Bootje varen met baby

21-06-2018 10:58 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan met een familiedag varen in de bieschbos. Lijkt me leuk! Vroeg me af of een baby van 6 maanden dan mee kan/mag. Zijn er uberhaupt zwemvesten zo klein? En hoe werkt dat dan? Daarin kunnen ze toch niet liggen?
Tuurlijk mag je kind mee maar de vraag is wel: wil je dat? Er zijn speciale pakjes met daarin een zwemvest én uv-factor. Maar ze kunnen daarin inderdaad niet liggen. Een kind kan al wel zitten met zes maanden toch? Dus ik zou een uurtje meegaan en daarna weer van boord gaan. Er is voor een baby geen klap te doen op een boot.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je baby mee! Zo'n huurboot krijg je écht niet om en aangezien jouw kind nog niet door de boot heen klautert is een zwemvest niet nodig. Een buikdrager / draagdoek / maxicosi of desnoods kinderwagen is dan wel weer fijn.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Draagzak/doek, of een dekentje mee zodat baby op de grond kan liggen? En met een familieuitje zijn er vast wel familieleden die d’r vast willen houden.
Het scheelt natuurlijk wel of je gaat kanoen(zou ik nooit doen met baby) roeien, fluisterboot of zoiets:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Het is een fluisterboot voor 6 personen. Er zit een soort overkapping op en banken. Ik dacht zelf de kinderwagenbak mee te nemen waar hij in kan liggen/spelen/slapen en hij kan op schoot.
REDDINGSVEST 100N, geen zwemvest, geen drijfpakje, geen bandjes/opblaastroep.

Ik heb als puber een moeder in een boot zien struikelen en de baby die in het water viel verdween direct uit het zicht. Wij zijn toen gaan duiken maar het hielp niet :-(

Mocht je er eentje willen lenen regio midden Brabant voor een dagje dan ben je van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
21-06-2018 11:08
Het is een fluisterboot voor 6 personen. Er zit een soort overkapping op en banken. Ik dacht zelf de kinderwagenbak mee te nemen waar hij in kan liggen/spelen/slapen en hij kan op schoot.
Ja zo deden wij dat. Lekker op schoot, en slapen in de schaduw. Het wiegen maakte haar erg relaxed. Leuk!
In die maat staan ze ook nog op marktplaats. Let er op dat alle gespen er op zitten en het mag niet verkleurt zijn.

Je hebt ze zo klein ook met een onderkantje zoals bij een onderbroek. Dan hoeven de bankjes niet zo strak.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
21-06-2018 11:13

Ik heb als puber een moeder in een boot zien struikelen en de baby die in het water viel verdween direct uit het zicht. Wij zijn toen gaan duiken maar het hielp niet :-(
Wat afschuwelijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
21-06-2018 11:16
Wat afschuwelijk.
heel heel erg inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
21-06-2018 11:13
REDDINGSVEST 100N, geen zwemvest, geen drijfpakje, geen bandjes/opblaastroep.

Ik heb als puber een moeder in een boot zien struikelen en de baby die in het water viel verdween direct uit het zicht. Wij zijn toen gaan duiken maar het hielp niet :-(

Mocht je er eentje willen lenen regio midden Brabant voor een dagje dan ben je van harte welkom.
Oh mijn god wat afschuwelijk. Hier krijg ik echt buikpijn van.
Ik weet dat ik in de wind sta te roepen hoor. Weinig mensen trekken een baby een reddingsvest 100N aan. Er zijn ook mensen die fietsen met een baby in een draagzak of onder een dekbed leggen. Vinden veel mensen ook gewoon ok.

Al is er maar 1 iemand die dit leest en denkt ‘ik schaf ff zo’n vestje aan voor bij het water’ dan ben ik al blij :)
Bloemetjefresia schreef:
21-06-2018 11:19
Oh mijn god wat afschuwelijk. Hier krijg ik echt buikpijn van.


Ik ook. Ik had er ook lang niet aan gedacht.

Toevallig ben ik afgelopen maand naar de Biesbos geweest en heb ik in een grotere boot gezeten. Bij dat centrum kon je ook suppen en er waren kinderen met vestjes aan, aan het suppen. Misschien heeft dat centrum gewoon reddingsvesten 100N te huur. Ik was hier naartoe: https://www.biesboschcentrumdordrecht.n ... -biesbosch
Alle reacties Link kopieren
fluisterboten zijn heel rustig op het water. Het zijn relatief grote en stabiele boten. Iedereen mag mee, jong, oud, gehandicapt, etc.

Ik ga er vanuit dat jullie niet met windkracht 6 het water opgaat. Zolang je rustig blijft zitten en niet gaat lopen, is er niet zoveel aan de hand. Volwassen hebben op zo'n boot ook geen zwemvest aan.

Peuters, kinderen zonder zwemdiploma zou ik wel een zwemvest aandoen. Maar een baby van 6 maanden die nog niet kan lopen en klauteren, daar zou ik niet zo bang voor zijn.

Heb je twijfel, bel de rederij even op.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ook vooral niet baby goed in te smeren. Zon weerkaatst op water en is dus veel sterker.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat bij kleine baby's de reflexen nog aanwezig waren van adem in en drijven.
nina1966 schreef:
21-06-2018 11:31
Ik dacht dat bij kleine baby's de reflexen nog aanwezig waren van adem in en drijven.


Als ze naakt zijn werkt dat goed. Luiers vullen zich met water en de kleren ook.
Alle reacties Link kopieren
Wie trekt zijn baby een zwemvest aan wanneer je eendjes gaat voeren, of wanneer je langs de vloedlijn van de zee loopt of wanneer je met de pond gaat? Ook daar kan je struikelen en in het water vallen.

Een fluisterboot is geen zeilboot of kleine rubberboot.

Instappen en op je kont blijven zitten. Baby op schoot of in de maxicosi, en gewoon genieten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
21-06-2018 11:19
Ik weet dat ik in de wind sta te roepen hoor. Weinig mensen trekken een baby een reddingsvest 100N aan. Er zijn ook mensen die fietsen met een baby in een draagzak of onder een dekbed leggen. Vinden veel mensen ook gewoon ok.

Al is er maar 1 iemand die dit leest en denkt ‘ik schaf ff zo’n vestje aan voor bij het water’ dan ben ik al blij :)
Ik snap wel dat je roept hoor. Ik heb zonder vestje met kleine baby gevaren, maar lette er altijd op dat ik bleef zitten. Staan in een varende boot met een bundel in armen vergroot het risico uiteraard. Hopelijk helpt dat TO al om een beslissing te maken.
Bloemetjefresia schreef:
21-06-2018 11:08
Het is een fluisterboot voor 6 personen. Er zit een soort overkapping op en banken. Ik dacht zelf de kinderwagenbak mee te nemen waar hij in kan liggen/spelen/slapen en hij kan op schoot.
Ja zo deed ik het ook. Ik heb ook een slaaptentje, dat zou je ook nog kunnen overwegen.
Ging altijd prima hoor.
Ik ben wel eens op een bootje geweest met een baby van 9 maanden en had hem toen zwemvleugeltjes aan gedaan. Als hij in het water zou belanden, zou hij dan zichtbaar zijn voor de dichtstbijzijnde volwassene en zo te pakken zijn. We waren op een meer en zouden in 10 minuten bij de kant kunnen zijn zwemmend met een baby.

Maar hoezo kan een kind niet slapen in een zwemvestje? Als je iets onder zijn hoofd legt dan kan het toch prima?

En 6 maanden, die zaten bij mij echt niet stil hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben toevallig afgelopen week een reddingsvest aangeschaft voor onze dochter van 19 maanden. Het vest is volgens mij van 5-15 kg en heeft ook zo'n onderbroekje (dacht ik hoor). We hebben een rubberboot en ik twijfel nog of ik haar daarin een stukje zal meenemen. In principe zou het veilig moeten zijn met zo'n vest aan, maar ik zie haar nog niet zo goed stil zitten. Ook willen we binnenkort met een fluisterboot op pad, maar dan heb ik hetzelfde dilemma.

Marktplaats staat overigens vol met (bijna ongebruikte) reddingsvesten.

Hoe ging dat bij jullie Glitter, was de dreumes ook mee en bleef hij een beetje zitten?
slomo schreef:
21-06-2018 11:05
Natuurlijk kan je baby mee! Zo'n huurboot krijg je écht niet om en aangezien jouw kind nog niet door de boot heen klautert is een zwemvest niet nodig. Een buikdrager / draagdoek / maxicosi of desnoods kinderwagen is dan wel weer fijn.

Veel plezier!
Wel eens van aanvaringen gehoord ?
En ja dat komt in de Biesbosch ook meer dan regelmatig voor meestal niet ernstig maar toch.
Rederij bellen of ze reddingsvestjes hebben is meestal wel zo.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de baby lekker thuis laten. Die heeft er helemaal niets aan. Kan geen kant op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven