Bij elkaar blijven tot de kinderen volwassen zij .
dinsdag 10 maart 2020 om 09:20
Zijn er mensen hier die daar voor gekozen hebben? Dat je weet dat het niet meer gaat maar voor de kinderen bij elkaar blijft. We hebben weinig ruzie. Er is wel veel irritatie. Ik kan weinig hebben maar hou me in waar de kinderen bij zijn. Hij is zoveel vreemdgegaan. Heb mijn ogen ervoor gesloten maar ik kan niet meer. Hij wil gewoon zo doorgaan ( stiekem vreemdgaan vermoed ik) tegen mij zegt hij dat hij het niet meer doet. Geloof er niks van dit speelt al jaren.
Wat in in deze situatie het beste voor de kinderen en is het haalbaar? Niet samen zijn maar wel als vrienden ( hopelijk kom ik op dat punt) en ouders in 1 huis.
Wat in in deze situatie het beste voor de kinderen en is het haalbaar? Niet samen zijn maar wel als vrienden ( hopelijk kom ik op dat punt) en ouders in 1 huis.
dinsdag 10 maart 2020 om 15:23
Het speelt al jaren zegt TO. Toch werd er nog maar een paar jaar geleden gekozen voor nog een kindje.
Want TO sloot haar ogen. Nu mag ze eens echt de verantwoording zelf nemen. Dus had ze gewoon kunnen blijven werken net als duizenden andere vrouwen die gezin en werk combineren en financieel onafhankelijk kunnen zijn. Het is 2020.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
dinsdag 10 maart 2020 om 15:38
Nah... TO loopt hier al wat langer mee en schroomt niet om anderen de oren te wassen m.b.t. de vrouw moet thuis voor man en kinderen zorgen e.d. Pejeka is liberaler dan TO. Maar ja, nu blijkt man toch niet genoeg te hebben aan het perfecte huisvrouwtje. En buiten de pot piesen zou in de beleving van TO noooooittttt gebeuren want zij deed alles wel perfect. Amen.OhDeer schreef: ↑10-03-2020 10:45Wat een vooroordelen hier zeg, bah!
TS: het lijkt mij dat niemand er iets aan heeft om samen te blijven om de redenen die al zijn genoemd.
Wellicht is dit juist een stap naar een beter leven, een nieuw begin! Dat lijkt natuurlijk spannend, maar de mensen die ik ken die in dezelfde situatie hebben gezeten zijn er allemaal beter en sterker uitgekomen.
En juist in deze tijd, waar banen voor het oppakken liggen, is een mooie start om meer onafhankelijk te worden.
Ik geloof nl best dat je man het beste voor jou en jullie kinderen voor heeft maar je weet nooit wat de toekomst brengt en wat zijn mogelijke nieuwe partner zal brengen.
Kies voor jezelf, voor je kinderen. Je leeft tenslotte maar een keer en laat je niet leven door deze negativiteit!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

dinsdag 10 maart 2020 om 16:02
Genoeg relaties om me heen gezien waar het voor, tijdens en na de zwangerschappen al slecht was. Inclusief tijdelijk uit elkaar, dan weer bij elkaar en zo verder. Uiteindelijk allemaal definitief uit elkaar.ClumsyNinja schreef: ↑10-03-2020 10:00Wat je ook nog zou kunnen doen (heel rare optie) is proberen er samen uit te komen. 4 jaar geleden kennelijk nog een verse baby dus toen was de relatie nog goed?
TO, los van dat ik mezelf echt een beter leven zou gunnen dan dit: wat wil je je kinderen meegeven voor later? Dat vreemdgaan/andere kutstreken flikken bij je partner in orde is, want diegene blijft toch wel bij je en cijfert zichzelf weg? En omgekeerd: dat je het maar moet blijven accepteren? Omwille van jonge kinderen/andere redenen?
dinsdag 10 maart 2020 om 16:04
Mijn ouders zijn bij elkaar gebleven voor ons... wij werden daar als kindere niet gelukkig van. Je voelt de spanning, irritaties en ruzies. Jaren geleden vertelden mijn ouders trots dat ze het zo goed gedaan hadden,want ze waren bij elkaar gebleven voor de kinderen. Terwijl wij altijd geroepen hebben: ga asjeblieft scheiden. En nog steeds zijn ze bij elkaar en maken ze elkaar het leven zuur. Zo jammer!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.

dinsdag 10 maart 2020 om 16:05
Dat snap ik als alleenstaande werkende moeder die geen cent alimentatie krijgt meer dan goed.SweetFirefly schreef: ↑10-03-2020 15:23Het speelt al jaren zegt TO. Toch werd er nog maar een paar jaar geleden gekozen voor nog een kindje.
Want TO sloot haar ogen. Nu mag ze eens echt de verantwoording zelf nemen. Dus had ze gewoon kunnen blijven werken net als duizenden andere vrouwen die gezin en werk combineren en financieel onafhankelijk kunnen zijn. Het is 2020.
dinsdag 10 maart 2020 om 17:04
Waarom zou je het willen? Waarom zou je dit jezelf aandoen? Mijn man en ik zijn over 1 ding altijd eens geworden, dat we juist niet alleen bij elkaar willen blijven vanwege de kinderen. En hoe moeilijk het ook zou zijn. Je verdient het ook om gelukkig te zijn, om geliefd te zijn. Maar vooral dat je gelukkig bent. Je hebt een leven en daar moet je het beste van maken. Is het niet alleen voor jezelf maar juist vanwege de kinderen.
Heel veel sterkte! Het lijkt me verschrikkelijk maar wens je alle kracht toe!
Heel veel sterkte! Het lijkt me verschrikkelijk maar wens je alle kracht toe!

dinsdag 10 maart 2020 om 19:31

dinsdag 10 maart 2020 om 19:36
Als hij niet al te veel thuis is ... waarom zou je dan uit elkaar gaan?
Ga voor een open relatie waarbij jij huisvrouw blijft en hij de centen binnenrijft.
Want tja, als je straks scheidt ben je je statuut van huismoeder natuurlijk wel kwijt.
En kan je wel kinderali en partnerali (voor een tijdje) gaan eisen, maar daar huur je waarschijnlijk geen huis van.
Ga voor een open relatie waarbij jij huisvrouw blijft en hij de centen binnenrijft.
Want tja, als je straks scheidt ben je je statuut van huismoeder natuurlijk wel kwijt.
En kan je wel kinderali en partnerali (voor een tijdje) gaan eisen, maar daar huur je waarschijnlijk geen huis van.
dinsdag 10 maart 2020 om 19:43
Dat hebben ze al. Alleen wist TO dat nog niet.Gatekeeper* schreef: ↑10-03-2020 19:31Hoe zie je het dan voor je? Ook geen relatie met een ander zolang jullie nog samen blijven voor de kinderen? Geef het pakweg 20 jaren dat je jongste uit huis gaat, en dan bij jij al over je houdbaarheidsdatum heen.
Als je toch bij elkaar wil blijven zou ik een open relatie voorstellen.
TO overweeg jij nu echt om met 5 kleine kinderen bij je moeder in te trekken? En de heer des huizes blijft dan des huizes en krijgt de kinderen netjes aangekleed en gedrild op zondag voor de lunch? Of zo?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras