant zonder verschoontafel. Toen heb ik verschoond op een gedeelte van het terras dat niet gebruikt werd, maar dat kon omdat het mooi weer was, als het winter was geweest had ik dus in het halletje bij de toiletten verschoond. Overigens stinken de poepluiers van mijn kind nog niet, want hij krijgt volledig borstvoeding. In het restaurant ja.

Bij mensen thuis heb ik wel eens op de bank of op tafel verschoond, maar dan terwijl iedereen buiten zat en er verder niemand in de huiskamer was. Niet naast de verjaardagstaart of bij mensen die eten in de buurt. En altijd met een matje eronder uiteraard. Er komt nooit poep of plas op de tafel of bank, daar zorg ik echt wel voor. Hier thuis is ook voor mijn eigen kind er was verschoond op een matje op de bank, tafel, vloer of waar het de ouders maar uit kwam. Prima! En nu doe ik dat dus bij hen thuis. En bij mezelf thuis ga ik ook niet steeds naar boven (kon ik de eerste weken na de keizersnee niet eens) en ligt er een verschoonkussen op de eettafel.



Ja precies, mensen willen (terecht) niet dat het eetgedeelte als toiletruimte gebruikt wordt, maar andersom is eten in de toiletruimte ook een beetje raar. Dat kan toch gewoon aan tafel! Ik zou je er niet op aankijken, maar het wel sneu vinden dat je je blijkbaar niet op gemak voelt, en je een hard onder de riem proberen te steken als ik het zou zien.


Ik zou dat volkomen normaal vinden ja. Of althans, dat zou het moeten zijn. En ik hoop daar over een jaar ook nog gewoon het lef voor te hebben.


Ik heb nog geen ervaring met stinkluiers dus. Maar als die nog aan het kind zitten stinken die toch ook? Dan zijn de opties dus óf 2 minuten in de stank zitten tijdens het verschonen, of 3 kwartier in de stank (en het gekrijs) zitten. Dat het niet de meest handige locatie is snap jij ook wel, maar je moet toch wat?
Poepluiers van een baby die borstvoeding krijgt, ruiken ook echt wel hoor. Ik kan me voorstellen dat jij het niet ruikt, omdat het jouw kind is. Maar anderen ruiken dit echt wel hoor. ;)
Alle reacties Link kopieren
love2dance schreef:
25-08-2019 13:57
Nou paar weken geleden van usa terug gevelogen en die vrouw achter mij heeft paar x de luier verschoont op de stoel. Ik heb uren in de stank gezeten. Was er ook niet blij mee
. Jaren in kinderopvang gezeten dus wel wat gewend maar dat vind ik toch echt wel smerig.
Stewardess zag ik kijken met een blik van dat meen je niet .... ik baalde er zo van datik maar niks zei want amders was er weinig aardigs uit mijn. Mond gekomen
Gek dat die stewardess niet op zijn minst de vieze luiers heeft opgeruimd.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven