Bewust kindvrij, deel 24.

24-01-2019 14:03 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Nou de nieuwe topictitel slaat duidelijk beter aan :hihi:
Boarn schreef:
24-01-2019 18:08
Ik geef ze vaak "the look", dat maakt soms indruk. En helpt het niet bij de kids, dan ga ik de ouders irritant aanstaren.

Of kwijlen en mompelen. Dat schrikt ook af :biggrin:
Vixxen schreef:
24-01-2019 18:56
Nou de nieuwe topictitel slaat duidelijk beter aan :hihi:

Dit inderdaad. Het wordt een gezellige boel hier. Leuk, al die nieuwe aanwas. Welkom
Leuk om hier gelijkstemden te vinden! Mijn man en ik zijn letterlijk de enigste die geen kinderen hebben in onze vriendengroep en familie.

Waar ik zo’n schurfthekel aan heb is dat we nooit meer eens kunnen afspreken zonder kinderen, altijd moeten die mee waardoor je nooit meer eens een fatsoendelijk gesprek kunt voeren omdat die krijsers alle aandacht opeisen.

Of wat ik echt de hell vind; kinderen in m’n huis :evil: (behalve m’n nichtje en neefje natuurlijk ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
24-01-2019 19:35
Leuk om hier gelijkstemden te vinden! Mijn man en ik zijn letterlijk de enigste die geen kinderen hebben in onze vriendengroep en familie.

Waar ik zo’n schurfthekel aan heb is dat we nooit meer eens kunnen afspreken zonder kinderen, altijd moeten die mee waardoor je nooit meer eens een fatsoendelijk gesprek kunt voeren omdat die krijsers alle aandacht opeisen.

Of wat ik echt de hell vind; kinderen in m’n huis :evil: (behalve m’n nichtje en neefje natuurlijk ;-) )
Welkom! Vervelend dat je nooit met iemand kunt afspreken zonder kinderen erbij. Kinderen in m'n huis vind ik ook niet zo'n succes, het is er niet op ingericht dus de kans dat ze iets vies maken of slopen is helaas groot. Helemaal als ouders niet de moeite nemen om hun grut in de gaten te houden.
V1k1ng schreef:
24-01-2019 16:13
En dan ben ik ook nog veganist, dat schijnt ook ontzettend goed voor het milieu te zijn.
dianaf schreef:
24-01-2019 16:21
Als je vakanties dan ook nog eens niet met het vliegtuig zijn, dan verdien je een medaille!!
Ik vind anders dat ik als kindvrije al goed genoeg ben voor het milieu. En dat ik best elk jaar een verre vliegreis mag maken en elke dag vlees mag eten als ik dat wil! Zonder me daar ook maar een moment beschaamd over te voelen!

De vegetarier die niet vliegt maar wel een kind heeft mag dan qua eten en vliegen 2.4 ton CO2-equivalent per jaar besparen, maar dat is natuurlijk peanuts vergeleken met de 58.6 ton per jaar CO2-uitstoot die hij/zij veroorzaakt door een kind op de wereld te zetten (cijfers van de Zweedse Universiteit van Lund uit post van himalaya in vorige topic)

Eerlijk gezegd raak ik altijd behoorlijk geirriteerd als mensen met kind(eren) kritiek hebben op kindvrijen die elk jaar 1 of meerdere vliegreizen maken, want dat is zo slecht voor het milieu... De impact daarvan is echt maar een fractie van de impact die ze zelf op het milieu hebben door een kind op de wereld te zetten. Maar dat is dan blijkbaar wat anders en wel acceptabel.

En nee, ik hoef geen medaille voor die 58.6 ton CO2 uitstoot per jaar die ik voorkom door bewust geen kind te nemen, maar zeur niet over die 0.8 ton omdat ik vlees eet of die 1.6 ton omdat ik een trans-atlantische vlucht maak.
hondenmens schreef:
24-01-2019 16:48
Hier net zo. Bij puppy's krijg ik vaak zo'n "oooooh gevoel". Niet bij alle rassen trouwens. Sommige vind ik echt lelijk. Maar bij baby's heb ik dat totaal niet. Op mijn 21e was ik met mijn ouders in Centerparcs. Een moeder met baby naast ons was haar spullen aan het inpakken. Ze vroeg of ik kind even wilde vasthouden. Ik keek mijn ouders vragend en dacht: Help! Red me hier uit. Maar ze zeiden: "Doe nou maar." Tja, daar zat ik dan. Duurde misschien 2 minuten.
Ja, precies dit.
Ik ben echt een hondenmens. Ik wilde ook zoiets als nickname, maar ja. :P Iemand was me voor haha.
Ooit komt er een moment dat ik ook een hond neem. Nu nog niet vanwege werk (onregelmatige diensten, en woon alleen) maar mocht ik ooit met pensioen gaan of een rijke partner tegenkomen, komt er zeker een hond hier in huis. Liefst een labrador. :love:
Alle reacties Link kopieren
Jeuj.... happy new topic!!

Haai oude bekenden en haai nieuwe mee-schrijvers 👍👍😎
Alle reacties Link kopieren
Hiem... ik kan het niet laten om even op jouw laatste post te reageren 😲


Ik werk 4 dagen, sinds mijn 25e niet meer samen gewoond (wel LAT), en ik heb een schoonmaakster.

Because I’m worth it :cheer2:


4 dagen werk. Geen rommel van manlief i n de hut én een schoonmaakster... jij bent echt een voorbeeld voor mij 😍😍😍
Al kan ik dan weer minder goed zonder mn lief. Moet em misschien iets beter opvoeden. Tis soms ook net een kind he 😂
Alle reacties Link kopieren
z-u-s schreef:
24-01-2019 16:28
Dit!

Ik heb ook dat omslagpunt gemist ergens tussen begin en eind 20 dat je bij een zwangerschap “Wat leuk! Gefeliciteerd!” moet zegen, ipv “Oh shit!”. Inmiddels lukt het wel hoor :proud: maar in mn hoofd blijft het “Oh shit!”.

Hahaha heb ik ook. Superlullig wat ik ga richting de 40 dus het zou ook een laatste-kans-ongelukje kunnen zijn.
En de "sjezus, heb je het he ouders al verteld 😲😲😲" kan op mijn leeftijd ook niet meer....
Alle reacties Link kopieren
coolingdown. schreef:
24-01-2019 16:56
Ook zo erg ja. Kraamvisites. Die heb ik een paar jaar geleden al afgeschaft. Je krijgt meteen ongevraagd zo'n stinkdier in je armen geworpen, gelukkig is mijn omgeving op de hoogte ;-D
Stinkdier 😂😂😂😂😂

Daar zit de koffie in mn toetsenbord.. bedankt
Ik wil even slaan. De planning voor onze vriendendag (initieel in het leven geroepen om eens als vrienden zonder kinderen op pad te gaan) is om naar een soort park te gaan. Niet specifiek voor kinderen, maar die gaan dan wel mee.

Krijg ik berichtje of man en ik dat een probleem zouden vinden. Wat moet ik daar nou weer mee. Bah bah bah.
lilguinea schreef:
24-01-2019 21:23
Ik wil even slaan. De planning voor onze vriendendag (initieel in het leven geroepen om eens als vrienden zonder kinderen op pad te gaan) is om naar een soort park te gaan. Niet specifiek voor kinderen, maar die gaan dan wel mee.

Krijg ik berichtje of man en ik dat een probleem zouden vinden. Wat moet ik daar nou weer mee. Bah bah bah.
In grote dikke letters het woord JA terug texten.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
24-01-2019 21:23
Ik wil even slaan. De planning voor onze vriendendag (initieel in het leven geroepen om eens als vrienden zonder kinderen op pad te gaan) is om naar een soort park te gaan. Niet specifiek voor kinderen, maar die gaan dan wel mee.

Krijg ik berichtje of man en ik dat een probleem zouden vinden. Wat moet ik daar nou weer mee. Bah bah bah.
Misschien een goed moment om ze er eens aan te herinneren dat die dag er juist was om eens wat zonder kinderen te doen? Ik vermoed dat het daar al vaak genoeg om draait.
Ik heb liever dat vrienden zonder kinderen komen, de kinderen vervelen zich, ik erger me en er is geen gesprek te beginnen met de ouders tenzij ze hun kinderen aan een IPad vast koppelen. Hoe is dit gezellig? Ik neem mijn honden nooit mee naar mensen die niet van honden houden of ze te druk vinden of ze maken te veel rotzooi.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
24-01-2019 16:05
:proud:

Ik moet mezelf altijd forceren om leuk te reageren als iemand een kind heeft gekregen.

Een stel hier in de buurt liep laatst met een kinderwagen en ik betrapte mezelf erop dat ik helemaal niks heb gezegd. Ik ken ze niet persoonlijk trouwens hoor, anders had ik ze natuurlijk wel gefeliciteerd, maar genoeg mensen die dan helemaal benieuwd zijn wat het is geworden en met hun hoofd in de kinderwagen gaan hangen. Het komt niet eens in me op.

Maar die lieve poes die hier altijd in de buurt loopt daarentegen :flirting:
Heb laatst echt een half uur op mijn hurken gezeten en tegen die kat zitten praten die in de bosjes zat.

Zal er trouwens best raar uit hebben gezien want van een afstand zag je die kat volgens mij helemaal niet :rolling:
Haha ja dit ben ik! Ik ken alle honden in een omtrek van 500 meter. De meeste hondeneigenaren waarderen mijn enthousiasme en laten me lekker even kroelen met het beestje. Oh en hou geen puppy bij me in de buurt want echt ik denk dat de gevoelens die ik dan heb moeten lijken op die van vrouwen bij baby's. Met baby's heb ik alleen weinig, laat staan met peuters en kleuters. Oh en als ik een kat op straat zie praat ik ook altijd even tegen ze...ooit betrapte mijn vriend me en zei: ssst straks denken ze dat je een verknipt kattenvrouwtje bent :rofl:
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
24-01-2019 21:23
Ik wil even slaan. De planning voor onze vriendendag (initieel in het leven geroepen om eens als vrienden zonder kinderen op pad te gaan) is om naar een soort park te gaan. Niet specifiek voor kinderen, maar die gaan dan wel mee.

Krijg ik berichtje of man en ik dat een probleem zouden vinden. Wat moet ik daar nou weer mee. Bah bah bah.
Hoe oprecht is de vraag? Vaak is het een soort excuusvraag, zo van we vragen het wel, maar nee is eigenlijk niet het juiste antwoord. Maar dan hebben we het wel overlegd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend gaat een keer per jaar op mannenweekend met zijn vrienden. Dat doen ze al jaren. Afgelopen jaar hadden de mannen die het dat jaar regelden bedacht dat het leuk was om het weekend af te sluiten met een bbq. Met alle vrouwen en kinderen erbij. En dat was dan een verrassing voor alle mannen. Ik vond het zo sneu voor mijn vriend. 1 weekend per jaar. En zelfs dat kan niet zonder vrouw en blaag.
viennas wijzigde dit bericht op 24-01-2019 22:23
Reden: Mijn vriend niet mij vriend
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
24-01-2019 20:51
Hiem... ik kan het niet laten om even op jouw laatste post te reageren 😲


Ik werk 4 dagen, sinds mijn 25e niet meer samen gewoond (wel LAT), en ik heb een schoonmaakster.

Because I’m worth it :cheer2:


4 dagen werk. Geen rommel van manlief i n de hut én een schoonmaakster... jij bent echt een voorbeeld voor mij 😍😍😍
Al kan ik dan weer minder goed zonder mn lief. Moet em misschien iets beter opvoeden. Tis soms ook net een kind he 😂

Mompelt iets van ‘in de dagen dat hij er wel is compenseert hij het rommelvrij zijn van doordeweeks

Fijn dat ik een voorbeeld ben! :yes:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
24-01-2019 21:23
Ik wil even slaan. De planning voor onze vriendendag (initieel in het leven geroepen om eens als vrienden zonder kinderen op pad te gaan) is om naar een soort park te gaan. Niet specifiek voor kinderen, maar die gaan dan wel mee.

Krijg ik berichtje of man en ik dat een probleem zouden vinden. Wat moet ik daar nou weer mee. Bah bah bah.
Meh lastig...de gedachte ook dat jullie het een probleem zouden vinden. Dan weten ze het antwoord dus al maar vinden dat je je maar moet schikken (aan de meerderheid?). Geef aan dat je waarde hecht aan de quality time met je vrienden omdat het zo weinig voorkomt dat jullie elkaar allemaal zien. Of ga voor een soort compromis. Na het park lekker dineren zonder kinderen? Dan brengen ze die even naar huis of laten ze ophalen...dan haak je het laatste moment in het park aan en kijk je lekker uit naar de lange gezellige avond.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
24-01-2019 22:22
Mompelt iets van ‘in de dagen dat hij er wel is compenseert hij het rommelvrij zijn van doordeweeks

Fijn dat ik een voorbeeld ben! :yes:
Een lichtend voorbeeld!
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
24-01-2019 21:23
Ik wil even slaan. De planning voor onze vriendendag (initieel in het leven geroepen om eens als vrienden zonder kinderen op pad te gaan) is om naar een soort park te gaan. Niet specifiek voor kinderen, maar die gaan dan wel mee.

Krijg ik berichtje of man en ik dat een probleem zouden vinden. Wat moet ik daar nou weer mee. Bah bah bah.
Voor die ouders zijn hun kinderen een soort verlengstuk en het meeste makkelijke is om die kinderen mee te nemen, dat snap ik ook wel.
Maar ik zou nu je poot stijf houden.
Het is misschien niet prettig om het te zeggen, maar dit is wel hét moment om er iets over te zeggen. Als je nu zelf kiest voor het makkelijke 'nee geen probleem', terwijl je het eigenlijk niet ziet zitten, heb je zelf ook een aandeel in hoe het loopt en kun je wat mij betreft er niet meer over 'zeuren'.
Dit klinkt misschien een beetje streng, maar ik zie nog te vaak gebeuren dat mensen liever de vrede bewaren en dat de situatie uiteindelijk niet meer leuk is, terwijl als je er wel iets van zegt, het vaak nog mogelijk was geweest om het om te buigen.

Ik zou dus gewoon iets zeggen in de trant dat jullie het liefste hebben om zonder kinderen af te spreken, zodat jullie alle tijd hebben om bij te kletsen, zoals het ook ooit de bedoeling was en dat dat voor hun zelf vast ook een stuk ontspanner is. En als jullie nu twijfelen om mee te gaan omdat er kinderen mee gaan, zou ik dat ook zeggen. Omdat je toch merkt dat de aandacht voor elkaar gewoon minder is als de kinderen er bij zijn en dat het dan minder ongedwongen en leuk is voor jullie. Ofzo.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
24-01-2019 22:21
Mijn vriend gaat een keer per jaar op mannenweekend met zijn vrienden. Dat doen ze al jaren. Afgelopen jaar hadden de mannen die het dat jaar regelden bedacht dat het leuk was om het weekend af te sluiten met een bbq. Met alle vrouwen en kinderen erbij. En dat was dan een verrassing voor alle mannen. Ik vond het zo sneu voor mijn vriend. 1 weekend per jaar. En zelfs dat kan niet zonder vrouw en blaag.
Oh bah wat vervelend voor hem. En weet je waar ik me hrt meest over verbaas. Die mannen hebben zich geen moment in jouw vriend verplaatst met gedachte hmm mss zit hij er helemaal niet op te wachten, op al die koters. Kinderen overal bij is de nieuwe norm.
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
24-01-2019 22:24
Meh lastig...de gedachte ook dat jullie het een probleem zouden vinden. Dan weten ze het antwoord dus al maar vinden dat je je maar moet schikken (aan de meerderheid?). Geef aan dat je waarde hecht aan de quality time met je vrienden omdat het zo weinig voorkomt dat jullie elkaar allemaal zien. Of ga voor een soort compromis. Na het park lekker dineren zonder kinderen? Dan brengen ze die even naar huis of laten ze ophalen...dan haak je het laatste moment in het park aan en kijk je lekker uit naar de lange gezellige avond.
Ik word altijd zo moe van dit soort compromissen. Niet lullig bedoeld. Maar vaak komt het er dan op neer dat de helft van de groep dan toch na de dagactiviteiten afhaken. Of er word gegeten en dan snel naar huis, want lange dag gehad. Allemaal zo net niet, althans zo ervaar ik het dan. Maar dat is ook een beetje het probleem waar ik tegen aan loop de laatste tijd. Al die aanpassingen en compromissen aan afspraken die al lang vast staan. Of ze komen later, slaan de helft over, het moet toch bij hun thuis etc etc. Ik ben op een punt dat ik dan vaak denk laaaaaaat maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven