Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

woensdag 15 mei 2019 om 11:36
Ja hier hetzelfde. Ik heb sinds kort een baan waarbij ik alleen doordeweeks werk, en de weekenden dus standaard vrij ben. Nu is het toevallig een periode waarin ik redelijk veel (leuke) dingen gepland heb, maar ik zorg er ook voor dat ik bewust ook 1 dag per week echt voor mezelf houd.
woensdag 15 mei 2019 om 14:36
dianaf schreef: ↑15-05-2019 09:54Zeker. Als ik het hoor hoe vaak men naar een verjaardag móét, denk ik al wtf? En geen tijd voor jezelf, want ze moeten dan 's middags naar Klaas en 's avonds naar Jan en op zondag nog even langs die-en-die.
Ja, ze zijn zoooo druk. Tja, je mag er wel eentje overslaan hoor.
Nee tuurlijk niet, want dan zit je met je kinderen thuis. Juist omdat je kinderen hebt, ga je de hele tijd de hort op.
Such fun!1
woensdag 15 mei 2019 om 15:04
Die gaan natuurlijk mee.

Slimmer is om partner met kind te laten gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 15 mei 2019 om 17:02
Vannacht raar gedroomd!!!!!!
Ik kreeg een kind. De bevalling was een piece of cake (tsja, in een droom heb je geen pijn he). Het was een meisje en ik was er nog trots op ook.
Maar ik zorgde er niet zo goed voor, ik vergaat haar steeds. En uiteindelijk was ze gewoon een pop. Zo gaat dat in dromen. Hartstikke irreëel allemaal. Maar goed ook dat het niet echt was.
Ik kreeg een kind. De bevalling was een piece of cake (tsja, in een droom heb je geen pijn he). Het was een meisje en ik was er nog trots op ook.
Maar ik zorgde er niet zo goed voor, ik vergaat haar steeds. En uiteindelijk was ze gewoon een pop. Zo gaat dat in dromen. Hartstikke irreëel allemaal. Maar goed ook dat het niet echt was.

woensdag 15 mei 2019 om 17:25
Jawel hoor, ik ben ook gesteriliseerd toen ik 35 was. Wist al sinds mijn vierde dat ik geen kinderen wilde. Na sterilisatie hield ook gelukkig het gezeur op.Rookgordijn1 schreef: ↑11-05-2019 22:08Ik heb altijd gehoord dat ze dat niet doen bij vrouwen die geen kinderen hebben, maar dat kan dus wel?
Lijkt me heerlijk.
woensdag 15 mei 2019 om 17:34
Voor mensen die bang zijn dat hun eierstokken toch ineens gaan rammelen, ondanks dat ze (verstandelijk) geen kind willen: fear no more! Volgens de onderzoeker in dit mini-collegetje kunnen hormonen een bestaande kinderwens aanwakkeren, maar niet een kinderwens creëren. Dus hoeveel hormonen er ook vrijkomen, nee blijft nee.
https://www.uu.nl/bite-of-science/estre ... ierstokken

woensdag 15 mei 2019 om 19:21
Mijn schoonma weer in de bocht. Komt hier binnen, ik zit te Netflixen. Oordeelt dat mijn huis wel schoner kan (true). ‘Oh dat kan ik niet hoor, zo niksen terwijl er nog zo veel te doen is.’ En ik zo: ‘Met een fulltime werkweek en vier keer sporten en, en, en, heb ik het soms gewoon nodig.’ ‘Oh dan is het maar goed dat je geen kinderen hebt, dan begint het pas als je thuiskomt.’ Vervolgens een verhaal over mijn schoonzus die nog zoveel moet doen als ze thuiskomt met een kleine erbij, respect daarvoor.
Schoonzus werkt 16 tot 20 uur per week, schoonouders passen er drie dagen per week op van ‘s ochtends tot laat in de avond en doen dan het complete huishouden, inclusief koken. Maar ik ben de aartsluie vrouw in dezen.
Ik heb d'r zowaar mijn huis uit gewerkt. Man man man.
Schoonzus werkt 16 tot 20 uur per week, schoonouders passen er drie dagen per week op van ‘s ochtends tot laat in de avond en doen dan het complete huishouden, inclusief koken. Maar ik ben de aartsluie vrouw in dezen.
woensdag 15 mei 2019 om 19:39
Precies, zou dus nooit daarmee akkoord gaan! Hij wilde ook kinderen! Tenzij het natuurlijk een deel van de afspraak is...
woensdag 15 mei 2019 om 19:42
Ja ik probeer mijn weekenden ook wel een beetje af te wisselen. Ene weekend erg druk? Volgend weekend maar 1 afspraak en verder gewoon rust of zien waar ik op dat moment zin in heb.
En dat 'moeten' is wel van nu he? Begrijp het wel, veel mensen voel die druk maar ik merk wel dat ik gelukkig steeds makkelijker nee zeg of bedank voor een uitnodiging.
woensdag 15 mei 2019 om 19:46
Bah wat een naar mens. Ten eerste hoef je je niet tegen haar te verantwoorden maar ok ik snap dat het gesprek ontstaat. En dan vergelijken met je schoonzus omdat ze kinderen heeft. Appels en peren! Pfff naar mens, lekker netflixen hoor! Als je schoonzus aartslui wil zijn en op dr kont zit omdat ze moe is kan het zeker ineens wel...want ja kinderen = zo hard werken dus ja dan ben je verantwoord moe en aartslui. Nonsens.Tamago schreef: ↑15-05-2019 19:21Mijn schoonma weer in de bocht. Komt hier binnen, ik zit te Netflixen. Oordeelt dat mijn huis wel schoner kan (true). ‘Oh dat kan ik niet hoor, zo niksen terwijl er nog zo veel te doen is.’ En ik zo: ‘Met een fulltime werkweek en vier keer sporten en, en, en, heb ik het soms gewoon nodig.’ ‘Oh dan is het maar goed dat je geen kinderen hebt, dan begint het pas als je thuiskomt.’ Vervolgens een verhaal over mijn schoonzus die nog zoveel moet doen als ze thuiskomt met een kleine erbij, respect daarvoor.
woensdag 15 mei 2019 om 19:48
Luistervink schreef: ↑15-05-2019 17:34Voor mensen die bang zijn dat hun eierstokken toch ineens gaan rammelen, ondanks dat ze (verstandelijk) geen kind willen: fear no more! Volgens de onderzoeker in dit mini-collegetje kunnen hormonen een bestaande kinderwens aanwakkeren, maar niet een kinderwens creëren. Dus hoeveel hormonen er ook vrijkomen, nee blijft nee.

woensdag 15 mei 2019 om 19:59
Bedankt voor het delen! Ik hou hem achter de handLuistervink schreef: ↑15-05-2019 17:34Voor mensen die bang zijn dat hun eierstokken toch ineens gaan rammelen, ondanks dat ze (verstandelijk) geen kind willen: fear no more! Volgens de onderzoeker in dit mini-collegetje kunnen hormonen een bestaande kinderwens aanwakkeren, maar niet een kinderwens creëren. Dus hoeveel hormonen er ook vrijkomen, nee blijft nee.

woensdag 15 mei 2019 om 20:21
Zeg je dat niet tegen haar, dat schoonzus maar 20 uur per week werkt en dat ze volop hulp krijgt bij haar kinderen?Tamago schreef: ↑15-05-2019 19:21Mijn schoonma weer in de bocht. Komt hier binnen, ik zit te Netflixen. Oordeelt dat mijn huis wel schoner kan (true). ‘Oh dat kan ik niet hoor, zo niksen terwijl er nog zo veel te doen is.’ En ik zo: ‘Met een fulltime werkweek en vier keer sporten en, en, en, heb ik het soms gewoon nodig.’ ‘Oh dan is het maar goed dat je geen kinderen hebt, dan begint het pas als je thuiskomt.’ Vervolgens een verhaal over mijn schoonzus die nog zoveel moet doen als ze thuiskomt met een kleine erbij, respect daarvoor.
En waarom zeg je niet dat jouw prioriteit niet ligt bij een schoon huis, maar bij jezelf. Vreselijk, zo'n schoonloeder.... bleh!
woensdag 15 mei 2019 om 20:22
Is het niet. Nooit. Het loopt gewoon zo. Hij is klaar na het werk. Zij niet. Zij moet het huishouden nog doen. En ook in het weekend. En de kinderen. En naar zwemles brengen, en en en.Familiemens schreef: ↑15-05-2019 19:39Precies, zou dus nooit daarmee akkoord gaan! Hij wilde ook kinderen! Tenzij het natuurlijk een deel van de afspraak is...

woensdag 15 mei 2019 om 20:28
mIschien moet je eens op de man af vragen aan je schoonmoeder "is dat een verholen verwijt of zo, dat ik geen kinderen heb?" En als ze dan zegt nee, dan zeg je "dus alleen als je moeder bent heb je het recht om moe te zijn want die alleen hebben het zwaar en niemand anders?" En als ze dan weer nee zegt, dan moet je doorvragen en zeggen "maar wat bedoel je er dan mee?" Gewoon verbaal in een hoek drijven. Akelig mens.

woensdag 15 mei 2019 om 21:37
Het ging een tijd lang goed, mijn man had met haar gesproken omdat ook haar vrienden inmiddels afhaakten (praat alleen nog over kleinkind, loopt doodleuk weg bij andere onderwerpen - letterlijk). Maar blijkbaar is dit haar onderliggende gevoel wat af en toe toch naar buiten sijpelt en zich niet laat onderdrukken. Het was altijd een schat, totdat er een kleindochter kwam. Nu is die kant van de familie heilig verklaard en wordt alles vergeleken.
Ze ontkent overigens glashard dat ze zoveel bijspringt. Moet ze ook zelf weten dat ze dat doet, maar ze zegt gerust dat ze maar een dagje oppast terwijl het er aantoonbaar drie zijn. Echt heel wazig.
Ze ontkent overigens glashard dat ze zoveel bijspringt. Moet ze ook zelf weten dat ze dat doet, maar ze zegt gerust dat ze maar een dagje oppast terwijl het er aantoonbaar drie zijn. Echt heel wazig.
anoniem_366940 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 21:51
Reden: Toevoegin
Reden: Toevoegin
6.05% gewijzigd

woensdag 15 mei 2019 om 21:48
De stofzuiger aanwijzen en zeggen: “omdat je hier niet hoeft op te passen, mag je stofzuigen. Leef je uit!”iones schreef: ↑15-05-2019 20:28mIschien moet je eens op de man af vragen aan je schoonmoeder "is dat een verholen verwijt of zo, dat ik geen kinderen heb?" En als ze dan zegt nee, dan zeg je "dus alleen als je moeder bent heb je het recht om moe te zijn want die alleen hebben het zwaar en niemand anders?" En als ze dan weer nee zegt, dan moet je doorvragen en zeggen "maar wat bedoel je er dan mee?" Gewoon verbaal in een hoek drijven. Akelig mens.

woensdag 15 mei 2019 om 22:08

woensdag 15 mei 2019 om 22:10
Gelukkig is het je schoonmoeder maar en niet je moeder!Tamago schreef: ↑15-05-2019 21:37Het ging een tijd lang goed, mijn man had met haar gesproken omdat ook haar vrienden inmiddels afhaakten (praat alleen nog over kleinkind, loopt doodleuk weg bij andere onderwerpen - letterlijk). Maar blijkbaar is dit haar onderliggende gevoel wat af en toe toch naar buiten sijpelt en zich niet laat onderdrukken. Het was altijd een schat, totdat er een kleindochter kwam. Nu is die kant van de familie heilig verklaard en wordt alles vergeleken.
En dan al die mensen die meer dan 1 kind nemen omdat ze dan zo lekker veel aan elkaar hebben. Met 'n beetje pech raak je door zo'n voortplantende sibling je moeder kwijt aan kleinkindhysterie.
woensdag 15 mei 2019 om 22:36
Van harte gefeliciteerd met jullie 25e topic! Een prachtige mijlpaal! Ik lees jullie topic altijd met veel interesse. Dat er maar vele topics mogen volgen!
@Redbulletje: Respect dat jij zo voor je mening durft uit te komen! En je lekker niks aantrekt van deze of gene. Heerlijk!
@Tamago: Wat een "horror"schoonmoeder heb jij! Jammer dat zij jou niet respecteert zoals je bent en wat je doet. Ik ben blij dat ik geen schoonmoeder heb.
Ik zal me voorstellen:
Ik ben een 41-jarige man en ben bewust kindvrij. Ik ben 6 jaar getrouwd met mijn man. Ik ben blij dat we geen kinderen hebben.
We kunnen doen en laten wat we willen - natuurlijk wel binnen de wettelijke kaders - en dat we geen rekening hoeven te houden met kinderen. Ik geniet van de rust en stilte in huis.
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik kinderen naar clubjes moet brengen of dat ik verjaarspartijtjes moet organiseren en dat we niet op het schoolplein hoeven wachten.
Ik ben sinds een aantal jaar uit de psychiatrie en kan nu goed mezelf staande houden. Ik ben nu bijna 11 jaar van de alcohol af en wil dat graag zo houden. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik ook nog de zorg voor kinderen op me moet nemen. Dus ik wil niet meer stress op de hals halen door kinderen te "nemen" ! Dan zou ik gegarandeerd "doordraaien"en mijn leven zou dan een stuk minder gelukkiger zijn.
@Redbulletje: Respect dat jij zo voor je mening durft uit te komen! En je lekker niks aantrekt van deze of gene. Heerlijk!
@Tamago: Wat een "horror"schoonmoeder heb jij! Jammer dat zij jou niet respecteert zoals je bent en wat je doet. Ik ben blij dat ik geen schoonmoeder heb.
Ik zal me voorstellen:
Ik ben een 41-jarige man en ben bewust kindvrij. Ik ben 6 jaar getrouwd met mijn man. Ik ben blij dat we geen kinderen hebben.
We kunnen doen en laten wat we willen - natuurlijk wel binnen de wettelijke kaders - en dat we geen rekening hoeven te houden met kinderen. Ik geniet van de rust en stilte in huis.
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik kinderen naar clubjes moet brengen of dat ik verjaarspartijtjes moet organiseren en dat we niet op het schoolplein hoeven wachten.
Ik ben sinds een aantal jaar uit de psychiatrie en kan nu goed mezelf staande houden. Ik ben nu bijna 11 jaar van de alcohol af en wil dat graag zo houden. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik ook nog de zorg voor kinderen op me moet nemen. Dus ik wil niet meer stress op de hals halen door kinderen te "nemen" ! Dan zou ik gegarandeerd "doordraaien"en mijn leven zou dan een stuk minder gelukkiger zijn.

woensdag 15 mei 2019 om 22:48
Zou ik ook niet willen.
Mijn schoonmoeder is precies het tegenovergestelde. Zij is op haar 17e al moeder geworden en heeft nooit zo’n vrij leven gekend. Ze vindt het geweldig hoe ik mijn leven heb ingericht en dat ik mij niet druk maak over huishouden enzo.