Kinderen
alle pijlers
Bedankje oppas
maandag 9 december 2024 om 10:48
Heeft iemand een leuk idee voor een kennis die bij ons het hele jaar één dag in de week op de kinderen past? We gaven altijd uitgebreid pakket met lekker dingen voor de feestdagen en een cadeaubon. Maar ze zijn dit jaar op vakantie, dus moet iets anders bedenken.
Ik zou alleen cadeaubon kunnen doen, maar dan is de waarde zo duidelijk zichtbaar (dat vind ik lastig hoeveel dat dan zou moeten zijn). Ze vinden het zelf héél leuk om te doen (balen als het een week niet nodig is in de vakantie), maar goed het is natuurlijk ook wel een hele dienst die ze ons bewijzen.
Ideeën of tips zijn welkom.
Ik zou alleen cadeaubon kunnen doen, maar dan is de waarde zo duidelijk zichtbaar (dat vind ik lastig hoeveel dat dan zou moeten zijn). Ze vinden het zelf héél leuk om te doen (balen als het een week niet nodig is in de vakantie), maar goed het is natuurlijk ook wel een hele dienst die ze ons bewijzen.
Ideeën of tips zijn welkom.
maandag 9 december 2024 om 10:56
maandag 9 december 2024 om 11:41
Ligt er echt aan of ze betaald wordt voor het oppassen. Zo niet, dan zou ik enorm uitpakken en echt wel iets van een paar honderd euro doen. Of bij een goed restaurant een dinerbon halen. Als ze ook betaald wordt, dan iets van 50 euro of zo. Mij maak je bijvoorbeeld wel blij met een grote doos van de Zuivelhoeve of zo.
maandag 9 december 2024 om 11:44
maandag 9 december 2024 om 12:13
maandag 9 december 2024 om 12:16
maandag 9 december 2024 om 13:21
Ik vind het ook nogal een verschil of je deze oppas betaalt of niet. Dik 5 jaar geleden betaalde ik het kinderdagverblijf ruim 100 euro per dag . Oppas is erg duur. Als ze dus een jaar lang gratis opgepast heeft, zou daar voor mij zeker wat tegenover staan. Natuurlijk hoef je niet te rekenen in prijzen van een kinderdagverblijf, maar was meer om een indicatie te geven.
Zelf zou ik een volledig verzorgd etentje doen, liefst met taxi erbij (rij je zelf als je auto&rijbewijs hebt). Dus compleet verzorgd, omdat zij jou ook compleet ontzorgd heeft dit jaar wat oppas betreft. Zo zou ik het doen.
Maar als je haar wel betaald hebt, vind ik het een ander verhaal.
Zelf zou ik een volledig verzorgd etentje doen, liefst met taxi erbij (rij je zelf als je auto&rijbewijs hebt). Dus compleet verzorgd, omdat zij jou ook compleet ontzorgd heeft dit jaar wat oppas betreft. Zo zou ik het doen.
Maar als je haar wel betaald hebt, vind ik het een ander verhaal.
maandag 9 december 2024 om 14:20
Ik ga ervan uit dat de compensatie voor het oppassen vooral in die kadobon zit die ze ook elk jaar geeft en dat het om de aankleding gaat die bij die bon wordt gegeven.Taskmaster schreef: ↑09-12-2024 13:48Nou precies. Ik vind dat als iemand een jaar lang een dag in de week gratis bij je oppast, dat daar wel een groot bedankje tegenover kan staan. En dan krijg je andere tips dan wanneer je iets van 50 euro zoekt.
maandag 9 december 2024 om 15:20
En het cadeau moet gegeven worden op het moment dat ze op vakantie zijn? Of komen ze niet meer terug?
Gewoon geven als ze terug zijn of voordat ze vertrekken lijkt me het handigst. En anders iets regelen met het hotel waar ze verblijven als ze iig in een hotel verblijven.
Maar goed, ik denk dat ik de vraag mss niet begrijp aangezien ik de meesten hier zie discussiëren over hoeveel geld je eraan uit zou moeten geven.
Gewoon geven als ze terug zijn of voordat ze vertrekken lijkt me het handigst. En anders iets regelen met het hotel waar ze verblijven als ze iig in een hotel verblijven.
Maar goed, ik denk dat ik de vraag mss niet begrijp aangezien ik de meesten hier zie discussiëren over hoeveel geld je eraan uit zou moeten geven.
maandag 9 december 2024 om 21:22
Nee staat niks (financieels) tegenover. Ze doen het 'met liefde en plezier', als ik het af zeg zijn ze zelfs een beetje teleurgesteld. Zijn begonnen in coronatijd om ons een paar uurtjes uit de brand te helpen met één kind, inmiddels mogen ze alle drie elke week.
maandag 9 december 2024 om 21:26
maandag 9 december 2024 om 21:27
Oeh, nee dat vind ik echt heel veel. Ik heb geen opa's en oma's die oppassen. Maar geven mensen waar opa's en/of oma's oppassen dan ook zoveel na een jaar?Lila-Linda schreef: ↑09-12-2024 14:05of iemand nou betaald of gratis oppast. Ik zou uitgaan van een kadootje ter waarde van een "13e maand" dus een mand met lekkers is sowieso wat karig
maandag 9 december 2024 om 21:34
Je kent ze al jaren, je vertrouwt ze met je kinderen, maar je kunt niet zelf een leuk persoonlijk cadeau als dankjewel verzinnen?
...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in