Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Terwijl mijn sibling en ik wat napraatten, trok neefjelief alle ornamenten van een peperduur 3d schilderij dat hier in de woonkamer hangt. Sibling lachtte wat dom en praatte vrolijk verder.
Ik zou not amused zijn en ze aansprakelijk stellen. Neem aan dat ze een verzekering hebben voor hun vandalistische kinderen? Ik vind zulk gedrag echt het toppunt van asociaal, ik zou niet met zulke mensen om kunnen gaan die zo ontzettend respectloos met andermans spullen omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je 100% gelijk in, Redbulletje. Ik weet dat dit iets is waar ik aan moet werken. Dat ligt aan mij. Ik ben altijd al een peoplepleaser geweest, vind het soms moeilijk om nee te zeggen of duidelijke grenzen te stellen naar anderen. In feite is dit pure angst, de angst om afgewezen te worden. Ik ben hier zelf ook pas vrij laat achtergekomen, pas rond mijn dertigste begon dat kwartje te vallen... En als ik mezelf nu vergelijk met een aantal jaar geleden heb ik hier ook al flinke vooruitgang in geboekt. Hoewel, ik heb nog een lange weg te gaan .....
Ik zou not amused zijn en ze aansprakelijk stellen. Neem aan dat ze een verzekering hebben voor hun vandalistische kinderen? Ik vind zulk gedrag echt het toppunt van asociaal, ik zou niet met zulke mensen om kunnen gaan die zo ontzettend respectloos met andermans spullen omgaan.
Het is me ook opgebroken moet ik je eerlijk bekennen. Ik neem aan dat ze hiertegen verzekerd zijn ja. Het is een lastige situatie. Het is overigens niet de eerste keer dat meemaak dat ouders met kinderen, die hier over de vloer zijn gekomen, zo respectloos met mijn spullen omgingen: paar jaar geleden hebben we een koppel thuis gehad met 2 kinderen (lees: ADHD kinderen). Ik begrip nu nog niet hoe mijn twee leren banken dat overleefd hebben: springen, rennen, stretchen, kruipen, trekken op/aan/tegen mijn mooie bankjes. Ow ja: all acts above involved shoes.
Puz_n_Boots schreef:
26-08-2019 19:39
Het is me ook opgebroken moet ik je eerlijk bekennen. Ik neem aan dat ze hiertegen verzekerd zijn ja. Het is een lastige situatie. Het is overigens niet de eerste keer dat meemaak dat ouders met kinderen, die hier over de vloer zijn gekomen, zo respectloos met mijn spullen omgingen: paar jaar geleden hebben we een koppel thuis gehad met 2 kinderen (lees: ADHD kinderen). Ik begrip nu nog niet hoe mijn twee leren banken dat overleefd hebben: springen, rennen, stretchen, kruipen, trekken op/aan/tegen mijn mooie bankjes. Ow ja: all acts above involved shoes.
Thuis zullen ze dat waarschijnlijk niet mogen, dus moeten ze hun schade dubbel inhalen bij jou :-).

And all acts waarschijnlijk ook nog met de nodige decibels?
Marnamai schreef:
26-08-2019 19:25
Ach, ik kom zeer geregeld ergere dingen tegen dan die zeurende vriendin.

30 kilo bijgekomen door medicatie doet mensen ook denken dat ik wel zwanger zal zijn.
Dat familie dat op de man af vraagt ... oké nog.

Dat gelijk welke wildvreemde vraagt op straat, in restaurants, in bussen, in 't ziekenhuis, ... "voor wanneer de bevalling is" of zijn plaats afstaat op de bus heeft een tijd fiks pijn gedaan.
Los nog van de mensen die je het ziet denken omdat ze je aanstaren, maar die niks durven vragen.

Op één of andere manier ben ik er intussen gewend aan :-).
En vooral de vragen kwamen gek genoeg het meeste voor in tijden dat we nog twijfelden over wel of geen kinderen.

Die vriendin haar vragen ... ik neem ze er maar bij.
We kennen elkaar intussen 30 jaar, ze valt niet meer te veranderen :-).
(En als haar dochter straks 15 is houdt het gevraag naar een speelkameraadje vanzelf wel op.)
Mooi om te lezen hoe je hiermee omgaat, Marnamai!
Marnamai schreef:
26-08-2019 19:41
Thuis zullen ze dat waarschijnlijk niet mogen, dus moeten ze hun schade dubbel inhalen bij jou :-).

And all acts waarschijnlijk ook nog met de nodige decibels?
Hahah, precies! Decibellen ten top, om uiteindelijk op mijn derde bank in tvkamer, uitgeput voor een gratis kinderzender in slaap te vallen. :zzz: Eind goed, al goed.
Puz_n_Boots schreef:
26-08-2019 18:05
Blijkbaar trek ik me dan toch veel te veel aan van wat andere mensen denken. Ik heb altijd al ervaren dat ik het belangrijk vind aansluiting te vinden bij "iets". Maakt niet uit wat, als het je maar een gevoel van saamhorigheid brengt. "Normaal" zijn is iets wat niet bij mij past, dat rebelse herken ik ook. Ik hou ervan anders te zijn en ik ben er ook niet vies van om soms wat te provoceren hierin, maar tegelijkertijd snak ik ook naar erkenning en acceptatie.
Die wens is toch normaal? Ik ben ook niet mainstream in mijn acties en gedachten, maar niets is zo fijn als mensen je gewoon accepteren zoals je bent. Ze hoeven mij niet perse te begrijpen, want ik begrijp anderen ook wel eens niet. Maar dat mensen zeggen; ja, jij bent jij en dat is prima. Dat is best fijn.
Ik heb denk ik mazzel gehad dat ik bijna altijd wel in een omgeving zit/zat waar ik wel gewoon geaccepteerd wordt.
Blijenvrij schreef:
26-08-2019 19:09
Wat schrijf je grappig. Ik kan het me zo levendig voorstellen!
Ik zal het nooit hardop zeggen, ik durf het hier al bijna niet te schrijven, bang om herkend te worden, zodat ze weten hoe ik echt denk.
Maar men, die troep na de tijd. Laatst moest ik mijn vloeren dweilen, er was een en ander gevallen, ramen en deuren schoonmaken, want vieze vingers overal op. En ik heb zeker geen smetvrees, ik laat het lachend over me heen komen, maar als je wist wat ik soms denk. :wtf:

Raar is dat, kind vernielt iets, maar sorry wordt niet gezegd. Vind dat zo raar! Ik zou excuses aanbieden en zeggen dat ik het wil vergoeden.
Eén keer kan gebeuren, bij een volgende keer spreek ik iemand er op aan. Helaas is het wel een ding in mijn relatie, want vriend kijkt er anders tegen aan. Die vindt dat je het kind niet kunt verwijten als ze iets stuk maken, want het gaat per ongeluk. Ja, een klein kind heeft niet altijd door dat iets niet kapot mag, maar dan moet de ouder er op letten. En een groter kind zou moeten weten, dat het kijken met de ogen niet met de handen is. Anders breng ik het ze wel bij.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik was van t weekend op de verjaardag van mkijn schoonmoeder. Dat was ook weer het grote kinderparadijs. Vriend en ik hebben dus geen kinderen.
Maar zijn broer en zus zitten er nu middenin. Hebben allebei een kindje van 1,5 en nu is er bij broer net een week geleden een tweede geboren. En die was dus al mee
Nou je kan wel raden waar de hele verjaardag over ging.
En ál die tantes en nichtjes maar met die baby kroelen. Er was op een gegeven moment een hele zithoek ontstaan met vrouwen die het alleen maar over bevallingen en baby's hadden e.d.

Ik voel me dan echt zo'n alien..... ik mis daar echt een gen geloof ik. Leuk om die baby even te zien hoor, Maar dan ben ik ook klaar.

Irriteerde me ook wel n beetje aan schoonmoeder. Toen wij binnen kwamen wilde ik haar feliciteren maar ze kwam net uit de keuken lopen met een schaal hapjes. Nou ja prima, zet die eerst even neer. MAar vervolgens bleef ze weer bij die baby hangen en stond ik daar maar te wachten met mn kado tot ik mocht feliciteren.
Voelde echt n beetje gek.... om daar zo middenin de ruimte te blijven staan.
Vond t ook beetje asociaal.

Van de week was er op het werk ook nieuws dat een collega bevallen was. Kwam een foto in de werk-app. Echt alle vrouwen zaten weer te kirren en te kwijlen. Ik zie alleen maar een verfrommeld wezen. Niets dat ik al niet 1000 keer eerder gewzien heb.

Ik vraag me soms ook echt af of al die vrouwen nou ook echt helemaal overlopen van gevoel bij zo'n foto of dat het ook gewoon lekker sociaal gewenst gedrag is om bij n baby meteen ahhhhh en ohhhhhhhhh te gaan kirren.
Shanti_Vivanti, volgende keer je vriend het cadeau laten geven, aangezien het zijn moeder is. :biggrin:
Nu ben ik ook wel makkelijk, ik ga rustig ergens zitten en feliciteer als de jarige beschikbaar is. Of ik onderbreek even.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Pfff ja, dat gekir om een babyfoto. Als ik al kijk, merk ik slechts op 'Goh, een baby'. Bij verbaasde blikken of vragen: 'Tja, ik sla nu eenmaal niet aan op babyfoto's.'
Ik vind het nooit schattig, of vertederend of - het idee! - mooi. Kleuters kan ik nog wel grappig of schattig vinden, maar mijn brein werkt tamelijk afwijzend op babies.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
27-08-2019 15:45
Pfff ja, dat gekir om een babyfoto. Als ik al kijk, merk ik slechts op 'Goh, een baby'. Bij verbaasde blikken of vragen: 'Tja, ik sla nu eenmaal niet aan op babyfoto's.'
Ik vind het nooit schattig, of vertederend of - het idee! - mooi. Kleuters kan ik nog wel grappig of schattig vinden, maar mijn brein werkt tamelijk afwijzend op babies.
Ik moet de eerste baby nog tegenkomen waar ik geen fear voor heb. Ik vind baby's lelijk, eng en fragiel. Bij kraamvisites kan ik me al dagen van tevoren druk maken omdat "men verwacht" dat ik het pasgeboren schepseltje maar wat graag wil vasthouden (want ja Puz_n_Boots heeft zelf NOG geen kinderen). Als ik dan helemaal verstijfd met de baby vastgeklemd in beide armen stevig op de bank gekluisterd zit, hoor ik uit alle hoeken: OOOHHHH ja, staat je goed hoor! :blabla:
Ik voel me dan echt zo'n alien..... ik mis daar echt een gen geloof ik. Leuk om die baby even te zien hoor, Maar dan ben ik ook klaar.
Dit is precies hoe ik me dan ook voel!
Irriteerde me ook wel n beetje aan schoonmoeder. Toen wij binnen kwamen wilde ik haar feliciteren maar ze kwam net uit de keuken lopen met een schaal hapjes. Nou ja prima, zet die eerst even neer. MAar vervolgens bleef ze weer bij die baby hangen en stond ik daar maar te wachten met mn kado tot ik mocht feliciteren.
Voelde echt n beetje gek.... om daar zo middenin de ruimte te blijven staan.
Vond t ook beetje asociaal.
Ik weet natuurlijk niet hoe de band normaal is met je schoonmoeder, maar dit komt bij mij zo'n beetje over alsof je schoonmoeder dit opzettelijk deed om jou te kwetsen of je in ieder geval het gevoel te geven voor haar (eventjes) "onbelangrijk" te zijn. Mijn moeder heeft ook van die trekjes, dus ik herken dit gedrag wel. Wat Dianaf ook al zegt: hoeveel verjaardagen er ook nog gaan komen, laat je vriend haar voortaan het cadeau geven.
Van de week was er op het werk ook nieuws dat een collega bevallen was. Kwam een foto in de werk-app. Echt alle vrouwen zaten weer te kirren en te kwijlen. Ik zie alleen maar een verfrommeld wezen. Niets dat ik al niet 1000 keer eerder gewzien heb.

Ik vraag me soms ook echt af of al die vrouwen nou ook echt helemaal overlopen van gevoel bij zo'n foto of dat het ook gewoon lekker sociaal gewenst gedrag is om bij n baby meteen ahhhhh en ohhhhhhhhh te gaan kirren.
My guess: lekker sociaal gewenst gedrag, het "erbij" willen horen, want een vrouw (moeder of geen moeder) hoort immers zo op baby's te reageren, anders ben je al gauw een freak in mijn ervaring.
Ik heb in mijn hele leven één keer een baby vastgehouden; de oudste van mijn broer. )Niet eens toen het net geboren was trouwens... want couveuse kindje.) Verder weiger ik iedere baby vast te houden en zeg dat ook gewoon.
Doornroosje75, woon jij in het zuiden van het land? Ik heb nl. via kinderloosleven ook een aantal keer deelgenomen aan de borrels. Mss hebben we elkaar wel eens ontmoet? Ik ben vorig jaar naar Drenthe verhuisd en overweeg nu om hier ook een keer een bewust-kinderlozen borrel te organiseren. Gewoon omdat het superleuk was om mensen te ontmoeten die hetzelfde erin staan. Zijn er meer meiden uit Drenthe/Groningen die daar iets voor voelen?
dianaf schreef:
27-08-2019 14:27
Eén keer kan gebeuren, bij een volgende keer spreek ik iemand er op aan. Helaas is het wel een ding in mijn relatie, want vriend kijkt er anders tegen aan. Die vindt dat je het kind niet kunt verwijten als ze iets stuk maken, want het gaat per ongeluk. Ja, een klein kind heeft niet altijd door dat iets niet kapot mag, maar dan moet de ouder er op letten. En een groter kind zou moeten weten, dat het kijken met de ogen niet met de handen is. Anders breng ik het ze wel bij.
Ik zou geen moment rust hebben als er een kind vrij rond zou lopen. Maar als de ouders dan ook nog niet het fatsoen hebben om sorry te zeggen en de verzekering te regelen, dan zou ik er helemaal klaar mee zijn.
Stel dat iemand z'n hond mee neemt en die gooit een dure vaas om, dan verschuilen ze zich toch ook niet over dat ie daar niets aan kan doen omdat het nu eenmaal een hond is? Daar nemen eigenaren eerder verantwoordelijkheid voor dan voor een kind lijkt 't wel.
racegirl schreef:
27-08-2019 16:32
Doornroosje75, woon jij in het zuiden van het land? Ik heb nl. via kinderloosleven ook een aantal keer deelgenomen aan de borrels. Mss hebben we elkaar wel eens ontmoet? Ik ben vorig jaar naar Drenthe verhuisd en overweeg nu om hier ook een keer een bewust-kinderlozen borrel te organiseren. Gewoon omdat het superleuk was om mensen te ontmoeten die hetzelfde erin staan. Zijn er meer meiden uit Drenthe/Groningen die daar iets voor voelen?
Noord Oost Brabant! :D
Puz_n_Boots schreef:
27-08-2019 16:14
Ik moet de eerste baby nog tegenkomen waar ik geen fear voor heb. Ik vind baby's lelijk, eng en fragiel. Bij kraamvisites kan ik me al dagen van tevoren druk maken omdat "men verwacht" dat ik het pasgeboren schepseltje maar wat graag wil vasthouden (want ja Puz_n_Boots heeft zelf NOG geen kinderen). Als ik dan helemaal verstijfd met de baby vastgeklemd in beide armen stevig op de bank gekluisterd zit, hoor ik uit alle hoeken: OOOHHHH ja, staat je goed hoor! :blabla:

Ja hier nog 1. Toen vriendin vorig jaar was bevallen, ging ik op kraamvisite. Vond het prima om baby vast te houden hoor, maar ben ook altijd weer blij als ik 'm teruggeef. Vriendin zei: Het staat je goed hoor!
Dank je schat, maar voor mij geen kinderen.

Toen ik nog aan het studeren was, kwam het onderwerp kinderen ook regelmatig ter sprake. Er werd gevraagd wie ooit kinderen wilde. Ik was 1 van de weinige die zei: Ik wil geen kinderen. Klasgenootje was erg verbaasd 'want ik zie jou wel ooit met kinderen hoor.'
Uitgelegd dat ik kinderen wel leuk vind, maar dat ik ze altijd weer graag teruggeef aan de ouder(s). Ik wil gewoon om meerdere redenen geen kinderen.
Ik vraag me af voor wie dat eigenlijk leuk is, een baby vasthouden. Wat is er de bedoeling van?
Voor míj is er elk geval niets aan. Ik lees wel eens dat moeders er ook moeite mee hebben maar sommigen vinden het misschien juist wel fijn om even de handen vrij te hebben.
Voor een baby vind ik het altijd sneu om van hand tot hand te gaan en dat zo'n kleintje dan met wildvreemden moet knuffelen.
Dat laatste is dus ook wat ik zeg als iemand vraagt of ik de baby wil vasthouden: 'Nee hoor, zo'n kleintje wil veel liever bij papa/mama liggen!'
Of ik zeg dat ik hem/haar van een afstandje ook prima kan bewonderen.
Ik hou dus nooit baby's vast.

Ik vind baby's trouwens best lief, alle kleine zoogdieren vind ik wel schattig. Maar zodra baby's groter worden, aandacht gaan trekken, praten, lopen, klieren, dreinen, "grappige" dingen zeggen die ik nooit grappig vind enz vind ik er niks meer aan.
In tegenstelling tot andere zoogdieren, die vind ik altijd leuk. ;-D
Haha ja ik snap het ook nooit "De baby vasthouden"
Ik bedoel: als je een nieuwe tv hebt ga je toch ook niet aan iedereen vragen of ze "even willen zappen" :-D .

Ik heb niks met baby's
Peuters en kleuters kan ik wel leuk vinden. Die kunnen best grappig zijn. Maar een baby? En dan allemaal bij elke nieuwe baby weer reageren of het een soort uniek wezen is. Mijn god, ik heb er al honderden zo niet duizenden gezien
Dus hoezo moet je helemaal gaan lopen kirren bij zo'n foto?

@Puz: Nee de band met mn schoonmoeder is wel oke hoor. Ze deed dit niet opzettelijk. Maar zij is echt van het Baby Aanbiddende soort. Dus niets is belangrijker dan een baby. Het verbaasde me dus ergens niet dat ze daar bleef hangen en mij een beetje liet staan.
@Puz: Nee de band met mn schoonmoeder is wel oke hoor. Ze deed dit niet opzettelijk. Maar zij is echt van het Baby Aanbiddende soort. Dus niets is belangrijker dan een baby. Het verbaasde me dus ergens niet dat ze daar bleef hangen en mij een beetje liet staan.
Ahh oké, gelukkig dan maar! Is je schoonmoeder bij dit derde kleinkind trouwens minder, evenveel of erger lyrisch dan bij haar eerste twee kleinkinderen? Mijn ouders zijn nu grootouders van twee kleinkinderen, maar ik kon duidelijk merken dat het tweede kleinkind al minder aandacht trok dan het eerste,
Hier wordt mijn moeder alleen maar fanatieker :-D.

Kleinkind 3 is onderweg.

Bij 1 en 2 was ze nog aan 't werk, nu is ze op pensioen.

Kind 3 zal alvast geen kou lijden met al die dekens en truien en sokken die ze aan 't breien en haken is.

(Voor mij ging mam dan weer 3 jaar geleden een nieuwe sjaal breien, maar ik vermoed intussen dat die sjaal voor 2030 zal worden.
Maar oh wee als ik er 1 in de winkel durf kopen omdat ik het koud heb :-).)
Shanti_Vivanti schreef:
27-08-2019 21:45
Ik bedoel: als je een nieuwe tv hebt ga je toch ook niet aan iedereen vragen of ze "even willen zappen" :-D .
:HA:

Ga ik nu de volgende keer dus mooi wel doen hè ;-D

Overigens hou ik ook geen baby's vast hoor. Ik zeg gewoon; "nee dankje" en daarmee is de kous af. Iedereen in mijn omgeving weet wel hoe ik over kinderen denk. Datzelfde geldt voor babyfoto's. Ik kreeg vorige week nog een echo onder m'n neus gedrukt van een collega. Daar heb ik heel kil op gereageerd met: "oh ja, oke". Hoop dat daarmee de boodschap duidelijk is. Zo, niet, ga ik de volgende keer mijn kattenfoto's erbij halen :proud:
Mijn moeder en ik hadden het afgelopen weekend over mijn niet bestaande kinderwens. Zij stelde ineens zelf voor dat ik me liet steriliseren. Dat ik dat waarschijnlijk niet eens voor elkaar zou krijgen vond ze belachelijk: "jouw lijf, jouw keuze"

Ik hou van mijn mama...

Ik hoef baby's ook niet zo nodig vast te houden. Sowieso ben ik altijd bang dat ik ze laat vallen en daardoor hou ik zo'n baby altijd heel verkrampt vast en dus gaat baby huilen. Dus meestal geef ik gewoon aan dat ik liever oversla.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Baby's vasthouden, ik heb er weinig mee. Wel is het zo dat nu ik wat ouder ben, het makkelijker vind.
Die opmerkingen die ze menen te moeten maken: 'ik zie het, een geboren moeder' en nog origineler: 'het staat je goed' zijn echt niet leuk. Die kreeg ik vooral toen ik jonger was.

Inmiddels kan ik er beter mee omgaan, als ik de ouders er zo'n plezier mee doe, kom maar op met de baby, en ik ga sociaal gewenst doen, en roepen 'ah wat lief' etc etc. Ach, ik overleef het wel. Voor ouders is een baby iets heel groots, en ik leef met hen mee. Ik wil en hoef ze niet te kwetsen.

Maar toen ik een jaar of twintig, dertig was vond ik het echt niet leuk. Vooral ook omdat mensen je zo verwachtingsvol aankijken en je het bijna leuk moet vinden, van hen dan.

Ooit eens bij iemand geweest die naar boven ging om de baby te verschonen. Of ik mee wilde. o_o
Shanti_Vivanti schreef:
27-08-2019 14:36

Bij mij is het sociaal gewenst gedrag, ik geef het toe, zoals ik in mijn vorige post beschreef. :mrgreen:

Een deel van de mensen zal het echt geweldig vinden, en een deel doet omdat het van haar of hem verwacht wordt. Denk ik. Dus nee, ik geloof zeker niet dat iedereen gelijk lyrisch wordt van andermans baby. Ik denk wel dat als je een baby krijgt je dit de leukste reacties vind, omdat je het zelf (hopelijk) ook geweldig vind.
Net zoiets als je ziek bent, dat je dan ook graag meelevende reacties wilt en geen ongeinteresseerde reacties. Zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven