Bij elk kikje wilt zoon de borst.. en ik ben op!

23-04-2018 09:35 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Hier een zoon van 8 maanden die het niet zo nauw neemt met mijn slaap. Hij heeft 4 borst voedingen op de dag. Nu wordt hij steeds vaker wakker snachts en het enigste waar ik hem rustig mee krijg is de borst. 1 a 2 voedingen ok maar het breekt mij zo langzaam aan een beetje op. Heb ook nog een anders kind en werk. Als zijn vader bij z’n bed staat voelt hij al nattigheid ( of beter gezegd niet want hij heeft geen melk ) moet ik hierdoor heen. Ik probeer wel eens met wat warm water uit de fles. Hij heeft geen speen. Moet ik gewoon continue met de melk kraan paraat staan of hebben jullie tips. Hij is trouwens goed op gewicht.
Alle reacties Link kopieren
enige wat bij ons hielp, was me er bij neerleggen. Sliepen we allemaal het snelst weer.
Maar frustrerend is het wel.
Waarom krijgt hij overdag nog maar 4 voedingen?
Alle reacties Link kopieren
Groeispurtje en daardoor misschien toch honger?
Misschien kun je proberen overdag een extra voeding in te bouwen. Mijn 6 maanden baby heeft soms ook ineens meer honger en wil dan meer of vaker eten.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-04-2018 09:39
enige wat bij ons hielp, was me er bij neerleggen. Sliepen we allemaal het snelst weer.
Maar frustrerend is het wel.
+1 min het frustrerende..ik was zo moe dat ik mijn jongste toen mee in bed nam dan kon ik verder slapen :rofl:
yourlocalhero wijzigde dit bericht op 23-04-2018 10:01
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als hij overdag maar 4 keer aan de borst mag, of misschien zelfs deels uit de fles, wil hij die tijd met mama s nachts inhalen. Toen ik weer ging werken na een half jaar thuis met zoontje, wilde hij opeens ook veel vaker aan de borst. Wat hier hielp, was een co-sleeper, zodat ik er niet steeds uit hoefde en eigenlijk gewoon al tijdens de voeding doordommelde. Ook probeerde ik voor en na werk lekker vaak te voeden, zodat hij s nachts wat minder vaak kwam.
Alle reacties Link kopieren
Hij komt 4 x voor de borst overdag, meer niet. Hij krijgt hapjes bij voeding en daarnaast dus 4 x borst. Dus ongeveer 7-11-15-19. Nogmaals tijden zijn ongeveer. Zou ik hem weer om de 3 uur moeten aanleggen en iets minder bijvoeding dan... Hij lust wel alles heel graag. Fruit, groente, brood, hij vind alles heerlijk.
En een laatste fles met rijstebloem erdoor?
Alle reacties Link kopieren
Yakatani schreef:
23-04-2018 10:00
En een laatste fles met rijstebloem erdoor?
Dan moet ik elke avond een gekolfde fles geven! Liever leg ik hem dan overdag iets meer aan. Maar bedankt voor de tip.
1987mama1987 schreef:
23-04-2018 09:53
Hij komt 4 x voor de borst overdag, meer niet. Hij krijgt hapjes bij voeding en daarnaast dus 4 x borst. Dus ongeveer 7-11-15-19. Nogmaals tijden zijn ongeveer. Zou ik hem weer om de 3 uur moeten aanleggen en iets minder bijvoeding dan... Hij lust wel alles heel graag. Fruit, groente, brood, hij vind alles heerlijk.
Geef je eerst borst of eerst bijvoeding? Op deze leeftijd halen ze de calorieën nog echt uit de melk.
Alle reacties Link kopieren
1987mama1987 schreef:
23-04-2018 09:53
Hij komt 4 x voor de borst overdag, meer niet. Hij krijgt hapjes bij voeding en daarnaast dus 4 x borst. Dus ongeveer 7-11-15-19. Nogmaals tijden zijn ongeveer. Zou ik hem weer om de 3 uur moeten aanleggen en iets minder bijvoeding dan... Hij lust wel alles heel graag. Fruit, groente, brood, hij vind alles heerlijk.
Hapjes? Kind heeft dus gewoon gierende honger. Meer "bij" voeding dus gaan geven. Meer fruit, meer groente en ik mis de eiwitten als vis en kip etc.
Kind heeft bouwstoffen nodig om te groeien hé.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
23-04-2018 10:08
Hapjes? Kind heeft dus gewoon gierende honger. Meer "bij" voeding dus gaan geven. Meer fruit, meer groente en ik mis de eiwitten als vis en kip etc.
Kind heeft bouwstoffen nodig om te groeien hé.
Ik geef 2 uur na de borst, dus tussen de melkvoedingen door geef ik fruit en met groente bedoel ik groente prak ( inclusief de vis kip etc. En hapjes was niet het goede woord. Hij krijgt al wel maaltijden. Maar misschien kan ik het wel wat op gaan hogen. Vind de verhouding soms wat lastig nu. Moet ik wat minder bijvoeding geven zodat hij iets meer borst gaat nemen, of heeft hij gewoon honger en moet ik dus de bijvoeding wat groter maken naar goede maaltijden.
nina1966 schreef:
23-04-2018 10:08
Hapjes? Kind heeft dus gewoon gierende honger. Meer "bij" voeding dus gaan geven. Meer fruit, meer groente en ik mis de eiwitten als vis en kip etc.
Kind heeft bouwstoffen nodig om te groeien hé.
Bouwstoffen uit melk zijn belangrijker in mijn ogen. Eerste jaar is melk hoofdvoeding aldus WHO.
1987mama1987 schreef:
23-04-2018 10:03
Dan moet ik elke avond een gekolfde fles geven! Liever leg ik hem dan overdag iets meer aan. Maar bedankt voor de tip.
Je moet er inderdaad iets voor doen ja. Snachts heeft een kind niks aan wat het overdag krijgt.
Zoon kwam op die leeftijd 's nachts steeds vaker en uiteindelijk kwam ik op het punt dat ik me er niet meer bij neer kon leggen.
Ik ben toen cold turkey gestopt met borstvoeding. Beste beslissing die ik heb gemaakt, het gaf ons beide rust. Zoon leek meer tevreden dan tijdens onze borstvoedingsperiode.
Yakatani schreef:
23-04-2018 10:16
Je moet er inderdaad iets voor doen ja. Snachts heeft een kind niks aan wat het overdag krijgt.
Ja of gewoon poedermelk natuurlijk. Maar dat zal een heel simpele gedachte zijn...
Met de hapjes: laat je hem eten tot hij zelf stopt, of maak je een bepaalde hoeveelheid en is op op? In dat laatste geval kan je kijken of hij wat grotere porties lust.
Hier ook een baby die elke 2 a 3 uur voor een voeding kwam en op een gegeven moment was ik ook helemaal op (want ook nog een peuterbroer in huis). Wat wij hebben gedaan is dat onze baby (toen 10 maanden) de eerste keer dat hij wakker werd een fles kunstvoeding van zijn vader kreeg. Als hij daarna nog wakker werd mocht hij aan de borst. Op de een of andere manier werkte dat zo goed dat hij toen veel beter is gaan slapen en vaak nog maar 1x per nacht wakker werd.
Als hij na de fles echt niet wilde slapen mocht hij nog even aan de borst maar dat was dan max 5 minuten ipv een hele voeding, en lang niet altijd dus voor mij veel minder belastend. Daarna ging hij terug in bed en sliep hij weer door.
Rond diezelfde periode zijn we ook afgestapt van de cosleeper want daar ging hij alleen maar feesten. Maar mocht samen slapen voor jullie wel werken zou ik dat lekker doen.
Na een tijdje zijn we overgestapt op water 's nachts.
Tijdens onze vakantie (toen was hij 15 maanden) wel een enorme terugval gehad omdat ik hem daar wel steeds aan de borst legde 's nachts (op een camping dus dan wil je geen huilend kind midden in de nacht). Thuis heeft het toen wel even geduurd voor hij weer beter ging slapen maar uiteindelijk kon ik hem toen weer gewoon 's ochtends en 's avonds voeden en dat was het.
Alle reacties Link kopieren
Yakatani schreef:
23-04-2018 10:16
Je moet er inderdaad iets voor doen ja. Snachts heeft een kind niks aan wat het overdag krijgt.
Wat een onzin. Jij slaapt toch ook een hele nacht zonder honger door als je overdag voldoende hebt gegeten?

TO, is die behoefte aan de borst alleen op werkdagen of op alle dagen? En de dagen dat jij werkt, hoe gaan de voedingen dan? Misschien dan voor en na werk gewoon wat vaker aanleggen?

Je kunt als je naar bed gaat iig nog een (droom)voeding geven, dat helpt voor sommige kindjes. Nu zit er best lang tussen 19.00 laatste voeding en de ochtend. Verder is melk inderdaad hoofdvoeding tot 1 jaar, maar is bijvoeding ook heel belangrijk. Je kunt nu echt wel proberen om drie 'maaltijden' te geven. Het aanhouden van 1/2 uur na de voeding is prima.
Alle reacties Link kopieren
Yakatani schreef:
23-04-2018 10:16
Je moet er inderdaad iets voor doen ja. Snachts heeft een kind niks aan wat het overdag krijgt.
Dat bedoel ik, ik leg hem dus liever vaker aan. Rare reactie, je moet er wat voor doen...
Alle reacties Link kopieren
maar waarom geen speen?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
23-04-2018 10:37
maar waarom geen speen?
Hij duimt!
Flomo schreef:
23-04-2018 10:35
Wat een onzin. Jij slaapt toch ook een hele nacht zonder honger door als je overdag voldoende hebt gegeten?
Niet op die leeftijd, daarin is het heel normaal om in de nacht honger te krijgen.
turquasi schreef:
23-04-2018 10:37
maar waarom geen speen?
Niet alle kinderen willen een speen. Mijn exemplaar heeft nog nooit een speen willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
nou haar kind wil 'iets'
en kennelijk meer dan zijn duim
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
23-04-2018 10:35
Wat een onzin. Jij slaapt toch ook een hele nacht zonder honger door als je overdag voldoende hebt gegeten?

TO, is die behoefte aan de borst alleen op werkdagen of op alle dagen? En de dagen dat jij werkt, hoe gaan de voedingen dan? Misschien dan voor en na werk gewoon wat vaker aanleggen?

Je kunt als je naar bed gaat iig nog een (droom)voeding geven, dat helpt voor sommige kindjes. Nu zit er best lang tussen 19.00 laatste voeding en de ochtend. Verder is melk inderdaad hoofdvoeding tot 1 jaar, maar is bijvoeding ook heel belangrijk. Je kunt nu echt wel proberen om drie 'maaltijden' te geven. Het aanhouden van 1/2 uur na de voeding is prima.
Op werkdagen krijgt hij afgekolfde melk. Hij mist het live voeden dan wel merk ik. Ik ga op die dagen zeker vaker aanleggen. Bedankt Voorde tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven