Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

woensdag 15 mei 2019 om 22:58
Mijn moeder leeft niet meer, daarom was ik ook altijd dubbel zo blij met mijn toen nog relaxte schoonmoeder.redbulletje schreef: ↑15-05-2019 22:10Gelukkig is het je schoonmoeder maar en niet je moeder!
En dan al die mensen die meer dan 1 kind nemen omdat ze dan zo lekker veel aan elkaar hebben. Met 'n beetje pech raak je door zo'n voortplantende sibling je moeder kwijt aan kleinkindhysterie.
Ik vrees trouwens dat mijn eigen moeder het nog erger had gevonden dat ik geen kinderen wil, die had graag een kleinkind gehad!!

woensdag 15 mei 2019 om 23:00
Ja, dat hoor ik tussen de regels door. Toch gek. Als ze wil dat ik een kind krijg, zou ze het toch juist idealiseren?iones schreef: ↑15-05-2019 22:08Nou, ik zou het wel willen! Ik haat stofzuigen! Als haar dat gelukkig maakt, en ik niet meer zou hoeven stofzuigen, dan wist ik het wel!
Maar het is dus wel degelijk een verholen verwijt. "schoonzus heeft kinderen dus die heeft het recht om moe te zijn". Je had kinderen moeten hebben.
woensdag 15 mei 2019 om 23:14

woensdag 15 mei 2019 om 23:18
Luistervink schreef: ↑15-05-2019 17:34Voor mensen die bang zijn dat hun eierstokken toch ineens gaan rammelen, ondanks dat ze (verstandelijk) geen kind willen: fear no more! Volgens de onderzoeker in dit mini-collegetje kunnen hormonen een bestaande kinderwens aanwakkeren, maar niet een kinderwens creëren. Dus hoeveel hormonen er ook vrijkomen, nee blijft nee.
https://www.uu.nl/bite-of-science/estre ... ierstokken
Maar je hoort toch ook wel eens van vrouwen die eerst geen kinderen wilden en later ineens wel...waar passen die dan in het onderzoek? (Heb linkje niet geopend want ben lui op de bank aan het Netflixen. Diegene met de schoonmoeder mag dr wel hier naar toe sturen

woensdag 15 mei 2019 om 23:22
iones schreef: ↑15-05-2019 17:02Vannacht raar gedroomd!!!!!!
Ik kreeg een kind. De bevalling was een piece of cake (tsja, in een droom heb je geen pijn he). Het was een meisje en ik was er nog trots op ook.
Maar ik zorgde er niet zo goed voor, ik vergaat haar steeds. En uiteindelijk was ze gewoon een pop. Zo gaat dat in dromen. Hartstikke irreëel allemaal. Maar goed ook dat het niet echt was.
Oke, heel raar, maar ik heb ooit 'precies' zo'n droom gehad.
Such fun!1

woensdag 15 mei 2019 om 23:24
Dat was dus die latente kinderwens die aangewakkerd is. Kan me voorstellen dat je zelf niet dat verschil kan maken overigens.
Such fun!1

woensdag 15 mei 2019 om 23:35
Nou wordt het wel ingewikkeld ja. Want ik heb geen kinderwens, maar misschien blijkt dan wel dat ik een latente kinderwens heb zonder dat ik het wist

donderdag 16 mei 2019 om 07:37
Nou, mijn man kent zijn moeder heel goed. Er staat wat onkruid in onze voortuin, ik had het nier eens gezien. En ze begrijpt waarschijnlijk niet dat ik lui kan zijn terwijl dat zichtbaar is voor de hele straat. Waarschijnlijk haar manier om mij te motiveren. Zo van kom op, schouders eronder, er zijn mensen die het zwaarder hebben en die gaan ook gewoon door.

donderdag 16 mei 2019 om 08:09
Tamago schreef: ↑16-05-2019 07:37Nou, mijn man kent zijn moeder heel goed. Er staat wat onkruid in onze voortuin, ik had het nier eens gezien. En ze begrijpt waarschijnlijk niet dat ik lui kan zijn terwijl dat zichtbaar is voor de hele straat. Waarschijnlijk haar manier om mij te motiveren. Zo van kom op, schouders eronder, er zijn mensen die het zwaarder hebben en die gaan ook gewoon door.
Dit denk ik ook. Vergeet niet dat ze van een andere generatie is en uit een andere tijd komt. Vroeger was het not done om zomaar te gaan zitten als er werk wachte. Want wat zouden de buren denken?

donderdag 16 mei 2019 om 08:10
Mormoon schreef: ↑15-05-2019 22:36Van harte gefeliciteerd met jullie 25e topic! Een prachtige mijlpaal! Ik lees jullie topic altijd met veel interesse. Dat er maar vele topics mogen volgen!
@Redbulletje: Respect dat jij zo voor je mening durft uit te komen! En je lekker niks aantrekt van deze of gene. Heerlijk!
@Tamago: Wat een "horror"schoonmoeder heb jij! Jammer dat zij jou niet respecteert zoals je bent en wat je doet. Ik ben blij dat ik geen schoonmoeder heb.
Ik zal me voorstellen:
Ik ben een 41-jarige man en ben bewust kindvrij. Ik ben 6 jaar getrouwd met mijn man. Ik ben blij dat we geen kinderen hebben.
We kunnen doen en laten wat we willen - natuurlijk wel binnen de wettelijke kaders - en dat we geen rekening hoeven te houden met kinderen. Ik geniet van de rust en stilte in huis.
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik kinderen naar clubjes moet brengen of dat ik verjaarspartijtjes moet organiseren en dat we niet op het schoolplein hoeven wachten.
Ik ben sinds een aantal jaar uit de psychiatrie en kan nu goed mezelf staande houden. Ik ben nu bijna 11 jaar van de alcohol af en wil dat graag zo houden. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik ook nog de zorg voor kinderen op me moet nemen. Dus ik wil niet meer stress op de hals halen door kinderen te "nemen" ! Dan zou ik gegarandeerd "doordraaien"en mijn leven zou dan een stuk minder gelukkiger zijn.
Welkom Mormoon. Leuk dat er nu mannelijke inbreng is. Zo te lezen heb je heel wat meegemaakt.
Heeft je man nooit een kinderwens gehad?

donderdag 16 mei 2019 om 08:32
Thanks voor 't compliment!Mormoon schreef: ↑15-05-2019 22:36Van harte gefeliciteerd met jullie 25e topic! Een prachtige mijlpaal! Ik lees jullie topic altijd met veel interesse. Dat er maar vele topics mogen volgen!
@Redbulletje: Respect dat jij zo voor je mening durft uit te komen! En je lekker niks aantrekt van deze of gene. Heerlijk!
@Tamago: Wat een "horror"schoonmoeder heb jij! Jammer dat zij jou niet respecteert zoals je bent en wat je doet. Ik ben blij dat ik geen schoonmoeder heb.
Ik zal me voorstellen:
Ik ben een 41-jarige man en ben bewust kindvrij. Ik ben 6 jaar getrouwd met mijn man. Ik ben blij dat we geen kinderen hebben.
We kunnen doen en laten wat we willen - natuurlijk wel binnen de wettelijke kaders - en dat we geen rekening hoeven te houden met kinderen. Ik geniet van de rust en stilte in huis.
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik kinderen naar clubjes moet brengen of dat ik verjaarspartijtjes moet organiseren en dat we niet op het schoolplein hoeven wachten.
Ik ben sinds een aantal jaar uit de psychiatrie en kan nu goed mezelf staande houden. Ik ben nu bijna 11 jaar van de alcohol af en wil dat graag zo houden. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik ook nog de zorg voor kinderen op me moet nemen. Dus ik wil niet meer stress op de hals halen door kinderen te "nemen" ! Dan zou ik gegarandeerd "doordraaien"en mijn leven zou dan een stuk minder gelukkiger zijn.
En dat moet toch heerlijk zijn die same-sex relaties wat betreft geen kinderwens! Daar kunnen tenminste nooit ongelukjes van komen!

donderdag 16 mei 2019 om 09:27
iones schreef: ↑15-05-2019 17:02Vannacht raar gedroomd!!!!!!
Ik kreeg een kind. De bevalling was een piece of cake (tsja, in een droom heb je geen pijn he). Het was een meisje en ik was er nog trots op ook.
Maar ik zorgde er niet zo goed voor, ik vergaat haar steeds. En uiteindelijk was ze gewoon een pop. Zo gaat dat in dromen. Hartstikke irreëel allemaal. Maar goed ook dat het niet echt was.

Luistervink schreef: ↑15-05-2019 17:34Voor mensen die bang zijn dat hun eierstokken toch ineens gaan rammelen, ondanks dat ze (verstandelijk) geen kind willen: fear no more! Volgens de onderzoeker in dit mini-collegetje kunnen hormonen een bestaande kinderwens aanwakkeren, maar niet een kinderwens creëren. Dus hoeveel hormonen er ook vrijkomen, nee blijft nee.
https://www.uu.nl/bite-of-science/estre ... ierstokken

Niet anders dan bij huisvrouwen vroeger. Mijn oma klaagde nog wel eens, dat mijn opa lekker met pensioen was en zij nog steeds het huishouden moest doen.

En met betrekking tot al dat moeten, ik denk dat het wel scheelt dat men nu altijd in de weekenden naar de verjaardagen moet. Ik vierde als kind meestal mijn verjaardag op de dag zelf (basisschool), dan kwam men na schooltijd of 's avonds even. Gewoon een uurtje en dan weer weg. Mijn moeder ging ook gewoon overdag op visite bij vriendinnen. Nu moet alles in de avonden en het weekend. Dus die zitten dan ook een stuk voller.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 16 mei 2019 om 09:54
Ik heb bij topics hier altijd het idee dat vrouwen het voor een deel nog zelf verantwoordelijk zijn voor het feit dat hun partner zo weinig doet in het huishouden. Of dat nu is omdat ze vinden dat zij het beter kunnen, hij het nooit op het moment doet dat zij het wil of dat hij het 'niet kan'.
Dat zijn toch dingen waar je afspraken over maakt als je daadwerkelijk gaat samenwonen. Als jij dingen gewoon overneemt en hem ziet als een hulpje gaat hij zich ook zo gedragen. Wij hebben vooraf een lijstje gemaakt van dingen die moesten gebeuren en die hebben we verdeeld, ik bemoei me niet met zijn onderdeel van het huishouden en hij niet met mijn deel. Werkt prima.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
donderdag 16 mei 2019 om 10:08
Vroeger was dat nu eenmaal zo. Ik denk dat mijn oma de enige was die ik er over hoorde mopperen.V1k1ng schreef: ↑16-05-2019 09:54Ik heb bij topics hier altijd het idee dat vrouwen het voor een deel nog zelf verantwoordelijk zijn voor het feit dat hun partner zo weinig doet in het huishouden. Of dat nu is omdat ze vinden dat zij het beter kunnen, hij het nooit op het moment doet dat zij het wil of dat hij het 'niet kan'.
Dat zijn toch dingen waar je afspraken over maakt als je daadwerkelijk gaat samenwonen. Als jij dingen gewoon overneemt en hem ziet als een hulpje gaat hij zich ook zo gedragen. Wij hebben vooraf een lijstje gemaakt van dingen die moesten gebeuren en die hebben we verdeeld, ik bemoei me niet met zijn onderdeel van het huishouden en hij niet met mijn deel. Werkt prima.
Je bent ook gewoon zelf verantwoordelijk. Ik mijn huishouden met degene die erg relaxt is over het huishouden en vriend is de mierenneuker. Niet dat hij er beter in is, maar voor hem is het nogal belangrijk dat het op zijn manier gaat. Wij hebben hier de taken gewoon verdeeld en in principe bemoeien we ons niet met de taken van een ander, tenzij afstemming nodig is.
Maar ik snap die mannen wel. Er zijn maar weinig taken/klussen in ons huis die ik niet zelf zou kunnen doen. Maar als iemand een neuzelaar is, dan zeg je al snel, doe het maar zelf om van het gezeur af te zijn. En tja, dan moet je ook niet gaan klagen dat je alles zelf moet doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 16 mei 2019 om 10:25
Dat deed die van mij inderdaad ook. En nu nog steeds trouwens (beide gepensioneerd). Mijn vader doet de tuin, kookt, doet alle klussen in en om het huis en de financiën en mijn moeder doet het huishouden en helpt af en toe mee in de tuin.redbulletje schreef: ↑16-05-2019 10:22Mijn vader deed naast zijn drukke baan nog de tuin en alle huisonderhoud en verbouwingsklussen.

donderdag 16 mei 2019 om 12:08
Ik denk dat dat wel meevalt.
Ik heb ook heel lang geen kinderwens gehad maar ergens in mijn achterhoofd wist ik toch wel dat ik het wel wilde en ik was nooit zo stellig als jullie.
Ik had denk ik meer geen "huismoeder" wens. Toen ik er achter kwam dat het ook anders kan en mijn persoonlijke situatie zo was dat met kinderen ik niet het grootste gedeelte van de tijd thuis hoef te gaan zitten kwam de kinderwens.
Ik vind het trouwens leuk om hier te lezen en ik leer veel van jullie over hoe bepaalde dingen overkomen op kindvrijen. Ga zo door!
donderdag 16 mei 2019 om 13:48
Ik lees soms met jullie mee (ik heb wel kinderen, 2, dus ga niet meeschrijven hoor, snap het
) omdat ik dit topic gewoon leuk vind
en ook wel veel herkenbaar.
Ik wilde toch even reageren op de post over de schoonmoeder en de andere schoondochter die het zo druk zou hebben, want heeft kind en jij niet.
Wat een gelul. Naar mijn idee klagen juist moeders het vaakst over het druk hebben, en dan vaak ook nog de moeders die niet werken, want oh zo vermoeiend de hele dag met die kinderen.
Sja, heb je (icl ikzelf, al werk ik parttime) toch écht zelf voor gekozen.
Ik hoor moeders echt zóveel klagen, heb het idee dat het een soort wedstrijdje is wie het het zwaarst heeft ofzo. Echt, zo'n gezeurIk werk 3 dagen en heb 2 kinderen,maar vind dat met 3 dagen werken heerlijk relaxed, en de oudste gaat al naar school. 5 Dagen fulltime werken zonder kinderen vond ik toch echt drukker.
Iedereen klaagt weleens, en is soms ff lekker, maar als je niet werkt en 2 schoolgaande kinderen hebt en nóg altijd klagen, sja, dan ben je gewoon niet geschikt om kinderen te hebben denk ik.
Maar m.i. is het dus meer klagen om het klagen, zodat ze 'serieus' worden genomen, en om te laten merken dat ze écht wel veel te doen hebben, en het écht niet zou kunnen om nog iets anders (lees; werken) daarnaast te doen.
Maar ze zijn wel een half jaar van tevoren bezig met sinterklaas, sint maarten en dat soort onzin.
Dus eigenlijk gewoon teveel tijd.
ik zal nu weer uitstappen

Ik wilde toch even reageren op de post over de schoonmoeder en de andere schoondochter die het zo druk zou hebben, want heeft kind en jij niet.
Wat een gelul. Naar mijn idee klagen juist moeders het vaakst over het druk hebben, en dan vaak ook nog de moeders die niet werken, want oh zo vermoeiend de hele dag met die kinderen.
Sja, heb je (icl ikzelf, al werk ik parttime) toch écht zelf voor gekozen.
Ik hoor moeders echt zóveel klagen, heb het idee dat het een soort wedstrijdje is wie het het zwaarst heeft ofzo. Echt, zo'n gezeurIk werk 3 dagen en heb 2 kinderen,maar vind dat met 3 dagen werken heerlijk relaxed, en de oudste gaat al naar school. 5 Dagen fulltime werken zonder kinderen vond ik toch echt drukker.
Iedereen klaagt weleens, en is soms ff lekker, maar als je niet werkt en 2 schoolgaande kinderen hebt en nóg altijd klagen, sja, dan ben je gewoon niet geschikt om kinderen te hebben denk ik.
Maar m.i. is het dus meer klagen om het klagen, zodat ze 'serieus' worden genomen, en om te laten merken dat ze écht wel veel te doen hebben, en het écht niet zou kunnen om nog iets anders (lees; werken) daarnaast te doen.
Maar ze zijn wel een half jaar van tevoren bezig met sinterklaas, sint maarten en dat soort onzin.
Dus eigenlijk gewoon teveel tijd.
ik zal nu weer uitstappen

donderdag 16 mei 2019 om 14:11
Van vroeger snap ik het dan wel beter, maar tegenwoordig toch echt niet meer.dianaf schreef: ↑16-05-2019 10:08Vroeger was dat nu eenmaal zo. Ik denk dat mijn oma de enige was die ik er over hoorde mopperen.
Je bent ook gewoon zelf verantwoordelijk. Ik mijn huishouden met degene die erg relaxt is over het huishouden en vriend is de mierenneuker. Niet dat hij er beter in is, maar voor hem is het nogal belangrijk dat het op zijn manier gaat. Wij hebben hier de taken gewoon verdeeld en in principe bemoeien we ons niet met de taken van een ander, tenzij afstemming nodig is.
Maar ik snap die mannen wel. Er zijn maar weinig taken/klussen in ons huis die ik niet zelf zou kunnen doen. Maar als iemand een neuzelaar is, dan zeg je al snel, doe het maar zelf om van het gezeur af te zijn. En tja, dan moet je ook niet gaan klagen dat je alles zelf moet doen.
Geen haar op mijn hoofd trouwens die eraan denkt om klussen van mijn meneer over te nemen omdat hij het niet op een door mij gewenst tijdstip doet oid. Heb ik helemaal geen tijd voor. Overigens doet mijn meneer in het schoonmaakdeel van het huishouden meer dan ik, maar ik kook iedere avond en doe de boodschappen. Dus qua tijd zijn we net zo lang bezig, alleen kost het mij door de week meer tijd....
Valhalla! Where the brave may live Forever!
donderdag 16 mei 2019 om 14:45
Eens hoor. Zeker als er geen kinderen zijn. Want als die er wel zijn, moet iemand er toch voor zorgen dat ze eten/drinken/schone kleding hebben. Dus meer kans op geneuzel en een grotere kans dat de ander het dan maar doet.V1k1ng schreef: ↑16-05-2019 14:11Van vroeger snap ik het dan wel beter, maar tegenwoordig toch echt niet meer.
Geen haar op mijn hoofd trouwens die eraan denkt om klussen van mijn meneer over te nemen omdat hij het niet op een door mij gewenst tijdstip doet oid. Heb ik helemaal geen tijd voor. Overigens doet mijn meneer in het schoonmaakdeel van het huishouden meer dan ik, maar ik kook iedere avond en doe de boodschappen. Dus qua tijd zijn we net zo lang bezig, alleen kost het mij door de week meer tijd....

donderdag 16 mei 2019 om 15:50
BescheidenBilspleet schreef: ↑16-05-2019 12:08Ik denk dat dat wel meevalt.
Ik heb ook heel lang geen kinderwens gehad maar ergens in mijn achterhoofd wist ik toch wel dat ik het wel wilde en ik was nooit zo stellig als jullie.
Ik had denk ik meer geen "huismoeder" wens. Toen ik er achter kwam dat het ook anders kan en mijn persoonlijke situatie zo was dat met kinderen ik niet het grootste gedeelte van de tijd thuis hoef te gaan zitten kwam de kinderwens.
Ik vind het trouwens leuk om hier te lezen en ik leer veel van jullie over hoe bepaalde dingen overkomen op kindvrijen. Ga zo door!
Zojuist bij een vriendin geweest met kinderen die onderling ruzie kregen en voila: het gevoel werd nog even versterkt

Geniale nick trouwens!