Bedankje oppas

09-12-2024 10:48 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand een leuk idee voor een kennis die bij ons het hele jaar één dag in de week op de kinderen past? We gaven altijd uitgebreid pakket met lekker dingen voor de feestdagen en een cadeaubon. Maar ze zijn dit jaar op vakantie, dus moet iets anders bedenken.

Ik zou alleen cadeaubon kunnen doen, maar dan is de waarde zo duidelijk zichtbaar (dat vind ik lastig hoeveel dat dan zou moeten zijn). Ze vinden het zelf héél leuk om te doen (balen als het een week niet nodig is in de vakantie), maar goed het is natuurlijk ook wel een hele dienst die ze ons bewijzen.

Ideeën of tips zijn welkom.
Krijgen ze betaald voor het oppassen zelf? (Of is er een wederdienst die jij er tegenover stelt?)
Iets leuks voor op de vakantie?
Waar gaan ze heen, wat gaan ze doen?
Hoe oud zijn deze mensen?
Hebben ze zelf ook een gezin?
Hoeveel gaf je de vorige jaren uit?
Lariba schreef:
09-12-2024 10:50
Krijgen ze betaald voor het oppassen zelf? (Of is er een wederdienst die jij er tegenover stelt?)
Dat is ook mijn eerste vraag?

Kan je niet een leuk pakket na de kerst geven en er een nieuw jaar pakket van maken?
Iets lekkers dat houdbaar is en geld in een enveloppe.
Bijvoorbeeld een fles wijn of chocolade. Of in plaats van een enveloppe een vvv-bon.
Een uitje betalen op vakantie ?
Ligt er echt aan of ze betaald wordt voor het oppassen. Zo niet, dan zou ik enorm uitpakken en echt wel iets van een paar honderd euro doen. Of bij een goed restaurant een dinerbon halen. Als ze ook betaald wordt, dan iets van 50 euro of zo. Mij maak je bijvoorbeeld wel blij met een grote doos van de Zuivelhoeve of zo.
Het enige verschil is toch dat ze dit jaar op vakantie gaan?
Ze kregen dit jaar betaald en vorig jaar ook
of
Ze kregen dit jaar niet betaald en en vorig jaar ook niet.
Qua bedrag zal ze dus hetzelfde uitgeven als de voorgaande jaren lijkt mij.
Maar ze zijn dit jaar op vakantie, dus moet iets anders bedenken.

Niets, ze zijn er immers niet.
Als in niet nu. Andere keer wanneer ze het niet verwachten is misschien nog wel leuker.
star⁴ wijzigde dit bericht op 09-12-2024 12:35
28.03% gewijzigd
Volgens mij is de vraag niet welk bedrag maar een idee voor een kado?

Ik zou denken aan een diner bon, tickets voor een bij hun passend uitje,
Bioscoopbon in een mand met houdbare dingen als popcorn en m&m’s
Luxe douche spullen ect
where ever you go, go with your heart
Een mand met lekkere spullen kan toch alsnog? Wijn, noten, chocolade, douchegel voor hem/haar, koekjes, koffie/thee, bonbons,kraslot. Is na de vakantie ook nog lekker.
Ik vind het ook nogal een verschil of je deze oppas betaalt of niet. Dik 5 jaar geleden betaalde ik het kinderdagverblijf ruim 100 euro per dag . Oppas is erg duur. Als ze dus een jaar lang gratis opgepast heeft, zou daar voor mij zeker wat tegenover staan. Natuurlijk hoef je niet te rekenen in prijzen van een kinderdagverblijf, maar was meer om een indicatie te geven.
Zelf zou ik een volledig verzorgd etentje doen, liefst met taxi erbij (rij je zelf als je auto&rijbewijs hebt). Dus compleet verzorgd, omdat zij jou ook compleet ontzorgd heeft dit jaar wat oppas betreft. Zo zou ik het doen.
Maar als je haar wel betaald hebt, vind ik het een ander verhaal.
Nou precies. Ik vind dat als iemand een jaar lang een dag in de week gratis bij je oppast, dat daar wel een groot bedankje tegenover kan staan. En dan krijg je andere tips dan wanneer je iets van 50 euro zoekt.
of iemand nou betaald of gratis oppast. Ik zou uitgaan van een kadootje ter waarde van een "13e maand" dus een mand met lekkers is sowieso wat karig
Taskmaster schreef:
09-12-2024 13:48
Nou precies. Ik vind dat als iemand een jaar lang een dag in de week gratis bij je oppast, dat daar wel een groot bedankje tegenover kan staan. En dan krijg je andere tips dan wanneer je iets van 50 euro zoekt.
Ik ga ervan uit dat de compensatie voor het oppassen vooral in die kadobon zit die ze ook elk jaar geeft en dat het om de aankleding gaat die bij die bon wordt gegeven.
En het cadeau moet gegeven worden op het moment dat ze op vakantie zijn? Of komen ze niet meer terug?

Gewoon geven als ze terug zijn of voordat ze vertrekken lijkt me het handigst. En anders iets regelen met het hotel waar ze verblijven als ze iig in een hotel verblijven.

Maar goed, ik denk dat ik de vraag mss niet begrijp aangezien ik de meesten hier zie discussiëren over hoeveel geld je eraan uit zou moeten geven.
Mijn vriend krijgt voor het oppassen op zijn kleinkind meestal een leuk pakketje met wat lekkere (houdbare) dingen en een bon voor een lunch of high tea of zo.
Dan geef je het pakket toch als ze terug zijn van vakantie?
Hetzelfde geven als vorig jaar, alleen zonder seizoensdecoratie.
Lisa5678 schreef:
09-12-2024 17:03
Dan geef je het pakket toch als ze terug zijn van vakantie?
Dat lijkt mij ook het allerhandigst.
Of twee weken voor seweg gaan.
Hoe ingewikkeld kan het zijn?
Lariba schreef:
09-12-2024 10:50
Nee staat niks (financieels) tegenover. Ze doen het 'met liefde en plezier', als ik het af zeg zijn ze zelfs een beetje teleurgesteld. Zijn begonnen in coronatijd om ons een paar uurtjes uit de brand te helpen met één kind, inmiddels mogen ze alle drie elke week.
KamilleT schreef:
09-12-2024 15:25
Mijn vriend krijgt voor het oppassen op zijn kleinkind meestal een leuk pakketje met wat lekkere (houdbare) dingen en een bon voor een lunch of high tea of zo.
Past hij ook wekelijks op? Of zo af en toe?
Lila-Linda schreef:
09-12-2024 14:05
of iemand nou betaald of gratis oppast. Ik zou uitgaan van een kadootje ter waarde van een "13e maand" dus een mand met lekkers is sowieso wat karig
Oeh, nee dat vind ik echt heel veel. Ik heb geen opa's en oma's die oppassen. Maar geven mensen waar opa's en/of oma's oppassen dan ook zoveel na een jaar? :-o
mva8787 schreef:
09-12-2024 21:26
Past hij ook wekelijks op? Of zo af en toe?
Een dag per week. Overigens doet hij (en ik soms) dat ook omdat we het heel leuk vinden.
mva8787 schreef:
09-12-2024 21:22
Nee staat niks (financieels) tegenover. Ze doen het 'met liefde en plezier', als ik het af zeg zijn ze zelfs een beetje teleurgesteld. Zijn begonnen in coronatijd om ons een paar uurtjes uit de brand te helpen met één kind, inmiddels mogen ze alle drie elke week.
Je kent ze al jaren, je vertrouwt ze met je kinderen, maar je kunt niet zelf een leuk persoonlijk cadeau als dankjewel verzinnen?
...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven