Bij elk kikje wilt zoon de borst.. en ik ben op!

23-04-2018 09:35 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Hier een zoon van 8 maanden die het niet zo nauw neemt met mijn slaap. Hij heeft 4 borst voedingen op de dag. Nu wordt hij steeds vaker wakker snachts en het enigste waar ik hem rustig mee krijg is de borst. 1 a 2 voedingen ok maar het breekt mij zo langzaam aan een beetje op. Heb ook nog een anders kind en werk. Als zijn vader bij z’n bed staat voelt hij al nattigheid ( of beter gezegd niet want hij heeft geen melk ) moet ik hierdoor heen. Ik probeer wel eens met wat warm water uit de fles. Hij heeft geen speen. Moet ik gewoon continue met de melk kraan paraat staan of hebben jullie tips. Hij is trouwens goed op gewicht.
Alle reacties Link kopieren
1987mama1987 schreef:
23-04-2018 10:47
Op werkdagen krijgt hij afgekolfde melk. Hij mist het live voeden dan wel merk ik. Ik ga op die dagen zeker vaker aanleggen. Bedankt Voorde tip.
Het is ook gewoon een beetje 'mamahonger' denk ik. Dat is volkomen normaal, maar kan wel heel pittig zijn!
Waarom krijgt je kind nog nachtvoeding? Hij is acht maanden!
Hier gaf ik ze toen ze twee weken waren in de laatste fles wat molenaars kindermeel.
(let op dat je wel het gat van de speen groter maakt, anders gaat de voeding er niet door). Dan sliepen ze van 22.00 tot 6.30/7.00 uur door.
Misschien zou je dat eens kunnen proberen?
Zelf geen ervaring. Maar een vriendin van mij heeft haar toen nog jongere kind gewoon laten huilen. Na vier nachten was het klaar en kon iedereen weer doorslapen. Het is twee nachten hel en twee nachten vervelend en daarna heb je er profijt van. Kind is zwaar genoeg om een nacht door te slapen, neem ik aan met 8 maanden.
Wat hier werkte is na een werkdag uitgebreid met baby knuffelen etc. Ik zat op de bank met baby (onbeperkt borst mocht) en man kookte. Na het eten weer installeren op de bank, kwaliteit-tijd met baby, veel knuffelen, dutje etc. En dan als we zelf naar bed gingen nog een voeding en baby ook naar bed. Zo sliepen ze vaak een flink aantal uren door en had ik vaak een voeding om 4 uur en weer om 6-7 uur.

Op de dagen dat ik niet werkte en baby hetzelfde at, inclusief onbeperkt toegang tot borst, was dit niet nodig en maakte baby een veel langere slaap aan het begin van de nacht.
Alle reacties Link kopieren
poeziewoezie schreef:
23-04-2018 10:59
Waarom krijgt je kind nog nachtvoeding? Hij is acht maanden!
Hier gaf ik ze toen ze twee weken waren in de laatste fles wat molenaars kindermeel.
(let op dat je wel het gat van de speen groter maakt, anders gaat de voeding er niet door). Dan sliepen ze van 22.00 tot 6.30/7.00 uur door.
Misschien zou je dat eens kunnen proberen?
Borstvoeding is meer dan voeding alleen. Het geeft ook geborgenheid. Wanneer dat stopt laat ik liever aan hem over. Ben het met je eens dat dit wel wat veel is, paar keer per nacht, vandaar dit topic!
SallySpectra schreef:
23-04-2018 10:22
Ja of gewoon poedermelk natuurlijk. Maar dat zal een heel simpele gedachte zijn...
Dat dacht ik ook, maar het is tegenwoordig godslastering dat voor te stellen.
1987mama1987 schreef:
23-04-2018 11:02
Borstvoeding is meer dan voeding alleen. Het geeft ook geborgenheid. Wanneer dat stopt laat ik liever aan hem over. Ben het met je eens dat dit wel wat veel is, paar keer per nacht, vandaar dit topic!
Dan "moet" je de situatie accepteren zoals die nu is.

Slotje?
Probeer om de voeding voor de nacht wat meer te geven. Al meer warm eten en volle yoghurt voor het slapen gaan. Heb ook een tijdje mijn zoon om 23 uur aangelegd in de hoop dat ik dan tot een uur of 4 kon slapen.
Maar ik vond deze leeftijd een uitputtende. Nu is zoon anderhalf en wordt vroeg in de ochtend (6 uur) wakker voor een slokje. Dus hij slaapt nu bijna 11 uur onafgebroken. Gelukkig voor het hele gezin!

Sterkte.
poeziewoezie schreef:
23-04-2018 10:59
Hier gaf ik ze toen ze twee weken waren in de laatste fles wat molenaars kindermeel.
Bijvoeding met 2 weken? En jij vindt een nachtvoeding met 8 maanden onnodig? Ik weet niet welke wetenschap jij volgt, maar dit is echt de omgekeerde wereld.
Paarsmetroze schreef:
23-04-2018 11:13
Bijvoeding met 2 weken? En jij vindt een nachtvoeding met 8 maanden onnodig? Ik weet niet welke wetenschap jij volgt, maar dit is echt de omgekeerde wereld.
Geen bijvoeding. Gewoon wat extra kindermeel erbij in de laatste fles, zodat ze de nachtfles overslaan.
Iedereen sliep lekker door.
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
23-04-2018 11:12
Probeer om de voeding voor de nacht wat meer te geven. Al meer warm eten en volle yoghurt voor het slapen gaan. Heb ook een tijdje mijn zoon om 23 uur aangelegd in de hoop dat ik dan tot een uur of 4 kon slapen.
Maar ik vond deze leeftijd een uitputtende. Nu is zoon anderhalf en wordt vroeg in de ochtend (6 uur) wakker voor een slokje. Dus hij slaapt nu bijna 11 uur onafgebroken. Gelukkig voor het hele gezin!

Sterkte.
Ja ik ga de maaltijden ophogen. Even aankijken of de nachten dan iets rustiger worden! Bedankt voor de tip!
Zijn temperatuur regelen helpt ook. Als hij te warm/koud is wordt hij ook wakker. Tocht, als het raam open staat, maakt ook wakker. Het luistert best nauw :sigh:
Alle reacties Link kopieren
Hij krijgt geen speen, probeer het eens.
Probeer geborgenheid los vd borstvoeding te geven, kind kan ook bij je liggen zonder elke keer een slokje melk te geven.
Net zoals jullie nu gewend zijn bij elke kik aan de borst te leggen, kun je proberen elkaar aan iets anders te laten wennen.
Zakdoek/T-shirt met jouw geur in zn bed.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter deed net zo. Veel wakker en dan de borst willen. Van maand 3 tot maand 7 had ze gewoonweg honger, overdag weigerde ze de fles en kreeg ze geen voeding (op mijn werkdagen) Ze moest echt inhalen. Doodvermoeiend. Maar vanaf 7 maanden ging ze uit de fles drinken. Maar het gedrag s nachts bleef. Het is ook gewenning, een sabbeltje aan de borst als je wakker wordt.

We hebben het onze dochter afgeleerd, door alleen haar vader beschikbaar te laten zijn s nachts. Ik heb een week op de logeerkamer geslapen en hij nam onze dochter dan bij zich in bed. Mama (dus borst) niet beschikbaar. Het wende na twee nachten al. Ze wilde wel graag een knuffel als ze wakker werd.
Tijdelijk hebben we haar bedje toen bij ons op de kamer gezet en als ze wakker werd kreeg ze een aai.
Na een paar nachten sliep ze ineens door en verhuisde ze weer naar eigen kamer.

Mijn tip: niet meer beschikbaar zijn s nachts!
Is het wel honger? Wordt de baby wel echt wakker? Drinkt de baby de borst leeg? Of kwestie van sabbelen en dan weer in diepe slaap? Ben je al bij de huisarts geweest voor controle vd oren bijvoorbeeld? Hoe staat het met tanden en kiezen. En als je hem een zetpil geeft, slaapt baby dan beter? Is het mogelijk dan baby fysiek ergens laat van heeft?

Lijkt me beter eerst dat uit te sluiten alvorens je hele schema om te gooien wat eten betreft. Okee, je kunt de baby zelf laten bepalen hoeveel hij wil eten van wat jij hem voorzet. En vier borstvoeding vind ik niet gek bij 8 maanden hoor.

Dan misschien inderdaad even niet beschikbaar zijn en papa laten troosten (misschien met een speentje voor de zekerheid).
Alle reacties Link kopieren
poeziewoezie schreef:
23-04-2018 11:12
Dan "moet" je de situatie accepteren zoals die nu is.

Slotje?
wat een onzin
het is echt niet zo, dat jouw oplossing de enige oplossing is
we gaan door, tot we DE oplossing voor TO hebben

rare hautaine houding, tssss
Met 8 maanden en bijvoeding zou je prima kunnen overwegen om een extra fles te geven tegen 11 uur 's avonds, met kunstvoeding poeder en van dat johannesbroodpitmeel-spul (ik weet de naam niet meer precies). Zeker als dat extra is t.o.v. de dingen die je nu overdag geeft.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-04-2018 12:53
wat een onzin
het is echt niet zo, dat jouw oplossing de enige oplossing is
we gaan door, tot we DE oplossing voor TO hebben

rare hautaine houding, tssss
:hug:
TO, ik kan niet vinden of je samen slaapt of niet. Mijn zoontje heeft lang in de co-sleeper naast ons bed geslapen en rond 9 maanden is hij in ons bed beland. Hij werd wakker, ik legde hem aan, hij viel weer in slaap en ik vlak daarna ook. Was voor ons een goede oplossing.

Wat de reden ook was dat hij zo vaak wilde drinken, ik wilde hem niet laten huilen en het hem niet geven. Probeer bij je gevoel te blijven (dat lees ik iig wel in je posts :) )
lilalinda schreef:
23-04-2018 12:53
wat een onzin
het is echt niet zo, dat jouw oplossing de enige oplossing is
we gaan door, tot we DE oplossing voor TO hebben

rare hautaine houding, tssss
Nee hoor, TO heeft zelf al de oplossing gaandeweg dit topic gevonden.
Ze schrijft namelijk:
"Borstvoeding is meer dan voeding alleen. Het geeft ook geborgenheid. Wanneer dat stopt laat ik liever aan hem over. Ben het met je eens dat dit wel wat veel is, paar keer per nacht, vandaar dit topic!"

Niks mis mee hoor.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
23-04-2018 12:55
Met 8 maanden en bijvoeding zou je prima kunnen overwegen om een extra fles te geven tegen 11 uur 's avonds, met kunstvoeding poeder en van dat johannesbroodpitmeel-spul (ik weet de naam niet meer precies). Zeker als dat extra is t.o.v. de dingen die je nu overdag geeft.
Johannesbroodpitmeel vult niet, dat is bedoeld om spugen tegen te gaan. Het wordt soms aan jonge baby's gegeven die heel hongerig zijn. Aangezien kind van TO 8 maanden is mag ze hem ook rijstebloem of pap op granenbasis geven. Ze kan ook proberen of hij nog een keer de borst wil voordat ze zelf gaat slapen. Volgens mij heeft ze dat nog niet geprobeerd, dus dat zou ik eerst doen voordat er van alles aangeschaft gaat worden, wat misschien niet eens nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond schreef:
23-04-2018 13:01
TO, ik kan niet vinden of je samen slaapt of niet. Mijn zoontje heeft lang in de co-sleeper naast ons bed geslapen en rond 9 maanden is hij in ons bed beland. Hij werd wakker, ik legde hem aan, hij viel weer in slaap en ik vlak daarna ook. Was voor ons een goede oplossing.

Wat de reden ook was dat hij zo vaak wilde drinken, ik wilde hem niet laten huilen en het hem niet geven. Probeer bij je gevoel te blijven (dat lees ik iig wel in je posts :) )
Zoon slaapt op eigen kamertje. Inslapen gaat prima, daarna dus een paar keer wakker. Als ik hem na de voeding terug legt slaapt hij snel weer in. Het zijn geen wereld problemen maar iets langer doorslapen zou lekker zijn!
1987mama1987 schreef:
23-04-2018 14:15
Zoon slaapt op eigen kamertje. Inslapen gaat prima, daarna dus een paar keer wakker. Als ik hem na de voeding terug legt slaapt hij snel weer in. Het zijn geen wereld problemen maar iets langer doorslapen zou lekker zijn!
Mocht je zelf toch het gevoel hebben slaap te kort te komen, en je wilt je zoontje niet de borstvoeding ontzeggen, zou je ook kunnen overwegen hem in jullie bed te nemen. Maar goed, dat is heel persoonlijk of je dat wilt of niet :)
poeziewoezie schreef:
23-04-2018 10:59
Waarom krijgt je kind nog nachtvoeding? Hij is acht maanden!
:facepalm:
Waarschijnlijk omdat ie honger heeft :idee:
poeziewoezie schreef:
23-04-2018 11:20
Geen bijvoeding. Gewoon wat extra kindermeel erbij in de laatste fles, zodat ze de nachtfles overslaan.
Iedereen sliep lekker door.
Alles wat geen melk is, is bijvoeding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven