Brabanders, gaat je kind morgen naar school?

08-03-2020 11:45 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik nu de volle lading krijg met nog een Corona topic, maar ik heb echt oprecht een vraag.

Ik weet niet zo goed of ik mijn kinderen nu morgen wel of niet naar school moet brengen. Twee zijn aan het snotteren, eentje niet. Dat snotteren doen ze al de hele winter, zo als zoveel kinderen.

Zelf heb ik nergens last van.

Als ik ze thuis laat moet ik zelf (of man) ook thuisblijven want ergens anders droppen is natuurlijk een beetje raar. Maar als ik thuis blijf moet mijn hele klas (ook leerkracht) thuisblijven want klassen worden niet opgevangen.

Gaat je kind morgen naar school? (Alleen brabanders invullen svp)

Totaal aantal stemmen: 116

Ja (60%)
Nee (23%)
Twijfel (16%)
Eki12 schreef:
09-03-2020 00:20
Brengen eventueel wel, ophalen helaas niet. Plus, ze is net 5, dus veel mist ze gelukkig niet met een dagje thuis ;-) Maar als dit advies zo blijft wordt het lastiger.
Ophalen is toch makkelijk? Buiten het plein staan, je kind zelf naar je toe laten lopen en inladen. Hoef je niemand voor te spreken.
Tiana_76 schreef:
09-03-2020 00:22
Ophalen is toch makkelijk? Buiten het plein staan, je kind zelf naar je toe laten lopen en inladen. Hoef je niemand voor te spreken.
Kan best, ik kan ook best een boodschapje doen zonder iemand te spreken. Maar het advies is zoveel mogelijk thuis blijven, dus dat doe ik, in plaats van op een vol schoolplein staan. Overigens lijkt me mijn specifieke situatie voor dit topic verder ook niet relevant.
Droom19 schreef:
08-03-2020 13:40
Mijn dochter is flink verkouden, hoesten, keelpijn en koorts.
Wij wonen niet in Brabant maar ze blijft wel thuis.
Niet vanwege het Coronavirus maar omdat ze ziek is.
Gelukkig kan ze als ze ziek is gewoon thuis bij mij blijven.
Pfff nou applaus hoor.

M'n dreumes is al maandenlang wat snotterig en aan het hoesten en moet nu dus wel thuisblijven. Geen idee voor hoelang, dus het is gewoon vervelend.

Overigens is het enige wat ze hopen te bereiken dat de verspreiding wat vertraagd wordt, het is mi een illusie dat je het tegen kan houden.
Nou, 2 kinderen die een beetje hoesten, snotteren en 1 van de 2 niest er ook bij. En ikzelf snotter en hoest ook een beetje. Heb ze allebei dus maar afgemeld. Zo maar eens mijn werkgever bellen en overleggen hoe we dit doen. Moet ik me ziekmelden voor mezelf, kost me dit vakantiedagen, ik vind het maar lastig...
Ik blijf met 2 kinderen thuis. Van ons 3 ben ik degene met de duidelijkste klachten. Voel me er heel dubbel bij, want ook ik werk in het onderwijs en heb de hele afgelopen week gewerkt met dezelfde klachten. Maar nu is er het RIVM advies en ik voldoe aan de richtlijnen. En ik niet alleen, wat betekent dat een handjevol collega's moet opdraaien voor de rest.

Mijn oudste zegt ook verkouden te zijn, maar ik heb er mijn vraagtekens bij. Is sowieso nogal een hypochonder. Mijn jongste hoestte vanmorgen in zijn slaap, dus na wikken en wegen heb ik maar besloten dat we alle drie thuis blijven. School gemaild en om schoolwerk gevraagd, dus vanmiddag gaan de heren gewoon aan de slag!
Ikzelf werk thuis vandaag,mijn jongste was vorige week al ziek thuis en blijft nu ook thuis,van de 10 klassen zijn er 4 vrij.Ik woon wel in de " brandhaard "van Brabant.Ben heel benieuwd hoe dit zich gaat voortzetten deze week hier in de regio,volgende week beginnen bij de middelste de mondelinge examens.
TO weer even hier.

Ik heb er 1 thuis gehouden. Eentje was gisteren al snot en hoest vrij halverwege de dag, andere hoest nu nog wat maar niet veel, maar die is dus wel thuis voor de zekerheid. Toeval wilde dat van hem de juf er ook niet is dus die moest sowieso thuisblijven.

Vandaag ging dat makkelijk met werk. Morgen zal het lastiger zijn. Als ie dan helemaal boetevrij is gaat ie mee naar het werk en anders blijft een van ons thuis. En daarna zien we wel weer verder. Dikke kans dat de juf er de hele week niet is.
hadea1 schreef:
09-03-2020 08:19
Ik blijf met 2 kinderen thuis. Van ons 3 ben ik degene met de duidelijkste klachten. Voel me er heel dubbel bij, want ook ik werk in het onderwijs en heb de hele afgelopen week gewerkt met dezelfde klachten. Maar nu is er het RIVM advies en ik voldoe aan de richtlijnen. En ik niet alleen, wat betekent dat een handjevol collega's moet opdraaien voor de rest.

Mijn oudste zegt ook verkouden te zijn, maar ik heb er mijn vraagtekens bij. Is sowieso nogal een hypochonder. Mijn jongste hoestte vanmorgen in zijn slaap, dus na wikken en wegen heb ik maar besloten dat we alle drie thuis blijven. School gemaild en om schoolwerk gevraagd, dus vanmiddag gaan de heren gewoon aan de slag!

Daar voel je je toch hopelijk niet schuldig over hè? Dat is echt een zaak van je management en volgende keer is het andersom en vang jij het op voor zieke collega’s.. Goed dat je thuis blijft.
Wortelsap91 schreef:
09-03-2020 09:06
TO weer even hier.

Ik heb er 1 thuis gehouden. Eentje was gisteren al snot en hoest vrij halverwege de dag, andere hoest nu nog wat maar niet veel, maar die is dus wel thuis voor de zekerheid. Toeval wilde dat van hem de juf er ook niet is dus die moest sowieso thuisblijven.

Vandaag ging dat makkelijk met werk. Morgen zal het lastiger zijn. Als ie dan helemaal boetevrij is gaat ie mee naar het werk en anders blijft een van ons thuis. En daarna zien we wel weer verder. Dikke kans dat de juf er de hele week niet is.
het advies is om ook als ze geen verschijnselen meer vertonen alsnog even thuis te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven