Bewust kindvrij sinds 2010. Deel 27

01-01-2021 00:40 4682 berichten
[....]

Kletstopic deel 27 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 16:48
Reden: Link verwijderd
1.53% gewijzigd
redbulletje schreef:
14-01-2021 20:37
Gewoon zeggen dat je niet (meer) wil? Hoef je niet telkens een smoes te verzinnen dat je niet kunt.
Ik ben niet zo goed in smoezen verzinnen dus dat deed ik al nooit. Ach ja, de laatste keer is meer dan een jaar geleden dus ik overleef die vier uurtjes wel.

Om daarna inderdaad weer blij te zijn dat ik ze niet heb :D
iones schreef:
14-01-2021 19:16
Wij wonen niet achteraf, maar wel buitenaf. Het had van mij nog wat meer achteraf gemogen.
Wij wonen in Twente. En jullie?
In Drenthe. Bij Dwingeloo.
RickDalton schreef:
14-01-2021 19:36
morgen weer onze 'vrijdagmiddagborrel' thuis. en deze keer tapashapjes geregeld bij een tapasrestaurant hier in de stad die wat komt brengen (even de locals steunen!)

wijntje bij, hapjes voor de hele avond en kachel een tandje hoger en wollen sokken aan.

Weekend is coming!
Heerlijk! Geniet ervan, Rick!
Alle reacties Link kopieren
Racoon1977 schreef:
14-01-2021 22:13
In Drenthe. Bij Dwingeloo.
Drenthe is ook mooi wonen! Daar gaan we wel eens heen met de fiets, of wandelen.
Blijenvrij schreef:
14-01-2021 20:33
Dat idee met die snorkel had ik ook. Dat die niet enorm strak hoeft. Nou ja, misschien nog eens proberen in het water, als de gelegenheid zich weer eens voor doet.

Wat een leuk verhaal beschrijf je over die vis. Erg bijzonder. Ik zie het helemaal voor mij.
Waar komt die voor? Aruba?

Murene's schijnen vaak te bijten, maar net als wat je zegt, vaak pas als ze lastig worden gevallen door duikers en snorkelaars.
Ik houd er rekening mee dat we dit jaar niet naar het buitenland gaan, maar zou dolgraag snorkelen om die prachtige vissen weer eens te zien.
Eigenlijk het hele Caribische gebied. Ik woonde op Bonaire en daar komen ze veel voor. :flirting:
Murenen zitten meestal in een grot verstopt, en best wel wat mensen hebben de neiging om zich vast te houden als ze aan het duiken zijn. En dan te dicht bij zo'n grot en dan hapt zo'n vis van schrik. (Dat vasthouden betekent dat ze hun drijfvermogen niet onder controle hebben, dus extra cursus mag wel.) Maar het is sowieso tricky om zomaar iets vast te pakken. Want als het koraal is, beschadig je het, dan sterft het af. Er kunnen goed gecamoufleerde vissen zitten (zijn vaak giftig). En rotsen/koraal is soms vlijmscherp, als je je open haalt onderwater, dan merk je dat niet heel erg. Maar het kan wel naar worden. Daarom, overal van af blijven. :hihi:

De Angelsfish kent verschillende soorten en sommigen nog spectaculairder dan de andere. Dit is de Queen Angelfish.
Afbeelding

Een parrot fish (heb even het soort niet paraat).
Afbeelding

Ik vind het heel leuk om ze te kunnen herkennen. Maar wat ook leuk is, het is altijd zo lekker rustig als je aan het duiken bent en dan hoor je schraap, schraap, schraap en dat zijn vissen die dan algen van het koraal schrapen. :flirting:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Prachtige vissen zijn dat. Gedoken heb ik nooit, ik houd me bezig met snorkelen en dat vind ik bijzonder om te doen.

Kon je makkelijk wennen toen je weer in Nederland woonde? Lijkt me een hele omslag, al heeft elk land zijn voor en tegen.

Je hoort het inderdaad vaak, dat koraal afsterft door duikers en snorkelaars. Al schijnen de chemische stoffen van zonnebrandolie veel invloed te hebben. Ik houd er rekening mee nu ik dat weet. Jammer dat er geen grote campagnes worden gestart voor bewustwording.
Duiken/snorkelen is helaas voor de landen waar het gebeurd, een grote bron van inkomsten. Dus gidsen tijdens het duiken zullen iemand niet zo snel terugfluiten. Lokale gidsen lijken zich minder druk te maken over een gezond rif, dan de gidsen uit westerse landen. Misschien is het ook een verschil in cultuur (klant niet durven aan te spreken op gedrag) en gebrek aan awareness (minder begrijpen wat de gevolgens zijn).
Daarnaast zijn mensen nogal van het soort, kijken met de handen ipv met de ogen. Hoeveel mensen die als er ergens een bordje nat hangt, even checken of het wel echt nat is?

Terug in Nederland zijn was zowel heel fijn als minder fijn. Hier in Nederland is alles toch wel haastje-repje en dat was daar gewoon niet. Kosten zijn hier veel lager, alles is beschikbaar enzovoorts. Maar ik vond het vooral lastig dat ik veranderd was door de ervaring en hier eigenlijk niets veranderd was.
Maar dat heb ik ook wel door de verre reizen die ik heb gemaakt. Je blik op de wereld verandert gewoon. En sommige mensen vinden dat pretentieus (overdreven/arrogant), maar het is gewoon zo dat je verandert als je uit je comfortzone stapt. Daar is alleen weinig begrip voor.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dianaf, dat viel mij ook op toen ik leerde duiken in Egypte. De instructeur moedigde me aan eens aan het koraal te voelen terwijl ik dat absoluut niet wilde.

Net heerlijk buiten gespeeld in de sneeuw. Spontane sneeuwballengevechten met vreemden op straat :D
Hier ligt niet genoeg sneeuw voor sneeuwballen...

Pft... heb mij in een discussie gemengd over voogdijschap. Natuurlijk dat je nichtjes en neefjes in je huis opneemt, mochten de ouders komen te overlijden. Eh... nee.
dianaf schreef:
16-01-2021 21:32
Duiken/snorkelen is helaas voor de landen waar het gebeurd, een grote bron van inkomsten. Dus gidsen tijdens het duiken zullen iemand niet zo snel terugfluiten. Lokale gidsen lijken zich minder druk te maken over een gezond rif, dan de gidsen uit westerse landen. Misschien is het ook een verschil in cultuur (klant niet durven aan te spreken op gedrag) en gebrek aan awareness (minder begrijpen wat de gevolgens zijn).
Daarnaast zijn mensen nogal van het soort, kijken met de handen ipv met de ogen. Hoeveel mensen die als er ergens een bordje nat hangt, even checken of het wel echt nat is?

Terug in Nederland zijn was zowel heel fijn als minder fijn. Hier in Nederland is alles toch wel haastje-repje en dat was daar gewoon niet. Kosten zijn hier veel lager, alles is beschikbaar enzovoorts. Maar ik vond het vooral lastig dat ik veranderd was door de ervaring en hier eigenlijk niets veranderd was.
Maar dat heb ik ook wel door de verre reizen die ik heb gemaakt. Je blik op de wereld verandert gewoon. En sommige mensen vinden dat pretentieus (overdreven/arrogant), maar het is gewoon zo dat je verandert als je uit je comfortzone stapt. Daar is alleen weinig begrip voor.

Jammer inderdaad dat lokale gidsen mensen niet durven aanspreken op bepaald gedrag. We zijn daar te gast, dus zo gek vind ik het niet dat ze leefregels bespreken.

Het lijkt me vrij logisch dat je blik op de wereld veranderd als je veel reist of geëmigreerd bent geweest.
Dingen komen vaak toch meer binnen als je het meemaakt, dan dat je het op tv ziet.
dianaf schreef:
16-01-2021 21:54

Pft... heb mij in een discussie gemengd over voogdijschap. Natuurlijk dat je nichtjes en neefjes in je huis opneemt, mochten de ouders komen te overlijden. Eh... nee.
Volgens mij zag ik dat topic ergens voorbij fladderen. Ik kan mij niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen. Het is voor mij sowieso niet realistisch omdat mijn sibling dusdanig verstandelijk beperkt is om een neefje of nichtje te krijgen. Ik snap niet dat mensen zo makkelijk een dusdanige beslissing maken. Voor mij is bloed echter niet dikker dan water, dus een familieband is geen (doorslaggevende)factor.
Emboldened by the flame of ambition
dianaf schreef:

Ooh hemel, liever niet nee.
Skadí schreef:
16-01-2021 23:03
Volgens mij zag ik dat topic ergens voorbij fladderen. Ik kan mij niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen. Het is voor mij sowieso niet realistisch omdat mijn sibling dusdanig verstandelijk beperkt is om een neefje of nichtje te krijgen. Ik snap niet dat mensen zo makkelijk een dusdanige beslissing maken. Voor mij is bloed echter niet dikker dan water, dus een familieband is geen (doorslaggevende)factor.
Uit het topic begreep ik ook dat als je voogd bent, dat helemaal niet betekent dat je automatisch de kinderen in huis neemt mochten de ouders overlijden. Je bent eerder degene die alles regelt en zorgt dat ze ergens goed terecht komen. Maar ik kan me voorstellen dat dat 'ergens' in de praktijk wel gewoon bij jou is. :O

Geen idee eigenlijk wie mijn zus (2 tienerdochters) en broer (2 basisschooldochters) als voogd hebben aangewezen. Ik weet van niks, dus ik zal het wel niet zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Waarom gaan mensen er toch altijd vanuit dat je kinderen hebt? Ik was gisteren bij mijn ouder aan het mantelzorgen, en we hebben thuiszorg ingeschakeld. Ik ben 1e contactpersoon dus ik vond het wel even fijn om aanwezig te zijn, en om even kort kennis te maken. Ik woon niet dicht bij ouder dus vandaar dat ik bleef slapen, ook om wat zaken te regelen. Toen thuiszorg gearriveerd was hadden we het over de huidige situatie waarin ouder zich bevindt. Thuiszorg vond het knap dat ik dit kon combineren met mijn gezin.

Euh, ik heb geen kinderen. En geen relatie ;) Ze was een paar jaar ouder dan ik dus misschien dat ze het wel altijd verwacht ofzo.. Geen idee.
Voogd zijn voor de kinderen van siblings. Ik vind het nogal een dilemma.
Natuurlijk zit ik er niet op te wachten om twee pubers in huis te krijgen. Toch heeft mijn broer me anderhalf jaar geleden aangewezen als voogd voor zijn kinderen. Ik heb het zelfs zelf geopperd.
De situatie was op dat moment zo schrijnend. En de persoon, die op dat moment nog geregistreerd stond als voogd, was er nog zoveel ongeschikter voor dan ik.
Ik heb er van wakker gelegen. Heen en weer geslingerd tussen 'Ik kan en wil niet voor die kids zorgen' en 'ik kan ze niet in de steek laten als het echt mis gaat'. Het verscheurde me echt. Met mijn vriend wel overlegd natuurlijk en afgesproken dat als het echt niet anders kan, we dit samen wel op zouden pakken.
De situatie lijkt nu te verbeteren en de kans dat mijn broer zijn shit op orde krijgt wordt steeds een beetje groter. Gelukkig maar. Voor de kids....maar ook wel voor ons.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik zou het nooit aangeboden hebben in the first place. Zou best wat willen regelen zodat ze naar een pleeggezin kunnen, maar bij mij intrekken, no way!
Blauwetrui schreef:
17-01-2021 09:21
Waarom gaan mensen er toch altijd vanuit dat je kinderen hebt? Ik was gisteren bij mijn ouder aan het mantelzorgen, en we hebben thuiszorg ingeschakeld. Ik ben 1e contactpersoon dus ik vond het wel even fijn om aanwezig te zijn, en om even kort kennis te maken. Ik woon niet dicht bij ouder dus vandaar dat ik bleef slapen, ook om wat zaken te regelen. Toen thuiszorg gearriveerd was hadden we het over de huidige situatie waarin ouder zich bevindt. Thuiszorg vond het knap dat ik dit kon combineren met mijn gezin.

Euh, ik heb geen kinderen. En geen relatie ;) Ze was een paar jaar ouder dan ik dus misschien dat ze het wel altijd verwacht ofzo.. Geen idee.

Raar inderdaad. Immers, een groot deel van de mensen is alleenstaand. Een deel heeft geen kinderen. Bij zo'n opmerking weet je gelijk dat zij wél een gezin heeft. En die denken soms wat moeilijker buiten de gebaande paden. ;)
Doornroosje75 schreef:
17-01-2021 09:53
Voogd zijn voor de kinderen van siblings. Ik vind het nogal een dilemma.
Natuurlijk zit ik er niet op te wachten om twee pubers in huis te krijgen. Toch heeft mijn broer me anderhalf jaar geleden aangewezen als voogd voor zijn kinderen. Ik heb het zelfs zelf geopperd.
De situatie was op dat moment zo schrijnend. En de persoon, die op dat moment nog geregistreerd stond als voogd, was er nog zoveel ongeschikter voor dan ik.
Ik heb er van wakker gelegen. Heen en weer geslingerd tussen 'Ik kan en wil niet voor die kids zorgen' en 'ik kan ze niet in de steek laten als het echt mis gaat'. Het verscheurde me echt. Met mijn vriend wel overlegd natuurlijk en afgesproken dat als het echt niet anders kan, we dit samen wel op zouden pakken.
De situatie lijkt nu te verbeteren en de kans dat mijn broer zijn shit op orde krijgt wordt steeds een beetje groter. Gelukkig maar. Voor de kids....maar ook wel voor ons.

Ik snap dat zoiets een enorm dilemma is. Als je in zo'n dergelijke situatie zit en je lijkt de enige geschikte persoon te zijn, is het niet makkelijk te zeggen: zoek het maar uit. De kinderen kunnen er uiteindelijk niets aan doen.

Laten we hopen dat het nooit gaat voorkomen. Fijn dat je broer langzaam zijn leven beter op poten krijgt.
Blijenvrij schreef:
17-01-2021 11:14
Raar inderdaad. Immers, een groot deel van de mensen is alleenstaand. Een deel heeft geen kinderen. Bij zo'n opmerking weet je gelijk dat zij wél een gezin heeft. En die denken soms wat moeilijker buiten de gebaande paden. ;)
Ja klopt, dit zei ze ook inderdaad.
Voogd zijn, hoeft inderdaad niet te betekenen dat je voor de kinderen gaat zorgen. Je bent dan degene die in de eerste plaats is aangewezen om de beslissingen te nemen. Natuurlijk mag je dit ook gewoon weigeren.

Ik zou eventueel best financieel voogd willen zijn, want dan heb je het beheer van het geld in andere handen dan diegene die voor het kind zorgen. Maar ik zou gewoon niet voor een kind willen zorgen.
Grappig detail, mijn moeder had altijd gezegd, dat neefje dan wel bij haar mocht. Sibling en partner zijn met zijn tweeën op vakantie geweest, een weekje weg. Daarna gaf ze aan dat ze nu merkt daar echt te oud voor te zijn.
Mijn moeder en haar partner hebben het afgelopen jaar een groot deel van de zorg voor hun kleinkinderen op zich genomen. Diep respect heb ik daarvoor. Als ik hen hoor vertellen wat er zoal bij komt kijken, realiseer ik me des te meer dat ik het niet zou kunnen. Niet zo goed als zij, in ieder geval.
Mja, ik had wel nuchter kunnen blijven en dagelijks een warme maaltijd kunnen bereiden...en daarmee had ik al een streepje voor op de vader in kwestie |-)
dianaf schreef:

enkele jaren geleden heeft een vriendin van mijn vrouw (3 kids, allemaal autistisch, heb ze vaker genoemd in dit topic) aan ons eens gevraagd of wij de voogdij van de kinderen op ons wilden nemen mochten zij komen te overlijden. (die vrouw heeft overigens MS dus gezondheid wordt langzaam brozer en ze gaan vaak met zijn 2 op vakantie zonder de kids.... risico's dus!!!)

Ze vertrouwden het hun eigen familie niet toe want die zijn 'niet helemaal fris' en wij zijn het enige stel in hun hele omgeving die ze hun kinderen wilden toevertrouwen. (sure, een hele eer om zoiets te horen)

.. maar hier gingen de haren wel even omhoog staan :O moet er niet aan denken dat ze die 3 kids over de vloer zouden hebben 24x7 o_o

Uiteindelijk is het doodgebloed en is er geen vervolg aan gegeven maar toch... the horror
Rick, ik kan mij voorstellen dat zo'n vraag vleiend is. Dat vond ik het ook hoor. Maar als je na gaat denken over de realiteit. Een kind zonder etiketje opvangen na zoiets is als heftig. Laat staan 3 met allerlei problemen. Pft...

Doornroosje, jij doet toch best voor de kinderen van je broer, toch? Hoe is het met ze?
RickDalton schreef:
17-01-2021 13:01
enkele jaren geleden heeft een vriendin van mijn vrouw (3 kids, allemaal autistisch, heb ze vaker genoemd in dit topic) aan ons eens gevraagd of wij de voogdij van de kinderen op ons wilden nemen mochten zij komen te overlijden. (die vrouw heeft overigens MS dus gezondheid wordt langzaam brozer en ze gaan vaak met zijn 2 op vakantie zonder de kids.... risico's dus!!!)

Ze vertrouwden het hun eigen familie niet toe want die zijn 'niet helemaal fris' en wij zijn het enige stel in hun hele omgeving die ze hun kinderen wilden toevertrouwen. (sure, een hele eer om zoiets te horen)

.. maar hier gingen de haren wel even omhoog staan :O moet er niet aan denken dat ze die 3 kids over de vloer zouden hebben 24x7 o_o

Uiteindelijk is het doodgebloed en is er geen vervolg aan gegeven maar toch... the horror
Die kinderen hebben geen vader?
Ik zou haar keihard uitgelachen hebben met haar voorstel. Nog voor geen miljoen!
Wilde jouw vriendin het wel doen trouwens? Lees wel vaker van jou dat je vriendin graag op kinderen van familie past.
dianaf schreef:
17-01-2021 14:24
Rick, ik kan mij voorstellen dat zo'n vraag vleiend is. Dat vond ik het ook hoor. Maar als je na gaat denken over de realiteit. Een kind zonder etiketje opvangen na zoiets is als heftig. Laat staan 3 met allerlei problemen. Pft...

Doornroosje, jij doet toch best voor de kinderen van je broer, toch? Hoe is het met ze?
Ik heb wel wat weekenden en een keer een weekje voor ze gezorgd. En ik taxi soms naar sportclubjes met ze of ga (ging) met ze naar de bios. Het gaat nu redelijk met ze. Maar ik ben wel bang dat die klote jaren impact hebben op hun ontwikkeling. Ik maak me daar behoorlijk zorgen over en tegelijkertijd is dat ook waarom ik liever niet degene ben die voor ze zorgt. Ik beschik niet over de vaardigheden ze daarmee te helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven