Buikgriep.. zwanger?

15-05-2024 09:27 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ongeveer 2,5 week geleden had ik hevige buikgriep (alleen diarree). Dit duurde van zondagmiddag tot maandagavond ergens. Daarin heb ik 2 keer een pil geslikt. Dinsdag heb ik onbeschermde seks gehad (bewust overigens). Nu word ik vanmorgen wakker met licht bloedverlies en lichte onderrug pijn. Het kan overigens ook gewoon een doorbraakbloeding zijn want slik vaak langer de pil door. Maar opeens dacht ik aan die buikgriep en dat de pil natuurlijk minder kan werken. Kan ik zwanger zijn of is de kans heel klein? Overigens gewoon welkom en denk dat het een doorbraakbloeding is maar toch even nieuwsgierig.

Bij hoeveel vrouwen gebeurd zwanger worden door de pil heen eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar, zelfs zo vroeg al, schijnen van die testjes voor te zijn. Maar als een zwangerschap gewenst is dan hoop ik het voor je.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
als jij zo graag zwanger wil worden, moet je dat even met je vriend bespreken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je aan de pil bent heb je toch geen onbeschermde seks gehad? Of bedoel je dat je nu met de pil gestopt bent?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
15-05-2024 09:45
als jij zo graag zwanger wil worden, moet je dat even met je vriend bespreken!
Waaruit maak jij op dat vriend dat niet weet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Stippestaartje schreef:
15-05-2024 10:04
Waaruit maak jij op dat vriend dat niet weet?
zie eerdere topics

ze hebben afgesproken nog niet met de pil te stoppen, wel 'binnenkort'. Maar aan alles zie je, dat TO gewoon erg graag NU wil
Prima, bespreek het gewoon
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hou altijd de volgende stelregel aan: diarree (of overgeven) binnen 4 uur na het slikken van de pil? Mogelijk niet meer veilig. Dan slik ik een extra pil voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je buikgriep had kan de pil mnder werken. Je kan dan de dag tellen als "pil vergeten in te nemen." Als dit in week 1 van de pil was, dan kan je in principe zwanger worden. Als dit in week 3 (of later) was, begint je 'stopweek' met het vergeten van de pil. Als je een doorbraakbloeding had, klinkt dit logisch.

Wat er dus verkeerd kan gaan: Vrouw krijgt in week 3 op zondag buikgriep en pil wordt niet goed opgenomen. Pil begint de 'stopweek', vrouw heeft dit niet door en slikt de pil zoals gepland nog een paar dagen door en begint dan een stopweek. Resultaat: de stopweek duurt te lang en daardoor heeft ze eigenlijk een pil vergeten in de volgende week 1, en dus kan je de week daarop zwanger worden. Dus ik zou zeggen: je bent nu niet zwanger, maar als je niet oplet kan je alsnog zwanger worden door deze buikgriep.

Dus als je niet zwanger wil worden, kan je ofwel een stopweek inlassen vanaf afgelopen zondag, ofwel direct doorslikken.

(Overigens is dit tegenwoordig verplichte kost bij biologie in de 2e van het voortgezet onderwijs, inclusief rekensommetjes met de dag van de vergeten pil en de actie te nemen, kwam ik achter toen ik mijn kind moest overhoren).

Als je wel zwanger wil worden, kan je beter helemaal stoppen met de pil :-) Eerst met je man/vriend bespreken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
aliana schreef:
15-05-2024 10:13
Als je buikgriep had kan de pil mnder werken. Je kan dan de dag tellen als "pil vergeten in te nemen." Als dit in week 1 van de pil was, dan kan je in principe zwanger worden. Als dit in week 3 (of later) was, begint je 'stopweek' met het vergeten van de pil. Als je een doorbraakbloeding had, klinkt dit logisch.

Wat er dus verkeerd kan gaan: Vrouw krijgt in week 3 op zondag buikgriep en pil wordt niet goed opgenomen. Pil begint de 'stopweek', vrouw heeft dit niet door en slikt de pil zoals gepland nog een paar dagen door en begint dan een stopweek. Resultaat: de stopweek duurt te lang en daardoor heeft ze eigenlijk een pil vergeten in de volgende week 1, en dus kan je de week daarop zwanger worden. Dus ik zou zeggen: je bent nu niet zwanger, maar als je niet oplet kan je alsnog zwanger worden door deze buikgriep.

Maar TO slikt de pil door, geen stopweken. Dan is de kans op zwangerschap bij een keer vergeten/diarree al een stuk minder
(niet nul, wel minder)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
15-05-2024 10:07
zie eerdere topics

ze hebben afgesproken nog niet met de pil te stoppen, wel 'binnenkort'. Maar aan alles zie je, dat TO gewoon erg graag NU wil
Prima, bespreek het gewoon
Haha inmiddels hebben we wel een moment afgesproken dat ik ga stoppen met de pil. Mocht ik zwanger door pil heen raken dan is dat dus meer dan welkom.

Met onbeschermde seks bedoel ik niet met een condoom ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je nu zwanger zou zijn ben je niet zwanger ‘door de pil heen’, maar zwanger geraakt toen de pil niet goed werkte vanwege buikgriep.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
15-05-2024 10:16
Maar TO slikt de pil door, geen stopweken. Dan is de kans op zwangerschap bij een keer vergeten/diarree al een stuk minder
(niet nul, wel minder)

Ik heb wel stopweken maar wel weinig. Ik denk ook dat het nu gewoon een doorbraakbloeding is.
Alle reacties Link kopieren Quote
feow schreef:
15-05-2024 10:25
Als je nu zwanger zou zijn ben je niet zwanger ‘door de pil heen’, maar zwanger geraakt toen de pil niet goed werkte vanwege buikgriep.
Haha dat is een hele goede opmerking. Ik ga er niet vanuit dat het zo is hoor mocht het wel zo zijn is het hartstikke welkom!
Alle reacties Link kopieren Quote
Denise27 schreef:
15-05-2024 10:26
Ik heb wel stopweken maar wel weinig. Ik denk ook dat het nu gewoon een doorbraakbloeding is.
als jij de dagen dat je ziek was, 2x een pil nam (dat begrijp ik toch goed?), is de kans dat je nu een doorbraakbloeding krijgt groot
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er niet van uit gaan dat je zwanger bent nee. Die kans is minuscuul.
Alle reacties Link kopieren Quote
Denise27 schreef:
15-05-2024 10:24
Haha inmiddels hebben we wel een moment afgesproken dat ik ga stoppen met de pil. Mocht ik zwanger door pil heen raken dan is dat dus meer dan welkom.

waarom stop je niet nu? je wil duidelijk heel graag
en het past
Alle reacties Link kopieren Quote
Meid, alles kan. Koffiekan, Melkan, Wim Kan, Balkan.

Daar hebben ze zwangerschapstesten voor uitgevonden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Assiral schreef:
15-05-2024 10:28
Ik zou er niet van uit gaan dat je zwanger bent nee. Die kans is minuscuul.
Inderdaad, dit.
Te verwaarlozen kans, dus zou niet te veel tijd aan de gedachte besteden TO.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee doe ik ook verder niet. Sowieso vanavond stoppen met de pil. Dan zet ongesteldheid vast wel door

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven