Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26
woensdag 14 oktober 2020 om 17:04
En na relatie therapie.....mannen zijn soms rare wezens.AeonOfWinter schreef: ↑14-10-2020 16:59Zal vast, maar hij had haar al eerder verlaten toen ze zwanger was. Na breuk nummer 2? net weer voorzichtig 'hand in hand door het dorp'.
woensdag 14 oktober 2020 om 17:05
Eerder vaak omgekeerd.dianaf schreef: ↑14-10-2020 16:44Ik denk niet dat er veel besproken wordt. Daarnaast denk ik ook dat veel mensen denken als het kind er is, gaat hij zich vast wel verantwoordelijker gedragen.
Je leest hier op het forum toch ook vaak genoeg; maar als het kind er straks is, vindt hij het vast fantastisch/doet hij vast wel zijn ding/is hij meer betrokken. Eh... nee?!
woensdag 14 oktober 2020 om 17:07
Ach er zijn veel vrouwen die wel rationeel handelen. Denken alles voor elkaar te hebben. Man, mooi huis, leuke baan en dan worden ze ook verlaten.....Doornroosje75 schreef: ↑14-10-2020 17:04Het getuigt inderdaad niet echt van heel rationeel handelen; zwanger worden van een man met een zware burn-out.
Ik denk serieus als je een kind wil je altijd moet laten mee wegen dat je er ooit alleen voor kan komen staan. Dan gaat het erom kan je er voor zorgen en heb je de middelen daarvoor?
Genoeg voorbeelden om mij heen waarin ik persoonlijk vind dat de alleenstaande moeders het beter doen dan de moeders in een huis tuin en keuken situatie.
woensdag 14 oktober 2020 om 17:08
Hahahahaha hou er ook niet van...gewoon KABAM!!!
woensdag 14 oktober 2020 om 17:09
woensdag 14 oktober 2020 om 18:10
Ohw en nog een topic: dat meisje dat een kind wilde, maar ze hadden een puppy en dat was al teveel werk. Ze vroeg haar vriend om dit of dat voor de puppy te doen en dat kon al niet. Dit begrijp ik dus ook niet.. ik wil helemaal geen relatie waarin ik een man vertel dit of dat te doen. Doe het gewoon :S Dit moet toch een grote rode vlag zijn? Die vriend wil overigens nog steeds dolgraag een baby, maar zij twijfelt nu (gek he?). Dit wordt waarschijnlijk ook weer een geval gezinsmanager.
Ik vind het vaak een beetje zielig voor al die vrouwen :s Ik snap dat ze er zelf bij zijn als het gebeurt, maar het lijkt wel grotendeels een cultureel iets te zijn waar vrouwen inlopen zonder dit volledig te realiseren. Die topics komen ook steeds maar weer voorbij.. een eeuwige herhaling van dezelfde dingen eigenlijk.
Ik vind het vaak een beetje zielig voor al die vrouwen :s Ik snap dat ze er zelf bij zijn als het gebeurt, maar het lijkt wel grotendeels een cultureel iets te zijn waar vrouwen inlopen zonder dit volledig te realiseren. Die topics komen ook steeds maar weer voorbij.. een eeuwige herhaling van dezelfde dingen eigenlijk.
Emboldened by the flame of ambition
woensdag 14 oktober 2020 om 18:12
Veel mensen willen hier niet aan denken, maar ik vind dat je gelijk hebt. Dit is gewoon de realiteit voor veel mensen. Die vrouw in dat topic lijkt het overigens goed voor elkaar te hebben financieel (heb niet alles gelezen, maar volgens mij zou ze het prima alleen moeten kunnen doen).Sjaantje37 schreef: ↑14-10-2020 17:07Ach er zijn veel vrouwen die wel rationeel handelen. Denken alles voor elkaar te hebben. Man, mooi huis, leuke baan en dan worden ze ook verlaten.....
Ik denk serieus als je een kind wil je altijd moet laten mee wegen dat je er ooit alleen voor kan komen staan. Dan gaat het erom kan je er voor zorgen en heb je de middelen daarvoor?
Genoeg voorbeelden om mij heen waarin ik persoonlijk vind dat de alleenstaande moeders het beter doen dan de moeders in een huis tuin en keuken situatie.
Emboldened by the flame of ambition
woensdag 14 oktober 2020 om 18:37
Absoluut, maar in mijn omgeving zijn dat er echt weinig hoor. Omdat veel alleenstaande moeders voorheen in het gezin de huisvrouw waren.Sjaantje37 schreef: ↑14-10-2020 17:07Ach er zijn veel vrouwen die wel rationeel handelen. Denken alles voor elkaar te hebben. Man, mooi huis, leuke baan en dan worden ze ook verlaten.....
En achteraf (en van een afstand) is het natuurlijk altijd makkelijk oordelen, maar ik denk wel dat vrouwen te vaak de partner over haar grenzen laat gaan of deze voor de lieve vrede dan toch maar verschuiven. Wat hij is ook vaak lief en draagt mij op handen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 14 oktober 2020 om 18:56
Skadí schreef: ↑27-05-2020 08:35Ik herken het zo erg dat ik geen gezeik wil in mijn leven. Ik heb zelf geen fijne jeugd gehad en nu ik volwassen ben is het leven zoveel fijner! Ik zou nooit voor een kind willen zorgen. Ik wil ook helemaal niet herinnert worden aan mijn eigen jeugd. Als volwassene heb ik een heerlijk leven met leuke vrienden, lekker eten en drinken, hobbies en reizen. Ik voel mij vrij en onafhankelijk. Pas toen ik volwassen was en de touwtjes zelf in handen kreeg, kwam ik erachter dat het leven ook heel fijn kan zijn![]()
woensdag 14 oktober 2020 om 18:59
Vrouwen ook, deze vond het prima dat man het condoom aan de kant zette ondanks totaal geen basis. Haar leven, maar dan ook niet miepen.
Ik vind het sneuer voor het kind (kinderen)
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
woensdag 14 oktober 2020 om 19:10
Ik had een hele fijne jeugd, het ging iets bergafwaart toen mijn ouders uit elkaar gingen, maar overall prima. Maar ik geloof nooit dat ik mijn kinderen zo'n jeugd zou kunnen geven, zelfs al zou ik er voor willen. Tijdens zijn veranderd en ik ben ook een ander persoon dan mijn moeder/vader.
Verder gewoon zalig mijn ding doen. Van het weekend maar weer eens een tekenprojectje doen.
Verder gewoon zalig mijn ding doen. Van het weekend maar weer eens een tekenprojectje doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 14 oktober 2020 om 19:11
Ja maar een puppy hoeft niet, daar oefent niemand druk op uit.Skadí schreef: ↑14-10-2020 18:10Ohw en nog een topic: dat meisje dat een kind wilde, maar ze hadden een puppy en dat was al teveel werk. Ze vroeg haar vriend om dit of dat voor de puppy te doen en dat kon al niet. Dit begrijp ik dus ook niet.. ik wil helemaal geen relatie waarin ik een man vertel dit of dat te doen. Doe het gewoon :S Dit moet toch een grote rode vlag zijn? Die vriend wil overigens nog steeds dolgraag een baby, maar zij twijfelt nu (gek he?). Dit wordt waarschijnlijk ook weer een geval gezinsmanager.
Ik heb al medelijden met dat hondje. Dat wordt er net zo een als dat hondje wat ik hier in de opvang heb genomen. Was "over" binnen het gezin. Drie kinderen waarvan een baby die al rondkroop.
Beestje werd onvoldoende uitgelaten. Want waarom plaste ze daar wel binnen, en ergens anders niet? En waarom waren die nagels zo lang?
woensdag 14 oktober 2020 om 19:22
Het schijnt al 5 weken geleden te zijn en ze heeft inmiddels een advocaat in handen. Wordt best een beetje raar verhaal.AeonOfWinter schreef: ↑14-10-2020 18:59Vrouwen ook, deze vond het prima dat man het condoom aan de kant zette ondanks totaal geen basis. Haar leven, maar dan ook niet miepen.
Ik vind het sneuer voor het kind (kinderen)
woensdag 14 oktober 2020 om 19:31
Mensen hebben vaak geen besef van wat ze een dier aan doen. Ze staan nergens bij stil, hebben een laag bewustzijn.
woensdag 14 oktober 2020 om 19:55
Al mensen elkander al niet netjes behandelen, dan is het vaak onwaarschijnlijk dat ze het wel mbt dieren doen.
woensdag 14 oktober 2020 om 20:26
Wat een simpel neanderthalertje inderdaad. snap ook niet dat je als vrouw dat niet van te voren even eruit filtered. je hebt toch gesprekken over hoe je de zaken ziet?Doornroosje75 schreef: ↑14-10-2020 16:14Dat topic ademende echt aan alle kanten: 'Ik man. Ik belangrijke baan en geld verdienen. Jij vrouw. Jij voor kind en huis zorgen.'![]()
... naja die vrouw heeft waarschijnlijk gedacht: zodra er kinderen zijn draait ie wel bij.. nou nee dus
woensdag 14 oktober 2020 om 20:52
Ik vind het vooral heel zielig voor het puppy. Die heeft er niet om gevraagd. Maar idd, straks mag ze sloven voor haar droomgezinnetje. En dan moet puppy weg. Echt sommige vrouwen...Skadí schreef: ↑14-10-2020 18:10Ohw en nog een topic: dat meisje dat een kind wilde, maar ze hadden een puppy en dat was al teveel werk. Ze vroeg haar vriend om dit of dat voor de puppy te doen en dat kon al niet. Dit begrijp ik dus ook niet.. ik wil helemaal geen relatie waarin ik een man vertel dit of dat te doen. Doe het gewoon :S Dit moet toch een grote rode vlag zijn? Die vriend wil overigens nog steeds dolgraag een baby, maar zij twijfelt nu (gek he?). Dit wordt waarschijnlijk ook weer een geval gezinsmanager.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
woensdag 14 oktober 2020 om 21:00
hear hear!hondenmens schreef: ↑14-10-2020 18:56Ik had wel een fijne jeugd bij mijn ouders. Maar ik zou dat zelf een kind niet kunnen geven. Daarvoor doe ik TE graag mijn eigen ding.
je leeft maar 1x dan wil je gewoon leuke dingen doen en wat van de wereld zien. je tijd vergallen aan een paar kids is zonde van je tijd op deze aardkloot.
zij die het wel doen hebben op hun 87ste spijt van de (achteraf) verkeerde keuzes en risico's die ze nooit durfden te nemen door de dingen anders te doen dan de massa's. zij die geen kids hebben kunnen bogen op een goed gevulde portemonnaie en een dik fotoboek met herinneringen.
Ik zie de wereld zwart/wit. je hebt luxe paarden en werkpaarden. Rick en B zien zich als luxe paarden en de werkpaarden op deze wereld.. die posten maar lekker in het kinderen topic met hun shitty problemen waar ik goddank niks mee te maken heb
donderdag 15 oktober 2020 om 19:18
Ik had achterburen die ook hun honden verwaarloosden en toch voor een kind gingen. Ze hebben beiden een beperking. Zij borderline en hij zwakbegaafd. Eén hond hebben ze dood aangetroffen nadat ze hem 3 weken alleen hadden gelaten. Het andere hondje logeerde op verschillende adressen, waaronder 8 maanden bij ons (moeder en mij). Ze waren in die periode uit hun huis gezet wegens schulden en zochten een ander huis. Hoe het later is afgelopen met onze logé weet ik niet. Of hij nog leeft. Ik heb hem al 10 jaar niet meer gezien, hij zou nu 12 zijn. Het stel is 3 maanden na de geboorte van zoon uit elkaar gegaan. Die is nu 10 en zij heeft nu nog dochter van peuterleeftijd bij een andere man.iones schreef: ↑14-10-2020 19:11Ja maar een puppy hoeft niet, daar oefent niemand druk op uit.
Ik heb al medelijden met dat hondje. Dat wordt er net zo een als dat hondje wat ik hier in de opvang heb genomen. Was "over" binnen het gezin. Drie kinderen waarvan een baby die al rondkroop.
Beestje werd onvoldoende uitgelaten. Want waarom plaste ze daar wel binnen, en ergens anders niet? En waarom waren die nagels zo lang?
vrijdag 16 oktober 2020 om 07:24
Ja heerlijk he.. merk ook dat ik steeds meer vrede heb met dat ik sommige mensen aan het ontgroeien ben
Vind het eigenlijk wel prima en voel me de laatste tijd een stuk rustiger.
Ben veel boos geweest om hoe bepaalde vriendschappen zijn gelopen en voelde altijd die weerstand/vasthouden aan het oude maar begin het steeds meer los te laten. Ben me op een paar vlakken aan het ontwikkelen en dat is ook zo fijn dat ik daar gewoon tijd voor heb.
Sinds kort weer begonnen met yoga, voelt goed.
vrijdag 16 oktober 2020 om 07:46
Dit kan ik alleen maar beamen. Sinds het begin van de crisis heeft de 'beginnen we er wel of niet aan tzt' een hele grote stap naar "nee" gezet. Want naast dat je je moet realiseren dat je er alleen voor kan komen te staan, moet je er ook rekening mee houden dat je 24/7 een kind heb. Ik hoor nog te vaak om me heen 'ik kan niet wachten tot ze naar school gaan'. Ik begrijp dat het naar school gaan een stukje vrijheid geeft, maar zo zie je maar dat je daar ook niet te hard van uit moet gaan.