Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
reizende schreef:
04-12-2019 15:07
Jullie zijn eenduidig, ik ga duidelijk maken dat ze daar niet mogen komen. En dan maar hopen dat het goed gaat. Want hen kennende doen ze net die dingen die je juist niet wilt.
Speelgoed heb ik nauwelijks, maar wat ik heb zet ik neer.

Moet eerlijk zeggen dat ik er beslist niet tegen kan dat ze overal aan zitten. Bepaalde dingen berg ik weg, maar net dat ene wat ik niet heb opgeborgen, vinden ze juist. @(
Het is niet aan jou om dat tegen die kinderen te zeggen. je moet dat tegen die ouders zeggen. zij hebben er maar voor te zorgen dat die kinderen zich gedragen.
De tv maar aan, dat is de kortste klap. Aan mijn computer mogen ze ook al niet. :hyper:
reizende schreef:
04-12-2019 18:55
Tja, het is familie, nee zeggen is dan ook weer zoiets.
Dan zou ik het contact op een laag pitje zetten en zeker geen afspraken meer bij jou thuis. Je ziet ze dan wel af en toe bij de (schoon) ouders. Jullie hebben blijkbaar weinig met elkaar gemeen.
Alle reacties Link kopieren
gewoon zeggen: jongens, de vorige keer hebben jullie al mijn spullen boven in de war gemaakt dus ik wil jullie niet meer boven hebben.

en dat is het dan ook gewoon. mijn neven kunnen het in hun slaap: jouw huis jouw regels tante broadwayyyy
dit heb ik er even heel heftig ingeramd toen ik voor de 2de keer van een kleuter op mijn kop kreeg omdat ik met de schoenen aan in mijn eigen huis naar boven liep
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
reizende schreef:
04-12-2019 10:16
Helemaal met jullie eens, ze hebben daar niets te zoeken.

De ouders zeggen daar niets van, die laten dat aan ons over.
En dat is opzich prima, dat de ouders het aan jullie overlaten. Als ze maar wel achter jullie staan en hun eigen kinderen corrigeren als ze wél naar boven gaan.

Hier zijn ook huisregels zoals schoenen uit. Ik heb een druk bestaan en weiger elke week te dweilen. Dus schoenen uit. Ik heb een berg slofjes en huissokken voor wie de vloer koud vindt.
Alle reacties Link kopieren
reizende schreef:
04-12-2019 15:07
Jullie zijn eenduidig, ik ga duidelijk maken dat ze daar niet mogen komen. En dan maar hopen dat het goed gaat. Want hen kennende doen ze net die dingen die je juist niet wilt.
Speelgoed heb ik nauwelijks, maar wat ik heb zet ik neer.

Moet eerlijk zeggen dat ik er beslist niet tegen kan dat ze overal aan zitten. Bepaalde dingen berg ik weg, maar net dat ene wat ik niet heb opgeborgen, vinden ze juist. @(

Maar bedoel je dat die kinderen kastjes en lades open trekken? Dat zou ik echt niet pikken. Bovendien is dit echt een punt voor de ouders hoor. Die voeden hun kinderen dus op dat het prima is bij iedereen de kasten en lades open te trekken??? Sorry dat is gewoon asociaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de uitspraak: "Niks is zo veranderlijk als een mens."?
Ik vind het maar apart, misschien omdat ik niet van veranderingen houd. In het algemeen. Maar best veel vrouwen die lang riepen geen kids te willen, worden ineens "broeds" en krijgen ze toch. Of die een horror zwangerschap hadden en zeiden: "Nooit meer een zwangerschap voor mij." En er toch een 2e kind bijkomt. Ik sta ervan versteld dat zoveel mensen toch de risico's van een zwangerschap en het hebben van kids voor lief nemen. Daar is toch lef voor nodig in mijn ogen.
hondenmens schreef:
10-12-2019 18:42
Wat vinden jullie van de uitspraak: "Niks is zo veranderlijk als een mens."?
Ik vind het maar apart, misschien omdat ik niet van veranderingen houd. In het algemeen. Maar best veel vrouwen die lang riepen geen kids te willen, worden ineens "broeds" en krijgen ze toch. Of die een horror zwangerschap hadden en zeiden: "Nooit meer een zwangerschap voor mij." En er toch een 2e kind bijkomt. Ik sta ervan versteld dat zoveel mensen toch de risico's van een zwangerschap en het hebben van kids voor lief nemen. Daar is toch lef voor nodig in mijn ogen.
Dat is de kracht van hormonen denk ik. Ik ben er ook echt van overtuigd dat op hormonaal vlak ik (en vast ook andere kindvrije) een afwijkend iets hebben.
Een andere rede zou ik ook niet kunnen bedenken waarom sommige vrouwen tot alles in staat zijn om een kind te kunnen krijgen. Ik vind t wel fascinerend. (En ben blij dat ik t niet heb)
Zou de fear of missing out in sommige situaties meespelen?

Ik geloof niet zo zeer dat er iets mis is met mijn hormonen eigenlijk. Ik voel me wel erg afwijkend, maar of dat aan mijn hormonen ligt dat betwijfel ik. Zou best willen weten wat mij eventueel nou zo anders maakt dan andere vrouwen.

Heeft iemand de docu "Heb je kinderen?" gezien? Ik vond het wel interessant, het gaat over vrouwen met een onvervulde kinderwens. Ik ontdekte dat ik nu nog een kind zou kunnen krijgen, een anoniem gedoneerd embryo! Ik vind heel eerlijk gezegd dat gewoon een beetje onverantwoord naar die kinderen toe. Embryos die in stikstof liggen te wachten om geplaatst te worden. Als ze niet geplaatst worden en ontdooien is dat dan ethisch verantwoord voor de anti-abortus activisten? Vragen vragen vragen riep de docu bij mij op.
stellar schreef:
10-12-2019 23:29
Dat is de kracht van hormonen denk ik. Ik ben er ook echt van overtuigd dat op hormonaal vlak ik (en vast ook andere kindvrije) een afwijkend iets hebben.
Een andere rede zou ik ook niet kunnen bedenken waarom sommige vrouwen tot alles in staat zijn om een kind te kunnen krijgen. Ik vind t wel fascinerend. (En ben blij dat ik t niet heb)

Dit geloof ik dan weer niet. Ik geloof niet in afwijkingen als je die wens niet hebt.
Ik luister naar mijn gevoel en die wil duidelijk geen kinderen. :devil:

Mensen zijn verschillend, ieder heeft z'n voorkeuren op elk vlak.
De een is een aardappeleter, de ander houdt van pasta. Een ander woont graag in de stad, weer een ander moet er niet aan denken. De een wil als boswachter werken, de ander in een winkel. De een is gek op kinderen, de ander moet er niet aan denken. Zo zie ik het.
En uiteindelijk luisteren we naar ons gevoel, in alle beslissingen die we nemen.
stellar schreef:
10-12-2019 23:29
Dat is de kracht van hormonen denk ik. Ik ben er ook echt van overtuigd dat op hormonaal vlak ik (en vast ook andere kindvrije) een afwijkend iets hebben.
Een andere rede zou ik ook niet kunnen bedenken waarom sommige vrouwen tot alles in staat zijn om een kind te kunnen krijgen. Ik vind t wel fascinerend. (En ben blij dat ik t niet heb)
Kan allebei denk ik. Er zijn ook mensen die wel op 'n gegeven moment de hormonale drang ervaren maar met hun verstand besluiten kindvrij te blijven omdat ze niets leuks vinden aan alles wat bij kinderen komt kijken.
Zelf heb ik die hormonale drang gelukkig nooit gehad, dus het was voor mij altijd een zwart/wit onderwerp waar ik niet over heb moeten wikken en wegen.
Bruintjedebeer schreef:
11-12-2019 00:48
Zou de fear of missing out in sommige situaties meespelen?

Ik geloof niet zo zeer dat er iets mis is met mijn hormonen eigenlijk. Ik voel me wel erg afwijkend, maar of dat aan mijn hormonen ligt dat betwijfel ik. Zou best willen weten wat mij eventueel nou zo anders maakt dan andere vrouwen.

Heeft iemand de docu "Heb je kinderen?" gezien? Ik vond het wel interessant, het gaat over vrouwen met een onvervulde kinderwens. Ik ontdekte dat ik nu nog een kind zou kunnen krijgen, een anoniem gedoneerd embryo! Ik vind heel eerlijk gezegd dat gewoon een beetje onverantwoord naar die kinderen toe. Embryos die in stikstof liggen te wachten om geplaatst te worden. Als ze niet geplaatst worden en ontdooien is dat dan ethisch verantwoord voor de anti-abortus activisten? Vragen vragen vragen riep de docu bij mij op.

Dat denk ik zeker. Mensen willen graag bij de massa horen en wijken niet graag af.
In Mindfuck was dit wel eens te zien als proef. Een testpersoon gaf foute antwoorden terwijl hij het goede wel wist. Maar omdat al zijn voorgangers rare antwoorden gaf, ging hij er in mee. Zo ging het ongeveer.
Bruintjedebeer schreef:
11-12-2019 00:48
Heeft iemand de docu "Heb je kinderen?" gezien? Ik vond het wel interessant, het gaat over vrouwen met een onvervulde kinderwens. Ik ontdekte dat ik nu nog een kind zou kunnen krijgen, een anoniem gedoneerd embryo! Ik vind heel eerlijk gezegd dat gewoon een beetje onverantwoord naar die kinderen toe. Embryos die in stikstof liggen te wachten om geplaatst te worden. Als ze niet geplaatst worden en ontdooien is dat dan ethisch verantwoord voor de anti-abortus activisten? Vragen vragen vragen riep de docu bij mij op.
Ik viel er halverwege in. Het meest schokkende vond ik dat ze op het einde van de docu zei dat misschien toch wel maatschappelijk iets kon betekenen, ondanks dat ze geen kinderen had. Ik heb me als kinderloze nog nooit afgevraagd of ik maatschappelijk wel iets beteken, voor mij is er geen verband tussen die twee dingen. Dat je als vrouw dus denkt dat jouw leven geen maatschappelijk nut heeft als je je niet voortplant, is toch ongelooflijk treurig?
kindrebel schreef:
11-12-2019 09:33
Ik viel er halverwege in. Het meest schokkende vond ik dat ze op het einde van de docu zei dat misschien toch wel maatschappelijk iets kon betekenen, ondanks dat ze geen kinderen had. Ik heb me als kinderloze nog nooit afgevraagd of ik maatschappelijk wel iets beteken, voor mij is er geen verband tussen die twee dingen. Dat je als vrouw dus denkt dat jouw leven geen maatschappelijk nut heeft als je je niet voortplant, is toch ongelooflijk treurig?
Ik ben juist van mening dat iemand zonder kinderen meer van nut zou kunnen zijn omdat die meer tijd/energie aan z'n carriere kan besteden dan iemand die ook nog een gezin moet zien te managen. Bovendien zadel je de maatschappij niet op met weer een extra vervuiler die ook moet wonen en leven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-12-2019 09:08
Kan allebei denk ik. Er zijn ook mensen die wel op 'n gegeven moment de hormonale drang ervaren maar met hun verstand besluiten kindvrij te blijven omdat ze niets leuks vinden aan alles wat bij kinderen komt kijken.
Zelf heb ik die hormonale drang gelukkig nooit gehad, dus het was voor mij altijd een zwart/wit onderwerp waar ik niet over heb moeten wikken en wegen.
Ik denk ook dat beiden voorkomen. Bij mij is het iets wat er van nature niet inzit, de voortplantingsdrang, het zorginstinct. Maar er zullen ook best vrouwen zijn, die er serieus over nadenken en het besluiten niet te doen.

Ik heb ook wel mijn bedenkingen bij hoe ver we tegenwoordig gaan om een kinderwens toch in vervulling te laten gaan. Soms tot het punt dat de wens van de ouders boven het welzijn van de kinderen gesteld wordt. Daar komt wat mij betreft echt de onlogische kant van het fenomeen kinderwens om de hoek kijken.
Hetzelfde geldt wat mij betreft voor ouders die zelf met de nodige problemen kampen en dan denken dat het een goed idee is om kinderen de wereld in te helpen. Hoe werkt dat in zo'n brein?

Zo kende ik in mijn directe omgeving een vrouw, die al sinds haar puberteit met depressies en suïcidale gedachten worstelde. Toen ze eind twintig was ontmoette ze haar man en moesten er kinderen komen. Kinderen zouden haar eindelijk gelukkig maken. Eerst nog een paar jaar drama, omdat het zwanger worden niet meteen lukte. Uiteindelijk toch twee kids de wereld in geschopt. Bleek dat die kroost haar toch niet gelukkig wist te maken. Toen heeft ze maar zelfmoord gepleegd. Ik kan daar niet bij. Als dat moederliefde is...?!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Wat een triest verhaal Doornroosje. En wat een afschuwelijke ziekte is depressie toch dat het maakt dat je ondanks je kinderen niet wilt leven.
Ik was eens op bezoek op een psychiatrische afdeling bij iemand. Daar zat ook een vrouw die depressief was, haar kindertjes waren op bezoek. Iemand zei tegen haar "Kijk toch eens naar je kinderen! Bla bla bla" Die vrouw keek niet op of om. Voor mij voelde het op de een of andere manier misplaatst dat diegene dat zei. Ik dacht zoiets van "Ze is ziek lullo!" Maar als moeder mag je niet ziek zijn. Dat gevoel kreeg ik erbij. Dat wordt je dan kwalijk genomen. Want jij komt op de tweede plaats of ergens achteraan. Dat heb ik me al heel jong gerealiseerd.

Wat ik wel een eye-opener vond in de docu is dat tijdsbeeld waarin ik dus ook opgegroeid ben "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". Ik heb heel veel kinderloze vriendinnen. Ik denk dat het voor mij echt meegespeeld heeft dat dat destijds eigenlijk de teneur was.

Voor de wereld over het algemeen denk ik dat het beter is dat er minder mensen bijkomen. En of ik al dan niet nuttig ben zal me worst wezen eigenlijk. Ik vind het alleen soms moeilijk qua zingeving, maar ik verwacht dat ik met kinderen nog steeds moeite zou hebben met de zin van het leven. Misschien nog wel meer. Omdat ik dan verantwoordelijk zou zijn voor hun bestaan.

Ik vind kleine kinderen super leuk en ontroerend. Maar ja, daarna worden het gewoon grote mensen en daar heb ik niet altijd evenveel mee.
Doornroosje75 schreef:
11-12-2019 10:22
Ik denk ook dat beiden voorkomen. Bij mij is het iets wat er van nature niet inzit, de voortplantingsdrang, het zorginstinct. Maar er zullen ook best vrouwen zijn, die er serieus over nadenken en het besluiten niet te doen.
Jij verwoord het wat beter dan dat ik deed.
Juist omdat voortplanting iets instinctief is vind ik niet dat je het kan vergelijken met wel of niet van spruitjes houden.
stellar schreef:
11-12-2019 21:23
Jij verwoord het wat beter dan dat ik deed.
Juist omdat voortplanting iets instinctief is vind ik niet dat je het kan vergelijken met wel of niet van spruitjes houden.
Ik denk heel vaak dat sex instinctief is. Sex is lekker en dan krijg je kinderen. Ik zou denken dat de natuur zo werkt. Maar ja, ik ken het gevoel van rammelende eierstokken (?) ook niet.
kindrebel schreef:
11-12-2019 09:33
Ik viel er halverwege in. Het meest schokkende vond ik dat ze op het einde van de docu zei dat misschien toch wel maatschappelijk iets kon betekenen, ondanks dat ze geen kinderen had. Ik heb me als kinderloze nog nooit afgevraagd of ik maatschappelijk wel iets beteken, voor mij is er geen verband tussen die twee dingen. Dat je als vrouw dus denkt dat jouw leven geen maatschappelijk nut heeft als je je niet voortplant, is toch ongelooflijk treurig?

Dat is dieptreurig. Blijkbaar zat er een grote portie schuldgevoel, anders had ze dat niet geroepen.

Ik voel me van maatschappelijk nut want ik hoor het geklaag aan van oma's die oppassen helemaal niet zo leuk vinden, of te druk, of te vaak. Zo sparen ze weer een psycholoog uit. :biggrin:
Wat een ontzettend triest verhaal Doornroosje.
Bruintjedebeer schreef:
11-12-2019 21:25
Ik denk heel vaak dat sex instinctief is. Sex is lekker en dan krijg je kinderen. Ik zou denken dat de natuur zo werkt. Maar ja, ik ken het gevoel van rammelende eierstokken (?) ook niet.
Maar tegenwoordig is daar de anticonceptie voor uitgevonden zodat je je wel kunt uitleven op seksgebied zonder consequenties van een kind.
redbulletje schreef:
13-12-2019 07:20
Maar tegenwoordig is daar de anticonceptie voor uitgevonden zodat je je wel kunt uitleven op seksgebied zonder consequenties van een kind.
Ja Godzijdank Redbulletje!
Stel je voor dat je 10 kinderen had...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd of mijn eierstokken nog gaan rammelen. Als ik de menigte mag geloven ga ik straks ineens niets liever willen dan mij voortplanten... Dat ik rationeel goede argumenten heb er niet aan te beginnen (ziektes die ik niet wil doorgeven, heel veel rust nodig hebben etc.), ik het zorg-gen volledig mis en het bij mij een heel circus zou worden om wel zwanger te raken lijkt iedereen te vergeten. :nope:
Maar ik zal wel merken of het nog komt, ik ga er zelf niet vanuit in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
11-12-2019 09:33
Ik viel er halverwege in. Het meest schokkende vond ik dat ze op het einde van de docu zei dat misschien toch wel maatschappelijk iets kon betekenen, ondanks dat ze geen kinderen had. Ik heb me als kinderloze nog nooit afgevraagd of ik maatschappelijk wel iets beteken, voor mij is er geen verband tussen die twee dingen. Dat je als vrouw dus denkt dat jouw leven geen maatschappelijk nut heeft als je je niet voortplant, is toch ongelooflijk treurig?
Dit ( inderdaad ongelooflijk treurige) wereldbeeld heeft volgens mij te maken met onze op groei gerichte economie. De wereld, onze wereld en dus niet de planeet, heeft meer miniconsumentjes nodig om de economie draaiende te houden...
Ceester schreef:
13-12-2019 22:38
Dit ( inderdaad ongelooflijk treurige) wereldbeeld heeft volgens mij te maken met onze op groei gerichte economie. De wereld, onze wereld en dus niet de planeet, heeft meer miniconsumentjes nodig om de economie draaiende te houden...
Dat is het precies.
Groei = goed
Stilstand = achteruitgang

Ik ben het daar eigenlijk nooit mee eens, iets zal er wel inzitten maar vroeg of laat moet het stoppen toch?

Blablabla je komt het wel vertellen hier he als ze rammelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven