Cadeaus voor 7 jarige jongen.

16-10-2025 06:39 94 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga een jongetje verwennen met een zak vol cadeaus voor Sinterklaas. Ik ken hem verder niet maar, doe dit via een stichting. Ik heb wel door gekregen waar hij van houdt (Lego en Minecraft) maar verder geen inspiratie. Dit ga ik er uiteraard ook in doen, maar wil graag meerdere cadeaus geven met een totaal budget van rond de €50. Liefst cadeaus van rond de €5 zodat hij lekker veel uit te pakken heeft.

Iemand tips voor cadeaus?
Dacht zelf aan:
Papier
Stiften
Stickers
Iets om te knutselen
Lego
Iets van Minecraft
Such a beautiful place to be with Friends.
Valkia-the-Bloody schreef:
17-10-2025 18:44
Ik was ooit in de omstandigheden dat ik in aanmerking kwam voor stichting jarige job ed.

Kleine cadeautjes was ik het hele jaar door mee bezig maar een groot, specifiek wens cadeau was wel iets waar ik kopzorgen om kon hebben.

Ik zou persoonlijk ook voor het 'grote' gewenste thema cadeau gaan. Daar doe je veel meer moois mee wat impact op het gezin betreft dan de random dingetjes die ze hoogstwaarschijnlijk zelf al bij elkaar sprokkelen.

Daarbij nog wel gezegd; wat fantastisch lief dat je dit doet!
Ik vind dat zo lastig, in mijn ogen hoort bij Sint een zak vol cadeaus, als ik 1 grote doos koop, vind ik dat zo karig. Als je begrijpt wat ik bedoel, maar misschien is dat mijn idee.
LoveDobby schreef:
17-10-2025 18:58
Nee dat is alleen een opmerking dat hij daar van houdt. Maar als jij het beter weet, er is vast nog wel een kindje dat cadeaus van jou wil krijgen.
Doe niet zo aangebrand. Je vraagt zelf om advies.
Geef je de cadeaus voor het kind of om jezelf een goed gevoel te geven?
Ik ga uit van het eerste.

En dan zou ik dus idd die grote doos Lego doen, zodat er dat ene geweldige cadeau in zit. Dat blijft hangen, niet die 10 cadeautjes goedkope meuk die het wrs altijd al wel krijgt.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
17-10-2025 19:01
Doe niet zo aangebrand. Je vraagt zelf om advies.
Geef je de cadeaus voor het kind of om jezelf een goed gevoel te geven?
Ik ga uit van het eerste.

En dan zou ik dus idd die grote doos Lego doen, zodat er dat ene geweldige cadeau in zit. Dat blijft hangen, niet die 10 cadeautjes goedkope meuk die het wrs altijd al wel krijgt.
Sorry maar ik vind je nogal dwingend wat ik moet doen, ik vraag advies inderdaad, maar zeg ook wat mijn plan is.
LoveDobby schreef:
17-10-2025 19:13
Sorry maar ik vind je nogal dwingend wat ik moet doen, ik vraag advies inderdaad, maar zeg ook wat mijn plan is.
Ja. En anderen vinden dat weer geen goed plan. Kan toch?
Ruin it yourself.
Je kunt ook een combi doen. Een groot cadeau en een paar wat kleinere.
Of kijken of je je budget misschien iets kunt ophogen.

Uiteindelijk heeft hij wel meer aan cadeaus die echt leuk blijven dan aan een kwartiertje uitpakplezier.
LoveDobby schreef:
17-10-2025 19:13
En iedereen zegt ga nou voor dat grote kado en jij zegt nee ik doe toch lekker een zak vol omdat ik vind dat het hoort?
Vreselijk zo'n zak vol. Gebakken lucht is dat. Ik zou ook voor een echte dure doos gaan van de lego.... al was het maar omdat je met lego erna nog vanalles anders kunt maken. En verkopen want het verliest weinig waarde. Je zal zien dat je voor de verdere vulling nog wel wat verzint dat ergens tegen komt of krijgt.
Lorem Ipsum
Joe, ik ben opgegroeid in minder florissante omstandigheden en een nepbarbie met maar 5 slierten haar, een autootje waar het wiel al na een dag afviel, stiften die niet wilden kleuren, dat kreeg ik dan sowieso wel.
Een mooi, groot cadeau en nog wat kleins erbij is echt geweldig. Je hebt als kind echt wel door dat je iets krijgt wat je normaal niet zou krijgen en die ervaring is heel gaaf, ook al is dat dan maar een cadeau.
Si abra la puerta hay lobos.
LoveDobby schreef:
Ik vind dat zo lastig, in mijn ogen hoort bij Sint een zak vol cadeaus, als ik 1 grote doos koop, vind ik dat zo karig. Als je begrijpt wat ik bedoel, maar misschien is dat mijn idee.
Besef je dan, dat het ventje de dag er na op school komt en kan vertellen wat hij kreeg. Vertelt hij dan liever over die grote doos LEGO of over een pakje vouwblaadjes en doosje stiften?
Ik zou eerlijk gezegd geen bonnen doen. Dat is niet leuk uitpakken.
Ik zou 2 doosjes LEGO Minecraft doen. Zelfs in die van 8,95 zitten 4 poppetjes. Dan nog een doosje van 12,95. Met die korting ben je dan 16 euro kwijt. Goede stiften/kleurpotloden. Ze hebben vast een Minecraft kleurboek. Wat snoepgoed. Uno, de heb je eventueel ook van Minecraft. Kwartet, ook van Minecraft.
Pelle schreef:
17-10-2025 20:10
Ik zou eerlijk gezegd geen bonnen doen. Dat is niet leuk uitpakken.
Ik zou 2 doosjes LEGO Minecraft doen. Zelfs in die van 8,95 zitten 4 poppetjes. Dan nog een doosje van 12,95. Met die korting ben je dan 16 euro kwijt. Goede stiften/kleurpotloden. Ze hebben vast een Minecraft kleurboek. Wat snoepgoed. Uno, de heb je eventueel ook van Minecraft. Kwartet, ook van Minecraft.
Maar waarom? Wie weet vind dat kind tekenen helemaal niet leuk. In ieder geval niet leuk genoeg dat moeder het vermeld.

Lekkere grote doos met een serieuze hoeveelheid stenen ipv 8 blokjes uit zo’n minidoosje.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
17-10-2025 20:12
Maar waarom? Wie weet vind dat kind tekenen helemaal niet leuk. In ieder geval niet leuk genoeg dat moeder het vermeld.

Lekkere grote doos met een serieuze hoeveelheid stenen ipv 8 blokjes uit zo’n minidoosje.
Omdat die moeder niet weet wat het budget is.
Misschien denkt ze wel aan 10-20 euro, dan wil hij het liefst lego/Minecraft. Er zitten meer dan 8 blokjes in zo’n doosje. Het wil toch niet automatisch zeggen dat hij verder niks leuk vindt.
LoveDobby schreef:
Het blijft hoe dan ook lief. Absoluut.
Maar moet het vooral fijn voor jou zijn of voor t menneke van 7 dat hoogstwaarschijnlijk zelden/nooit een gaaf groot cadeau krijgt?
LoveDobby schreef:
Maar dat hoeft niet, paar kleinere en één groot cadeau was bij ons gangbaar. En in mijn ervaring was het kleine prul al gauw vergeten/kwijt en speelden de kinderen nog het hele jaar met het grotere, gewenste cadeau (zoals playmobilschip/kasteel ed. in ons geval). Die dingen hebben jaren in hun kamers gestaan. En dat kleinere spul krijgen kinderen vaak genoeg (verjaardagsfeestjes, van familie, in de schoen op school/supermarkt ), zo'n duur cadeau kopen alleen ouders, als ze er het geld voor hebben. Of Sint :-) Misschien is het voor dit jongetje de enige kans om ook eens iets groots (duurs) te krijgen.
Star⁴ schreef:
17-10-2025 19:16
En iedereen zegt ga nou voor dat grote kado en jij zegt nee ik doe toch lekker een zak vol omdat ik vind dat het hoort?
Dat zeg ik helemaal niet, ik vind dat zij mij erg in een hoek probeert te duwen.
Lief dat je dit doet TO! Mijn jongens hebben hun leven lang gewalgd van knutselspullen. Werkjes op school worden met de grootst mogelijke tegenzin volbracht. Zou dat zelf dus nooit geven.

50 euro lijkt een mooi bedrag en dat is het natuurlijk ook, maar je kunt daar geen zak vol cadeaus mee kopen. Je noemt dat je zelf het budget bepaalt, dus als je graag een zak vol wilt geven met spulletjes van enige betekenis zou je dat wat op kunnen hogen. En dan, wat al vaak gezegd is: een mooie grote legoset met wat extra’s, bijvoorbeeld
- Nerf gun met pijltjes
- chocoladeletter en dan niet zo’n mini van het huismerk
- slijm of zo’n vreselijk plakding dat ze tegen de muur kunnen smijten
- Minecraft onesie, liever te groot dan te klein, als de maat dan niet precies goed is kan het toch lekker thuis aan (mijn eigen 7-jarige draagt al 140)
- bal
- hanger voor aan schooltas
- zo’n rietje met allemaal bochten
- klein nachtlampje

En nu lekker shoppen!
Het is sowieso lief wat je doet!
Je lijkt alleen een beeld te hebben van weinig = karig, terwijl de meeste mensen hier aangeven dat goedkoop spul = karig.

Een familielid hier heeft de neiging om de kinderen voor hun verjaardag 3 goedkope dingen te geven. Hij maakt goede sier met het uitpakken, maar is er niet bij als het na 2 dagen frustratie oplevert wegens kapot of werkt niet goed, en hij hoeft ook de zooi niet een plek te geven in de al uitpuilende kast waarna het niet meer wordt aangeraakt.
Ik heb 100 keer liever een goed ding.

En een legosetje is 1 keer volgens de instructies leuk in elkaar zetten en dan klaar, de blokjes zijn te weinig en te specifiek om zelf lekker mee te kunnen bouwen. Zo’n lego classic set liefst met wieltjes is dan ongelooflijk veel leuker, eindeloos zelf autootjes verzinnen.
Pelle schreef:
17-10-2025 12:45
Kruidvat heeft ook lego van 45 en 50 euro. Maar toevallig is daar nu 2e 50%.
En ik denk niet dat een kind dat voor deze actie in aanmerking komt, zoveel legodoosjes krijgt op verjaardagen.
Die van 45-50 euro misschien niet maar wel die van 5-25 euro (vaker niet dan wel tweede doosje met 50% korting). Jaren en jaren tig dubbele doosjes van Kruidvat voorbij zien komen op verjaardagsfeestjes voor vriendjes/klasgenootjes van zoon. En ik haalde ze zelf ook voor verjaardagsfeestjes (een doosje voor zoon en eentje op voorraad voor een feestje). En of je nu arm of rijk bent, een verjaardagsfeestje houden de meeste kinderen wel. Maakt voor het cadeautje dat je haalt geen bal uit of je kind nu gaat springen in een indoor jumping XL park, racen op een kartbaan of zelfbedachte speurtocht gaat doen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
LoveDobby schreef:
17-10-2025 14:05
Het budget dat ik wil uitgeven is aan mij, dus ze verwachten helemaal niets.

Als je als kind iets duurs krijgt wat je niet wilde ben je daar teleurgesteld over, of je vooraf nou wel of geen verwachting had. Want het had dan OOK een (extra) Lego set kunnen zijn.

Trouwens, als volwassene baal je ook van een duur cadeau terwijl je liever iets anders had gekregen voor dat geld.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven