Cadeaus voor 7 jarige jongen.

16-10-2025 06:39 94 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga een jongetje verwennen met een zak vol cadeaus voor Sinterklaas. Ik ken hem verder niet maar, doe dit via een stichting. Ik heb wel door gekregen waar hij van houdt (Lego en Minecraft) maar verder geen inspiratie. Dit ga ik er uiteraard ook in doen, maar wil graag meerdere cadeaus geven met een totaal budget van rond de €50. Liefst cadeaus van rond de €5 zodat hij lekker veel uit te pakken heeft.

Iemand tips voor cadeaus?
Dacht zelf aan:
Papier
Stiften
Stickers
Iets om te knutselen
Lego
Iets van Minecraft
Such a beautiful place to be with Friends.
Even een aanvulling, ik heb geen wensenlijstje gekregen alleen tips waar hij van houdt, het kind weet ook niet dat dit voor hem gedaan wordt, zijn moeder heeft zich hiervoor aangemeld. Als ik een daadwerkelijk verlanglijstje had, had ik me daar zeker aangehouden.
LoveDobby schreef:
17-10-2025 06:24
Even een aanvulling, ik heb geen wensenlijstje gekregen alleen tips waar hij van houdt, het kind weet ook niet dat dit voor hem gedaan wordt, zijn moeder heeft zich hiervoor aangemeld. Als ik een daadwerkelijk verlanglijstje had, had ik me daar zeker aangehouden.

Of het nou een verlanglijstje is of een wensenlijstje van moeder, mijn advies blijft hetzelfde.

Ik kan me de teleurstellingen nog zo goed voor de geest halen, van de cadeaus waarbij Sint’ zelf had bedacht wat ik leuk zou vinden.

Ik had echt kunnen huilen van een bioscoopbon. Helemaal als je droom is een grote Lego set.
Frizz schreef:
17-10-2025 09:10
Of het nou een verlanglijstje is of een wensenlijstje van moeder, mijn advies blijft hetzelfde.

Ik kan me de teleurstellingen nog zo goed voor de geest halen, van de cadeaus waarbij Sint’ zelf had bedacht wat ik leuk zou vinden.

Ik had echt kunnen huilen van een bioscoopbon. Helemaal als je droom is een grote Lego set.
eens, en dus ook geen knutselspullen als je niet 100% zeker weet, dat hij van knutselen houdt

Lekker veel lego en minecraft!
Lila-Linda schreef:
17-10-2025 12:01
eens, en dus ook geen knutselspullen als je niet 100% zeker weet, dat hij van knutselen houdt

Lekker veel lego en minecraft!
Dit. Niet zelf gaan bedenken wat het kind leuk moet vinden.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ja eens. Zo heb ik (twee jaar geleden) duidelijk aangegeven bij de familie "geen duplo", krijgen we een duploset, want alle kinderen vinden dat leuk. Ligt ongebruikt op zolder. Ook een leuk keukentje, superschattig, veel geld aan uitgegeven, staat er ongebruikt naast.
Mijn dochter speelt niet met poppen en knutselspullen worden hier ook niet gebruikt. Puzzels waren lange tijd een groot succes (met 5 jaar 100 stukjes) maar nu ook weer een tijdje niet.
Dus je kunt van alles verzinnen, maar zonde als een groot deel van de €50 niet gebruikt wordt. Jammer van het geld en voor het kind.

Ik denk dat het kind heel blij gaat worden van een grote legoset en een Minecraft trui of sokken.

Superlief dat je dit initiatief doet trouwens!
@TO, heb je nog een PB gestuurd
Ik zou ook geen kleding geven, zeker niet als het van het speelgoedbudget af gaat. Hoe leuk ook, niet alle kinderen worden blij van kleding. Gewoon geven wat de moeder aangeeft waar hij van houdt.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
LoveDobby schreef:
16-10-2025 08:20
Ik doe het voor een locale stichting, maar google is op secret Sint, er is ook een landelijke organisatie
Dank, ik wil ook meedoen! :)
Lebow schreef:
17-10-2025 12:25
Ik zou ook geen kleding geven
Heel erg eens!
LemoosGaatDoor schreef:
16-10-2025 13:31
Ik sluit mij aan bij het advies om een grotere doos LEGO te kopen. Die kleine legodoosjes bij Kruidvat hebben ze vaak al tig keer gekregen bij verjaardagdagen van vriendjes en zo.
In die kleine doosjes thema Lego zit vaak maar een paar legoblokjes en twee poppetjes. Dan is een grotere doos leuker, daar zitten veel meer bouwstenen in.
Kruidvat heeft ook lego van 45 en 50 euro. Maar toevallig is daar nu 2e 50%.
En ik denk niet dat een kind dat voor deze actie in aanmerking komt, zoveel legodoosjes krijgt op verjaardagen.
Frizz schreef:
17-10-2025 09:10

Het budget dat ik wil uitgeven is aan mij, dus ze verwachten helemaal niets.
lenthe_ schreef:
17-10-2025 12:24
@TO, heb je nog een PB gestuurd
Ga kijken
LoveDobby schreef:
16-10-2025 20:44
Echt superleuke tips, ben zelf een grote Legofan, dus hier heb ik best verstand van, eens kijken wat voor leuks ze hebben.

Mijn man dacht aan bioscoopbonnen erbij te doen, uiteraard met een drankje en popcorn.
En wie gaat er met het kind mee dan als er weinig budget is?
LoveDobby schreef:
17-10-2025 14:05
Het budget dat ik wil uitgeven is aan mij, dus ze verwachten helemaal niets.
Ze hebben toch een voorkeur/hobbies/interesses opgegeven? Dus als je dan met vouwblaadjes aan komt kakken, dan is dat toch onverwachts.
Star⁴ schreef:
17-10-2025 14:22
En wie gaat er met het kind mee dan als er weinig budget is?
Dan zou ik er uiteraard 2 doen er staat ook bonnen.
Star⁴ schreef:
17-10-2025 14:27
Ze hebben toch een voorkeur/hobbies/interesses opgegeven? Dus als je dan met vouwblaadjes aan komt kakken, dan is dat toch onverwachts.
Dat is ook zeker niet het plan, maar het is dus niet zo dat ze een grote doos LEGO verwachten zoals sommige denken. Ze weten alleen dat ik cadeaus voor hen verzorg, verder niet, geen budget, enz.
LoveDobby schreef:
17-10-2025 18:11
Dan zou ik er uiteraard 2 doen er staat ook bonnen.
En de andere kinderen? Oppas? Vervoer? Parkeren?
Ruin it yourself.
Star⁴ schreef:
17-10-2025 14:27
Dat is ook zeker niet het plan, maar het is dus niet zo dat ze een grote doos LEGO verwachten zoals sommige denken. Ze weten alleen dat ik cadeaus voor hen verzorg, verder niet, geen budget, enz.
Moiren schreef:
17-10-2025 18:13
En de andere kinderen? Oppas? Vervoer? Parkeren?
Hij is enigs kind, bios is hier in de gemeente. Ik zou nooit cadeaus verzorgen voor 1 kind van een gezin als er meerdere waren, dan zou ik voor allemaal doen.
Toch, wat zegt zo’n cadeaubon een kind van 7 nou? Echt niets hoor. Daarbij vinden veel kinderen een bioscoop ook helemaal niet leuk.
Steek dat geld gewoon in een goed cadeau. Hou je aan het script.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
17-10-2025 18:20
Toch, wat zegt zo’n cadeaubon een kind van 7 nou? Echt niets hoor. Daarbij vinden veel kinderen een bioscoop ook helemaal niet leuk.
Steek dat geld gewoon in een goed cadeau. Hou je aan het script.
Er is geen script, dus lastig aan te houden.
LoveDobby schreef:
17-10-2025 18:33
Er is geen script, dus lastig aan te houden.
Wel. Lego en Minecraft.
Ruin it yourself.
Dus 50 euro doos Lego, Minecraft sokken of handschoenen, chocoladeletter.
Ruin it yourself.
Ik was ooit in de omstandigheden dat ik in aanmerking kwam voor stichting jarige job ed.

Kleine cadeautjes was ik het hele jaar door mee bezig maar een groot, specifiek wens cadeau was wel iets waar ik kopzorgen om kon hebben.

Ik zou persoonlijk ook voor het 'grote' gewenste thema cadeau gaan. Daar doe je veel meer moois mee wat impact op het gezin betreft dan de random dingetjes die ze hoogstwaarschijnlijk zelf al bij elkaar sprokkelen.

Daarbij nog wel gezegd; wat fantastisch lief dat je dit doet!
Moiren schreef:
17-10-2025 18:33
Wel. Lego en Minecraft.
Nee dat is alleen een opmerking dat hij daar van houdt. Maar als jij het beter weet, er is vast nog wel een kindje dat cadeaus van jou wil krijgen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven