Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

donderdag 30 mei 2019 om 18:13
Ja dat viel mij ook op! Continu afgeven over wat hij/zij wel of niet doet. My god; waarom zit je in die relatie als je niet tevreden bent?! Ik was zo blij dat ik daarna lekker terug kon naar m'n rustige huisje zonder man en kidsstellar schreef: ↑30-05-2019 18:05Heel herkenbaar!
Waar ik me ook over verbaasde was dat op een bepaald moment het gezelschap was opgedeeld tussen mannen en vrouwen en zodra er dan een man in de buurt kwam van zijn partner dan liepen ze vooral op elkaar te zeiken. Echt heel gelukkig allemaal met elkaar....
donderdag 30 mei 2019 om 18:18
Oh maar dat sowieso heel irritant als mensen uren lang over zichzelf gaan praten en dan uiteindelijk een keer vragen :'Hoe is het eigenlijk met jou?'
Pfff ik krijg dan ook altijd een blackout en mijn energie is dan al weggelekt
Terwijl ik genoeg te vertellen heb maar niet op die manier en je hebt dan ook die ingang/wisselwerking (en diepgang) niet meer omdat sommige mensen vooral met zichzelf en de kinderen bezig zijn.
Pfff ik krijg dan ook altijd een blackout en mijn energie is dan al weggelekt

Terwijl ik genoeg te vertellen heb maar niet op die manier en je hebt dan ook die ingang/wisselwerking (en diepgang) niet meer omdat sommige mensen vooral met zichzelf en de kinderen bezig zijn.

donderdag 30 mei 2019 om 18:22

donderdag 30 mei 2019 om 18:31
Oh, is dat het. Ik heb geen insta/Pinterest, omdat ik vermoed dat het gros van de foto's nou niet echt boeiend zijn in mijn ogen. Maar die smeerfoto's zie ik eigenlijk nooit, dat is dus mooi meegenomen.V1k1ng schreef: ↑30-05-2019 17:36Dat is werkelijk alleen maar een Insta/Pinterest ding. Ik heb het twee keer meegemaakt bij vrienden en de kinderen smeren dan hoogstens wat met een vinger door de slagroom. De taferelen met helemaal kapotgeslagen cakes en kinderen onder heb ik nog nooit meegemaakt. Of ik heb alleen maar vrienden met keurige 1-jarige die braaf hun cake eten.

donderdag 30 mei 2019 om 18:42
redbulletje schreef: ↑30-05-2019 09:37Ja, ik was gestaft voor mijn reactie op het eerdere bericht van Familiemens een week geleden.
Het forum is bokt.nl, dus wel veel paardenonderwerpen. Maar daarnaast ook alle gewone dingen als kindvrij, politiek, reizen, eten, tinderen, etc. etc.
En....medisch advies is gewoon toegestaan en enquetes ook. Een verademing bij het Noord Korea wat dit forum ondertussen is geworden.
Ik zal daar een kijkje nemen.
donderdag 30 mei 2019 om 19:29
Ik had een collega en die had speciaal voor zoiets een leuke taart gemaakt. Kindje taalde niet naar smashen, nam wel een likje/hapje en dat was het. Moeders enigszins verontwaardigd, want normaal met eten zat het eten overal en nu mocht het, deed ze het niet. Aan de andere kant vond ze het ook wel weer fijn dat kind door had dat eten niet om te spelen was.V1k1ng schreef: ↑30-05-2019 17:36Dat is werkelijk alleen maar een Insta/Pinterest ding. Ik heb het twee keer meegemaakt bij vrienden en de kinderen smeren dan hoogstens wat met een vinger door de slagroom. De taferelen met helemaal kapotgeslagen cakes en kinderen onder heb ik nog nooit meegemaakt. Of ik heb alleen maar vrienden met keurige 1-jarige die braaf hun cake eten.

Zelf vind ik zoiets alleen maar zonde van de taart. Zo'n lekkere/leuke taart heeft maar één doel, opgegeten worden.
Het is wel een normale RB-opmerking, als in; je weet dat ze zoiets zal zeggen. Er is meestal wel iemand die er wel wat van zegt (was nu ook), maar er wordt meestal niet op doorgegaan.MarindaH schreef: ↑30-05-2019 09:58Nogmaals: het was wat mij betreft gevoelloos tegenover de hele mensheid, niet alleen omtrent kinderen. Je kan ook te ver gaan, maar dat schijnt er bij jou niet in te willen.
Vond het ook opmerkelijk hoe verder iedereen hier het normaal leek te vinden, behalve de staffer dan. Of misschien is het niet eens gestaft maar lazen de mods mee?
Er zijn een heel aantal onderwerpen, waar ik uren over zou kunnen praten, tot in detail, maar ik probeer mijzelf altijd een beetje in te houden.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 30 mei 2019 om 21:40
Huh oh verdorie balen dat je gestaft bent doordat je reageerde op iets wat ik schreef....dat was niet mijn intentie.redbulletje schreef: ↑30-05-2019 09:37Ja, ik was gestaft voor mijn reactie op het eerdere bericht van Familiemens een week geleden.
Het forum is bokt.nl, dus wel veel paardenonderwerpen. Maar daarnaast ook alle gewone dingen als kindvrij, politiek, reizen, eten, tinderen, etc. etc.
En....medisch advies is gewoon toegestaan en enquetes ook. Een verademing bij het Noord Korea wat dit forum ondertussen is geworden.
donderdag 30 mei 2019 om 21:54
En die cakesmash...waarom moet ik daar getuige van zijn? Doet dat lekker als gezin. Mocht er ook ooit bijzijn...toen ik na 5 min weg liep (al dat oh ah, bijna hysterisch aanmoedigen, kirren en geluidjes maken want perfecte instafoto vereist) kwam de schoonmoeder me halen want het was nog niet voorbij. Euh nou voor mij wel en deze woonkamer is ook niet geschikt voor 20 personen bij 25 graden. En dat is ook wat ik zei: vind het wat benauwd binnen. En zo zat ik heerlijk met een drankje in de tuin waar ik al gauw vergezeld werd door anderen die het ook welletjes vonden...

donderdag 30 mei 2019 om 22:15
Dat snap ik hoor. Maar ik kan me plaatsvervangend zo kwaad maken over jouw situatie en da's blijkbaar bij iemand tegen 't zere been geweest.Familiemens schreef: ↑30-05-2019 21:40Huh oh verdorie balen dat je gestaft bent doordat je reageerde op iets wat ik schreef....dat was niet mijn intentie.
vrijdag 31 mei 2019 om 00:20
Ik dacht je al te lezenredbulletje schreef: ↑30-05-2019 09:37Ja, ik was gestaft voor mijn reactie op het eerdere bericht van Familiemens een week geleden.

The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.

vrijdag 31 mei 2019 om 08:43
Pfff ja, cakesmash. Ik kan ook niet tegen dat gesmeer met eten. Ik snap dat een jong kind nog niet netjes kan eten en probeer geknoei dan ook te negeren, maar waarom het aangemoedigd moet worden begrijp ik oprecht niet.
Afgelopen weekend ook weer wat ergernis hier. Ik zat te genieten van mijn nieuwe neefje, die voor het eerst echt op me reageerde met lachjes en geluidjes. Meteen weer opmerkingen dat ik toch zo goed was met kinderen, kijk nou hoe leuk hij je vindt, zou je nou echt niet een kindje van jezelf willen hebben.
JA ik kan genieten van kinderen maar NEE ik wil niet dat mijn leven er 24/7 om draait. Hoe moeilijk is dat nou??
Afgelopen weekend ook weer wat ergernis hier. Ik zat te genieten van mijn nieuwe neefje, die voor het eerst echt op me reageerde met lachjes en geluidjes. Meteen weer opmerkingen dat ik toch zo goed was met kinderen, kijk nou hoe leuk hij je vindt, zou je nou echt niet een kindje van jezelf willen hebben.
JA ik kan genieten van kinderen maar NEE ik wil niet dat mijn leven er 24/7 om draait. Hoe moeilijk is dat nou??

vrijdag 31 mei 2019 om 09:09
Ach, ik vind het dikke onzin en hou ook niet van smeerpijperij met eten, maar als mensen dat een keer leuk vinden, prima. Maar dat het dan meteen weer zo'n Evenement moet worden
Ik bedoel, we hebben toch ook niet Candle Blow in aanwezigheid van fotograaf, filmploeg en stylist? Scheelt misschien dat dat associatief mogelijk niet zo lekker gaat 
Ik heb gelukkig niet vaak te maken met opmerkingen, dat is dan weer een voordeel van bezoekjes en petit comité. Ik denk dat bijvoorbeeld de familie van mijn zwager wel in staat tot zulke opmerkingen. Ontzettend irritant, zeg!
Ik heb gelukkig niet vaak te maken met opmerkingen, dat is dan weer een voordeel van bezoekjes en petit comité. Ik denk dat bijvoorbeeld de familie van mijn zwager wel in staat tot zulke opmerkingen. Ontzettend irritant, zeg!

vrijdag 31 mei 2019 om 09:35
Ja idd! Dat je 1 keer in de twee maanden es een middagje leuk kunt klieren met een neefje of nichtje is toch heel iets anders dan 24/7 moeder zijn. Je zou zeggen dat juist mensen met kinderen dat zouden moeten wetenYugen schreef: ↑31-05-2019 08:43Afgelopen weekend ook weer wat ergernis hier. Ik zat te genieten van mijn nieuwe neefje, die voor het eerst echt op me reageerde met lachjes en geluidjes. Meteen weer opmerkingen dat ik toch zo goed was met kinderen, kijk nou hoe leuk hij je vindt, zou je nou echt niet een kindje van jezelf willen hebben.
JA ik kan genieten van kinderen maar NEE ik wil niet dat mijn leven er 24/7 om draait. Hoe moeilijk is dat nou??![]()

vrijdag 31 mei 2019 om 09:39

vrijdag 31 mei 2019 om 10:06
Jaaaa!! Mijn reactie op zoiets is ook vaak gatver

Ik snap het ook niet zo goed, een dikke buik vol met vet tonen is not done, lelijk en ranzig. Maar als er een baby in zit is een dikke buik ineens mooi

vrijdag 31 mei 2019 om 10:45

vrijdag 31 mei 2019 om 10:45
Ew, gelukkig nog niet gezien op Facebook.
Ik snap niet dat zwangere buiken in het algemeen mooi worden gevonden. Ik vind het echt afstotelijk.
Mijn ex-schoonzusje kon daar ook wat van, we zaten rustig bij schoonouders te eten, tilt ze opeens haar shirt omhoog en gaat over die op knappen staande buik buik wrijven. Aan de eettafel. Had echt spontaan geen trek meer.
Ik snap niet dat zwangere buiken in het algemeen mooi worden gevonden. Ik vind het echt afstotelijk.
Mijn ex-schoonzusje kon daar ook wat van, we zaten rustig bij schoonouders te eten, tilt ze opeens haar shirt omhoog en gaat over die op knappen staande buik buik wrijven. Aan de eettafel. Had echt spontaan geen trek meer.
vrijdag 31 mei 2019 om 10:54
Ow, ik heb zojuist heel niet-romantisch een 1-persoonsdekbed gekocht voor mezelf.
Ik heb sinds wij samenwonen altijd gebroken nachten omdat ik licht slaap en hij op sommige momenten draait in zijn slaap en dan de deken van me aftrekt.
Na 4 nachten van minder dan 5 uur slaap ben ik het beu.
Ik heb sinds wij samenwonen altijd gebroken nachten omdat ik licht slaap en hij op sommige momenten draait in zijn slaap en dan de deken van me aftrekt.
Valhalla! Where the brave may live Forever!

vrijdag 31 mei 2019 om 11:07
Haha, heb je geen kinderen, heb je toch nog slapeloze nachtenV1k1ng schreef: ↑31-05-2019 10:54Ow, ik heb zojuist heel niet-romantisch een 1-persoonsdekbed gekocht voor mezelf.

Het schijnt trouwens dat samen slapen voor je nachtrust sowieso minder goed is dan alleen slapen. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel onderschrijf.
Succes met je 1 persoons dekbed

vrijdag 31 mei 2019 om 11:32
Ach, van goede vriendinnen vind ik het nog weer wat anders - al hoef ik dan nog steeds niet per se se buik ontbloot te zien, lijkt mij toch meer iets voor de partner - maar op social media ... liever niet.

vrijdag 31 mei 2019 om 11:47
Oh, daar zorg ik ook altijd voor. Ik slaap anders ook slechter, ook omdat ik zelf ook wel eens onrustig slaap en daar de ander niet mee wakker wil houden. Momenteel geen ander, dus ik profiteer even maximaalV1k1ng schreef: ↑31-05-2019 10:54Ow, ik heb zojuist heel niet-romantisch een 1-persoonsdekbed gekocht voor mezelf.
Ik zag gisteren in een Netflix-serie ook een stel onder twee dekbedden, zonder dat daar expliciet aandacht aan werd besteed. Ik ga er eens op letten, zou fijn zijn als dat fenomeen eens uit het verdomhoekje kwam.

vrijdag 31 mei 2019 om 12:08
Een vriendin van mij had een foto van haarzelf met blote dikke buik op het geboortekaartje staan.