Brabanders, gaat je kind morgen naar school?

08-03-2020 11:45 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik nu de volle lading krijg met nog een Corona topic, maar ik heb echt oprecht een vraag.

Ik weet niet zo goed of ik mijn kinderen nu morgen wel of niet naar school moet brengen. Twee zijn aan het snotteren, eentje niet. Dat snotteren doen ze al de hele winter, zo als zoveel kinderen.

Zelf heb ik nergens last van.

Als ik ze thuis laat moet ik zelf (of man) ook thuisblijven want ergens anders droppen is natuurlijk een beetje raar. Maar als ik thuis blijf moet mijn hele klas (ook leerkracht) thuisblijven want klassen worden niet opgevangen.

Gaat je kind morgen naar school? (Alleen brabanders invullen svp)

Totaal aantal stemmen: 116

Ja (60%)
Nee (23%)
Twijfel (16%)
Haley schreef:
08-03-2020 11:54
Ik lees dit:
Ik woon in Noord-Brabant en mijn kind voelt zich niet lekker. Kan mijn kind naar school?
Als uw kind last heeft zoals verkoudheid, hoesten of koorts (>38 graden) is het advies om uw kind niet naar school te laten gaan. Zijn de klachten over? Wacht dan nog 24 uur. Daarna kunt u het normale leven weer oppakken en kan uw kind weer naar school.
Die laatste zin is wel erg vaag ("het normale leven weer oppakken")
Is hetzelfde, toch? Alleen dan speciaal gericht op de kinderen.
Eze schreef:
Er zijn vast meer ouders met hetzelfde probleem. Kun je iets regelen om elkaars kinderen op te vangen?
Kunnen ze elkaar besmetten :-|
Wortelsap91 schreef:
08-03-2020 11:56
Nou normaal drop ik ze dan bij oma of opa als dat kan. Maar in dit geval wordt gevraagd thuis te blijven omdat ze anders dus weer mogelijk opa of oma besmetten.
Dit is je antwoord, niet? Je zou ze niet naar oma en opa sturen om een eventuele besmetting te voorkomen.

Dan stuur je ze toch ook niet naar school?
Life is short. Eat dessert first.
Whomi schreef:
08-03-2020 12:01
Zijn ze vorige week ook naar school geweest met hetzelfde gesnotter? Zo ja, zou ik ze nu ook gewoon naar school doen.
Maar hoe weet je dan dat dit “hetzelfde gesnotter” is. Ik ben echt geen hypochonder maar je wéét toch niet dat je geen corona hebt? Er zijn mensen besmet zonder dat zij in coronagebied zijn geweest dus zij moeten het dan in NL hebben opgelopen. Van iemand die waarschijnlijk ook dacht dat het geen corona was.
Koffiepot schreef:
08-03-2020 11:59
Als je onder de poll op bekijk resultaten klikt kun je de resultaten zien zonder zelf gestemd te hebben.
Dank je! Nooit geweten!
Zitten opa en oma in een risicocategorie, dus 70+ of hartklachten of iets dergelijks? Zo niet, dus als ze gezond en fit zijn, zou ik met ze overleggen of ze het aandurven.

De kans dat je kinderen het coronavirus hebben is niet zo heel groot, lijkt me? Of zijn jullie naar Noord-Italië geweest of in aanraking geweest met iemand die besmet is? Het is veel waarschijnlijker dat ze gewoon verkouden zijn.
Panda1987 schreef:
08-03-2020 11:55
Ja dit, in principe is geen enkele optie goed. Aan de ene kant snap ik wel dat werkgevers hier niet op zitten te wachten, puur zakelijk gezien.
Maarja als jouw kind ziek is en je kunt niks. Ik zou me dan zelf ziekmelden, zou dit normaal nooit doen maar er zal toch iemand bij het kind moeten blijven. Tenzij de werkgever een betere oplossing kan bedenken
Beetje dom van deze werkgever. In iedere andere situatie zou je kunnen vragen een passende oplossing te zoeken, maar nu is naar opa/oma toe geen wenselijke situatie, zeker als deze in een risicogroep zitten (en dat is op die leeftijd toch een deel).
Ik zou me daarop beroepen en vrij nemen, dat doe je normaal toch ook?
Advies is toch duidelijk? Bij klachten thuisblijven.
Eze schreef:
Er zijn vast meer ouders met hetzelfde probleem. Kun je iets regelen om elkaars kinderen op te vangen?
Wacht, even terug naar.... zet ze in een andere groep dan de schoolgroep? Beetje dom dit.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik ben nog even thuis dus ik neem nu de kinderen op me, maar als ik werk in het onderwijs (of andere maatschappelijke taak waar ze me niet kunnen missen) zou hebben en ik zou zelf geen klachten hebben dan mocht man thuis blijven hoor.
Hij werkt in de ICT en ze hebben nu iedereen voorzien van een thuiswerk mogelijkheid.

Wat doet jouw man TO?
gizzmo-returns schreef:
08-03-2020 12:07
Advies is toch duidelijk? Bij klachten thuisblijven.
Ik snap deze regen aan topics eerlijk gezegd ook niet zo...
Als je kind (mocht hij besmet zijn) opa en/of oma kan aansteken, kan hij jou net zo goed aansteken. Sneller zelfs, want meer contact. Dat is ook niet wenselijk voor je werkgever, zou ik zeggen ;)

Is het een optie om allebei (man en jij) een halve dag te gaan werken?
laatbloeiertje schreef:
08-03-2020 12:05
Beetje dom van deze werkgever. In iedere andere situatie zou je kunnen vragen een passende oplossing te zoeken, maar nu is naar opa/oma toe geen wenselijke situatie, zeker als deze in een risicogroep zitten (en dat is op die leeftijd toch een deel).
Eens

Hypothetisch gezien:Veel Brabantse leerkrachten zijn ook ouders. De kans bestaat dus dat jouw niet snotterende kind morgen door school naar huis wordt gestuurd. Gewoonweg omdat op de Brabantse scholen dus onvoldoende leerkrachten zijn om hen op te vangen. En wat is jouw reactie dan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik woon in Brabant. Mijn 13-jarige zoon heeft langdurige longinfecties (en andere, nog onbekende longafwijkingen) en een nog niet specifiek gediagnosticeerde afweerstoornis. Hij voelt zich op zich goed en gaat al weer enkele weken naar school en sport. Maar hij is zeker niet genezen.
Ik weet niet of we hem morgen naar school moeten sturen. Ik vind het een heel lastige beslissing. Enerzijds wil ik hem (en ons) geen extra angst aanjagen, en ik wil dat zijn leven voor zover mogelijk gewoon doorgaat. Anderzijds, we zijn nog niet jarig als hij het virus krijgt.
Ik ga morgen weer bellen met de kinderimmunoloog waar we onder behandeling zijn, maar ik weet het echt even niet.
Hij heeft zelf nu geen hoest, geen koorts of iets dergelijks.
Oudblond schreef:
08-03-2020 12:08
Wacht, even terug naar.... zet ze in een andere groep dan de schoolgroep? Beetje dom dit.
Wie heeft het over een andere groep?
nansie schreef:
08-03-2020 12:04

De kans dat je kinderen het coronavirus hebben is niet zo heel groot, lijkt me? Of zijn jullie naar Noord-Italië geweest of in aanraking geweest met iemand die besmet is? Het is veel waarschijnlijker dat ze gewoon verkouden zijn.
Als ouder van een kind in een risicogroep zou ik het bijzonder waarderen als ouders de adviezen opvolgen. En niet gaan denken: ach, de kans is niet groot, het zal vast wel een verkoudheid zijn.
Jufjoke schreef:
08-03-2020 12:22
Ik woon in Brabant. Mijn 13-jarige zoon heeft langdurige longinfecties (en andere, nog onbekende longafwijkingen) en een nog niet specifiek gediagnosticeerde afweerstoornis. Hij voelt zich op zich goed en gaat al weer enkele weken naar school en sport. Maar hij is zeker niet genezen.
Ik weet niet of we hem morgen naar school moeten sturen. Ik vind het een heel lastige beslissing. Enerzijds wil ik hem (en ons) geen extra angst aanjagen, en ik wil dat zijn leven voor zover mogelijk gewoon doorgaat. Anderzijds, we zijn nog niet jarig als hij het virus krijgt.
Ik ga morgen weer bellen met de kinderimmunoloog waar we onder behandeling zijn, maar ik weet het echt even niet.
Goh, heftig Jufjoke. In jouw geval zou ik verdere plannen zeker even afstemmen.
Ik zou hem morgen even thuishouden tot je meer weet. Krijg je groen licht, dan kan hij dinsdag alweer gaan.
laatbloeiertje schreef:
08-03-2020 12:25
Goh, heftig Jufjoke. In jouw geval zou ik verdere plannen zeker even afstemmen.
Ik zou hem morgen even thuishouden tot je meer weet. Krijg je groen licht, dan kan hij dinsdag alweer gaan.
Dank je wel. Misschien is dat wel het beste.
*aangepast*

Ik woon in Brabant en mijn jongste snottert sinds gisteren. Hij hoest niet en heeft ook geen last van benauwdheid en koorts. Ik breng ‘m morgen gewoon naar school maar meld het wel even bij de juf.

Zelf werd ik gisterenmiddag niet echt lekker. Het lijkt of ik over heel mijn lichaam kippenvel heb dus ik zal ook wel verkouden worden oid. Maar ik ga morgen ook gewoon werken.

Wij zijn overigens niet in bekende besmette gebieden geweest. Wel werk ik zelf in een winkel waar ik op een dag veel mensen aanspreek. Ook mensen die snotverkouden waren afgelopen tijd.
sjiraf wijzigde dit bericht op 08-03-2020 13:16
33.33% gewijzigd
-jolijn- schreef:
Natuurlijk zou het van je eigen verlofuren af moeten gaan, dat natuurlijk wel.

Dat vind ik in deze situatie niet.
Ik acht de kans heel klein dat m’n kinderen Corona hebben. Niet in risico gebied geweest en voor zover we weten niet met besmette mensen in contact geweest. Maar het advies is duidelijk inderdaad.

Man kan ook niet thuis werken. Om de beurt een dag thuisblijven kan uiteraard. De kinderen waar dan ook heenbrengen lijkt me zinloos. Het idee van thuisblijven is toch dat ze andere niet besmetten ALS ze Corona zouden hebben? Opa en oma zijn inderdaad risicogroep.

Maar die dag dat in thuis blijf blijft mijn klas ook thuis en de 28 ouders van die kinderen moeten dan wat regelen.

Ik ben echt benieuwd hoe het er morgen aan toe gaan op school (van kinderen en m’n werk).
Jufjoke schreef:
08-03-2020 12:22
Moest je hem willen thuishouden, hoef je hem toch geen angst aan te jagen? Gewoon rustig blijven, geen paniek, dan breng je dat ook niet over op je zoon, lijkt me.
laatbloeiertje schreef:
08-03-2020 12:05
Dit.
Ik denk ook dat er veel Brabantse scholen halve dagen gaan draaien of groepen naar huis sturen.

Hier regio Zuid-Limburg, vier kilometer van de Corona hotspot van de Selfkant verwijderd. Ik heb na de carnavalsvakantie overlegd met school omdat zoon bronchitis had. Hij mocht komen van school. Inmiddels weer beter gelukkig. Mijn werkgever (middelbare school) heeft de regel momenteel dat als je kinderen niet naar school mogen dat je zelf ook even weg moet blijven. Alle parttimers zijn gevraagd om in geval van nood extra uren te draaien. Basisscholen liepen al op hun tandvlees voor de uitbraak dus als er meer besmettingen komen verwacht ik dat er groepen naar huis worden gestuurd want er is geen invaller te krijgen. Denk dat ze in Brabant ook niet voor het oprapen liggen, die invallers.
Ik vind dit een dubbel moraal. Kinderen thuis houden van school maar wel met een kuchje naar opa en oma voor de oppas of straks boodschappen met de kinderen gaan doen.
Wortelsap91 schreef:
08-03-2020 12:31
Ik acht de kans heel klein dat m’n kinderen Corona hebben. Niet in risico gebied geweest en voor zover we weten niet met besmette mensen in contact geweest. Maar het advies is duidelijk inderdaad.

Man kan ook niet thuis werken. Om de beurt een dag thuisblijven kan uiteraard. De kinderen waar dan ook heenbrengen lijkt me zinloos. Het idee van thuisblijven is toch dat ze andere niet besmetten ALS ze Corona zouden hebben? Opa en oma zijn inderdaad risicogroep.

Maar die dag dat in thuis blijf blijft mijn klas ook thuis en de 28 ouders van die kinderen moeten dan wat regelen.

Ik ben echt benieuwd hoe het er morgen aan toe gaan op school (van kinderen en m’n werk).
Dat is het probleem net, dat denkt iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven