Buggy tips voor reis naar de tropen?

20-07-2021 11:42 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Wij gaan in januari -als het door mag gaan- naar Belize voor 6 weken met ons zoontje van dan 15 maanden oud. Ik verwacht dat hij dan nog niet kan lopen, en hij is vrij groot uitgevallen (nu met 8 maanden al 11 kg).
Nu willen we graag een buggy meenemen, alleen al op het vliegveld zal dit enorm handig zijn. Maar in grote delen van Belize zijn geen verharde wegen, en rondom het strand waar we veel zullen zijn zal een standaard buggy ook niet te besturen zijn.

Heeft iemand ervaring met buggy in landen met veel onverharde wegen? Wat zou je aanraden om mee te nemen? Gewoon een normale (klein opklapbare?) buggy en voor onverharde delen een draagzak gebruiken? Die klein opklapbaar is en je dus ook zo kunt inklappen als je op onverharde stukken terecht komt? Of zo'n speciale buggy (niet klein opklapbaar) met offroad banden?

Heel benieuwd of er hier mensen ervaring en tips hebben!
Mountain buggy Terrain
Alle reacties Link kopieren
ik zou echt, echt, echt, gaan voor alleen een draagzak
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-07-2021 11:45
ik zou echt, echt, echt, gaan voor alleen een draagzak
Ook niet een kleine opvouwbare voor op vliegveld? Of wordt dat een sta in de weg?
Thule Urban Glide schijnt vergelijkbaar te zijn.
stipjepipje schreef:
20-07-2021 11:46
Ook niet een kleine opvouwbare voor op vliegveld? Of wordt dat een sta in de weg?
Hoe lang ben je nu werkelijk op het vliegveld, 2x 2 uur?
Ga je daarvoor 6 weken een buggy meeslepen?
Ik zou gewoon wel kijken voor een tereinbuggy als je hem nu al groot/zwaar vind. Niet iedereen is van het dragen, altijd de hele tijd.
Alle reacties Link kopieren
stipjepipje schreef:
20-07-2021 11:46
Ook niet een kleine opvouwbare voor op vliegveld? Of wordt dat een sta in de weg?
ook daar kun je eenvoudig je kind even dragen
Ik vind een buggy, zelfs in ons polderland al, een volstrekt onhandig apparaat
stipjepipje schreef:
20-07-2021 11:46
Ook niet een kleine opvouwbare voor op vliegveld? Of wordt dat een sta in de weg?

Wij hebben een maclaren Volo voor op het vliegveld. Die zijn superklein en vinden wij geen sta in de weg, je vouwt ze op en hangt hem aan een kapstok of in een kledingkast desnoods.

Maar het hangt er nogal vanaf wat jullie gaan doen in Belize. Als je úren gaat lopen over onverharde wegen dan zou ik wel een all terrain buggy kopen en meenemen (zijn ook opvouwbaar). Dan kan je kind rustig slapen en je hoeft dan niet met een luiertas en waterflessen te sjouwen, die kan je dan ook handig kwijt in de buggy.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
20-07-2021 11:52
Hoe lang ben je nu werkelijk op het vliegveld, 2x 2 uur?
Ga je daarvoor 6 weken een buggy meeslepen?
Eens, maar dacht dat het handig kon zijn als je bijv uit eten gaat (meteen een tafelstoel), het stadje/dorpje in gaat, boodschappen haalt. Vandaar ervaringen gevraagd.
Jij zulke reizen gemaakt met baby en ervaren dat een draagzak voldoende is dus? Benieuwd naar je ervaring! Is het niet vervelend voor een kindje om aldoor in de draagzak te moeten?
lilalinda schreef:
20-07-2021 11:53
ook daar kun je eenvoudig je kind even dragen
Ik vind een buggy, zelfs in ons polderland al, een volstrekt onhandig apparaat

Ja maar jij bent tegen alles waarbij je je baby 2 minuten niet tegen je lijf aan hebt (hoewel je kinderen volwassen zijn geloof ik dus je ervaringen zijn wellicht wat gekleurd door de tijd).
Hoe recent heb jij met een klein kind door een tropisch land gereisd? En de huidige buggy's zijn anders san 20 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
20-07-2021 11:56
Ja maar jij bent tegen alles waarbij je je baby 2 minuten niet tegen je lijf aan hebt (hoewel je kinderen volwassen zijn geloof ik dus je ervaringen zijn wellicht wat gekleurd door de tijd).
Hoe recent heb jij met een klein kind door een tropisch land gereisd? En de huidige buggy's zijn anders san 20 jaar geleden.
:rofl:
stipjepipje schreef:
20-07-2021 11:55
Eens, maar dacht dat het handig kon zijn als je bijv uit eten gaat (meteen een tafelstoel), het stadje/dorpje in gaat, boodschappen haalt. Vandaar ervaringen gevraagd.
Jij zulke reizen gemaakt met baby en ervaren dat een draagzak voldoende is dus? Benieuwd naar je ervaring! Is het niet vervelend voor een kindje om aldoor in de draagzak te moeten?

Een buggy lijkt me zeker handig, voor de momenten die je nu noemt. Maar ik reageerde op jouw "een inklapbare voor op het vliegveld".
Als je besluit een buggy mee te nemen, dan zou ik gaan voor een buggy waarmee je ook op niet verharde wegen kan rijden anders heb je er weinig aan en sleep je dat ding voor niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
20-07-2021 11:59
Een buggy lijkt me zeker handig, voor de momenten die je nu noemt. Maar ik reageerde op jouw "een inklapbare voor op het vliegveld".
Als je besluit een buggy mee te nemen, dan zou ik gaan voor een buggy waarmee je ook op niet verharde wegen kan rijden anders heb je er weinig aan en sleep je dat ding voor niks mee.
Ja goed punt. Zo'n normale kleine opklabpare kun je prima voor de normale wegen gebruiken, enige nadeel is als je ineens besluit een niet-verharde weg te nemen, je dat ding ook mee loopt te sjouwen, waarbij je met een off-road buggy gewoon door kan lopen.
Ik hoopte dus dat iemand zou zeggen: ja DEZE moet je doen want DEZE EN DEZE reden bleek dat bij ons toch geowon het handigst :biggrin: :-P)
stipjepipje schreef:
20-07-2021 11:55
Eens, maar dacht dat het handig kon zijn als je bijv uit eten gaat (meteen een tafelstoel), het stadje/dorpje in gaat, boodschappen haalt. Vandaar ervaringen gevraagd.
Jij zulke reizen gemaakt met baby en ervaren dat een draagzak voldoende is dus? Benieuwd naar je ervaring! Is het niet vervelend voor een kindje om aldoor in de draagzak te moeten?

Wij hebben gereisd met de baby en het hangt van je kind af. Sommige dagen ging het prima en lag ze te slapen in de draagzak, maar sommige dagen werd ze na een tijdje echt wel vervelend in de draagzak en begon dan te huilen, te strekken en te wringen. Zeker als het warm is waren we blij dat we haar dan even lekker de ruimte konden geven in de buggy. Ze vond het heerlijk zo van zich af te kunnen kijken, boekje, snackje. Wij vonden een buggy dus wel heel handig, ook om in een restaurant of op een terrasje je kind in te zetten aan tafel, niet elk land heeft kinderstoelen in restaurants.
stipjepipje schreef:
20-07-2021 12:01
Ja goed punt. Zo'n normale kleine opklabpare kun je prima voor de normale wegen gebruiken, enige nadeel is als je ineens besluit een niet-verharde weg te nemen, je dat ding ook mee loopt te sjouwen, waarbij je met een off-road buggy gewoon door kan lopen.
Ik hoopte dus dat iemand zou zeggen: ja DEZE moet je doen want DEZE EN DEZE reden bleek dat bij ons toch geowon het handigst :biggrin: :-P)

Ja dat zeg ik dus: de Mountain buggy terrain of een Thule. Wij hadden een Thule urban glider. Prima ding, mag niet het vliegtuig als handbaggage en niet zo licht en handig als een paraplu buggy.
Ik hou zelf niet van met rugzakken vol shit lopen sjouwen in de warmte dus ik vond het vooral ook handig om een pakezel te hebben in de vorm van een buggy. Draagzak namen we ook gewoon mee voor de gezelligheid en afwisseling.
lilalinda schreef:
20-07-2021 11:57
:rofl:

Ja, je kan erom lachen maar je bijdrages in de kleine kinderen topics hebben altijd een hoog "oma verteld" gehalte. Misschien realiseer je je dat niet, bij deze dus.
Alle reacties Link kopieren
Is er een reden waarom je denkt dat hij met 15 maanden nog niet kan lopen?
stipjepipje schreef:
20-07-2021 11:55
Eens, maar dacht dat het handig kon zijn als je bijv uit eten gaat (meteen een tafelstoel), het stadje/dorpje in gaat, boodschappen haalt. Vandaar ervaringen gevraagd.
Jij zulke reizen gemaakt met baby en ervaren dat een draagzak voldoende is dus? Benieuwd naar je ervaring! Is het niet vervelend voor een kindje om aldoor in de draagzak te moeten?
Als je hoge temperaturen verwacht zou ik zeker niet voor alleen een draagzak gaan. Het wordt snel (te) warm, zowel voor het kind als de drager.
Geen ervaring met de tropen of Belize, maar ik had een hele eenvoudige buggy van nog geen 60 euro (met het idee dat ik hem altijd ter plekke achter kon laten) en die deed het ook prima op onverharde wegen en in het bos. Ik was ook echt wel fan van dragen, maar niet in een warm, vochtig klimaat. Daarnaast is het, zoals je al beschreef, fijn dat een kind in een eettentje in de buggy aan tafel kan zitten i.p.v. altijd op schoot. Slapen in een (platte) buggy kan prima met 30 graden in de schaduw, maar is tricky in een draagzak/doek.
Overigens weet ik niet wat ik me voor moet stellen bij onverhard in Belize en of het ook heuvelachtig is enzo, maar met een simpel maclarenbuggietje (Volo) loop ik prima door het bos hier in NL en op een gemiddeld onverhard pad in de heuvels in Duitsland enzo. Het is niet dat je hem dan gelijk in moet klappen en op de nek moet nemen.

Als het echt modderig, steil of potholes zijn dan zou ik een terrain buggy meenemen.
Je realiseert je geloof ik niet helemaal hoe de infrastructuur van Belize eruit ziet. Dat zijn geen keurige stoepen zoals hier hoor. Je hebt daar echt niks aan een buggy, dus lekker thuis laten dat ding. Je ziet daar de lokale bevolking ook niet met kinderwagens en buggy's. Ben je ooit wel eens buiten Europa geweest? Anders zou je deze vraag niet eens stellen.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
20-07-2021 12:04
Ja dat zeg ik dus: de Mountain buggy terrain of een Thule. Wij hadden een Thule urban glider. Prima ding, mag niet het vliegtuig als handbaggage en niet zo licht en handig als een paraplu buggy.
Ik hou zelf niet van met rugzakken vol shit lopen sjouwen in de warmte dus ik vond het vooral ook handig om een pakezel te hebben in de vorm van een buggy. Draagzak namen we ook gewoon mee voor de gezelligheid en afwisseling.
Ah dat is jammer dat die buggy dan weer niet mee mag als handbagage, die moet je dus als speciaal item inchecken bij de bagage band?
Parella schreef:
20-07-2021 12:22
Ja, je kan erom lachen maar je bijdrages in de kleine kinderen topics hebben altijd een hoog "oma verteld" gehalte. Misschien realiseer je je dat niet, bij deze dus.
Niet mee eens. Vind lilalinda altijd erg waardevol in de kleine kinderen topics. Een moeder met ervaring.
stipjepipje schreef:
20-07-2021 12:39
Ah dat is jammer dat die buggy dan weer niet mee mag als handbagage, die moet je dus als speciaal item inchecken bij de bagage band?
Heb je al eens gevlogen met je kind? Geen enkele kinderwagen/buggy gaat mee als handbagage.
Meetal gaat de kinderwagen/buggy mee tot aan de gate, en lever je ´m in als je het vliegtuig in stapt. Afhankelijk van de maatschappij, degene die de bagage afhandelt en vliegveld, krijg je ´m terug bij het uitstappen uit het vliegtuig, of op de bagageband.

Een (grote) kinderwagen met reiswieg etc lever je inderdaad meestal bij de bagage in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven