Bewust kindvrij, deel 24.

24-01-2019 14:03 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Waarom ga je dan niet apart met je ouders eten? Ik zou daar ook nooit in mee zijn gegaan naar zo'n lawaaierige vreetschuur. Aan de andere kant kun je met veganisten ook niet echt bourgondisch uitpakken. Misschien gewoon een andere activiteit met je ouders doen (theater ofzo)
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
25-01-2019 10:29
Hebben jullie wel eens twijfels over geen kinderen nemen? Ik niet (meer) want van het idee alleen al om kinderen te hebben word ik doodmoe maar ik heb wel twijfels gehad. Maar dat had ook maar 1 reden; ben heel bang om een eenzaam leven te krijgen. Als ik mijn man niet meer heb heb ik letterlijk niemand meer. Dus ook geen kinderen. Dat is wel een angst die speelt. Denken jullie hier wel eens bij na?
Ik denk er soms wel over na in de zin van: Op wie kan ik later terug vallen? En met wie kan ik leuke dingen doen? Niet omdat ik wil moederen. Maar kinderen zijn geen garantie voor mantelzorg. Ik heb geen partner, maar zie ook op tegen de dag dat mijn moeder weg valt. Zij is de enige van wie ik zeker weet dat ze me zal helpen waar ze kan. Met mijn erg kleine vriendenkring moet ik dat maar afwachten. Daarom wil ik nu al naar een levensloopbestendige woning verhuizen. Alleen komen die maar zelden vrij.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-01-2019 13:03
Ik had als kind een enorme hekel aan school dus buiten dat het mij de hel lijkt om dagelijks als drop-off /pick-up bij een schoolplein te moeten fungeren zou ik me ook schuldig voelen dat ik de veroorzaker zou zijn dat dat kind ook zo'n 12 jaar die ellende door moet. En je wordt als moeder ook nog geacht belangstelling te tonen voor de schoolprestaties. Gruwelijk!
Dit lijkt me dus ook echt verschrikkelijk, dat je alles weer opnieuw moet doorlopen :nooo:
RégineFilange schreef:
25-01-2019 15:30
En iedereen maar zwanger worden en baren. Ik snap niet hoe mensen dat durven.
Ik inmiddels ook niet meer, verzakkingen, incontinentie (niet alleen van urine), pijn bij het vrijen, staartbeenpijn.... daar heb gewoon de rest van je leven echt last van. Borsten en dijen en buiken gaan uiteindelijk allemaal toch wel hangen, denk dat ik dat minder groot probleem zou vinden. Maar dat risico op permanente schade. Brrr!

Ik denk dat vrouwen misschien gewoon niet op de hoogte zijn. Er wordt ook niet veel over gepraat, en als het erover gaat is het vaak eufemistisch (ooit een ‘knipje’ van dichtbij zien zetten, dat verkleinwoord is totaal misplaatst).
Ik heb dus niks met kinderen (op uitzonderingen na, soms heb je van die lieve schattige peutertjes waar je naar moet blijven kijken maar die zijn zeldzaam) Op m’n nichtje en neefje was en ben ik gek. Ze zijn nu iets ouder dus de band is wat anders maar toen mijn neefje klein was ben ik zelfs een dag minder gaan werken zodat ik 1 dag in de week kon oppassen. Fantastisch vond ik dat.
Maar dat kun je niet vergelijken natuurlijk met zelf een kind hebben, dan ben je 24/7 moeder, constant zorgen, stress.
Eigenlijk is het maar goed dat ik geen kinderen wil, zou er niet voor gemaakt zijn. Heb nu al van alles stress, slaap zeer slecht, heb heel veel angsten dus ik denk niet dat het met kind zou goed komen.
Alle reacties Link kopieren
z-u-s schreef:
25-01-2019 15:35
Ik inmiddels ook niet meer, verzakkingen, incontinentie (niet alleen van urine), pijn bij het vrijen, staartbeenpijn.... daar heb gewoon de rest van je leven echt last van. Borsten en dijen en buiken gaan uiteindelijk allemaal toch wel hangen, denk dat ik dat minder groot probleem zou vinden. Maar dat risico op permanente schade. Brrr!
Ja dat lijkt me ook verschrikkelijk, en is voor mij al reden genoeg om het niet te willen. Wat betreft borsten, dijen en buik die gaan hangen als je ouder wordt, daar ontkomt natuurlijk niemand aan. Hoop wel dat dat wat minder gebeurt als je geen kinderen krijgt, maar misschien ben ik nu te optimistisch ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je teleurstelling heel goed CarrieM...
Het gaat er gewoon om dat je het gevoel hebt niet meer gezien te worden.

Ik herken dat van vriendschappen, die over zijn gegaan.
Dat je altijd rekening met de ander moet houden/interesse toont maar andersom is dat dan ineens klaar ofzo.
yesss wijzigde dit bericht op 25-01-2019 15:52
2.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vroeger in de klas toen ze vroegen wie wil er kinderen later? ik was de enige die niet zijn hand opstak. ik ben nu 31 en ik wil nog altijd geen kinderen. dus biologische klok die tikt is zever. ze willen kinderen omdat het zogezegd maatschappelijk verantwoord beeld is.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
25-01-2019 15:30
En dit. Wat ik verbazingwekkend vind is dat vrouwen het zo makkelijk op de koop toe nemen dat je een zwangerschap en bevalling moet doorstaan. Ja, ik weet het, je zal nu eenmaal wel moeten als je een kinderwens hebt. Maar als ik zwanger zou raken (stel ik wilde het) dan zou ik vanaf moment 1 waarschijnlijk doodsbang zijn, want er kan me nogal wat misgaan zeg. Lichamelijk met jezelf, met de baby. En dan die bevalling nog. Horror. Plus de nasleep. Hoeveel vrouwen zitten er wel niet met urineverlies voor de rest van hun leven. Volgens mij is dat meer dan de helft.

En iedereen maar zwanger worden en baren. Ik snap niet hoe mensen dat durven.
Ik durf en wil het ook écht niet. Heb namelijk gelezen dat kleine en zwarte vrouwen meer kans op complicaties hebben. En ik behoor tot beide categorieën vrouwen. En ook al gaat het goed, je moet nog maar afwachten of je een gezond kind krijgt.
hondenmens wijzigde dit bericht op 25-01-2019 16:27
0.36% gewijzigd
Doubletree20 schreef:
25-01-2019 15:40
Eigenlijk is het maar goed dat ik geen kinderen wil, zou er niet voor gemaakt zijn. Heb nu al van alles stress, slaap zeer slecht, heb heel veel angsten dus ik denk niet dat het met kind zou goed komen.
Hier precies hetzelfde.

Het is maar goed dat ik geen kinderwens heb, want als ik die wel had zou ik het waarschijnlijk alsnog niet moeten doen. En dan zou ik er heel veel verdriet van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
25-01-2019 15:40
Eigenlijk is het maar goed dat ik geen kinderen wil, zou er niet voor gemaakt zijn. Heb nu al van alles stress, slaap zeer slecht, heb heel veel angsten dus ik denk niet dat het met kind zou goed komen.
Dit heb ik ook... Vind het leven al uitdaging genoeg.
Nu ook, pittig weekje gehad en dan ben ik zoooo blij dat ik nu even alleen kan zijn. Gewoon alles overdenken, beetje forummen, niemand die iets van je wil, heerlijk. Heb dat zo nodig.
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbel1000 schreef:
25-01-2019 15:45
vroeger in de klas toen ze vroegen wie wil er kinderen later? ik was de enige die niet zijn hand opstak. ik ben nu 31 en ik wil nog altijd geen kinderen. dus biologische klok die tikt is zever. ze willen kinderen omdat het zogezegd maatschappelijk verantwoord beeld is.
Ik denk inderdaad dat er best veel mensen zijn die kinderen krijgen "omdat het nou eenmaal zo hoort" of omdat mensen in hun omgeving het ook doen. Heb ook weleens mensen horen zeggen dat ze kinderen hadden, omdat hun vrienden ook allemaal kinderen kregen en ze anders weinig mensen meer in hun omgeving zouden hebben. Ik kan me echt niet voorstellen dat je zo'n ingrijpende beslissing baseert op wat de rest van je omgeving doet.
Leuk dat er veel nieuwe mensen op dit topic afkomen nu. :)
CarrieM schreef:
25-01-2019 15:26

Maar tegelijkertijd word er dus wel scheef naar mij gekeken omdat ik weinig interesse in de kinderen heb en niet op de kinderverjaardagen kom.
Het is mijn familie, en de bloedband voel ik wel, maar de klik is er gewoon niet.

Afgelopen jaar wilde mijn familie met 'belangrijke dagen' (verjaardag van mijn ouders, kerst) ineens naar zo'n kinderrestaurant, want ja, lekker makkelijk en leuk voor de kinderen. Voor ons is dat ten eerste al echt de hel, eten in een vreetschuur met krijsende kinderen om je heen, en ten 2e zijn wij veganist en is er daar voor ons niks te eten. Het heeft me echt geraakt dat het ze blijkbaar niet zo boeit dat wij er daardoor niet meer bij kunnen zijn en dat het blijkbaar geen optie is om naar een plek te gaan waar iederéén het leuk heeft en lekker kan eten. Ze gaan nu dus gewoon zonder ons.
Ik voel me best buitengesloten daardoor. Heel jammer. :|

Dit vind ik oprecht verdrietig voor je. Was de band voor er kinderen kwamen wel goed?
Dan voel je je als kindvrije overbodig. Net of doen mensen met kinderen er alleen maar toe. Heel erg raar.

Kan het zijn dat ze het opgevat hebben als: jullie willen niet mee, in plaats van: ze willen niet naar dít restaurant?
Misschien andere keer zelf een voorstel doen voor een restaurant waar iedereen het leuk heeft?
hondenmens schreef:
25-01-2019 15:48
Ik durf en wil het ook écht niet. Heb namelijk gelezen dat kleine en zwarte vrouwen meer kans op complicaties hebben. En ik behoor tot die categorie vrouwen. En ook al gaat het goed, je moet nog maar afwachten of je een gezond kind krijgt.
Zwarte vrouwen? Dat vind ik frappant om te lezen, want als ik zie in wat voor snel tempo die koters op wereld zetten dan zou ik dat toch niet zeggen. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Chrome11: idd en dan achteraf klagen dat ze het niet aankunnen en dan vitten op kinderloze mensen of koppels omdat zij zogezegd egoistisch zijn. ik zeg u zij die van hun eigen weten dat ze geen kinderen aankunnen en er dan ten gevolge daarvan er geen nemen dat zijn geen egoisten. egoisten zijn kinderen nemen omdat ze denken van te kunnen leven van kindergeld of er nemen en er dan niet voor kunnen zorgen. meer dan de helft van ouders zouden geen kinderen mogen hebben en dan komen ze af met de smoes jamaar mijn kinderen zorgen voor uw pensioen later en die zullen wel uw prot afkuisten als je oud bent. pff ik pensioenspaar en betaal zorgverzekering voor iets he..
Alle reacties Link kopieren
Chrome11: en ze nemen ook kinderen als ze de rooskleurige plaatjes van gelukkige gezinnetjes zien op facebook. ik zeg u elk huisje zijn kruisje, perfect bestaat niet. Krijsende kinderen hebben omdat het zo hoort??? no thank you...
Alle reacties Link kopieren
@redbulletje Dat doen we inderdaad wel, er zijn genoeg goede restaurants waar je vlees, vis en vega(n) kan eten, waar iedereen dus prima aan zijn trekken komt. Maar ik vind de manier waarop gewoon erg jammer. Ik vond het altijd wel leuk om een paar keer per jaar met het hele gezin te zijn, en nu heb ik het gevoel dat dat niet meer hoeft, als de kleinkinderen er maar zijn.

@yesss Precies het gevoel van niet meer gezien worden. Ik weet inderdaad dat jij al eerder schreef over die vriendschappen. Blijft naar als het ineens zo loopt.

@blijenvrij De band was eerder heel goed, ik was eigenlijk een beetje de organisator en de lijm van het gezin, altijd zorgen dat iedereen bij elkaar kwam en ik had heel veel en goed contact met mijn ouders. Ik weet 100% zeker dat ze niet zonder ons uit eten zouden zijn gegaan toen er nog geen kleinkinderen waren.
De eerste keer hebben ze ons niet eens gevraagd (vergeten, naar eigen zeggen). De andere keer heb ik wel gezegd dat ik niet zat te wachten op zo'n vreetschuurkindertent, maar toen gingen ze dus zonder ons. Misschien ook mijn eigen schuld, maar ik had verwacht dat ze wel graag iedereen bij elkaar wilden hebben. Niet dus.
Ik probeer het maar gewoon los te laten, anders word ik er te boos van.
CarrieM schreef:
25-01-2019 16:21
@redbulletje Dat doen we inderdaad wel, er zijn genoeg goede restaurants waar je vlees, vis en vega(n) kan eten, waar iedereen dus prima aan zijn trekken komt. Maar ik vind de manier waarop gewoon erg jammer. Ik vond het altijd wel leuk om een paar keer per jaar met het hele gezin te zijn, en nu heb ik het gevoel dat dat niet meer hoeft, als de kleinkinderen er maar zijn.

@yesss Precies het gevoel van niet meer gezien worden. Ik weet inderdaad dat jij al eerder schreef over die vriendschappen. Blijft naar als het ineens zo loopt.

@blijenvrij De band was eerder heel goed, ik was eigenlijk een beetje de organisator en de lijm van het gezin, altijd zorgen dat iedereen bij elkaar kwam en ik had heel veel en goed contact met mijn ouders. Ik weet 100% zeker dat ze niet zonder ons uit eten zouden zijn gegaan toen er nog geen kleinkinderen waren.
De eerste keer hebben ze ons niet eens gevraagd (vergeten, naar eigen zeggen). De andere keer heb ik wel gezegd dat ik niet zat te wachten op zo'n vreetschuurkindertent, maar toen gingen ze dus zonder ons. Misschien ook mijn eigen schuld, maar ik had verwacht dat ze wel graag iedereen bij elkaar wilden hebben. Niet dus.
Ik probeer het maar gewoon los te laten, anders word ik er te boos van.
:hug: wat ontzettend naar voor je!
yesss schreef:
25-01-2019 15:50
Dit heb ik ook... Vind het leven al uitdaging genoeg.
Nu ook, pittig weekje gehad en dan ben ik zoooo blij dat ik nu even alleen kan zijn. Gewoon alles overdenken, beetje forummen, niemand die iets van je wil, heerlijk. Heb dat zo nodig.
Inderdaad, zit hier nu ook wat op de bank te internetten, Netflixen en doen wat ik wil. Het idee dat je een kind moet entertainen, pfff. Word al moe van het idee.
Ik word soms ook al moe als ik bij m’n broer kom. Niet van m’n nichtje en neefje maar constant vriendjes en vriendinnetjes over de vloer. Weer die deurbel die gaat, constant in en uit geloop. Vreselijk!
coolingdown. schreef:
25-01-2019 09:07
Herkenbaar!! En dan ben je de eerste uren ook niet meer in staat om normaal te functioneren, je moet dan echt eerst stoom afblazen. Tenminste dat heb ik.
Ja precies.

Een paar redenen dat ik geen kinderen wil, is dat ik autisme heb (geen grote vorm, maar toch). In mijn familie zijn ook al een paar mensen met autisme of adhd. En daarnaast ben ik hypermobiel (heb ik waarschijnlijk ook geërfd van iemand uit de familie) en dat wil ik gewoon niet doorgeven.
Mijn grote angst is dat (stel dat ik een kind zou krijgen) dat het dan veel problemen zou hebben. Gedragsproblemen, leerproblemen, etc.
Ik heb veel tijd voor mezelf nodig. Daar past gewoon geen kind bij.

Ik zeg altijd tegen iedereen: Ik word wel gewoon een leuke tante. Dochtertje van vriendin komt altijd naar me toe, heerlijk rustig kind. Dat kan ik prima hebben. Maar als ik weg rij bij mijn vriendin, ben ik ook altijd weer blij dat ik alleen ben haha.
Alle reacties Link kopieren
en gewoon idee alleen al, stel u voor, heel de dag werken, dan kom je thuis, dan maken dat eten klaar is tegen 6 uur dan uw haasten want uw kinders moeten ofwel naar voetbal, muziek of ballet, weekend uitslapen vergeet het want dan is het wss weer een of ander wedstrijd, de eerste jonge jaren van uw kinderen, niet kunnen doorslapen...hoe kan iemand dat nu willen? al diene stress en niet te vergeten hoeveel dat kinderen kosten. ik zie sommige ouders op werk al stressen van maken op tijd thuis te zijn, hoe kan je uw eigen focussen op uw werk met kinderen of een huishouden,..ik woon alleen en zeg u het is zalig, je kan u focussen op uw werk, overwerken geen probleem, geen stress als je thuiskomt.. ik denk dat veel ouders daar voor willen tekenen. en ook vele ouders willen vooral kinderen omdat ze anders als ze oud zijn alleen zullen zijn..je moet eens gaan naar een bejaardentehuis hoeveel oude mensen er alleen zitten desondanks ze ook veel kinderen hebben.
Ik schiet van mezelf al snel in de stress, en raak snel overspannen. als ik een kind zou krijgen zouden ze me snel op laten nemen denk ik. Arm kind.
Door geen kinderen te krijgen ben ik de beste moeder die ik kan zijn. Vind ik zo'n mooie uitspraak en is wat betreft dit onderwerp nu echt mijn motto geworden.

Vind het zo fijn voor mijn kinderen dat ze er niet hoeven komen :P En zo fijn voor mezelf dat ik mezelf een rustig leven gun.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven