Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26
zondag 18 oktober 2020 om 11:43
Herkenbaar. Piekeren waarom het zo is gelopen en dat ik het niet eerder gezien heb. En vasthouden aan wat voorbij is. Ik heb meer moeite dingen los te laten dan de mensen in mijn omgeving valt mij op. Eén voormalig vriendin ben ik nu zelf aan aan negeren op Facebook. Reageer niet meer op toenadering van haar. Iets wat niet in me zit. Maar het voelt best goed. Lekker rustig. Niet meer die discussies waar het telkens op uitdraaide. Ze kan of wil me toch niet snappen. Oké, exit dan.yesss schreef: ↑16-10-2020 07:24Ja heerlijk he.. merk ook dat ik steeds meer vrede heb met dat ik sommige mensen aan het ontgroeien ben![]()
Vind het eigenlijk wel prima en voel me de laatste tijd een stuk rustiger.
Ben veel boos geweest om hoe bepaalde vriendschappen zijn gelopen en voelde altijd die weerstand/vasthouden aan het oude maar begin het steeds meer los te laten. Ben me op een paar vlakken aan het ontwikkelen en dat is ook zo fijn dat ik daar gewoon tijd voor heb.
Sinds kort weer begonnen met yoga, voelt goed.
donderdag 22 oktober 2020 om 07:07
Ik zie nu een nieuw topic voorbij komen:'Wie passen er op jouw kinderen?' Wat dus gaat over structureel oppassen en niet sporadisch in nood zeg maar.
Ik krijg daar altijd een heel hoog
gevoel van, regel het even lekker zelf denk ik dan altijd. Hoezo ervan uit gaan dat je omgeving het wel even mee opvangt en het zo als vanzelfsprekend zien.
Ik krijg daar altijd een heel hoog
donderdag 22 oktober 2020 om 07:46
Daar staan vrijwel alleen maar reacties over bso, kvd en gastouders. Met af en toe een dagje familie.yesss schreef: ↑22-10-2020 07:07Ik zie nu een nieuw topic voorbij komen:'Wie passen er op jouw kinderen?' Wat dus gaat over structureel oppassen en niet sporadisch in nood zeg maar.
Ik krijg daar altijd een heel hooggevoel van, regel het even lekker zelf denk ik dan altijd. Hoezo ervan uit gaan dat je omgeving het wel even mee opvangt en het zo als vanzelfsprekend zien.
Maar go ahead, vertel ons verschrikkelijk stom het is hoe mensen met een compleet andere lifestyle zaakjes waar jij totaal geen ervaring mee hebt, hebben geregeld.
donderdag 22 oktober 2020 om 08:07
Oh jawel hoor, in mijn omgeving regelmatig gezien dat er gewoon te vanzelfsprekend over gedaan wordt.kindrebel schreef: ↑22-10-2020 07:46Daar staan vrijwel alleen maar reacties over bso, kvd en gastouders. Met af en toe een dagje familie.
Maar go ahead, vertel ons verschrikkelijk stom het is hoe mensen met een compleet andere lifestyle zaakjes waar jij totaal geen ervaring mee hebt, hebben geregeld.![]()
Tuurlijk heb ik het niet over sporadisch, maar structureel een beroep doen op je omgeving, tja.
Maar inderdaad, zelf geen ervaring met die 'lifestyle' gelukkig.
Maar je hoeft niet gelijk zo defensief te reageren hoor, denk dat je dan in het verkeerde topic zit
donderdag 22 oktober 2020 om 08:16
Ik heb het topic niet gezien, maar gaat het over oppassen in het algemeen? In Nederland heb je volgens mij vergeleken met andere landen in Europa niet zoveel verlof na een bevalling. Je kan je baby dan uiteraard moeilijk thuislaten wanneer je weer naar je werk moet.
Ik vind het vroeger niet beter dan nu, maar ik heb wel het idee dat het nu allemaal heel druk is voor ouders als je allebei werkt. Je moet eerst je kind wegbrengen naar de opvang (gewassen en aangekleed) en dan zelf nog naar je werk. Ik vind echt dat veel mensen zich in bochten moeten wringen om dat allemaal voor elkaar te krijgen.
Ik vind het vroeger niet beter dan nu, maar ik heb wel het idee dat het nu allemaal heel druk is voor ouders als je allebei werkt. Je moet eerst je kind wegbrengen naar de opvang (gewassen en aangekleed) en dan zelf nog naar je werk. Ik vind echt dat veel mensen zich in bochten moeten wringen om dat allemaal voor elkaar te krijgen.
Emboldened by the flame of ambition
donderdag 22 oktober 2020 om 08:34
Ik denk dan altijd daar moet je ,voor dat je voor kinderen kiest ,goed over na denken of je dat wel wilt.Skadí schreef: ↑22-10-2020 08:16Ik heb het topic niet gezien, maar gaat het over oppassen in het algemeen? In Nederland heb je volgens mij vergeleken met andere landen in Europa niet zoveel verlof na een bevalling. Je kan je baby dan uiteraard moeilijk thuislaten wanneer je weer naar je werk moet.
Ze hebben er zelf voor gekozen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
donderdag 22 oktober 2020 om 10:26
Waar komt die behoefte vandaan om je zo te moeten afzetten tegen een lifestyle waar je 'gelukkig' geen ervaring mee hebt?yesss schreef: ↑22-10-2020 08:07Oh jawel hoor, in mijn omgeving regelmatig gezien dat er gewoon te vanzelfsprekend over gedaan wordt.
Tuurlijk heb ik het niet over sporadisch, maar structureel een beroep doen op je omgeving, tja.
Maar inderdaad, zelf geen ervaring met die 'lifestyle' gelukkig.
Maar je hoeft niet gelijk zo defensief te reageren hoor, denk dat je dan in het verkeerde topic zit![]()
Wat kan jou het nou schelen hoe mensen hun opvang regelen? Het interesseert je toch ook geen moer waar mensen hun caravan stallen of hun cavia onderbrengen tijdens de vakantie?
Edit: Maar misschien zit ik inderdaad in het verkeerde topic. Want nergens wordt zoveel over kinderen gepraat als hier.
donderdag 22 oktober 2020 om 10:36
Heel stom, maar als ik een kind zou hebben, zou ik het zelf (dus niet door een derde, wel natuurlijk met partner) willen opvoeden. Maar aan de andere kant zou ik dus echt niet hele dagen thuis willen zijn en denk ik dat sommige professionals het gewoon beter kunnen dan ik (want meer ervaring).
Mijn neefje ging 4 jaar naar een gastouder, echt een super goede. De kinderopvang hier was verder heel erg masaal.
Ik snap zelf niet goed waarom sommige ouders er voor kiezen om een kind bv 2 dagen naar de opvang te doen en dan nog een dag naar oma en een dag naar andere oma. Het lijkt mij gewoon zo onrustig! Ik hoorde van collega's waarbij de kinderen nu gewoon thuis waren (jonger dan basisschoolleeftijd) dat ze merkten dat het voor die kinderen zoveel rustiger was dat ze niet meer overal heen hoefden én minder vroeg uit bed hoefden.
Ik zou mijzelf ook erg schuldig voelen, ik weet niet hoe sommige ouders het doen.
Kindrebel, gaat het met je? Het is zo niets voor jou om zo te reageren. Ik vind het altijd erg gezellig dat je hier mee komt kletsen. Juist omdat je van de beide kanten bent.
Mijn neefje ging 4 jaar naar een gastouder, echt een super goede. De kinderopvang hier was verder heel erg masaal.
Ik snap zelf niet goed waarom sommige ouders er voor kiezen om een kind bv 2 dagen naar de opvang te doen en dan nog een dag naar oma en een dag naar andere oma. Het lijkt mij gewoon zo onrustig! Ik hoorde van collega's waarbij de kinderen nu gewoon thuis waren (jonger dan basisschoolleeftijd) dat ze merkten dat het voor die kinderen zoveel rustiger was dat ze niet meer overal heen hoefden én minder vroeg uit bed hoefden.
Ik zou mijzelf ook erg schuldig voelen, ik weet niet hoe sommige ouders het doen.
Kindrebel, gaat het met je? Het is zo niets voor jou om zo te reageren. Ik vind het altijd erg gezellig dat je hier mee komt kletsen. Juist omdat je van de beide kanten bent.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 22 oktober 2020 om 10:50
Wij hadden de afgelopen weken meerdere nichtjes te logeren. Hartstikke gezellig, maar iets te veel achter elkaar geweest. Heerlijk dat het huis nu weer van ons is. Ik lig toch de halve nacht wakker met gedachten als: gaat het wel goed met ze, leven ze nog, hebben ze geen heimwee, zijn ze niet verdrietig.
Knap hoe ouders al die zorgen toch ook los kunnen laten. Lijkt me echt heel moeilijk.
Ik vind het wel altijd heel gezellig hoor. Zeker nu ze wat ouder worden, 7 plus, en je dus ook echt wat met ze kunt ondernemen en ze lekker kunnen kletsen. En het scheelt dat ze zich allemaal keurig gedragen, dat maakt het ook wel relaxed.
Dat is het leuke aan tante zijn: wel de lusten......en niet echt de lasten
Knap hoe ouders al die zorgen toch ook los kunnen laten. Lijkt me echt heel moeilijk.
Ik vind het wel altijd heel gezellig hoor. Zeker nu ze wat ouder worden, 7 plus, en je dus ook echt wat met ze kunt ondernemen en ze lekker kunnen kletsen. En het scheelt dat ze zich allemaal keurig gedragen, dat maakt het ook wel relaxed.
Dat is het leuke aan tante zijn: wel de lusten......en niet echt de lasten
donderdag 22 oktober 2020 om 10:51
Sorry, een langlopende ergernis kwam er even uit.
Ik ben naar een topic waar het niet steeds over kinderen gaat. Doei!
donderdag 22 oktober 2020 om 13:02
Het is een topic voor KIND-vrije mensen. Logisch dat er over kinderen geschreven wordt toch?
On topic: ik denk dat de meeste ouders juist hun ouders niet willen laten oppassen, steeds meer opa's en oma's werken nog gewoon tegenwoordig. Mij lijkt het een drama om iedere dag je kroost zo vroeg helemaal klaar te hebben en dan nog te moeten afleveren op een kdv/vso voordat je aan je werkdag mag beginnen. Lijkt mij pittig.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
donderdag 22 oktober 2020 om 14:17
Voortbordurend op dat oppas-topic en de bijspringende opa's en oma's. Afgelopen weekend stond er een (verder overigens vrij deprimerend) interview met Rudi Westendorp in de Volkskrant. Hij zat in het Deense 'OMT' en schetste één van de redenen waarom het daar beter gaat qua corona dan hier:
Denemarken telt relatief gezien ook veel minder ic-opnames en sterfgevallen, hoe kan dat?
‘De generaties hebben hier een volstrekt andere relatie met elkaar dan in Nederland. Ik schat in dat meer dan de helft van alle jonge gezinnen in Nederland afhankelijk is van opa’s en oma’s om de boel draaiende te houden. Als ik dat hier vertel, krijg ik zeer verbaasde reacties. We hebben hier een prima georganiseerde voor- en naschoolse opvang, grootouders komen veel minder bij hun kleinkinderen thuis, ze zijn niet nodig om het gezin te laten functioneren. Daardoor is de overdracht van het virus van jongeren op ouderen, toch de risicogroep, veel kleiner. Zien de Denen hun ouders dan niet? Jazeker. Op zondag bij een lunch. En dan houden ze afstand.’
donderdag 22 oktober 2020 om 16:18
donderdag 22 oktober 2020 om 16:21
pittig, als er al iets is waar Rick geen behoefte aan heeft in zijn leven dat zijn het pittige activiteiten.DerryGirl schreef: ↑22-10-2020 13:02Het is een topic voor KIND-vrije mensen. Logisch dat er over kinderen geschreven wordt toch?
On topic: ik denk dat de meeste ouders juist hun ouders niet willen laten oppassen, steeds meer opa's en oma's werken nog gewoon tegenwoordig. Mij lijkt het een drama om iedere dag je kroost zo vroeg helemaal klaar te hebben en dan nog te moeten afleveren op een kdv/vso voordat je aan je werkdag mag beginnen. Lijkt mij pittig.
zat vandaag voor mijn werk even op een middelbare school (lang leven consultant zijn, dan kom je nog eens ergens!) op de reis terug god op de blote knieën dankbaar dat ik dat niet heb rondlopen thuis.. the horror!
lekker op tijd naar huis, kop warme thee en de kachel een tandje hoger. fuck you
donderdag 22 oktober 2020 om 16:41
Gelukkig doen de meeste ouders dat ook niet. Wat ik het meest zie is twee of drie dagen opvang, liefst dezelfde plek, zodat beide ouders ook nog enig inkomen kunnen vergaren / in het werkproces blijven / ergens anders mee bezig zijn dan kinderen verzorgen en bezig houden.
donderdag 22 oktober 2020 om 18:10
Wauw wat een denigrerende opmerking..
donderdag 22 oktober 2020 om 18:14
Ik begrijp deze opmerking wel, het is het commentaar wat wordt geleverd op werkende ouders met kinderen. Je heb bewust gekozen om geen kinderen te nemen maar vind het wel lekker om af te geven op mensen die wel deze keuze hebben gemaakt, alsof het bijna een misdaad is.kindrebel schreef: ↑22-10-2020 10:26Waar komt die behoefte vandaan om je zo te moeten afzetten tegen een lifestyle waar je 'gelukkig' geen ervaring mee hebt?
Wat kan jou het nou schelen hoe mensen hun opvang regelen? Het interesseert je toch ook geen moer waar mensen hun caravan stallen of hun cavia onderbrengen tijdens de vakantie?
Edit: Maar misschien zit ik inderdaad in het verkeerde topic. Want nergens wordt zoveel over kinderen gepraat als hier.
Ik als moeder van een puber (ja Rik de gruwel) geeft jullie groot gelijk om geen kind te willen, begrijp de vrijheid is heerlijk en dat geef je wel een beetje op als je gaat baren.
Vraag mijn puber elke dag wanneer hij denkt op zichzelf te gaan wonen...
donderdag 22 oktober 2020 om 19:09
Bij mij was de opvang op de basisschool geregeld met mijn buurjongen, ook klasgenoot. Als mijn ouders niet thuis waren ging ik naar hem. Waren zijn ouders niet thuis, kwam hij naar ons. Dat kan 's morgens voor school, tussen de middag of na schooltijd zijn. In groep 8 kregen we beiden de sleutel van mijn huis. Zijn ouders hadden een bank aan huis en vonden het geen veilig idee om ons daar alleen te laten i.v.m. mogelijke inbrekers. Maar dan stond de tafel bij ons al helemaal gedekt door mijn ouders. Soms inclusief knakworstjes in de magnetron. We hoefden de tafel niet af te ruimen. Soms kwam zijn moeder dan vissticks bakken voor ons. Want zelf aan het fornuis deden we nog niet. Leuke herinneringen.
donderdag 22 oktober 2020 om 19:28
ow jeetje want? je ze is toch een vrouw? wat is er denigrerend aan?
moet je zelf niet een keer optieven met kids een in kindVRIJ topic? of is dat ook kwetsend?
donderdag 22 oktober 2020 om 19:45
Jeetje Rick, watskeburt? Soms vraag ik me wel eens af.....heb jij stiekem spijt dat je geen kinderen hebt? Je lijkt het zó nodig te hebben stelselmatig mensen die een andere keuze hebben gemaakt af te kraken, en je blaast zo vaak hoog van de toren dat jij het wél geweldig voor elkaar hebt, dat het gevoel me soms bekruipt dat je vooral zo hard tekeer aan het gaan bent om jezelf te overtuigen.
Volgens mij is dit een topic waar bewust kindvrij mensen elkaar ontmoeten. Over dingen die ons opvallen, die we prettig vinden, die we minder prettig , wat ons tot die keuze heeft bewogen, et cetera. Natuurlijk zijn ouders niet de doelgroep, maar ze hebben daarin soms best aardige input. Net zoals kindvrijen dat kunnen hebben in een kindtopic.
Het is volgens mij niet een “kijk hun eens stom zijn en mij eens goed zijn”-topic. Dat hoop ik in elk geval niet.
Volgens mij is dit een topic waar bewust kindvrij mensen elkaar ontmoeten. Over dingen die ons opvallen, die we prettig vinden, die we minder prettig , wat ons tot die keuze heeft bewogen, et cetera. Natuurlijk zijn ouders niet de doelgroep, maar ze hebben daarin soms best aardige input. Net zoals kindvrijen dat kunnen hebben in een kindtopic.
Het is volgens mij niet een “kijk hun eens stom zijn en mij eens goed zijn”-topic. Dat hoop ik in elk geval niet.
donderdag 22 oktober 2020 om 20:24
Daar heb je wel gelijk in.Sjaantje37 schreef: ↑22-10-2020 18:14Ik begrijp deze opmerking wel, het is het commentaar wat wordt geleverd op werkende ouders met kinderen. Je heb bewust gekozen om geen kinderen te nemen maar vind het wel lekker om af te geven op mensen die wel deze keuze hebben gemaakt, alsof het bijna een misdaad is.
Ik als moeder van een puber (ja Rik de gruwel) geeft jullie groot gelijk om geen kind te willen, begrijp de vrijheid is heerlijk en dat geef je wel een beetje op als je gaat baren.
Vraag mijn puber elke dag wanneer hij denkt op zichzelf te gaan wonen...![]()
En eigenlijk door te oordelen over ouders, schaar je jezelf in dezelfde groep als de moedermaffia. Die keuren ook altijd alles af van andere moeders. Ik verafschuw dat. Laten we ons hier niet aan bezondigen.