Bonuskind straks 3 weken hier.

09-08-2019 18:11 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het Stiefmoeder meeschrijf topic zowat dood is, heb ik besloten om een apart topic te maken. Morgen komt na 3 weken bij zijn moeder, mijn bonuszoon weer. Mijn vriend heeft hem echt gemist,maar ik totaal niet. Ik was echt blij om 3 weken geen discussies te hebben, geen kind wat zich overal mee bemoeit en zelfs mij zo nu en dan vertelt dat dat ene zo echt niet kan. Het kind is hoogbegaafd en is een snellere denker dan ik,wat nog wel eens botst. Al heb ik dan wel weer meer levenservaring en weet ik daarom weer dingen beter. Mijn vriend weet natuurlijk,dat wij elkaar niet altijd goed liggen, iets wat ik niet leuk vind naar hem toe en doe dan ook mijn best om het zo gezellig mogelijk te maken. Maar dit kost best veel energie. Ik volg sinds kort ook een cursus om 'steviger' te staan. We hebben hier een klein huis en behalve de, slaapkamer,niet echt een andere plek om jezelf terug te trekken. Kortom we zitten alle drie op elkaars lip. Nu wil ik voorstellen aan mijn vriend dat ik zelf ook er zo nu en dan tussen uit te kunnen, voor mijn 'persoonlijke ruimte', want als ik 3 weken dat niet heb, zal ik op een gegeven moment kunnen 'ontploffen'. Maar hoe stel ik dit voor, zonder hem te kwetsen. Ik vind het heel moeilijk en had liever een betere band met mijn bonuszoon, ik hoop dat die cursus echt gaat helpen. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
09-08-2019 18:45
Stiefzoon kan niet kiezen wie hij als vader wil of als stiefmoeder.

Jij kan wel een andere man kiezen.
Dus in die zin vindt ik het best triest voor de stiefzoon dat zijn vader edn relatie heeft met iemand die hem niet trekt.

Misschien is het wel een vervelend kutkind, vindt iedereen dat stiekem (want zeg je zoiets ooit?) maar gelukkig hoeven wij niets met dat kind.
TO helaas wel.
Het is al heel mooi, dat ze een oplossing zoekt!
Hoe zouden jullie de tijd indelen? Hebben jij en je vriend daarover nagedacht en over gesproken?
Is je vriend ook 3 weken vrij? Zijn er dagen of weken dat jij alleen verantwoordelijk bent voor de zorg/het entertainment van je stiefzoon?

Ik zou zeker je eigen plan trekken en regelmatig zelf iets ondernemen. Je kunt daarnaast je vriend stimuleren om alleen dingen met zijn zoon te ondernemen. Voor die jongen lijkt het me ook leuk om quality time met zijn vader door te brengen, samen naar Naturalis, Museum Boerhaave, Nemo enz.
Alle reacties Link kopieren
Ook een vervelend kutkind verdient een stiefmoeder (of bonusmoeder of wat je maar voor woord wilt bedenken) die hem hartstikke leuk en grappig en slim en komisch en soms een beetje lastig maar over het algemeen een geweldig leuk bonuskind vindt.
Wat eten we vanavond?
Had je niet beter kunnen blijven latten?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
09-08-2019 18:53
Ook een vervelend kutkind verdient een stiefmoeder (of bonusmoeder of wat je maar voor woord wilt bedenken) die hem hartstikke leuk en grappig en slim en komisch en soms een beetje lastig maar over het algemeen een geweldig leuk bonuskind vindt.
Een kind is een mens, geen bijzondere diersoort.
Je hebt nu eenmaal mensen die je absoluut niet moet, die je het liefst zou willen vermijden, als je de kans had.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
09-08-2019 19:10
Een kind is een mens, geen bijzondere diersoort.
Je hebt nu eenmaal mensen die je absoluut niet moet, die je het liefst zou willen vermijden, als je de kans had.
Tuurlijk.
Logisch.
Moet je ook doen.
Dus dan zou TO geen relatie met haar vriend moeten aanknopen, omdat ze dat kind absoluut niet trekt.
Wat eten we vanavond?
swannie12 schreef:
09-08-2019 19:10
Een kind is een mens, geen bijzondere diersoort.
Je hebt nu eenmaal mensen die je absoluut niet moet, die je het liefst zou willen vermijden, als je de kans had.
Mag hopen dat TO niet in zulke termen denkt over dat kind.


Maar zeg dat wel zo is, moet je geen relatie met de vader beginnen. Heel simpel.
swannie12 schreef:
09-08-2019 19:10
Een kind is een mens, geen bijzondere diersoort.
Je hebt nu eenmaal mensen die je absoluut niet moet, die je het liefst zou willen vermijden, als je de kans had.
Dan kies je maar een andere man uit. Het kind krijg je erbij en heb je te accepteren en te respecteren. Zo niet dan beschadig je een kind dat toch al schade heeft opgelopen door de scheiding van zijn ouders.
makreel schreef:
09-08-2019 18:53
Ook een vervelend kutkind verdient een stiefmoeder (of bonusmoeder of wat je maar voor woord wilt bedenken) die hem hartstikke leuk en grappig en slim en komisch en soms een beetje lastig maar over het algemeen een geweldig leuk bonuskind vindt.

Dit
makreel schreef:
09-08-2019 18:53
Ook een vervelend kutkind verdient een stiefmoeder (of bonusmoeder of wat je maar voor woord wilt bedenken) die hem hartstikke leuk en grappig en slim en komisch en soms een beetje lastig maar over het algemeen een geweldig leuk bonuskind vindt.
Why das? Hij heeft al een moeder met (hopelijk) die eigenschappen.
sugarmiss schreef:
09-08-2019 18:45
Stiefzoon kan niet kiezen wie hij als vader wil of als stiefmoeder.

Jij kan wel een andere man kiezen.
Dus in die zin vindt ik het best triest voor de stiefzoon dat zijn vader edn relatie heeft met iemand die hem niet trekt.

Bij je vader moet je je thuis kunnen voelen en niet overbodig.

Het is een heel goed idee om vader en zoon quality time te gunnen en dat jij dan wat leuks voor je zelf gaat doen.

Dat is voor alle partijen beter.

Dat zou vader toch ook moeten snappen dat het fijn is voor kind om 1 op 1 time met hem te hebben.
En dit!

TO, zorg voor jezelf en laat je lief voor zijn zoon zorgen. En ga vooral niet in discussie met je stiefzoon.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaat vader niet lekker met zijn zoon kamperen?
MissMaran schreef:
09-08-2019 19:15
Waarom gaat vader niet lekker met zijn zoon kamperen?
Inderdaad, quality time voor vader en zoon en jij alle rust thuis. Al is het maar voor een week, dan scheelt het toch weer 7 dagen.

Is er niet iets dergelijks afgesproken in de omgangsregeling over de vakanties en op reis gaan?
Ik vind het heel logisch dat je af en toe tijd voor jezelf nodig hebt. Maar waarom zou jij altijd die drie weken paraat moeten staan? Verwacht je man dat? Of denk je zelf dat dit zo hoort?

Je kunt elke week best een paar momenten inbouwen om iets voor jezelf te doen. Alleen shoppen, met een vriendin afspreken, waar je zelf zin in hebt. Gewoon doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Rotterdame010 schreef:
09-08-2019 19:13
Dan kies je maar een andere man uit. Het kind krijg je erbij en heb je te accepteren en te respecteren. Zo niet dan beschadig je een kind dat toch al schade heeft opgelopen door de scheiding van zijn ouders.
Je kunt best een kutkind accepteren en respecteren.
Jouw gevoel hoeft niet maatgevend te zijn voor hoe je met het kind omgaat.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft dat toch helemaal niet groots aan te kondigen. Gewoon; morgen ga ik shoppen, zaterdag ga ik met een vriendin eten, dinsdag ga ik sporten.
Tenzij je normaal in het dagelijks leven nooit iets apart van elkaar doet, is dit toch niet raar?
Fluffy,

Ik heb ook even geloept en weet jouw vriend van jouw vorm van autisme? En ook dat jij moeite hebt met sarcasme ed, iets waar slimme jongens vaak veel gebruik van maken?

Ik denk dat het je nl helpt bij het uitleggen dat je rust nodig hebt, juist ook om de harmonie in het gezin dat jullie nu vormen te bewaren.

Wel goed dat je die cursus gaat doen, ik hoop dat het je gaat helpen bij de zorg voor je stiefzoon.
Wat ik van je heb gelezen zit je nogal obsessief bovenop dat kind en kan hij niet veel goed doen in jouw ogen, want hij is zo anders dan jij. Jouw familie doet hier ook aan mee.

Boek lekker een paar weken vakantie en ga zelf weg. Laat pa en zoon het samen uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Al eerder gevraagd, maar: zijn vriend en jij allebei dus drie weken vrij? Het lijkt me dan toch geen enkel probleem dat jij enkele dagen alleen of met familie of vrienden inplant? Zo heb ik het ook altijd gedaan (en doe ik het nog): man is uiteindelijk verantwoordelijk voor zijn zoons en dus ook voor hun opvang in de vakantie. Als hij werkt en ik weg ben, moet hij dus een andere oplossing zoeken.

Overigens moet ik eerlijk bekennen dat ik drie weken rust in huis (met alleen man en zoon, zonder drie stiefzoons) ook wel lekker vindt. Maar dat komt vooral omdat er dan simpelweg minder te regelen en huishouden valt. Met drie (bijna)pubers extra ben ik de hele dag druk met wassen en eten regelen :) Dus echt missen, doe ik ze ook niet - zeker niet zoals man zijn zoons mist.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
09-08-2019 19:30
Wat ik van je heb gelezen zit je nogal obsessief bovenop dat kind en kan hij niet veel goed doen in jouw ogen, want hij is zo anders dan jij. Jouw familie doet hier ook aan mee.
En dit, maar dat is door enkele anderen in het stiefmoeder-topic ook al genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is het kind eigenlijk?
Maakt wel uit in hoe je naar iemand reageert. Vind ik.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Maak een dagboek aan waarin je, elke dag dat hij bij jou is, je minstens drie dingen opschrijft van dingen die je leuk vond van hem, of lief of grappig...
Als je echt geen drie dingen op een dag kunt vinden, ja zucht, dan ligt dat echt niet aan het kind maar aan jou, want elke kind doet ook lieve/leuke/grappige dingen.
Op de momenten dat je het even niet meer ziet zitten , neem je dat boekje erbij en lees je enkele dingen terug. Daardoor ga je meer en meer beseffen dat er echt ook veel leuke dingen zijn aan dat jongetje, en ga je er uiteindelijk minder tegenop zien dat hij komt. Want geloof me dit voelt hij en daar zal hij ook (negatief)op reageren.
SteunEndeToeverlaet schreef:
09-08-2019 19:39
Hoe oud is het kind eigenlijk?
Maakt wel uit in hoe je naar iemand reageert. Vind ik.

9 jaar schreef ze.
Alle reacties Link kopieren
Zitten jullie 3 weken thuis? Dan zou ik ook gek worden. Ga op vakantie of lekker werken, kan pa zich met kind bezig houden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
09-08-2019 18:50
Misschien is het wel een vervelend kutkind, vindt iedereen dat stiekem (want zeg je zoiets ooit?) maar gelukkig hoeven wij niets met dat kind.
TO helaas wel.
Het is al heel mooi, dat ze een oplossing zoekt!
Ik vind het vervelend om te lezen dat een volwassene die deze jongen van 9 jaar niet kent, zijn of haar mening over deze jongen heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven