Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

zaterdag 7 november 2020 om 17:24
Heb je je dochter al gewaarschuwd dat ze zich moet wapenen tegen flauwe opmerkingen ivm rammelende eierstokken etc? Dan kan ze zich vast wapenen.
Mijn complimenten overigens voor je ruimdenkendheid.
Oh, die zijn zo aandoenlijk! En ze trekken nooit een grote mond open!AeonOfWinter schreef: ↑07-11-2020 12:23Ik ben vandaag tante geworden![]()
Van een eigenwijze 2 jaar oude teckel.
Sibling riep al jaren dat er geen kinderen komen, wel een teckel en dat is nu dus eindelijk zover.

Wel goed van haar inderdaad dat ze dat zei, maar ik vind het ook goed dat haar vriendin wel toegaf dat dit zo is, en er niet dom tegenin ging omdat ze blind is voor haar kinderen.RickDalton schreef: ↑07-11-2020 13:06Trots op mijn vrouw: een vriendin met we ze wilde lunchen belde af omdat ze de kids niet kwijt kon maar of ze geen zin had om te wandelen en dan met de kinderen.
vrouwlief gaf aan dat het zinloos was om dat te doen omdat er van bijpraten dan niks terecht zou komen omdat toch alles om de kids zou draaien. vriendin snapte dat ook wel.
Waarom trots? omdat ze dat normaliter nooit doet en altijd wel ingeeft op 'de kids zijn er ook bij' om dan thuis te komen met 'ik heb geen idee hoe het met haar gaat want het ging alleen maar om de kids' heb haar verteld dat ze in het vervolg maar moet aangeven dat je liever niet wilt dat de kids erbij zijn.
![]()
iones wijzigde dit bericht op 07-11-2020 17:27
57.82% gewijzigd
zaterdag 7 november 2020 om 17:26
Ik heb nooit samen gewoond met een partner en zie het gewoon niet voor me. Te veel gehecht aan mijn eigen routine en dingen. Kan er slecht tegen als dat verstoord wordt. Latten lijkt mij het hoogst haalbare.Skadí schreef: ↑07-11-2020 12:32
Om eerlijk te zijn vind ik samenwonen vooralsnog ook teveel gedoe. Wellicht vind ik iemand in de toekomst waarmee het genoeg klikt dat ik dat zou willen, wellicht ook niet. In dat geval ga ik latten. Als kind wilde ik al niks liever dan volwassen zijn want dan kon ik over veel dingen zelf bepalen wat ik ging doen. Ik ben nu al jarenlang volwassen en ik geniet er nog steeds van.
zaterdag 7 november 2020 om 17:50
Als ouder blijf je altijd tot een bepaalde mate je zorgen maken ingeacht de leeftijd. Maar ik besef me ook wel dat ze niet op de wereld is om alles volgens mijn verwachtingspatroon te doen. Dus dat ze zelf haar keuzes moet maken en zelf haar eigen fouten moet maken, en hopelijk van leren. En dat ik haar steun of desnoods een spiegel voorhoudt. Dat dat ze nml ook wel bij mij, en ook al is dat irritant, ik leer daar ook dingen over mezelf. Zoals juist heel bewust niet voor kinderen te kiezen, niet alleen om de vrijheid. Ze maakt zich ook zorgen over de ecologische voetprint op de aarde ed. Die generatie is veel bewuster bezig vind ik met de toekomst dan ik op die leeftijd. Daarbij gruwelt ze van het idee van zwanger zijn en baren. En we zijn al met zoveel mensen op deze aardkloot zegt ze.

zondag 8 november 2020 om 02:41
Met dit en je vorige bericht krijg ik net het gevoel alsof dit niet compleet verwerkt is bij jou.Waterdame schreef: ↑07-11-2020 17:50Als ouder blijf je altijd tot een bepaalde mate je zorgen maken ingeacht de leeftijd. Maar ik besef me ook wel dat ze niet op de wereld is om alles volgens mijn verwachtingspatroon te doen. Dus dat ze zelf haar keuzes moet maken en zelf haar eigen fouten moet maken, en hopelijk van leren. En dat ik haar steun of desnoods een spiegel voorhoudt. Dat dat ze nml ook wel bij mij, en ook al is dat irritant, ik leer daar ook dingen over mezelf. Zoals juist heel bewust niet voor kinderen te kiezen, niet alleen om de vrijheid. Ze maakt zich ook zorgen over de ecologische voetprint op de aarde ed. Die generatie is veel bewuster bezig vind ik met de toekomst dan ik op die leeftijd. Daarbij gruwelt ze van het idee van zwanger zijn en baren. En we zijn al met zoveel mensen op deze aardkloot zegt ze.
Is die opsomming van rationele redenen niet ergens een verantwoording aan jou of een die je zelf maakt?
Voor mij was het heel duidelijk dat ik geen kinderen wenste en dat daardoor mijn ouders nooit grootouders zouden worden, en zelfs al kon ik daarvoor voor redenen aandragen, dit hoefde niet. Neen, was neen.
Als je dochter geen kinderen wenst zou ik haar eigenlijk niet vragen naar een reden, want voor mij is dit hetzelfde als vragen naar de reden waarom je je haar niet blauw laat verven.
zondag 8 november 2020 om 08:04
Oh ja.. herkenbaar.koekie1980 schreef: ↑07-11-2020 14:02Helemaal mee eens. Onze overburen hebben een nieuw duurzaam huis laten bouwen en proberen anderen altijd te overtuigen van onze slechte consumptie maatschappij. Ze halen alles uit hun eigen moestuin, maken hun eigen mueslirepen (heb ik oprecht respect voor!)
Maar hebben helaas ook op social media wat commentaar over hoe anderen het zgn. "fout" doen.... En detail... 4 kinderen onder de 8 jaar hè...![]()
Een kennis van mij is ook 'vegan' nou is ze dat sowieso al niet want écht vegan zijn is heel veel werk (waar ik oprecht heel veel respect voor heb als je echt 100% vegan bent!) dus als je dan toch soms wel een ei eet of af en toe vlees ben je dus geen vegan maar dat terzijde.
Maar dan inderdaad kinderen hebben, terwijl ik in mijn uppie misschien onbewust wel veel meer bijdraag aan het milieu... en ook weinig vlees eet maar ik voel ook niet zo de behoefte om dat de hele tijd te verkondigen.
yesss wijzigde dit bericht op 08-11-2020 08:08
0.10% gewijzigd

zondag 8 november 2020 om 08:07
Ik ken precies zo een stel, ook met vier kinderen. Ze hebben hun huis niet laten bouwen dus we hebben het niet dezelfde. Alles duurzaam, vegetarisch, tweedehands. Helemaal prima, maar dat heeft weinig zin als je vier kinderen op de wereld zet.koekie1980 schreef: ↑07-11-2020 14:02Helemaal mee eens. Onze overburen hebben een nieuw duurzaam huis laten bouwen en proberen anderen altijd te overtuigen van onze slechte consumptie maatschappij. Ze halen alles uit hun eigen moestuin, maken hun eigen mueslirepen (heb ik oprecht respect voor!)
Maar hebben helaas ook op social media wat commentaar over hoe anderen het zgn. "fout" doen.... En detail... 4 kinderen onder de 8 jaar hè...![]()
De vrouw in kwestie is ook altijd boos op schoonmoeder als die komt oppassen. Want ze past alleen op en doet niks in het huishouden terwijl ze weet dat ze het zo druk hebben. Tja.

zondag 8 november 2020 om 08:13
Een vriendin met kind had laatst twee kaartjes voor de beekse bergen, of ik mee ging. Met kind natuurlijk. Bij de autosafari had kind totaal geen interesse, zat heel rustig in haar kinderstoeltje te spelen. Laat haar dan lekker, zou ik zeggen, en zie het als een kans om even met mij te kletsen en rustig alle dieren te bekijken. Maar nee, de hele tijd proberen om het kind te laten kijken naar de dieren.
Vriendin zei zelf ook: alles wat je deloet, doe je voor je kind. Ik ben hier niet om zelf te genieten.
Wat wel leuk was, was dat ik een excuus had om op alle speeltoestellen te klauteren. Want ja, dat kan het kind toch echt nog niet alleen
Vriendin zei zelf ook: alles wat je deloet, doe je voor je kind. Ik ben hier niet om zelf te genieten.
Wat wel leuk was, was dat ik een excuus had om op alle speeltoestellen te klauteren. Want ja, dat kan het kind toch echt nog niet alleen

zondag 8 november 2020 om 09:19
Zelfs latten lukt mij niet. Waardoor recent mijn relatie is gesneuveld. Ik ben gewoon het liefst alleen, kan ik mijn eigen dingen doen.hondenmens schreef: ↑07-11-2020 17:26Ik heb nooit samen gewoond met een partner en zie het gewoon niet voor me. Te veel gehecht aan mijn eigen routine en dingen. Kan er slecht tegen als dat verstoord wordt. Latten lijkt mij het hoogst haalbare.

zondag 8 november 2020 om 09:29
Dan zou ik toch wel de vraag gesteld hebben waarom ze mij dan mee heeft gevraagd en zeggen dat je een volgende keer alleen nog maar afspreekt zonder dat kind.Rookgordijn1 schreef: ↑08-11-2020 08:13Een vriendin met kind had laatst twee kaartjes voor de beekse bergen, of ik mee ging. Met kind natuurlijk. Bij de autosafari had kind totaal geen interesse, zat heel rustig in haar kinderstoeltje te spelen. Laat haar dan lekker, zou ik zeggen, en zie het als een kans om even met mij te kletsen en rustig alle dieren te bekijken. Maar nee, de hele tijd proberen om het kind te laten kijken naar de dieren.
Wat wel leuk was, was dat ik een excuus had om op alle speeltoestellen te klauteren. Want ja, dat kan het kind toch echt nog niet alleen![]()
zondag 8 november 2020 om 10:02
Vervelend om te lezen dat je relatie over is. Zagen jullie elkaar toch te veel voor jouw doen? Of waren het andere dingen?Sjaantje37 schreef: ↑08-11-2020 09:19Zelfs latten lukt mij niet. Waardoor recent mijn relatie is gesneuveld. Ik ben gewoon het liefst alleen, kan ik mijn eigen dingen doen.
Ik zie het bijvoorbeeld wel zitten om elkaar bepaalde dagen in de week te zien (zonder daar heel vast aan te zitten). Ik zou niet verplicht willen zijn om vier keer per week met elkaar te eten, mee te moeten naar alle familieverplichtingen en hem onverwachts in mijn huis aan te treffen, omdat hij een sleutel heeft. Dit zijn maar een paar voorbeelden, maar het geeft aan dat latten ook te benauwend kan zijn voor mij. Ik word heel snel moe van het gevoel dat iets moet of wordt verwacht.
Emboldened by the flame of ambition
zondag 8 november 2020 om 11:04
Ik denk dat wij er hetzelfde instaan. Misschien heeft het bij mij ook wel te maken met de levensfase waar ik in verkeer.Skadí schreef: ↑08-11-2020 10:02Vervelend om te lezen dat je relatie over is. Zagen jullie elkaar toch te veel voor jouw doen? Of waren het andere dingen?
Ik zie het bijvoorbeeld wel zitten om elkaar bepaalde dagen in de week te zien (zonder daar heel vast aan te zitten). Ik zou niet verplicht willen zijn om vier keer per week met elkaar te eten, mee te moeten naar alle familieverplichtingen en hem onverwachts in mijn huis aan te treffen, omdat hij een sleutel heeft. Dit zijn maar een paar voorbeelden, maar het geeft aan dat latten ook te benauwend kan zijn voor mij. Ik word heel snel moe van het gevoel dat iets moet of wordt verwacht.
zondag 8 november 2020 om 11:32
@Skadi: Dat klinkt voor mij ook als een benauwende lat-relatie. Ik zie iets ook heel gauw als moeten. Onverwachts bezoek vind ik vervelend. Ook als het mijn moeder is. Maar dat is meestal om iets te brengen of halen. Dat duurt maar kort. Om nou tegen mijn moeder te zeggen dat ze niet binnen mag... ze heeft trouwens ook een sleutel.
@Rookgordijn1: Ik had als kind en dan vooral als kleuter amper interesse in dieren. Ze deden me geen plezier met dierentuin of boerderij bezoek. Ik liep alleen maar te klagen dat de dieren stonken en er overal poep lag. Op een stukje film is nog te zien dat ik als enige van de klas met dichtgeknepen neus loop.
Ja dat had je wel een mooi excuus om die speeltoestellen te beklimmen. Zou ik ook doen. Zo hadden we een stacaravan gehuurd toen ik begin 20 was. Er kwamen een keer kennissen met kinderen. Die heb ik krabben leren vangen met touw en mossel. Want dat deed ik zelf zo graag.
@Rookgordijn1: Ik had als kind en dan vooral als kleuter amper interesse in dieren. Ze deden me geen plezier met dierentuin of boerderij bezoek. Ik liep alleen maar te klagen dat de dieren stonken en er overal poep lag. Op een stukje film is nog te zien dat ik als enige van de klas met dichtgeknepen neus loop.
Ja dat had je wel een mooi excuus om die speeltoestellen te beklimmen. Zou ik ook doen. Zo hadden we een stacaravan gehuurd toen ik begin 20 was. Er kwamen een keer kennissen met kinderen. Die heb ik krabben leren vangen met touw en mossel. Want dat deed ik zelf zo graag.
zondag 8 november 2020 om 13:31
en dat is nu juist wat ik nooit zou kunnen: een flinke periode van mijn leven opzij zetten voor een kind. mijn vrouw zij dat laatst ook even tegen haar zusje toen we een weekend weg waren: ja jullie moeten de komende jaren alles voor 'voor de kinderen' en alles is in het belang van 'de kinderen'Rookgordijn1 schreef: ↑08-11-2020 08:13Een vriendin met kind had laatst twee kaartjes voor de beekse bergen, of ik mee ging. Met kind natuurlijk. Bij de autosafari had kind totaal geen interesse, zat heel rustig in haar kinderstoeltje te spelen. Laat haar dan lekker, zou ik zeggen, en zie het als een kans om even met mij te kletsen en rustig alle dieren te bekijken. Maar nee, de hele tijd proberen om het kind te laten kijken naar de dieren.
Wat wel leuk was, was dat ik een excuus had om op alle speeltoestellen te klauteren. Want ja, dat kan het kind toch echt nog niet alleen![]()

zondag 8 november 2020 om 13:58
Ik ook niet. Wil het zelf ook graag naar mijn zin hebben.RickDalton schreef: ↑08-11-2020 13:31en dat is nu juist wat ik nooit zou kunnen: een flinke periode van mijn leven opzij zetten voor een kind. mijn vrouw zij dat laatst ook even tegen haar zusje toen we een weekend weg waren: ja jullie moeten de komende jaren alles voor 'voor de kinderen' en alles is in het belang van 'de kinderen'
![]()
zondag 8 november 2020 om 15:10
Precies dit... Je voelt je wel een beetje nutteloze opvulling danredbulletje schreef: ↑08-11-2020 09:29Dan zou ik toch wel de vraag gesteld hebben waarom ze mij dan mee heeft gevraagd en zeggen dat je een volgende keer alleen nog maar afspreekt zonder dat kind.

maandag 9 november 2020 om 14:57
Het partijprogramma van de SGP
- 1000 euro bonus bij 4e kind
- kinderbijslag en kindgebonden budget omhoog
- afbraak zwangerschap zelf betalen
En ze geven aan respect te hebben voor demonstrerende mensen bij abortusklinieken.
https://www.ad.nl/politiek/sgp-wil-1000 ... ~a23569d2/

En ze geven aan respect te hebben voor demonstrerende mensen bij abortusklinieken.

maandag 9 november 2020 om 15:04
Wat aso!Luistervink schreef: ↑09-11-2020 14:57Het partijprogramma van de SGP![]()
maandag 9 november 2020 om 15:37
1000 euro bonus?Luistervink schreef: ↑09-11-2020 14:57Het partijprogramma van de SGP![]()

maandag 9 november 2020 om 15:41
Walgelijke standpunten.Luistervink schreef: ↑09-11-2020 14:57Het partijprogramma van de SGP![]()
maandag 9 november 2020 om 15:54
maandag 9 november 2020 om 15:58
maandag 9 november 2020 om 16:17
ja het geloof komt dan weer om de hoek he?! Vrouwen zoveel mogelijk baren en achter het aanrecht. Man het hoofd van het gezin die brengt het geld binnen.
ik denk als je vanaf het 2e kind een boete oplegt je ook gelijk een ander probleem aanpakt.
Een bonus vanaf het 4e kind, eigenlijk heeft het iets smerigs, alsof je een kind koopt..
ik denk als je vanaf het 2e kind een boete oplegt je ook gelijk een ander probleem aanpakt.
Een bonus vanaf het 4e kind, eigenlijk heeft het iets smerigs, alsof je een kind koopt..

maandag 9 november 2020 om 16:41
Precies!Doornroosje75 schreef: ↑09-11-2020 15:57Voor bijvoorbeeld een grotere (vervuilendere!) auto.![]()
Wat een asociale en milieuonvriendelijke standpunten! Ik zeg: extra belasting vanaf het tweede kind.