Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ow wow hondenmens, dat is respectloos zeg, dat ze je alleen ziet als 'leerdoel' voor haar eigen vaardigheden. Ik mag hopen dat haar ouders en begeleiding niet wisten dat ze er zo instaat, want dat vind ik nog kwalijker
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Roxy21 schreef:
01-03-2020 18:00
Ow wow hondenmens, dat is respectloos zeg, dat ze je alleen ziet als 'leerdoel' voor haar eigen vaardigheden. Ik mag hopen dat haar ouders en begeleiding niet wisten dat ze er zo instaat, want dat vind ik nog kwalijker
Haar begeleiding wist het, want die gaf haar de opdracht daartoe. Die hoopte ook dat mijn "vriendin" via mij een man zou vinden. Maar of haar ouders ervan af wisten weet ik niet.
hondenmens schreef:
01-03-2020 18:11
Haar begeleiding wist het, want die gaf haar de opdracht daartoe. Die hoopte ook dat mijn "vriendin" via mij een man zou vinden. Maar of haar ouders ervan af wisten weet ik niet.
Ik zou die begeleiding aanklagen. Echt niet normaal dat ze adviseren iemand te misbruiken.
Alle reacties Link kopieren
Hondenmens, wat een verhaal! Wat een horken lopen er in deze wereld rond.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
01-03-2020 18:11
Haar begeleiding wist het, want die gaf haar de opdracht daartoe. Die hoopte ook dat mijn "vriendin" via mij een man zou vinden. Maar of haar ouders ervan af wisten weet ik niet.
:woa:
Serieus, wat is dat voor begeleider...... Ik kan er niks zinnigs over zeggen, maar wat een K*t-mens zeg.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap ook niks van die begeleiding, op meerdere gebieden. Maar het viel me de laatste 3 jaar wel op dat "vriendin" steeds vaker ging afzeggen. Te druk, vergeten, niet lekker. Bijna elke keer was er wel wat. Toen dacht ik al dat ze gewoon geen zin had en nu blijkt dat ook zo te zijn.
Blij dat ik geen begeleiding heb. Moet er niet aan denken om zo gepusht te worden en niet zelf mogen bepalen met wie ik omga.
Alle reacties Link kopieren
@Kwebbeltje ja dat gevoel heb ik nu ook heel sterk.. op een gegeven moment is het gewoon klaar.

Zal me ook niks verbazen als ze nu bijvoorbeeld met iets last minute aan komt, ik heb een paar weken terug namelijk deze week voorgesteld en zij is wel iemand die dan in de ochtend een bericht stuurt 'Ja vandaag kan wel'

Ja sorry, gaat 'm niet worden, ik ga deze week niks meer skippen want heb al wat dingen voor mezelf in de planning.

Dat is ook waar we het hier vaker over hebben gehad, dat ik meer voor mezelf aan het kiezen ben. Ik ga dan liever lekker alleen erop uit.

En verder inderdaad richten op mensen waarbij het wel wederzijds is en die wel geïnteresseerd zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat raar Hondenmens! Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten..
Maar volgens mij vertelde je inderdaad al eerder dat het niet meer zo lekker liep met die vriendschap, dus zou het contact helemaal verbreken.
Yesss je hebt groot gelijk..
Alle reacties Link kopieren
@yesss: De vriendschap liep inderdaad al een paar jaar niet meer lekker. Ik heb haar nog wel op Facebook. Helemaal verbreken wordt een beetje lastig. Omdat ik haar soms met haar moeder tegenkom bij de AH. Haar ouders wonen in mijn dorp. En die moeder vraagt altijd naar me als ze me ziet.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
02-03-2020 13:28
@yesss: De vriendschap liep inderdaad al een paar jaar niet meer lekker. Ik heb haar nog wel op Facebook. Helemaal verbreken wordt een beetje lastig. Omdat ik haar soms met haar moeder tegenkom bij de AH. Haar ouders wonen in mijn dorp. En die moeder vraagt altijd naar me als ze me ziet.
Ik zou zelf ontvrienden. Maar dat betekent niet dat iedereen gelijk moet negeren hoor. En soms is toch niet zo vaak, gewoon aangeven het gaat goed. Niet moelijker maken dan het kan zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
01-03-2020 16:41


Wij hadden pas besloten niet meer af te spreken. En ineens gisteren een berichtje. Wanneer we weer gaan afspreken. Want dat moet ze van haar begeleiding. Na even chatten zei ze dat het al 6 jaar niet meer hoeft van haar. Dat ik slechts een "leerdoel" voor haar ben. Omdat haar begeleiding wil dat ze ook met anderen met een beperking omgaat. En haar ouders vonden mij wel betrouwbaar omdat ik niet van feesten en drank ben. Ik heb aangegeven niet zo gebruikt te willen worden. Maar dat is dus wel 6 jaar gebeurd blijkbaar. Het is het probleem van haar en haar begeleiding, maar ze maakt het mijn probleem.
Ik zou zeggen "sorry, ik ben misschien een leerdoel voor jou maar mij niet van mij. Ik kan niets van jou leren, behalve dat je niet moet investeren in mensen die jou niet de moeite waard vinden".

Ik denk dat niet alle mensen geschikt zijn voor vriendschappen. Alleen schijnen ze zich dat zelf niet te realiseren.
Alle reacties Link kopieren
@yesss, zijn er nog dingen in jullie vriendschap die jou verrijken? Ik lees in je eerdere postings dat het al een jaar of 8 niet meer zo lekker loopt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
hondenmens schreef:
02-03-2020 13:28
@yesss: De vriendschap liep inderdaad al een paar jaar niet meer lekker. Ik heb haar nog wel op Facebook. Helemaal verbreken wordt een beetje lastig. Omdat ik haar soms met haar moeder tegenkom bij de AH. Haar ouders wonen in mijn dorp. En die moeder vraagt altijd naar me als ze me ziet.
Zou haar toch blokkeren op facebook. Die zou niets meer te maken hebben met wat ik online plaats.
redbulletje schreef:
02-03-2020 14:28
Zou haar toch blokkeren op facebook. Die zou niets meer te maken hebben met wat ik online plaats.
Met je eens.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-03-2020 14:28
Zou haar toch blokkeren op facebook. Die zou niets meer te maken hebben met wat ik online plaats.
Inderdaad. Wat een idee zeg, jou een beetje als leeropdracht gebruiken. Lig nog steeds naast mijn stoel van verbazing. :facepalm:
Ik zou ook echt overal haar blokkeren. Ik laat me echt niet op die manier gebruiken en als haar moeder dan vragen stelt, kan je altijd nog gewoon groeten en tot ziens.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam gisteren dit bord tegen.
Werkelijk :facepalm:

Afbeelding
Luistervink schreef:
09-03-2020 11:25
Ik kwam gisteren dit bord tegen.
Werkelijk :facepalm:

Afbeelding
Ik heb ook een dikke buik! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er gewoon gaan staan. Bewijs maar eens dat ik NIET zwanger ben. :rofl:
Zo'n bord is niet eens officieel dus doei.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Absurd, ze zijn niet invalide.
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
09-03-2020 11:25
Ik kwam gisteren dit bord tegen.
Werkelijk :facepalm:

Afbeelding
Vergelijkbaar met die familieparkeerplaatsen. Je mag ze negeren want ze zijn niet officeel. En trouwens bewijs het tegendeel maar eens. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
02-03-2020 14:07
@yesss, zijn er nog dingen in jullie vriendschap die jou verrijken? Ik lees in je eerdere postings dat het al een jaar of 8 niet meer zo lekker loopt.
Beetje late reactie... Maar eigenlijk niet meer merk ik.

Ik ben ook veranderd en eigenlijk in positieve zin, maar dan vallen er dus wel mensen weg en ik ben op het punt van loslaten.

Ik ben meer bewuster gaan leven zeg maar, juist minder druk leven, zo min mogelijk stress, ben toch wel een andere weg in geslagen en ik merk ook wel dat mensen die het altijd heel druk hebben of een bepaalde houding hebben een beetje in mijn allergie zitten.

Verder niks op tegen verder, iedereen leeft op zijn of haar manier maar ik merk dat ik niet meer goed tegen een bepaalde houding kan.
Dat een druk gezinsleven inherent staat aan 'het voor elkaar hebben'
Misschien heb ik het wel veel beter voor elkaar, wij met zijn allen hier :)

Vanmorgen werd me ook zo duidelijk dat een bepaalde vrijheid voor mij echt goud is.
Ben met een koffietje gaan wandelen en heb heerlijk aan het water gezeten en ik kreeg ineens weer zo'n fijn gevoel. Had ik ook al even niet gehad...

Besefte me ineens hoe goed ik het heb. Dat ik trots mag zijn op hoe ik het doe en dat ik eigenlijk geen mensen meer om me heen wil die mij een bepaald gevoel geven/alleen maar over zichzelf praten en mij het gevoel geven dat ik minder ben of minder heb bereikt in het leven, fijn zo'n inzicht, voelt goed :)
@yesss zo herkenbaar ook weer. Het zijn ook vooral de kleine dingen die het doen he. Zo deed ik vanmorgen mijn gordijnen open en hoorde ik een vogel fluiten. Heerlijk :heart:

Ook je laatste stuk, over mensen die een bepaald gevoel geven.
Ik heb besloten het contact met mijn moeder (voorlopig) te verbreken. Het kostte me heel veel negatieve energie en ik voelde me meer een hulpverlener dan haar dochter. Het contact tussen ons was sowieso al wat stroever en we hadden elkaar niks meer te vertellen. Of nou ja, zij mij wel maar dat ging alleen maar over haar.

Voel me er opgelucht bij. Het is een hele heftige beslissing en ik had het ook liever anders gezien, maar het is beter zo.
:hello: hallo lieve meiden

Herkenbaar Yess...
Ik geloof echt wel dat een gezin hebben heel gezellig kan zijn, maar ik kan ook zo ontzettend genieten van die vrijheid.

En nee ik heb om mijn 37e nog geen kinderwens en die gaat ook niet meer komen maar ik heb echt geen hekel aan kinderen .
Echter als ik ermee geconfronteerd word, zoals vandaag op mijn werk met een klein kindje die mee was met haar moeder. Ik snap dat dat bij kleine kinderen hoort maar pfff ik was net een kindercreche. Dat kindje zat overal aan en liep overal heen en smeet met spullen enz.
Ik ga daar echt geen punt van maken want dat doen kleine kinderen, maar ik ben echt blij dat ik dat niet heb.
Sowieso ben ik blij dat ik in een tijd leef waar anticonceptie normaal is en ik keuzevrijheid heb hoe ik mijn leven in wil richten. (Desondanks zijn er uiteraard mensen met een mening maar goed dat heb je altijd. Bovendien is dat hun probleem, niet dat van mij)

Heb net nog een goede daad verricht, ik ken die mensen niet (ik woon in een stad) maar ik liep toch langs dat huisnummer dus heb ook even hun groenbak meegenomen toen ik die van mij ging halen en die voor hun deur gezet...
Kleine moeite...
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:15
0.89% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven