Borstvoeding verwerken in gewoon eten voor grote kinderen

12-01-2011 06:36 949 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 kinderen. Alweer wat ouder. De oudste is 11, de jongste is 7. Ik heb lang borstvoeding gegeven. De oudste 5 jaar, de jongste zelfs 6 jaar ( ik heb ze zelfs beiden tegelijk gevoed). Nu ben ik dik een jaar van de borstvoeding af, maar ik heb nog genoeg over. Het is nooit gestopt. Ik heb ook altijd enorm veel gekolfd, gewoon om de spanning er af te halen, en later omdat ik ook doneerde aan de borstvoedingsbank, en ook een beetje om te bewaren voor later. Alhoewel ik nooit zo goed wist wat ik met dat later aan moest.

Nu is het dus later. En soms kolf ik nog wel eens. Omdat het zo leuk is. En omdat ik het allemaal zo mis.

Nu heb ik dus een vriezer vol melk. En borsten die nog steeds kunnen voeden. En daarom heb ik van de week voor het eerst eten gemaakt waar ik mijn eigen melk in heb verwerkt, voor het gezin. Niemand die er iets van heeft gemerkt en dat heeft me aan het denken gezet. Als niemand het merkt, en ik zo toch mijn gezin nog steeds het beste onder de zon kan geven. Moet ik daar dan niet mee doorgaan? Is het geen 'gat in de markt'?

Zijn er nog mensen die recepten willen uitwisselen? Kan je bijvoorbeeld pannenkoeken bakken met moedermelk?

Ik denk dat een beker borstvoeding wel op zou vallen qua smaak, vandaar dat ik het liever verwerk. Het voelt in ieder geval wel goed om zo nog iets met al het goeds wat moedertje natuur ons geschonken heeft, te doen.
Alle reacties Link kopieren
Whaaaat!
Alle reacties Link kopieren
Het enige dat ik er van gemaakt heb zijn pannenkoeken. Verder zou ik het niet weten eigenlijk.
Gadverdamme......

Zoek hulp!
Alle reacties Link kopieren
Of doneer het gewoon allemaal.
Gatverdamme!!!!

Neem aan dat je er wel pillen voor kunt krijgen om dit stop te zetten. Stopt 't al niet als je iets met hormonen gebruikt zoals de pil of 'n mirena? Maar goed, als je een maand lang ongesteld zou zijn, neem ik aan dat je ook naar de dokter was gegaan, dus waarom bij je doorlopende melkfabriek niet?

Natuurlijk is dat volgens mij niet, je kinderen nog aan de tiet terwijl ze al baby af waren en je eigen melk door het eten: yuk!
Alle reacties Link kopieren
Je lijkt me ook wel een type die de placenta na de geboorte heeft verwerkt in een stoofpotje.
Alle reacties Link kopieren
Gebruiken als koffiemelk, kan al je bezoek er ook van genieten.
quote:PearlGirl schreef op 12 januari 2011 @ 06:51:

Je lijkt me ook wel een type die de placenta na de geboorte heeft verwerkt in een stoofpotje.



Ik vind dit een beetje doorschieten TO!
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 17-10-2011 18:48
Reden: daarom
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan verdien je er nog wel aan idd.
Alle reacties Link kopieren
Is dit echt? Als je zo graag je borstmelk geeft aan je gezin, dan ga je dat toch niet stiekem door het eten mengen? Wees dan eerlijk.....



*overigens: ieuw!*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik vind jou ongezond bezig, volgens mij ben je flink doorgeschoten met het borstvoedingsgebeuren.

Stop met kolven. Lukt dat niet, ga dan eens met je huisarts praten.

En gooi de inhoud van je vriezer weg.
Alle reacties Link kopieren
Zes jaar lang??? Dit is echt abnormaal....en dan ook nog door het eten doen, bah!! Zoek hulp...je hebt een baby-complex.
Alle reacties Link kopieren
Misschien mee in bad gaan als een ware Cleopatra?



Ik denk ook, stoppen met kolven, er komt een dag dan is het klaar. Als de jongste 7 is, is dan is dat moment al geweest.



Wel goed dat je melk heb gedoneerd.



Ik zou goed gaan bedenken waarom je blijft kolven, je kinderen zijn groot, vriezer vol. Moeite met afsluiten van een periode?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je met 'voor het gezin' dat jij en je man hier ook van eten?

Ik ben behoorlijk ruimdenkend en ook pro bv, maar dit is behoorlijk obsessief bambam.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/m ... lk_001.htm
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Of misschien kun je "min" worden. wat dat is? dat was vroeger iemand die nadat ze zelf kinderen heeft gekregen bij andere moeders de kinderen de borst gaat geven,die dat zelf niet konden...
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Ja, tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik soort van verslaafd ben geraakt aan het voeden. Ik heb het ook zo lang gedaan, dat het als het ware geïntegreerd is in mijn bestaan. Ik heb mijn dochters zichzelf laten spenen. Natuurlijk gaf ik ze niet 5 of 6 jaar lang lang fulltime de borst, maar gewoon 2 tot hooguit 4 keer per dag. Voor het slapen gaan, bij het wakker worden en soms nog even tussendoor. Als troost bijvoorbeeld. Of gewoon voor de lekker. Ik voedde vanaf dat ze 2 waren ook vrijwel nooit meer buitenshuis. Of het moet bij een mede langvoedster binnen 4 muren zijn geweest.

Mijn dochters hebben het altijd geweldig op mijn voeding gedaan. Kwamen tot wel 2 kilo aan per maand. En waren echte michelin poppetjes de eerste maanden van hun leven. Ze aten vanaf 6 maanden heerlijk alles volgens de rapley methode. En we hebben nooit problemen gekend op voedingsgebied met ze. Waar ze vroeger zo mollig waren, zijn ze nu lang en slank en nooit ziek. Daarbij kunnen ze beiden geweldig goed leren. Stiekem klop ik mezelf daarbij een pietsie op de borst(en). Ik bedoel; je doet als moeder toch wat je kan. En borstvoeding hoort daar bij. Vind ik. Dat was ook nooit een kwestie. Dat hoorde gewoon na het baren erbij. Een soort verlengde van je taak als moeder. Nu ben ik ook pas na 1 jaar weer aan het werk gegaan ( in de zaak van mijn man) en werkte ik voornamelijk thuis ( zaak is ook aan huis) dus ik had mijn kinderen altijd om me heen. Wat natuurlijk wel scheelt.



Ik heb inderdaad mijn borstvoeding door een saus verwerkt waarvan wij allevier hebben gesmikkeld. Het was een opwelling. En het smaakte letterlijk naar meer. Ik zal tussen de middag de pannenkoeken eens proberen. En daarna chocomel er van gaan maken. Dat maskeert de smaak vast een beetje, als ik er cacao bij doe. En het is gewoon hartstikke gezond. Waarom dan moeilijk doen en al dat goede wat je hebt weggooien?
Alle reacties Link kopieren
Gadverdamme,ga naar je huisarts alsjeblieft zeg.

Wat vind je man hier eigenlijk van?
Alle reacties Link kopieren
http://wapedia.mobi/nl/Min_(beroep)
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het hartstikke gezond? Als je je melk hebt gepasteuriseerd en ingevroren, zijn de ubergezonde stoffen toch uit je melk verdwenen? Zeker als je er ook nog mee gaat koken, lijkt mij.

En waarom zou je de smaak willen maskeren? Geef je dit echt stiekem dan? En waarom dan? Omdat je niet wil dat je kinderen en (god verhoede) je man weet dat ze moedermelk toegediend krijgen?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Dit topic hoort op de Psyche-pijler.
**overhandigt haar bv-pannenkoekentrofee aan bambam**



Zo. Daar ben ik vanaf
Alle reacties Link kopieren
quote:PearlGirl schreef op 12 januari 2011 @ 06:52:

Gebruiken als koffiemelk, kan al je bezoek er ook van genieten.

Ik heb lieve koffiemelk van friese vlag hoor,heerlijk romig in mijn koffie.

Dat je je kinderen zolang aan de borst heb gehad vind ik belachelijk,dat doe je toch niet.

Vraagt het ene kind aan de ander kom je spelen,ja dat is goed maar ik moet nog even aan mijn melk opdrinken aan mijn mama's

tiet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven