Bij elkaar passende namen

20-11-2017 11:46 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen de namen Nolan en Evan bij elkaar voor twee broers? Of lijken ze teveel op elkaar? Wanneer vinden jullie twee namen bij elkaar passen of kunnen voor broers/zussen? Kijk je hierbij ook nog of de namen niet teveel lijken op namen van neefjes en nichtjes?
Ik schaar deze namen hier in Nederland inderdaad onder dezelfde categorie namen. Als je er op googelt zie je ook dat er veel broertjes zijn met deze twee namen. Kan dus prima als het je smaak is!
Waarom moeten namen bij elkaar passen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tom en jerry bij elkaar passen maar zou zelf mijn kinderen nooit zo noemen. Verder vind ik namen iets heel persoonlijks waar alleen jijzelf en je man/vriend over kunnen beslissen
Ik vind niet dat namen bij elkaar hoeven te passen. Mijn tweeling heeft ook namen die echt heel anders zijn. De ene kort en krachtig en de andere naam is veel liever en zachter (twee meisjes)
Met neefjes en nichtjes houden wij wel rekening. Zo vonden we Sem leuk als er een jongetje tussen had gezeten, maar hun neef heet Siem, dus die viel af.

Zolang de namen bij jullie en jullie kinderen passen hoeft het verder echt niet op elkaar te lijken.
Kijk shaniqua en Tim is inderdaad een bijzondere combinatie, maar zelfs daarbij geldt dat dat niet uit maakt als jij je er goed bij voelt.
Ik ken een broer en zus die Andy en Mandy heten. Dat vind ik wel een tikje fronswaardig. Maar als er meer dan één letter verschilt, dan kan het al gauw hoor.
Cherilee schreef:
20-11-2017 11:51
Waarom moeten namen bij elkaar passen?
Er moet niks, maar meestal zie je binnen een gezin wel dat de namen in dezelfde categorie vallen. Dus bv Nienke en Melle of Dilano en Samantha.
Er zijn denk ik weinig gezinnen die gaan voor D'aqeautah en Jan-Willem.

Bij elkaar horende namen als Simon en Simone of Mila, Mika en Mira vind ik dan weer too much.
Ik vind de namen leuk en ook goed bij elkaar passen. Mooi. :)
Saoghail schreef:
20-11-2017 12:05
Er moet niks, maar meestal zie je binnen een gezin wel dat de namen in dezelfde categorie vallen. Dus bv Nienke en Melle of Dilano en Samantha.
Er zijn denk ik weinig gezinnen die gaan voor D'aqeautah en Jan-Willem.

Bij elkaar horende namen als Simon en Simone of Mila, Mika en Mira vind ik dan weer too much.
Ja, maar dan gaat het er gewoon om dat je een bepaalde smaak hebt. Jezelf gaan afvragen of de namen die je mooi vindt wel bij elkaar passen vind ik wat vergezocht.
Lastig om te zeggen of namen bij elkaar passen. Zodra je het bij elkaar zet is het een duo, of trio.
Daar wen je aan en dan past het toch...
Ik vind het een mooie combinatie, leuke namen ook.
Pantax schreef:
20-11-2017 12:01
Ik ken een broer en zus die Andy en Mandy heten. Dat vind ik wel een tikje fronswaardig. Maar als er meer dan één letter verschilt, dan kan het al gauw hoor.
Ik ken een Patrick en Patricia! Dat is toch niet te geloven.
Cherilee schreef:
20-11-2017 11:51
Waarom moeten namen bij elkaar passen?
Die vraag wordt hier wel vaker gesteld. En alleen hier.
De mensen die ik ken zoeken nml wel vaak namen uit die een beetje matchen.
Dus geen Heavenley en Anne-Claire.
Of een Jayden en Maarten.
Het kan uiteraard wel. Maar staat best een beetje gek, dat moet je toegeven.
Alsof het tweede leg betreft of heel veel tijdtijdsverschil en dus een generatiekloof.

Ik vind Nolan en Evan trouwens leuk bij elkaar passen. Vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Alle drie mijn kinderen hebben echt eigen namen. Niet bij elkaar passend. Gewoon wat we leuk vonden. Enige eis bij de jongens was kort en stoer. En vooral geen namen waarvan je jr afvraagt hoe je het uitspreekt of hoe je het schrijft.
I
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 15:40
0.00% gewijzigd
Ik vind de namen van mijn 3 dochters bij elkaar passen. Alle drie kort en stoer. Een ander vind het misschien niks. Ieder zijn mening.
Alle reacties Link kopieren
De namen van mijn jongens hebben wel een bepaald (Scandinavisch) thema, maar dat is ook omdat dat belangrijk voor mij is. Het hoeft voor mij niet perse bij elkaar te passen, maar ik denk gewoon niet dat er veel mensen zijn die Heavenly en Anne-Clair allebei mooie/leuke/smaakvolle namen vinden. Nouja, misschien mensen met een split personality.

Als je nog dezelfde smaak/waarden hebt als bij je vorige kind is de kans denk ik groot dat de naam wel past.
Alle reacties Link kopieren
En de mening van vreemden maakt uit omdat?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
U
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 15:38
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een leuke combinatie!
Ik denk dat mensen het "bij elkaar passen" van namen hier te letterlijk nemen. De vraag was volgens mij meer of het in dezelfde categorie zit. Daar zit natuurlijk veel overlap in en het zijn geen duidelijke grenzen. Maar Charlotte, Emilie en Olivier is duidelijk dezelfde hoek. Jayden en Lindsey ook. Finn en Mads of Storm en Beertje, Gijs en Jelle, je denkt aan een bepaald type ouders. Daar zit een hele hoop tussen waarmee je alle kanten uit kunt.

Maar zo gek is de vraag ook weer niet. Natuurlijk staat het iedereen vrij om te mixen en combineren. Je hoort ook vaak dat mensen vernoemen naar de beide grootouders die ook totaal verschillende namen kunnen hebben.

Ik denk dat bij veel mensen die hier zeggen hele verschillende namen voor kinderen te hebben dat misschien wel meevalt.

Wat wel grappig is dat als mensen namen uit bijvoorbeeld het Engels kiezen, ze vaak namen combineren die in de UK juist als heel verschillend worden ervaren. Geoffrey en Darren bijvoorbeeld is een hele upperclass naam gecombineerd met een working class naam.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde inderdaad of de combinatie leuk is en geen "Jut en Jul" idee (weer teveel op elkaar lijkend) :).
Best oke combinatie hoor.
Ik vind rijmende namen v broer en zus vreselijk. Tim en kim.
Davey en evy. Brrr
Of broers en zusjes allemaal dezelfde voorletters.
Kies gewoon een naam die je mooi vind.
Die pat bij de achternaam en de andere namen in het gezin.
Dus niet Bert en Anja hebben 3 dochters Anne, Sanne en Shaneequa.
Haaz schreef:
26-11-2017 20:43
Best oke combinatie hoor.
Ik vind rijmende namen v broer en zus vreselijk. Tim en kim.
Davey en evy. Brrr
Of broers en zusjes allemaal dezelfde voorletters.
Kies gewoon een naam die je mooi vind.
Die pat bij de achternaam en de andere namen in het gezin.
Dus niet Bert en Anja hebben 3 dochters Anne, Sanne en Shaneequa.
En Nolan en Evan rijmen niet?t
anoniem_44917 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 21:41
0.36% gewijzigd
maritte schreef:
26-11-2017 21:30
En Nolan en Evan rijmen niet.
Een heel andere klank.
Niet heel de naam rijmt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven