Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

zondag 20 december 2020 om 12:58

zondag 20 december 2020 om 14:22
redbulletje schreef: ↑19-12-2020 23:16Ik doe als warming up even een beetje bladharken ofzo. En na het zwemmen doe ik eerst op m'n gemakje het zeil er weer overheen zodat ik niet een te harde overgang naar de warmte krijg.
Dat winterzwemmen in die meren vind ik wel dapper. Dan heb je toch een veel hogere drempel, want je moet er helemaal naartoe, je ter plaatse uitkleden en je moet je afdrogen en weer aankleden om naar huis te gaan zonder dat je eerst kunt douchen.
Ja, dat is zeker waar, dat scheelt. Als jij bedenkt dat je gaat zwemmen lig er binnen een paar minuten in.
Ik heb het gister even overwogen, een zwembad aanschaffen, maar denk dat ik het niet zo heel lang volhoudt, mezelf kennende.

zondag 20 december 2020 om 14:30
Klinkt als een goeie dag! Heerlijk het bos in en tijd met je dieren doorbrengen:) Bankhangen vind ik ook heerlijk. Lekker onder een dikke deken, terwijl het buiten koud is.
Emboldened by the flame of ambition

zondag 20 december 2020 om 14:38
Lekker van de zomer beginnen en dan zien hoe ver je komt als het weer kouder wordt?Blijenvrij schreef: ↑20-12-2020 14:22Ja, dat is zeker waar, dat scheelt. Als jij bedenkt dat je gaat zwemmen lig er binnen een paar minuten in.
Ik heb het gister even overwogen, een zwembad aanschaffen, maar denk dat ik het niet zo heel lang volhoudt, mezelf kennende.![]()
zondag 20 december 2020 om 16:21
zat op de bank en dacht...Doornroosje75 schreef: ↑20-12-2020 12:16Mijn dag is echt heel anders, Rick!
Yoga
Ontbijt
Bankhangen
Wandelen
Wijn drinken
Eten
Bankhangen
![]()
"Kindvrij zijn is de kroon op mijn onafhankelijkheid" (gejatte quote van iemand anders, maar toch)

maar zo is het wel, had deze zondag anders moeten spenderen buiten om de 2 kids te vermaken op het pleintje hiernaast of bij de trap met speelgoed.
goddank liep het even anders

zondag 20 december 2020 om 16:22
Bankhangen is niet saai, meer mensen zeggen dat tegen mij als ze vragen 'wat heb je gedaan afgelopen weekend'
in feite zijn ze jaloers omdat ze zelf niet 'saai' kunnen zijn want te druk met de koters bezig. het zou je leven maar zijn. ik 'verveel' me wel op de bank. ben al blij dat ik me kan vervelen, das een goed teken!
zondag 20 december 2020 om 16:30
zondag 20 december 2020 om 17:09
teveel is nooit goed, af en toe naar buiten voor een frisse neus, stukje fietsen en even het huishouden doen mag wel even.Doornroosje75 schreef: ↑20-12-2020 16:30Nou ja, van te veel bankhangen word ik wel wat lamlendig hoor. Maar in drukke tijden kan ik intens verlangen naar een avondje bankhangen. Liefs in mijn uppie zelfs. Onder een dekentje, kop thee of glas wijn erbij en helemaal zelf bepalen ik naar kijk.

zondag 20 december 2020 om 17:22
redbulletje schreef: ↑20-12-2020 14:38Lekker van de zomer beginnen en dan zien hoe ver je komt als het weer kouder wordt?
Dat zou nog kunnen inderdaad. Met die hete zomers is het wel fijn. Ik houd het in gedachten.

zondag 20 december 2020 om 17:27
Ik ben iedere avond en iedere zondag aan het bankhangen en ik geniet intens ervan. Ben vrij lui aangelegd. Wel wandel of fiets ik dagelijks en doe iets van yoga.
Ik heb wat mensen in mijn omgeving die dag en nacht bezig lijken te zijn. Mooi voor hen, maar het zal mijn leven niet zijn. Het zijn wat familietrekjes zie ik bij hen, niet stil kunnen zitten, altijd bezig. En zelfs al zijn de kinderen volwassen, dan nog zijn ze daar voor en mee bezig.
Ik zou zelf niet zo zijn, ben meer opgevoed van: als je volwassen bent kun je jezelf ook redden. Wil niet afhankelijk zijn en ben blij dat ik zo opgevoed ben.
Ik heb wat mensen in mijn omgeving die dag en nacht bezig lijken te zijn. Mooi voor hen, maar het zal mijn leven niet zijn. Het zijn wat familietrekjes zie ik bij hen, niet stil kunnen zitten, altijd bezig. En zelfs al zijn de kinderen volwassen, dan nog zijn ze daar voor en mee bezig.
Ik zou zelf niet zo zijn, ben meer opgevoed van: als je volwassen bent kun je jezelf ook redden. Wil niet afhankelijk zijn en ben blij dat ik zo opgevoed ben.
zondag 20 december 2020 om 18:21
Dit is zo herkenbaar! Ik weet niet of dat lui is als ik eerlijk ben. Je kunt toch ook gewoon van rust houden? Ik werk fulltime als grootste bezigheid in mijn week en dan vind ik het over het algemeen wel gebakken. Ik dacht altijd als kind dat je daarin zou groeien (die drukte), omdat volwassenen altijd zo ontzettend druk waren met alles. Dan ging je de hele week naar school en moest je zaterdag naar opa/oma/oom/tante/verjaardag blabla.. ik snapte nooit wat er leuk aan was. Ik wilde altijd gewoon kleuren en lezen. Ik heb het al vaker gezegd maar ik ben zo blij dat ik volwassen ben en gewoon kan bankhangen! Ik wil een leven vol met gelezen boeken, wandelingen en rust. HEERLIJK. Mochten we in de toekomst weer kunnen reizen dan boek ik een mooie reis naar IJsland of Noorwegen om daar flinke wandelingen te maken. Het is iets om naar uit te kijken..Blijenvrij schreef: ↑20-12-2020 17:27Ik ben iedere avond en iedere zondag aan het bankhangen en ik geniet intens ervan. Ben vrij lui aangelegd. Wel wandel of fiets ik dagelijks en doe iets van yoga.
Emboldened by the flame of ambition
zondag 20 december 2020 om 18:25
Nou dames. Ik doe niet vaak een zinnige bijdrage hier maar ik moet het even kwijt, en dit is het perfecte topic daarvoor.
Ik ben zooooooo blij dat ik deze kerstvakantie nérgens naar toe hoef. Geen kerstfeestjes die in het teken staan van de kinderen, geen nieuwjaarbrieven, geen hysterische samenkomsten met heel de familie.
Niets. Nada. Noppes.
Bankhangen, wandelen, lekker koken, Netflixen,.... heerlijk!
En als ik iedereen in mijn omgeving dan overspannen zie worden met hun kroost in lockdown, want ja, je moet ze toch bezig houden, dan kus ik mijn twee handjes dat mijn man en ik er geen hebben.
Wat een rust
Ik ben zooooooo blij dat ik deze kerstvakantie nérgens naar toe hoef. Geen kerstfeestjes die in het teken staan van de kinderen, geen nieuwjaarbrieven, geen hysterische samenkomsten met heel de familie.
Niets. Nada. Noppes.

En als ik iedereen in mijn omgeving dan overspannen zie worden met hun kroost in lockdown, want ja, je moet ze toch bezig houden, dan kus ik mijn twee handjes dat mijn man en ik er geen hebben.
Wat een rust

zondag 20 december 2020 om 18:44
Ik ben Haunting of Hill House opnieuw aan het kijken. En met opleidingswerk bezig. En nog meer dood en verderf aan het kijken (zowel Netflix als ID)
En met hobby's bezig.
Verder staat er een rollade te braden en de rest (gratin en worteltjes) doet man.
Morgen een avonddienst (2 bewoners in quarantaine, spoedtesten voor personeel) daarna de nacht in. Ik ben benieuwd.
En met hobby's bezig.
Verder staat er een rollade te braden en de rest (gratin en worteltjes) doet man.
Morgen een avonddienst (2 bewoners in quarantaine, spoedtesten voor personeel) daarna de nacht in. Ik ben benieuwd.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zondag 20 december 2020 om 18:46
Nog zo een die blij is.FarFarAway schreef: ↑20-12-2020 18:25Nou dames. Ik doe niet vaak een zinnige bijdrage hier maar ik moet het even kwijt, en dit is het perfecte topic daarvoor.
Niets. Nada. Noppes.![]()
Wat een rust![]()
Normaal gesproken altijd 1e kerstdag naar mijn broer (1 van zijn dochters is dan jarig), maar nu niet. Want OV mag alleen als het moet.

Wel online kadootjes gekocht hoor, die hopelijk de 24e daar aankomen. Want voor de jarige jop niet leuk natuurlijk, dat er niemand komt.
En ja, mijn broer is inderdaad helemaal niet blij met de lockdown. Terwijl ik lekker thuis zit met 2 blije katten die het helemaal

Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

zondag 20 december 2020 om 19:25
Wat hééérlijk! Geniet ervan!FarFarAway schreef: ↑20-12-2020 18:25Nou dames. Ik doe niet vaak een zinnige bijdrage hier maar ik moet het even kwijt, en dit is het perfecte topic daarvoor.
Niets. Nada. Noppes.![]()
Wat een rust![]()

zondag 20 december 2020 om 19:32
Skadí schreef: ↑20-12-2020 18:21Dit is zo herkenbaar! Ik weet niet of dat lui is als ik eerlijk ben. Je kunt toch ook gewoon van rust houden? Ik werk fulltime als grootste bezigheid in mijn week en dan vind ik het over het algemeen wel gebakken. Ik dacht altijd als kind dat je daarin zou groeien (die drukte), omdat volwassenen altijd zo ontzettend druk waren met alles. Dan ging je de hele week naar school en moest je zaterdag naar opa/oma/oom/tante/verjaardag blabla.. ik snapte nooit wat er leuk aan was. Ik wilde altijd gewoon kleuren en lezen. Ik heb het al vaker gezegd maar ik ben zo blij dat ik volwassen ben en gewoon kan bankhangen! Ik wil een leven vol met gelezen boeken, wandelingen en rust. HEERLIJK. Mochten we in de toekomst weer kunnen reizen dan boek ik een mooie reis naar IJsland of Noorwegen om daar flinke wandelingen te maken. Het is iets om naar uit te kijken..
Zeker weten. En hoe ouder ik wordt, hoe meer ik aan mijn rust gehecht raak. Waarschijnlijk ben je introvert, en dan haal je je energie uit andere dingen dan uit mensen die extravert zijn. Zij hebben mensen nodig om zich goed te voelen.
Zelf heb ik dat niet, ik vermaak me eigenlijk altijd wel, zonder anderen. Al zou dit anders kunnen zijn als ik alleen woonde. Kan me voorstellen dat in elk geval een paar contacten dan belangrijker zijn. Ik voel me overigens wel een kluizenaar, maar heb daar tot dusver geen last van.
zondag 20 december 2020 om 19:37
ijsland! ons favoriete land, prachtige natuur, rust. loving it!Skadí schreef: ↑20-12-2020 18:21Dit is zo herkenbaar! Ik weet niet of dat lui is als ik eerlijk ben. Je kunt toch ook gewoon van rust houden? Ik werk fulltime als grootste bezigheid in mijn week en dan vind ik het over het algemeen wel gebakken. Ik dacht altijd als kind dat je daarin zou groeien (die drukte), omdat volwassenen altijd zo ontzettend druk waren met alles. Dan ging je de hele week naar school en moest je zaterdag naar opa/oma/oom/tante/verjaardag blabla.. ik snapte nooit wat er leuk aan was. Ik wilde altijd gewoon kleuren en lezen. Ik heb het al vaker gezegd maar ik ben zo blij dat ik volwassen ben en gewoon kan bankhangen! Ik wil een leven vol met gelezen boeken, wandelingen en rust. HEERLIJK. Mochten we in de toekomst weer kunnen reizen dan boek ik een mooie reis naar IJsland of Noorwegen om daar flinke wandelingen te maken. Het is iets om naar uit te kijken..
maandag 21 december 2020 om 08:58
Lijkt mij zalig, ik ga altijd in het gewone buitenbad zwemmen en ik baal er oprecht van als de boel in september dicht gaat. Ik zou best wel langer door willen zwemmen. Het kan soms best koud zijn, maar het went. Het enige dat ik soms niet fijn vind, is dat als ik soms naar huis fiets en het is kouder , ik dode tenen/vingers krijg. Dus handschoenen gaan al heel snel mee.redbulletje schreef: ↑20-12-2020 14:38Lekker van de zomer beginnen en dan zien hoe ver je komt als het weer kouder wordt?

Maar ik zou wel een groter bad moeten hebben om echt te kunnen zwemmen, want met 3 slagen ben ik aan de overkant.
Ik houd niet van bankhangen, maar dat is ook omdat ik tv kijken echt heel saai vind. Hele avonden tv/films kijken doe ik niet. Ik lees wel graag, maar dat doe ik ook geen 2 uur achter elkaar, wel een uurtje lezen, iets anders doen, weer lezen. Dat wel. Word anders zo duf.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 21 december 2020 om 09:17
Ik vind bankhangen - zoals gezegd - best fijn. Maar niet zoveel als ik nu doe. Normaal ging ik 2 of 3 avonden per week sporten. En wij zaten ook wel een avond per week in een restaurant of bij vrienden. Dan bleven er 3 bankhangavonden over en dat vond ik heerlijk. Nu word ik er zo lamlendig van.
Tijdens de eerste 'lockdown' ging ik 's avonds nog heel vaak een stuk wandelen, maar nu in het donker vind ik daar niks aan. We doen het nu wel in de weekenden. Naar de binnenstad (ca. 3 km), daar een rondje en ergens een coffee-to-go, en weer terug. Het uitje van de week
Ik merk nu ook dat ik extraverter ben dan ik dacht. Ik stomp af bij te weinig menselijk contact.
Tijdens de eerste 'lockdown' ging ik 's avonds nog heel vaak een stuk wandelen, maar nu in het donker vind ik daar niks aan. We doen het nu wel in de weekenden. Naar de binnenstad (ca. 3 km), daar een rondje en ergens een coffee-to-go, en weer terug. Het uitje van de week

Ik merk nu ook dat ik extraverter ben dan ik dacht. Ik stomp af bij te weinig menselijk contact.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
maandag 21 december 2020 om 10:29
Ik vind het nu best leuk om te wandelen, kun je lekker ongegeneerd binnen kijken bij andere mensen.
Ik ga eigenlijk elke dat wel sporten/bewegen. Lekker hardlopen en in het weekend fietsen/wandelen. Ik moet echt even uit huis zijn.
Ik weet niet eens of ik introvert of extravert ben. Want met de juiste mensen laad ik mijzelf ook in gezelschap op. Als ik met bepaalde vriendinnen ga high teaen, dan ouwehoeren we de hele middag en ben daarna nog helemaal fit en blij. Bij anderen is het ook gezellig, maar daarna ben ik echt vermoeid. Ik vind het fijn om lekker alleen ergens mee bezig te zijn, maar ik vind het ook fijn om mijn eigen ding te doen, terwijl een ander ook zijn eigen ding doet.
Maar ik mis nu echt wel de sociale imput van andere mensen, maar ook de nieuwe prikkels die je normaal opdoet. Ik word zo lamlendig door het gebrek aan nieuwe prikkels en het is gewoon vermoeiend om ze zelf te maken/op te zoeken, dan dat ze aangedragen worden door anderen.

Ik ga eigenlijk elke dat wel sporten/bewegen. Lekker hardlopen en in het weekend fietsen/wandelen. Ik moet echt even uit huis zijn.
Ik weet niet eens of ik introvert of extravert ben. Want met de juiste mensen laad ik mijzelf ook in gezelschap op. Als ik met bepaalde vriendinnen ga high teaen, dan ouwehoeren we de hele middag en ben daarna nog helemaal fit en blij. Bij anderen is het ook gezellig, maar daarna ben ik echt vermoeid. Ik vind het fijn om lekker alleen ergens mee bezig te zijn, maar ik vind het ook fijn om mijn eigen ding te doen, terwijl een ander ook zijn eigen ding doet.
Maar ik mis nu echt wel de sociale imput van andere mensen, maar ook de nieuwe prikkels die je normaal opdoet. Ik word zo lamlendig door het gebrek aan nieuwe prikkels en het is gewoon vermoeiend om ze zelf te maken/op te zoeken, dan dat ze aangedragen worden door anderen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 21 december 2020 om 11:46
Ijsland
Daar zou ik afgelopen september heen zijn geweest. Vliegticket is nu doorgeschoven naar maart (verder lukte toen nog niet) maar dat gaat m ook niet worden. Hopelijke aankomende september, maar ik vrees een inhaalslag dat velen willen gaan maken.
Ik wil eigenlijk niet bankhangen (zonde) maar het gebeurt wel geregeld omdat je hoofd blijkbaar soms ook toe is aan niks doen. Maar kan het mezelf dan wel kwalijk nemen.

Ik wil eigenlijk niet bankhangen (zonde) maar het gebeurt wel geregeld omdat je hoofd blijkbaar soms ook toe is aan niks doen. Maar kan het mezelf dan wel kwalijk nemen.

maandag 21 december 2020 om 14:15
Nou, het ging over de vraag of ze wellicht zwanger was: Een héél licht streepje op de test. Heel oprecht had ik het sneu gevonden als de TO zich blij had gemaakt met een dode mus; als ik zo'n licht streepje op de test zag verschijnen, dan was ik altijd opgelucht want het betekende NIET zwanger. Dat heb ik gezegd. En dat ik hoopte dat het in het geval van TO anders zou zijn. En haar gefeliciteerd toen het streepje na een paar dagen wél hartstikke duidelijk was.
Maar dat wordt allemaal genegeerd, er wordt alleen gemeld dat ik ongepast heb gereageerd

maandag 21 december 2020 om 14:37
Als mijn hoofd echt helemaal overloopt (gebeurd inderdaad wel eens) dan ga ik vaak een spelletje doen. Zo iets als farmville of candycrush achtig iets. Of op pinterest dingen pinnen die ik later wil proberen. Gek genoeg kan ik tv-kijken dan steeds slechter handelen, of omdat ik iets kijk waar ik mijn hersenen bij moet gebruiken of omdat het gewoon stom is.Forumster schreef: ↑21-12-2020 11:46IjslandDaar zou ik afgelopen september heen zijn geweest. Vliegticket is nu doorgeschoven naar maart (verder lukte toen nog niet) maar dat gaat m ook niet worden. Hopelijke aankomende september, maar ik vrees een inhaalslag dat velen willen gaan maken.

Ik heb laatst een leuke simpele tekening van een kat gezien, en die zit ik nu op mijn kerstenveloppen te doodelen. Lekker simpel, hersenen op half stand-by, ideaal. En ze lukke steeds beter!

maandag 21 december 2020 om 14:43
Herken dit wel.dianaf schreef: ↑21-12-2020 10:29...
Hier ligt ondertussen alles al een negen maanden stil, zit ook thuis, denk dat ik een handvol personen gesproken heb buiten mijn huishouden sinds maart.
Absoluut introvert, maar normaal ging ik wekelijks naar de kroeg om te luisteren naar wat er leefde, nu niets meer en dat is soms wel lastig.
Vreemde positieve zijde op dit topic: dit weekend komt een petekind van mijn partner logeren, dus daarna zal ik weer even genoeg hebben van menselijk contact.