Cadeau blijkbaar met voorwaarden

14-02-2026 10:06 259 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man geeft onze kinderen ieder jaar de nieuwste telefoon die er beschikbaar is. Het zijn Android toestellen. Enorm duur, maar door de oudere toestellen te verkopen krijgt hij altijd wel een goede deal. De kinderen vragen er niet om, van hun hoeft het niet maar man regelt het gewoon. Kinderen zijn er natuurlijk blij mee (oudere pubers).

Nu ze ouder worden krijgen ze voorkeur voor Apple. Iets met een bepaalde handige deelfunctie? Ik heb echt geen idee. Pubers willen hun redelijk nieuwe Android (1 jaar oud) verkopen en dat geld gebruiken voor de Apple.

Ik heb daarom geen probleem mee. Het is hun telefoon, ze betalen alles verder zelf.

Man is woest. Hij wil het geld van de telefoon terug. Hij stelt de voorwaarde dat ze pas mogen verkopen na 2 jaar.

Mijn stelling is ern cadeautje is een cadeautje zonder voorwaarden en hij vindt het een soort bruikleen tot het 2 jaar oud is.

Nu is de zaterdag nog maar net begonnen en hebben man ik lekkere ruzie. Ik mag mijn mening niet hebben want ik kies blijkbaar ALTIJD de kant van de kinderen. Het gaat mij niet om de kinderen het gaat mij om het principe. Een cadeau geef je zonder voorwaarden. Nu een gezellige impasse.

Hoe zien jullie dit🤔
MevrouwJack schreef:
14-02-2026 11:10
Klinkt een beetje alsof die telefoons symbool staan voor meer dan een telefoon, als een manier om voor zijn gezin te zorgen ofzo.

Het moderne equivalent van de holbewoner die met een verse bizon naar huis komt.

En dat het voor hem voelt alsof zijn vrouw dan zegt "o, we zijn inmiddels vegetariër geworden".

Goed, duidelijk tijd om iets nuttigs te gaan doen, heb hele oertijd-taferelen in mijn hoofd nu ;-D
Dit. En misschien voelt hij zich als Grote Kenner van alles waar een stekker aan vast zit niet serieus genomen door zijn kinderen, die hij jarenlang heeft ingepeperd dat Android beter is dan het veel populairdere Apple. Dus de kinderen (en jij) hebben gelijk.
Xantileppe schreef:
14-02-2026 11:14
Nou we zijn er uit. Die laatste post heb ik op tafel gegooid.

Zijn statement:

Als kinderen kiezen voor Samsung dan zet hij alles door zoals altijd.

Als kinderen kiezen voor Apple dan moet het geld terug van de Samsung en moeten ze alles zelf betalen.

Eigenlijk heel kinderachtig. Hij heeft gewoon een hekel aan Apple, maar dat dat zo'n issue wordt vind ik bizar. Het moet allemaal nog en misschien kopen de kinderen helemaal geen nieuwe telefoon.

Ik vind het echt heel idioot dit.
Dus dubbel betalen voor de pubers als ik het goed begrijp.

Hij vindt Apple stom, dus de kinderen mogen ook geen Apple. Want aan een eigen mening lerem vormen hecht hij geen waarde blijkbaar.

En als ze dat toch willen, dan krijgen ze straf want dan moeten ze en hun Apple betalen en met terugwerkende kracht betalen voor de Android waar ze nooit om gevraagd hebben.

Ik hoop dat de leuke kanten van je man echt heel erg leuk zijn, want dit klinkt helemaal niet als leuk.
nerdopviva schreef:
14-02-2026 10:14
Ik snap jullie allebei, man ook. Ik vind het wat ondankbaar overkomen als een duur cadeau snel weer wordt weggedaan. Aan de andere kant mogen ze ermee doen wat ze willen. Wel kans dat ze niet meer zo’n cadeau krijgen als ze er toch niet blij mee zijn.
Ja dit, snap ook allebei wel. Lastig.
MevrouwJack schreef:
Klinkt een beetje alsof die telefoons symbool staan voor meer dan een telefoon, als een manier om voor zijn gezin te zorgen ofzo.

Het moderne equivalent van de holbewoner die met een verse bizon naar huis komt.

En dat het voor hem voelt alsof zijn vrouw dan zegt "o, we zijn inmiddels vegetariër geworden".

Goed, duidelijk tijd om iets nuttigs te gaan doen, heb hele oertijd-taferelen in mijn hoofd nu ;-D
Hahaha! Leuk! En ik denk dat het nog klopt ook
Het is zoals het is
Liv8 schreef:
14-02-2026 11:20
Was het een cadeautje of was het een 'ik betaal dit voor jou als ouder en jij mag het gebruiken'. Gevoelsmatig zit daar voor mij een verschil. Als je voor je kind een nieuwe fiets koopt, wil je ook niet dat die volgende dag op marktplaats staat denk ik. Of de nieuwste winterjas.
Maar als je kinderen iets geeft (ookal hebben ze het nodig) dan vraag je toch wat ze graag willen hebben. En ga je daar in redelijkheid in mee? Man van TO heeft dat stapje overgeslagen omdat hij vindt dat hij toch wel gelijk heeft. Dat zou bij mijn peuter al niet meer werken, laat staan bij pubers. Hij heeft gewoon zijn hand overspeeld en is nu beteuterd dat ze hem niet gewoon volgen. Heel bijzonder.

En verkopen voor iets heel anders dat zou er dan dus bij mij niet ingaan. Maar de kids willen het android ding verkopen en er een iphone voor terugkopen. Wat is daar mis mee? Behalve de gekrenkte trots van de man van TO?
Dutchess schreef:
14-02-2026 10:46
Dan verkoopt vader deze telefoons toch weer, zoals altijd?

Dan koopt hij daarna iphones voor ze. Zelfde constructie als anders, iedereen blij.
Ja precies dit en eventueel betalen de kinderen bij want een iPhone zal wel (flink) duurder zijn.
Man komt nogal dwingend over, controlefreak.
Alles gaat voorbij
Ik zou man maar even lekker in zijn sop laten gaarkoken.

En verder vind ik het ook wel echt eerste wereldproblemen..
Ik zou het even laten rusten. Soms is er even tijd nodig voor redelijkheid
Het is zoals het is
MevrouwJack schreef:
14-02-2026 10:53

Lijkt wel zo'n man die in een restaurant voor iedereen bestelt omdat hij zo goed weet wat lekker is.
Precies wat ik denk.
Alles gaat voorbij
Het is beste een leuke holbewoner hoor, maar hij is inderdaad teleurgesteld. Hij moeg het maar rustig gaan verwerken. De kinderen weten waar ze aan toe zijn.

En als ik ze de vergelijk geef met de holbewoner kunnen ze er vast om lachen en hun eigen keuzes maken.

Ik krijg nu ook geen nieuwe telefoon meer hoor ik net. Kleine kindjes worden groot en hebben eigen voorkeuren en dat is ook een proces geloof ik.

Die holbewoner vergelijking heeft mij enorm laten lachen...ook wat waard. Laat mijn man maar zuurpruimen.
MevrouwJack schreef:

Geweldig :rofl: ! Ik vind het een hele goede vergelijking. Die met de fiets ook trouwens, maar die is minder grappig :proud: .

Ga eens naar het achterliggende probleem TO. Volgens mij heb je al vaker een topic geopend (of een bericht gepost) over het autoritaire gedrag van je man. Ging ook over stekkers geloof ik (grote tv ofzo), maar nog meer gaat het natuurlijk over zijn wil opleggen en jij die het accepteert en jullie die niet normaal kunnen communiceren zodra man ergens een 'groot issue' van maakt.
MevrouwJack schreef:
14-02-2026 10:53
Ik zou er snel klaar mee zijn als partner zou bepalen hoe ik met mijn telefoon om moet gaan. Hij geeft maar cadeau wat hij wil, maar als het mijn keus niet is, blijft het mooi in de la liggen. Iets cadeau krijgen wat je helemaal niet wil hebben, dat aangeven en het dan toch (keer op keer) krijgen zou voor mij niet als een cadeau meer voelen.

Lijkt wel zo'n man die in een restaurant voor iedereen bestelt omdat hij zo goed weet wat lekker is.
Vind ik persoonlijk toch wat anders voor (jongere pubers?) kinderen.
MevrouwJack schreef:

Volgende keer maar een mud aardappels meenemen.
Alles gaat voorbij
Goed zo! Lachen is gezond 😁

Laat hem maar even inderdaad, teleurstelling verwerken kost tijd
Het is zoals het is
Xantileppe schreef:
14-02-2026 11:14
Nou we zijn er uit. Die laatste post heb ik op tafel gegooid.

Zijn statement:

Als kinderen kiezen voor Samsung dan zet hij alles door zoals altijd.

Als kinderen kiezen voor Apple dan moet het geld terug van de Samsung en moeten ze alles zelf betalen.

Eigenlijk heel kinderachtig. Hij heeft gewoon een hekel aan Apple, maar dat dat zo'n issue wordt vind ik bizar. Het moet allemaal nog en misschien kopen de kinderen helemaal geen nieuwe telefoon.

Ik vind het echt heel idioot dit.
Ik ben van team 'ik snap allebei wel' naar jouw team overgestapt. Wat een sneue vent.
Xantileppe schreef:
14-02-2026 11:32

Ik krijg nu ook geen nieuwe telefoon meer hoor ik net. Kleine kindjes worden groot en hebben eigen voorkeuren en dat is ook een proces geloof ik.

Ehh?!
Bepaald jou man of jij een nieuwe telefoon krijgt?
In dat geval zou ik nu naar de telefoonwinkel rennen en een nieuwe iPhone kopen. Gewoon om even een punt te maken.
Xantileppe schreef:

Ik krijg nu ook geen nieuwe telefoon meer hoor ik net.
Wat een kleutergedrag joh. Aanvulling op mijn eerdere post: ik zou mórgen nu meteen een nieuwe telefoon voor mezelf gaan kopen.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 14-02-2026 11:42
3.24% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Xantileppe schreef:
Wat ontzettend flauw. Ik zou lekker zelf een nieuwe telefoon gaan kopen.
MevrouwJack schreef:
14-02-2026 11:18
Zo, ik zou in staat zijn om acuut een iPhone voor mezelf te gaan kopen.

Ik zou het voor mezelf niet doen omdat ik er (net als TO) niet om geef, maar ik zou wél acuut alle kinderen voorzien van een leuk startbedrag voor een iPhone. Niet wat de nieuwste en meest luxe moet kosten, maar in de context van tot nog toe de nieuwste luxe Androids zou ik ze dan nu 500 euro pp geven. Wat ze luxer of nieuwer willen mogen ze zelf bijleggen. Dan hebben ze een hartstikke leuke start om vanaf nu zelf hun mobiel te regelen (ofwel zelfde tactiek als vader, ofwel langer mee doen).

En die achterlijke androids mag paps dan natuurlijk zelf in zijn hol steken verkopen.
Bbubbels schreef:
14-02-2026 11:24
Maar als je kinderen iets geeft (ookal hebben ze het nodig) dan vraag je toch wat ze graag willen hebben. En ga je daar in redelijkheid in mee? Man van TO heeft dat stapje overgeslagen omdat hij vindt dat hij toch wel gelijk heeft. Dat zou bij mijn peuter al niet meer werken, laat staan bij pubers. Hij heeft gewoon zijn hand overspeeld en is nu beteuterd dat ze hem niet gewoon volgen. Heel bijzonder.

En verkopen voor iets heel anders dat zou er dan dus bij mij niet ingaan. Maar de kids willen het android ding verkopen en er een iphone voor terugkopen. Wat is daar mis mee? Behalve de gekrenkte trots van de man van TO?
Ik snap je punt. Ik denk dat je wel luistert naar de wensen van je kind, maar als daar bepaalde kaders aan worden gesteld zou ik dat wel kunnen begrijpen. Je hoeft niet het duurste merk jas te faciliteren omdat je kind dat zo graag wil. Je hoeft niet een Iphone te faciliteren omdat de Samsung waar men jaren tevreden mee was ineens niet meer goed genoeg is. Ik zou misschien zelf meer denken aan 'ik geef x bedrag mee en alles wat het meer kost betaal je zelf'. Maar het is meer dat ik het niet zo als een cadeau (uit de topictitel) zie. Betekent overigens niet dat ik vind dat hij helemaal gelijk heeft.

Edit; dit is wel op basis van voordat ik zijn volwassen reactie las dat nu lekker helemaal niemand meer iets krijgt
liv8 wijzigde dit bericht op 14-02-2026 11:45
4.32% gewijzigd
MevrouwJack schreef:
14-02-2026 11:18
Zo, ik zou in staat zijn om acuut een iPhone voor mezelf te gaan kopen.
De hele Apple catalogus. Zal hem leren.
BrutaImmaculata schreef:
14-02-2026 11:43
De hele Apple catalogus. Zal hem leren.

En ik houd niet eens van iPhones ;-D
Tjezus, wat vals
Het is toch wel heerlijk dat je met alle ellende in de wereld je druk maakt om een telefoon. Man man man wat een gedoe om niks
Xantileppe schreef:
Het is beste een leuke holbewoner hoor, maar hij is inderdaad teleurgesteld. Hij moeg het maar rustig gaan verwerken. De kinderen weten waar ze aan toe zijn.

En als ik ze de vergelijk geef met de holbewoner kunnen ze er vast om lachen en hun eigen keuzes maken.

Die holbewoner vergelijking heeft mij enorm laten lachen...ook wat waard. Laat mijn man maar zuurpruimen.

Wauw. Mijn kaak ligt echt op de grond.

Maar hoezo weten de kinderen nu waar ze aan toezijn? Want nogmaals: ik zou hier dus totaal niet mee akkoord gaan en dus zelf budget aan alle kinderen geven als start voor een iphone. Zodra ze die hebben gekocht en alles overgezet hehben mag man lekker zijn pareltjes gaan verkopen. Wat een kleuter zeg. Die laat je toch niet wegkomen met op deze manier zijn zin doordrijven?
Onkruit schreef:
14-02-2026 11:40
Ehh?!
Bepaald jou man of jij een nieuwe telefoon krijgt?
In dat geval zou ik nu naar de telefoonwinkel rennen en een nieuwe iPhone kopen. Gewoon om even een punt te maken.
Hij bepaalt of hij haar een nieuwe telefoon geeft! Opzich logisch, behalve dat hij hem ook geeft als zij hem niet hoeft
Het is zoals het is

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven