Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk stijgen kinderen in status in de ogen van hun ouder, op het moment dat ze zelf kinderen hebben. Misschien moet je daar toch een keer je moeder op wijzen. mogelijk is ze zich het totaal niet bewust. Dat hoop ik tenminste voor je.


Ik voel me niet geïsoleerd, heb geen last van waar andere mensen over klagen. Ik kom nog net zo vaak buiten als voorheen, maar ja, ik ben dan ook een plattelander en dat scheelt. Ik ga nog geregeld met vriendin met de honden lopen, de onderlinge afstand daarbij in acht nemend.

Ja, ik mis het sociale leven wel. Al die leuke dingen die afgezegd zijn, dingen waar een mens zich op verheugt. Daar baal ik wel van maar daar sta ik niet zoveel bij stil.
Alle reacties Link kopieren
@Yesss: Heel pijnlijk. Natuurlijk wil jij ook wel eens aandacht of een compliment.

@Dianaf: Het valt me op het werk (Sociale Werkplaats) ook vaak op dat de mensen die het minste kunnen de meeste complimenten krijgen. Ik krijg er zelden een. Leuk voor hen, maar het valt me ook op dat die mensen juist zo'n hoge dunk van zichzelf hebben. Waarschijnlijk omdat ze in hun jeugd om de kleinste dingen een compliment kregen.
hondenmens wijzigde dit bericht op 02-04-2020 17:48
31.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens zo omschreven: Als ouders grootouders worden, vind er een vorm van kortsluiting plaats in de hersenen. Ze reageren ineens heel anders en de kleinkinderen worden het centraal middelpunt.
Ik zag het bij mijn moeder overigens vooral toen de kleinkinderen nog klein waren. Nu het pubers zijn is de schattigheid er wel van af.

Irritant is het wel. Maar ik heb me er bij neer kunnen leggen dat kinderen een belangrijke rol spelen in de ogen van hun ouders en grootouders. Deels terecht natuurlijk. Alleen dat verheerlijken irriteert me soms.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
02-04-2020 17:47

Irritant is het wel. Maar ik heb me er bij neer kunnen leggen dat kinderen een belangrijke rol spelen in de ogen van hun ouders en grootouders. Deels terecht natuurlijk. Alleen dat verheerlijken irriteert me soms.
Ja vooral soms het laatste stukje.. en gelukkig heb ik een hele goede band met mijn moeder hoor dus dat is het niet.

Ik denk eerder even de combinatie van amper iets horen, weinig betrokkenheid en dan is zo'n telefoongesprek even een druppel.

Precies Hondenmens, ik kom ook best wel van ver en iedereen vind dat weleens fijn. Dat mis ik met periodes wel, het is toch jezelf blijven motiveren, heb gisteren de positieve dingen over mezelf maar op zitten schrijven ;-D
yesss wijzigde dit bericht op 03-04-2020 13:45
6.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yesss: speelt er ook mee dat jij van je zus eens wat meer aandacht of interesse zou willen hebben? En dat je dat (nooit) krijgt? En dat het dan dus extra pijnlijk is als je moeder ook nog eens de aandacht die zij wel krijgt van je zus (via haar kinderen) gaat ophemelen? Maar dat het pijnpunt dus vooral zit in de desinteresse van je zus?
Hoe was het in je jeugd, Yesss? Krijg zij toen ook meer aandacht?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat sowieso Katkaatje...
Misschien een acceptatie puntje.
yesss wijzigde dit bericht op 03-04-2020 13:47
Reden: Wil het proberen los te laten
82.55% gewijzigd
Dianaf bedankt voor je leuke kaartje! :)
Alle reacties Link kopieren
@Yesss heel herkenbaar, en bij deze een :heart: onder de riem. Sterkte!

Ik denk dat sommige kinderen sowieso meer gewend zijn om aandacht te krijgen én te vragen. En dat zet zich dan weer voort In hoe hun kinderen benaderd worden door ouders.

En al maak je van poep goud, dan nog is het knutselwerkje van de kleinkinderen 1000x interessanter. Mij steekt het soms ook behoorlijk. Het vervelende is dat dit soort taferelen nu ook op social media plaatsvinden, waar ik er vroeger geen weet van zou hebben. Het enige wat mij dan helpt is even afstand nemen en even geen contact hebben. Wat ik ook heel fijn vind is alleen met mijn ouders afspreken, dan heb je ook een andere dynamiek.

Ik heb maar zo het vermoeden dat jij de verstandige en zelfredzame dochter bent. Dan denken je ouders wellicht: ‘die redt zich wel’, maar soms vergeten ze dat je ook een complimentje nodig hebt op z’n tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik had van de week een tekening gekregen van een 6 jarig meisje. Dat stond erop. Zat in de brievenbus. Er stond ook een familienaam bij, die ik verder niet ken. Het was om me een hart onder de riem te steken. Wel een leuk gebaar. Maar zouden ze iemand gewoon willekeurig uitkiezen?
Dat is een leuk gebaar, Hondenmens. Ik denk dat ze willekeurig iemand uitkiezen. Misschien je hele straat. Ook al ken je iemand niet, lief is het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Inktlijn, even afstand nemen werkt dan inderdaad het beste , ik probeer het even los te laten en me op mezelf te richten :)
Alle reacties Link kopieren
Nog coronaproof plannen voor het weekend mensen?
Ik ga vanavond videoborrelen met een vriendinnenkoppel (na kinderbedtijd :lol: )
Voor nu staat er een heerlijk gerecht in de oven en is het wijnglas gevuld. Dan sluiten partner en ik af met de Netflix flim The occupant.
Morgen een stevige wandeling en de tuin op orde maken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Yesss, vanuit hier ook even een social distance-knuffel :hug: Is ook gewoon echt stom.

Ik ga vanavond met vrienden virtueel pubquizzen. Lekker kaasje gehaald en andere borrelhapjes en extra lekker wijntje. Wij doen sinds de eerste maatregelen al superzuinig, omdat we financieel nogal geraakt worden door alle maatregelen. En hoe minder we uitgeven, hoe langer we met de buffer kunnen. Maar vanavond hebben we ons toch een beetje getrakteerd. Voelt ook echt fijn na die weken.

Morgen en overmorgen onkruid trekken en de tuin verder op orde maken. Zodat we daar lekker van kunnen gaat genieten volgende week.
Ik ben bezig in het 4e seizoen van La Casa De Papel. Ik kijk zo nog even 1 aflevering en dan ga ik een film op tv kijken, die me wel interessant lijkt.

Morgen wil ik wat uitslapen en hier in huis/tuintje rommelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zin in morgen. Een lazy sunday. Met een boek in de tuin!
Ik heb gisteren ook een online pubquiz gedaan met vrienden. Was heel erg leuk. Daarnaast ben ik nu de podcast Bob aan het luisteren, indrukwekkend wel. Ik ga zo even wandelen, want ik heb dus geen tuin/balkon en morgen voornamelijk met scriptie bezig.
Alle reacties Link kopieren
Puz_n_Boots schreef:
01-04-2020 12:27
Dit dus... Familiemens, my Twin! :hihi:
:yes:
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
02-04-2020 10:17
Ja ik vind het echt heel zwaar. Bel wel met vrienden maar is toch anders dan 1 op 1 aan tafel zitten. Mis mijn collega's, mis de vrijheid om ergens naar toe te gaan. Mis een arm om me heen.
:there:
Het lijkt me ook zwaar om nu single te zijn. Gewoon om de simpele reden dat je steeds alleen bent met je gedachten. Wees extra lief voor jezelf. Draai je lievelingsmuziek, lak je nagels, koop een fijn luisterboek of bak iets helemaal voor jezelf. Maakt niet uit wat het is want niets vervangt fysieke genegenheid maar het kan wel je humeur verbeteren. Liefs
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
02-04-2020 15:59
Dankjewel voor jullie reacties... Ik denk niet echt dat het iets zal opleveren als ik het aangeef. Misschien ook wel een stukje trots hoor maar ik denk niet dat er echt iets zal veranderen.. maar inderdaad met periodes vermoeiend en frustrerend :-?
Hi yesss hoe is het nu met je? Ik heb je post gemist maar hoop dat het je heeft opgelucht. Wat het ook is...je bent geen zeur. Dit is je plek om te ventileren als het om struggles tussen jouw kindvrije leven en dat van mensen met kinderen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week een vrijdagmiddagborrel gehad van mijn werk, via Skype. Dat was best wel lachen en er was ook een pubquiz.

Afgelopen weekend lekker flink gefietst! Het was een vrijdag nog wat fris, maar zondag was eigenlijk die lange broek al bijna te warm. Gelukkig had ik al een shirt zonder mouwen aan.

Ik heb maar even een rooster voor mijzelf gemaakt mbt wat ik vandaag ga doen qua thuiswerken. Ik hoop dat dit wat meer rust creeert en ik 's avonds niet steeds helemaal afgedraaid ben.

Kwebbeltje: Fijn dat hij aangekomen is!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
05-04-2020 01:46
Hi yesss hoe is het nu met je? Ik heb je post gemist maar hoop dat het je heeft opgelucht. Wat het ook is...je bent geen zeur. Dit is je plek om te ventileren als het om struggles tussen jouw kindvrije leven en dat van mensen met kinderen gaat.
Lief dat je het vraagt :)
Ja ik heb het even verwijderd, ben altijd bang voor herkenning.

Maar het ging eigenlijk over iemand (met kinderen) die altijd direct/indirect de aandacht naar zich toe trekt.
Sowieso irriteer ik me daar in het algemeen al aan, dat mensen met een gezin/kinderen altijd benadrukken hoe zwaar het is, meer positief in de aandacht staan, meer begrip krijgen want het is ook zo druk allemaal enz. De dingen die ik doe gaan altijd een beetje onopgemerkt voorbij, terwijl ik het ook niet altijd even makkelijk heb en heb gehad.
Het voelt soms gewoon alsof ik niet volwaardig meetel...

Zit de laatste dagen ook echt k.. in mijn vel eigenlijk en ik merk ook gewoon met heel dit Corona gebeuren weer hoe ieder voor zich het allemaal is.

Ik mis ook gewoon mijn uitlaatklep op de sportschool om dit soort frustraties kwijt te kunnen, ik ga wel veel naar buiten en ben hardlopen weer aan het opbouwen maar ik raak het maar niet kwijt... 😢
yesss wijzigde dit bericht op 06-04-2020 16:34
1.88% gewijzigd
Ik snap het helemaal Yess, ik zal ook zo blij zijn als dat hele corona weg is. Nu heb ik gelukkig wel (veel) werk dus ik verveel me niet.

Ik vind het goed van je dat je in ieder geval je hardlopen oppakt. Respect hoor, ik doe het je niet na. Maar je kunt ook thuis blijven zitten en helemaal niet meer naar buiten gaan, maar dat doe je niet.
Dus het hardlopen is al een positief puntje, heel goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik mis mijn structuur ook wel. Vooral op een dag als vandaag. Schilders komen mijn kozijnen opnieuw schilderen. Dat gebeurt om de 6 jaar. Het enige wat ik moet doen is de ramen open doen. Maar die mannen beginnen om al om 7:30. Dus moet ik ook vroeg opstaan op mijn vrije dag. Ben al geen ochtendmens. Natuurlijk kan ik af en toe wel een stuk wandelen. Maar de dag duurt nou zó verschrikkelijk lang. Dat is toch heel anders dan wanneer ik 's morgens naar mijn werk ben. Nu voelt het zo nutteloos.
Tot wanneer zit je thuis hondenmens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven