Werk & Studie alle pijlers

Bewust baanloos

29-09-2020 15:11 197 berichten
Ik ken iemand, een vriendin, die kiest ervoor om geen betaalde baan te hebben. Haar man heeft gelukkig een baan 'op niveau' dus financieel is dat geen probleem.

Ze brengt 's morgens de kinderen naar school en doet dan op weg naar huis een boodschap, gaat even bij een vriendin langs of sporten en op donderdagochtend volgt ze een cursus houtbewerken, Op vrijdagochtend doet ze wat schoonmaakwerk en organisatie rond het huishouden. 's Middags haalt ze de kinderen en terwijl die lekker spelen of bij een vriendje zijn gaat zij lekker koken (dat is haar hobby ook). Op vrijdag neemt ze de kinderen mee naar oma want en dan gaat mijn vriendin daar de administratie doen en wat huishoudelijke organisatie. Dan halen ze 's avonds pizza.

Wat vinden jullie van de keuze om zo je leven in te richten?
Helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is: wat vind jij daarvan?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Prima toch, lekker rustig en overzichtelijk en als het gezin er goed onder functioneert. Ze maakt zichzelf wel compleet afhankelijk van haar man, maarja dan maar niet gaan scheiden.
My guess: nobody cares.

Waarom ontstaat er nu geen discussie en in topics die beginnen met 'thuisblijfmoeder' stay at home moms' wel?

Dat laat ik aan jullie eigen analytische vermogen over.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ze samen besloten hebben om het op deze manier te regelen.
Wat vind jij er zelf van?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat zelf absoluut nooit willen, ik wil altijd financieel onafhankelijk zijn.
Als de relatie stukloopt heeft ze helemaal niks om op terug te vallen. Persoonlijk snap ik ook niet waarom sommige vrouwen afhankelijk willen zijn van een man. Als je zelf een flink vermogen hebt om op terug te vallen is dat wat anders, maar zo op andermans zak teren (ook al gaan beide akkoord) is niet mijn cup of tea
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten wij daar iets van vinden?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Dat ik denk dat je een beetje afgunstig bent, maar ik kan me vergissen. Er zit in ieder geval een vreemd ondertoontje in je post.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch wat.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten wij er wat van vinden? En wat vind je er zelf van? Niet dat het me boeit hoor. Ik heb 10 jaar zo geleefd en heb inmiddels sinds ruim 2 jaar weer een leuke baan. Wat een ander daar van vindt/vond interesseert me geen hol.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Jaloers?
Alle reacties Link kopieren
mamavanf schreef:
29-09-2020 15:12
De vraag is: wat vind jij daarvan?
Nou, kijk maar in het thuisblijfmoedertopic wat zij daar van vindt. Blijkbaar valt er daar niet genoeg te oordelen en moet dat hier nog even dunnetjes over.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 29-09-2020 15:16
8.35% gewijzigd
Hint: de keuze om baanloos te zijn wordt in deze OP niet 'verdedigt' met controversiële argumenten als: bso/kinderopvang is slecht, dit is beter voor de kinderen, het is zoveel werk om thuisblijfmoeder te zijn, mijn man kan ónmogelijk een uur vrij krijgen enzovoorts.

De mate van emancipatie en bewustzijjn waarmee de bewust baanloze het zélf presenteert bepaalt de discussie.
Bellyflop schreef:
29-09-2020 15:13
My guess: nobody cares.

Waarom ontstaat er nu geen discussie en in topics die beginnen met 'thuisblijfmoeder' stay at home moms' wel?

Dat laat ik aan jullie eigen analytische vermogen over.
Dat is zeer slecht ontwikkeld. Ik snap dit niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bellyflop schreef:
29-09-2020 15:13
My guess: nobody cares.

Waarom ontstaat er nu geen discussie en in topics die beginnen met 'thuisblijfmoeder' stay at home moms' wel?

Dat laat ik aan jullie eigen analytische vermogen over.
Omdat we nog maar 2 minuten bezig zijn en ik vind de ondertoon van de OP nogal... bijzonder. Alsof je duidelijk op haar neer kijkt. Mag, maar dan zou ik het zelf anders insteken.

Ik dacht dat het trouwens ging om iemand die bewust van een uitkering leefde.
dianaf wijzigde dit bericht op 29-09-2020 15:16
8.12% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
En wat zou je vriendin er van vinden dat je haar hele weekplanning op het internet zet met een raar ondertoontje? Ik vind het echt een beetje raar wat je doet.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heerlijk! Als het financieel zou kunnen, dan zou ik het zo doen! En bang zijn voor mijn carrière hoef ik niet, want die heb ik niet ;-D
Bellyflop schreef:
29-09-2020 15:15
Hint: de keuze om baanloos te zijn wordt in deze OP niet 'verdedigt' met controversiële argumenten als: bso/kinderopvang is slecht, dit is beter voor de kinderen, het is zoveel werk om thuisblijfmoeder te zijn, mijn man kan ónmogelijk een uur vrij krijgen enzovoorts.

De mate van emancipatie en bewustzijjn waarmee de bewust baanloze het zélf presenteert bepaalt de discussie.
Ik gok dat jij zelf een heel interessant en vol leven moet hebben als je de tijd hebt om dit soort casussen te bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Totaal niet interessant vind ik.

De functie die zij dus niet vervuld gaat naar een andere man of vrouw en hij/zij is daar vast blij mee.

Dus tenzij ze een hele hele bijzondere baan heeft gehad waarbij we haar in ons eigen belang niet kunnen missen in het werkveld en ze heel Nederland tekort doet (als die baan al bestaat) heb ik hier echt geen mening over. En zelfs als ze die baan wel had gehad dan nog is haar eigen keuze.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 29-09-2020 15:20
0.70% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
mamavanf schreef:
29-09-2020 15:12
De vraag is: wat vind jij daarvan?

Dat was niet de vraag maar als je het wil weten: ik vind daar niks van. Lijkt me voor een periode best heerlijk.

Voor altijd denk ik dat ik op gegeven moment wel de hectiek van het werk zou missen, ik hou er van als er veel gebeurd om me heen en ik daar een rol in kan vervullen, ik denk niet dat ik dat thuis in die mate zou kunnen creëren.
Alle reacties Link kopieren
Prima toch? Als zij en man het zo willen en kunnen. Wat een luxe. Als ze het beu is kan ze altijd nog een baan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
* verdedigd en gebeurt

Wat ik bijzonder vind, is dat jij exact haar werkschema weet. Volgens mij is het een verzonnen topic om de vrouwen hier uit de tent te lokken.

Iedereen moet zelf weten hoe ze het inrichten. Voor mij persoonlijk vind ik het fijn een baan te hebben. Ik zou geen voldoening hebben van alleen thuiszitten. Wat een ander doet, moet hij of zij zelf weten en moet hij of zij zelf de consequenties van dragen.
because wijzigde dit bericht op 29-09-2020 15:22
1.30% gewijzigd
Bellyflop schreef:
29-09-2020 15:15

De mate van emancipatie en bewustzijjn waarmee de bewust baanloze het zélf presenteert bepaalt de discussie.
Oei, dat is ne moeilijke zin, nochtans niet blond!

TO, oprechte vraag: werk jij, hoeveel uur? schoonmaakster? hoeveel kinderen? afstand werk-thuis?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind, leven en laten leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven