Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Skadí schreef:
31-08-2020 12:12
Daar zeg je inderdaad wel wat. Ik heb deze vergelijking nooit gemaakt, maar het lijkt inderdaad regelmatig te gebeuren bij mensen op jonge leeftijd. Het lijkt mij dan ook dat dit meegewogen moet worden (het niet kunnen krijgen van kinderen). Ik ken zelf niemand die dit ooit heeft gedaan dus ik heb geen idee hoe het in de praktijk werkt. Daarmee bedoel ik hoeveel gesprekken je hierover hebt etc.

Hier zit wel een enorm traject aan vast. Met jaren begeleiding, ook psychologisch. En het wordt in fases doorgevoerd. De niet terug te draaien fase wordt pas als laatste doorgevoerd.

Speelt denk ik mee dat dit echt een ‘aandoening’ is: in het verkeerde lijf geboren zijn. Dus als arts repareer je iets wat niet klopt.

Bovendien zijn hier geen alternatieven voor. En die zijn er bij anticonceptie wel. Ook als je voor één van die alternatieven allergisch bent oid.

Wel eens dat het gek is dat de meest bizarre plastische chirurgie wel mag.
Alle reacties Link kopieren
Veel transgenders zorgen er juist voor dat ze als ze een kinderwens hebben dat deze nog uitgevoerd kan worden.
Goed punt inderdaad katkaatje. Begrijpelijk ook wel.
Emboldened by the flame of ambition
katkaatje schreef:
31-08-2020 12:17
Hier zit wel een enorm traject aan vast. Met jaren begeleiding, ook psychologisch. En het wordt in fases doorgevoerd. De niet terug te draaien fase wordt pas als laatste doorgevoerd.

Speelt denk ik mee dat dit echt een ‘aandoening’ is: in het verkeerde lijf geboren zijn. Dus als arts repareer je iets wat niet klopt.

Bovendien zijn hier geen alternatieven voor. En die zijn er bij anticonceptie wel. Ook als je voor één van die alternatieven allergisch bent oid.

Wel eens dat het gek is dat de meest bizarre plastische chirurgie wel mag.
Natuurlijk zit daar een enorm traject aan vast, maar als je een sterilisatie wilt als vrouw, ga je nog geen eens een traject in, het is gewoon vaak botweg een nee of kom na je ...e verjaardag nog maar eens terug.
Cosmetisch gezien mag en kan er heel veel, ook als het niet noodzakelijk (dus geen fysieke of mentale problemen veroorzaakt).

Maar ja, ik val nog het meest over het niet gelijk behandelen van mannen en vrouwen met een sterilisatiewens.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben het met je eens dianaf. Ik ben bevriend met een getrouwd stel en daar heeft man zich laten steriliseren. Zijn vrouw ging eerst, maar die kreeg botweg een nee te horen. Hij kon het echter wel laten doen. Ze waren allebei 30 op dat moment.

Het is gewoon het hele beeld dat de maatschappij heeft van vrouwen en kinderen. Een man kan net zo goed spijt krijgen.
Emboldened by the flame of ambition
Ik weet iig wel dat ik me nooit laat steriliseren ook al krijg ik er een miljoen voor. Ik laat me nooit mijn vruchtbaarheid afnemen.
Skadí schreef:
31-08-2020 12:23
Ik ben het met je eens dianaf. Ik ben bevriend met een getrouwd stel en daar heeft man zich laten steriliseren. Zijn vrouw ging eerst, maar die kreeg botweg een nee te horen. Hij kon het echter wel laten doen. Ze waren allebei 30 op dat moment.

Het is gewoon het hele beeld dat de maatschappij heeft van vrouwen en kinderen. Een man kan net zo goed spijt krijgen.
Ja dat is echt van de zotte. Helemaal eens. Zéker als je al 30 bent.
Als je je echt wil laten steriliseren zijn er wel opties toch?

Als de eerste niet wil dan kan je toch verder kijken en bellen?

Ik had superlelijke amalgaamvullingen. Mijn tandarts wou ze niet vervangen. Als ik me daarbij neer had gelegd had ik er nu nog mee gelopen. Toen ben ik gaan bellen en vond een tandarts die dat wel wilde doen. T is vaak een kwestie van zelf initiatief nemen. En ik weet dat de eerste tandarts bij anderen de vullingen wel wilde vervangen omdat ze meer in het zicht en minder diep waren
Wat ik dan niet begrijp is dat een arts moeilijk doet over een sterilisatie maar een doorverwijzing voor een abortus is zo geregeld. Bij mijn vriendin tot 3 x toe.
Ik zou een abortus ook niet kunnen. Of sterilisatie. Dan zou ik echt kapot gaan. Alleen bij grote lichamelijke problemen bij het kindje zou ik de zwangerschap afbreken.
Eindelijkzwanger schreef:
31-08-2020 12:25
Ik weet iig wel dat ik me nooit laat steriliseren ook al krijg ik er een miljoen voor. Ik laat me nooit mijn vruchtbaarheid afnemen.
Ik denk dat vrouwen die absoluut geen kinderen willen baren blij zijn als hun vruchtbaarheid ongedaan wordt gemaakt.
31-08-2020 12:45
Ik zou een abortus ook niet kunnen. Of sterilisatie. Dan zou ik echt kapot gaan. Alleen bij grote lichamelijke problemen bij het kindje zou ik de zwangerschap afbreken.
Maar jij wilde kinderen in dit topic schrijven juist vrouwen die dat niet willen, de titel verraad dat al.
Nee dat snap ik. Maar voor mij zou sterilisatie echt als een hel voelen. Ook al krijg ik er een miljoen voor dan laat ik het nog niet doen.
Oh ik wel. Graag zelfs!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Wat een verschil he. Ik ben juist onwijs blij met mn vruchtbaarheid en erg zuinig op.
31-08-2020 12:57
Wat een verschil he. Ik ben juist onwijs blij met mn vruchtbaarheid en erg zuinig op.

Prima toch. Je weet overigens dat je in een 'bewust kindvrij'-topic schrijft? Het is een beetje alsof je in het 'zomermopperaars'-topic loopt te verkondigen dat je zo blij bent met de zon. Mag natuurlijk, maar beetje gek is het wel.
Ja zal wel komen doordat ik zwanger ben hoeraaaaa ik kan het wel van de daken schreeuwen....
31-08-2020 12:57
Nou leuk voor je. Maar de mensen hier willen geen kinderen, dus vruchtbaarheid is niet echt iets relevants.

Wat doe je eigenlijk in dit topic? Behalve het de hemel inprijzen van vruchtbaarheid en als je geen kinderen wilt, je dan ook maar niet aan seks moet doen. :nut:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Haha ik vertelde iets over een vriendin.

Ik ga hier ook snel weg.

Groetjes!
Sjaantje37 schreef:
31-08-2020 12:44
Wat ik dan niet begrijp is dat een arts moeilijk doet over een sterilisatie maar een doorverwijzing voor een abortus is zo geregeld. Bij mijn vriendin tot 3 x toe.
Bij spijt van 'n abortus kun je gewoon weer zwanger worden zonder medische hulp natuurlijk.
31-08-2020 13:32
Ja zal wel komen doordat ik zwanger ben hoeraaaaa ik kan het wel van de daken schreeuwen....
Ok. Doei.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Mag ik nog even zeggen dat ik echt dolblij ben met mijn nieuwe stiften. Echt fijn om nu gewoon alle kleuren tot mijn beschikking te hebben! Alleen balen dat ik tot het weekend moet wachten om weer iets te kunnen doen, want mijn werkspullen liggen in de weg.

Tot die tijd ga ik allemaal leuke ideeën van pinterest pinnen!
katkaatje schreef:
31-08-2020 08:26
Echt hè! Ik vind dat ook zo lekker. Nu is onze badkamer in dit huis verder niet heel sfeervol, dus ik kijk er naar uit om dat in een volgend huis wel weer te hebben. In mijn vorige huis had ik hem helemaal naar mijn zin verbouwd. Toen had ik weliswaar een kleiner bad, maar genoot ik er nóg meer van.

Welke oliën gebruik jij dan? Ik vind zelf de Haman serie van Rituals superlekker, en sommige van Kneipp. Maar ik sta open voor lekkere nieuwe suggesties.
kneipp en rituals inderdaad zijn we verslaafd aan. regelmatig kopen we de rituals winkel leeg met lekkere spullen puur om ons te verwennen.

recent hadden we een kasteelovernachting daar hadden het hele arsenaal aan spullen van 'clarins' en sindsdien vinden we die ook erg lekker :hyper:
31-08-2020 09:34
Geen kinderen hebben scheelt ook heeeel veel geld.
210.000 euro voor 2 kids tot het 18e levensjaar.

had je hypotheekvrij voor kunnen zijn, zijn wij ook. minder stress, minder gezeik, geen gedoe. je zou je bijna afvragen waarom je het wel zou doen. doet niemand natuurlijk(ja als het te laat is :facepalm: )

afgelopen weekend met de familie van de kant van mijn vrouw in een huisje gezeten.. pfff die zijn dus de hele dag met de kleine kinderen bezig. en maar op elkaar mopperen omtrent de kids. druk druk druk.

Ja rick en B hebben daar geen last van, die zijn ook wat slimmer en maken slimmere keuzes
sprokkelientje schreef:
31-08-2020 11:00
Nee, ik ben ook bang dat dit nooit zal gaan gebeuren op de manier zoals het zou moeten.
Niet zolang religie, conservatisme en van daaruit verheerlijking van het gezin een prominente rol in de wereld spelen.
de verheerlijking van het gezinsleven en de moedercultuur in NL. als ik al ergens van moet kotsen is dat het wel.. bah :pukey:

vadercultuur is er bv helemaal niet. vaders hebben hun werk om op te storten in het leven en vrouwen.. ja voor vrouwen hebben we baby's en de zorg voor de kids als ideaalplaatje in het leven :nut:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven