Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
22-10-2020 19:45
Jeetje Rick, watskeburt? Soms vraag ik me wel eens af.....heb jij stiekem spijt dat je geen kinderen hebt? Je lijkt het zó nodig te hebben stelselmatig mensen die een andere keuze hebben gemaakt af te kraken, en je blaast zo vaak hoog van de toren dat jij het wél geweldig voor elkaar hebt, dat het gevoel me soms bekruipt dat je vooral zo hard tekeer aan het gaan bent om jezelf te overtuigen.

Volgens mij is dit een topic waar bewust kindvrij mensen elkaar ontmoeten. Over dingen die ons opvallen, die we prettig vinden, die we minder prettig , wat ons tot die keuze heeft bewogen, et cetera. Natuurlijk zijn ouders niet de doelgroep, maar ze hebben daarin soms best aardige input. Net zoals kindvrijen dat kunnen hebben in een kindtopic.

Het is volgens mij niet een “kijk hun eens stom zijn en mij eens goed zijn”-topic. Dat hoop ik in elk geval niet.
Grappig, ik denk weleens: zal ik meeschrijven? Maar dan denk ik daarna: ach nee, katkaatje schrijft toch altijd precies wat ik denk. Die kan als stand-in fungeren. Nu ook weer. En je verwoordt dus ook meteen een andere reden waarom ik die neiging steeds maar weer onderdruk.
Dacht ik hier even te komen uitblazen, is de sfeer hier ook al zo gezellig.
Dus weer on-topic: kinderen.
Hoelang moeten ze in de oven, vul je ze best met groenten of volstaat het om ze elk kwartier eens te keren en bedruipen?
Moirmel schreef:
23-10-2020 20:40
Hoelang moeten ze in de oven, vul je ze best met groenten of volstaat het om ze elk kwartier eens te keren en bedruipen?

In de schuur zijn ze op hun best :proud:
Such fun!1
Moirmel schreef:
23-10-2020 20:40
Hahahaha maar wel eerst in stukjes hakken anders passen ze niet!!!
RickDalton schreef:
22-10-2020 19:28
ow jeetje want? je ze is toch een vrouw? wat is er denigrerend aan?

moet je zelf niet een keer optieven met kids een in kindVRIJ topic? of is dat ook kwetsend?
Rick ik ben niet zo gauw gekwetst, ik wens jou een hele fijne dag toe en hoop dat je inmiddels wat gekalmeerd bent.
Ik vind het altijd irritant wanneer een vrouw iets zegt en er wordt op gereageerd dat 'het wel weer de maandelijkse hormonen' zullen zijn. Echt ongepast. Alsof je als vrouw niet gewoon boos mag worden, al dan niet terecht. Rot op met die onzin.

Verder hoop ik dat dit niet teveel een 'zeiken op ouders en kinderen topic' wordt. Er is al genoeg polarisatie in de samenleving momenteel.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
:mrgreen: :P
Afbeelding

Afbeelding
DerryGirl schreef:
28-10-2020 19:19
Ik vind het altijd irritant wanneer een vrouw iets zegt en er wordt op gereageerd dat 'het wel weer de maandelijkse hormonen' zullen zijn. Echt ongepast. Alsof je als vrouw niet gewoon boos mag worden, al dan niet terecht. Rot op met die onzin.

Verder hoop ik dat dit niet teveel een 'zeiken op ouders en kinderen topic' wordt. Er is al genoeg polarisatie in de samenleving momenteel.
Inderdaad, als een vrouw fel is wordt ze weggezet als hysterisch of ongesteld, als een man fel is wordt hij gezien als daadkrachtig. Bah.

Ook weer een van de redenen dat ik geen kinderen wil, hoe de maatschappij tegen vrouwen en moeders aan kijkt.
DerryGirl schreef:
28-10-2020 19:19

Zelf zou ik het niet beter kunnen verwoorden!
Zeer ongepast inderdaad.
Emboldened by the flame of ambition
Bix schreef:
23-10-2020 20:07
Grappig, ik denk weleens: zal ik meeschrijven? Maar dan denk ik daarna: ach nee, katkaatje schrijft toch altijd precies wat ik denk. Die kan als stand-in fungeren. Nu ook weer. En je verwoordt dus ook meteen een andere reden waarom ik die neiging steeds maar weer onderdruk.

Haha, thanks! Maar kom er gezellig bij :D
RickDalton schreef:
22-10-2020 19:28
ow jeetje want? je ze is toch een vrouw? wat is er denigrerend aan?

moet je zelf niet een keer optieven met kids een in kindVRIJ topic? of is dat ook kwetsend?
Echt ga je schamen voor zo'n denigrerende opmerking. Wat een dooddoener. En dan ook nog zo grof uit de hoek komen? Heel stoer en mannelijk hoor.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
29-10-2020 08:35
Echt ga je schamen voor zo'n denigrerende opmerking. Wat een dooddoener. En dan ook nog zo grof uit de hoek komen? Heel stoer en mannelijk hoor.
Mee eens. Ieder zijn of haar mening hier, discussies mogen ontstaan. Maar respectloos schelden en zeggen dat iemand op moet tiefen, dat gaat te ver. Zullen we het gewoon weer gezellig houden!?
Sjaantje37 schreef:
24-10-2020 10:45
Rick ik ben niet zo gauw gekwetst, ik wens jou een hele fijne dag toe en hoop dat je inmiddels wat gekalmeerd bent.
Oprechten excuus van deze kant, was niet zo bedoeld en kwam eruit 'in the heat of the moment'

kan af en toe wat bot uit de hoek komen
Effe over corona, verschillende buren hier hebben het inmiddels, en we wonen hier op het platteland! Één ervan is gisteren met loeiende sirene opgehaald, en ligt nu in Nijmegen in het ziekenhuis. Ik moet nog zien dat hij het haalt. Is al een ouw menneke. Dus veel mensen nu bij huis, allemaal in quarantaine.

Trouwens, hier nog een gevalletje "bezint eer ge begint", en dat geldt dan natuurlijk weer vooral voor vrouwen:
https://www.viva.nl/mama/eenzaamheid-on ... e-moeders/
Heftig van je buren zeg! Ik ken ook mensen die corona hebben of hebben gehad, maar gelukkig geen ziekenhuisopnamen.

Over dat artikel: het wordt allemaal vreselijk deprimerend gebracht vind ik. Ik vond het overkomen alsof een kind een straf is. Ik bedoel, voor mij zou dat ook wel zo voelen denk ik, maar dat lijkt mij niet de bedoeling van het artikel. Veel daarvan vind ik ook een no brainer. Natuurlijk kun je niet makkelijk met een klein kind weg etc.
Skadí schreef:
29-10-2020 19:50
Heftig van je buren zeg! Ik ken ook mensen die corona hebben of hebben gehad, maar gelukkig geen ziekenhuisopnamen.

Over dat artikel: het wordt allemaal vreselijk deprimerend gebracht vind ik. Ik vond het overkomen alsof een kind een straf is. Ik bedoel, voor mij zou dat ook wel zo voelen denk ik, maar dat lijkt mij niet de bedoeling van het artikel. Veel daarvan vind ik ook een no brainer. Natuurlijk kun je niet makkelijk met een klein kind weg etc.
Maar wel logisch. Als je de hele dag met zo'n peuter zit, kun je nergens heen, dat weet iedereen. Je zit muurvast geklonken en dat is voor mij nu precies de reden om er geen te willen. En een behoorlijk gesprek kun je er natuurlijk ook niet mee voeren.
Alleen raar dat ik een van de weinigen ben die zich dat realiseert en dat anderen dat niet zien, pas als het te laat is.
Voor mij was dat ook altijd kraakhelder dat je je vrijheid verliest. Zowel fysiek als mentaal.
Ik heb dat ook hoor. Dan hoorde ik zo'n kind krijsen in de supermarkt of waar dan ook en dat hele hoge geluid doet zeer aan m'n oren. Ik krijg daar een enorm opgejaagd gevoel van. En ook bij ons de realisatie dat je met zo'n kindje vaak geen kant op kunt. Ik hou echt van mijn vrijheid.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Toch ligt dat ook erg aan je eigen mindset volgens mij. Natuurlijk ben je wel een stuk beperkter, maar ik zie bij mijn siblings dat ze toch ook heel veel nog wél doen. Of ze nemen de kinderen mee, of de droppen de kinderen bij grootouders, of ze wisselen het af. Zij gaan nog steeds weekendjes weg, doen aan sport, werken fulltime en hebben interessante carrières. Het kan dus wel. Maar ja, dan moet je wel tegen de moedermaffia en je eigen schuldgevoel kunnen. En accepteren dat je geen schoolplein-altijd-thuis-met-een-koekje-moeder bent.
Mijn schoonouders zijn gescheiden toen mijn vriend nog een dreumes was. Mijn schoonmoeder zei dat ze achteraf het idee had dat het vooral niet goed liep, omdat ze er helemaal niet tegenkon om alleen thuis te zijn met de baby. Ze woonden in een klein dorp waar ze niet veel mensen kende, hadden geen telefoon, schoonpa werkte fulltime en zij werd gek van het stomme rondje wandelen.

Ook mijn zus vertelde iets soortgelijks: ze woont ook achteraf en ze vond het zoveel gedoe om de kinderen altijd helemaal in te pakken om dan iets te gaan doen, dat ze meestal maar thuisbleef. En dan 's avonds realiseerde dat ze nog helemaal geen volwassene had gesproken. Ze vond dat ook een erg saaie periode.

Ik vind het wel goed dat dit bespreekbaar wordt gemaakt. We zijn wel erg van 'als jij het niet leuk hebt in je leven, dan heb je dat zelf veroorzaakt'. Maar dat is een beetje als tegen iemand met een burn-out zeggen: had je maar niet moeten gaan werken. Snap dat je dolgelukkig kan zijn met kinderen en toch ineens in zo'n soort situatie bent getuimeld.
RickDalton schreef:
29-10-2020 18:13
Oprechten excuus van deze kant, was niet zo bedoeld en kwam eruit 'in the heat of the moment'

kan af en toe wat bot uit de hoek komen
Ik vergeef het je. Maar ik ben dan ook al 10 jaar niet meer ongesteld geweest, want spiraaltje, dus ik voelde me niet aangesproken :hihi:
Ik moet zeggen dat ik het als kind (achteraf gezien) echt fijn vond dat mijn moeder thuis is gebleven ( t/m mijn 12e). Ze had altijd aandacht en energie voor mij, ik voelde me nooit echt als een last.

Zelf zou ik (als ik een kind zou hebben) dat ook voor mijn kind willen.
Mijn moeder is ook weer eens ergens aan begonnen. Haar buurkinderen hebben gevraagd of ze een Halloween speurtocht mogen doen in haar tuin. Met vriendinnetjes van de jongste (10). Ma vind het een hoop werk om in elkaar te zetten, maar gaat het toch doen. Normaal is ze heks met Halloween op het dorpsplein. Met de Corona gaat het niet door en nu willen ze toch iets kleins doen. Moeder zei al: "Als je wilt komen kijken...."
Ik denk dat ik niet ga. Dat zij zich in allerlei bochten gaat wringen, prima. Maar heel dat feest doet me niks. Ik zie het wel op de foto's. Ben vooral heel blij dat ik zulke buurkinderen niet heb die zoiets van me vragen.
Haha ik ben benieuwd hoe de tuin eruit ziet hondenmens!

Mij kennende zou ik waarschijnlijk niet gaan. Ik realiseerde mij vandaag dat het bijna weer 11 november is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven