Cadeautje meisje 1 jaar

29-01-2008 10:51 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wordt de dochter van vrienden van mij 1 jaar. Ik vind het erg lastig een cadeautje te bedenken......Ik heb zelf (nog) geen kinderen en ben dus geen ervaringsdeskundige :)



Speelgoed heeft ze al in overvloed, een bedelarmbandje krijgt ze al van andere vrienden.....hebben jullie ideeen?



Je hebt tegenwoordig ook een goede doelen bon. Dan kunnen de ouders namens mij een bepaald bedrag doneren aan een goed doel. Leuk?



Suggesties zeer welkom! :worship:
Alle reacties Link kopieren
een bal!

een pop?



goede doelen bon zou ik niet doen..
Een leuk voorleesboekje?
    Die bon zou ik ook zeker niet doen.
    Een poppenbuggy??
    CD met kinderliedjes.
    Alle reacties Link kopieren
    Een voorleesboekje waar ze zelf ook wat aan kan frustelen (glitterboekje, Waar is Max, Slaap kindje schaap e.d.). Buggy is ook super op die leeftijd.
    Alle reacties Link kopieren
    Bedankt voor de snelle reacties.



    Ik vind het zo jammer als mijn cadeau op de grote stapel verdwijnt. Ik heb dat bij andere kinderen in mijn omgeving gezien. Dan geef ik iets en dan verdwijnt dat samen met alle andere cadeaus ergens in een kist.



    Vandaar dat ik aan iets heel anders zoals een goede doelenbon dacht, maar dat vinden jullie dus geen goed idee? Mag ik vragen waarom?
    Alle reacties Link kopieren
    Een bestekje, makkelijke puzzel, klei, pop, bal....

    Als ze een bad hebben speelgoed voor in bad, of een serviesje van plastic waar ze mee kunnen spelen.

    Anders naar de speelgoedwinkel en je daar laten informeren.
    Geen bon omdat het niets met het kind te maken heeft en geen blijvende herinnering is voor later. In een voorleesboekje zou je bijvoorbeeld iets persoonlijks voorin kunnen schrijven.
    Alle reacties Link kopieren
    Ik koop meestal een dvd van Dribbel / Nijntje voor zulke jonge kinderen. Of één met muziek. Of een voorleesboek met plaatjes. Je hebt geloof ik ook een tijdschrift voor kinderen tot 2 jaar, waarop je een abonnement cadeau kan doen.

    Haarstrikjes, verkleedpakjes (prinsessejurk), iets van kleding: leuk shirt met een rokje, is ook niet zo duur, leuke schoentjes, pantoffeltjes, pyama, etc. etc.



    Heb ook geen kinderen maar ik koop meestal zulke dingen voor kinderen in mn omgeving. Gisteren was ik op verjaardag bij een meisje dat twee jaar werd, had een theeservies voor haar gekocht, ze heeft de hele middag thee ingeschonken voor alle visite. Ook had ik een speeltje voor in bad gekocht, omdat ze elke dag in bad gaat. Is dat nog een idee?
    Alle reacties Link kopieren
    Ja, een poppenbuggy is een goed idee. Die is hier favoriet.
    Alle reacties Link kopieren
    Kunt ook voorleesboeken laten personaliseren, met naam kindje, ouders/grootouders, gulle gever... is ze nu mss nog iets te klein voor, maar over een jaar of wat is het natuurlijk super, een boek met jezelf in de hoofdrol. ff googlen en je vind wel een adres. Of een leuk badjasje met naam kindje?



    abonnement op een spelo-theek?
    Alle reacties Link kopieren
    Als je graag mooi en nuttig cadeau geeft: bestekje met naam er op!



    Bon is onpersoonlijk. Niet mijn ding al vind ik idee wel goed.
    Alle reacties Link kopieren
    Een buggy is inderdaad leuk, maar ze kan nog niet lopen.... Doet ook nog geen poging in die richting, ze kruipt nog niet eens. Vind het jammer als het dan eerst een tijd ongebruikt in de hoek staat.
    Alle reacties Link kopieren
    Vind het idd ook geen goed idee. Ouders zijn daar heel gevoelig voor, weet ik inmiddels uit ervaring!

    Als je een goede doelenbon geeft, kan dat overkomen als een afwijzing van het kind. Je geeft iets aan een ander ipv aan hun kind. En dat ligt dus heeeeeel gevoelig. Een eerste verjaardag is nou eenmaal heel belangrijk voor de ouders, ze willen dat hun kind in het middelpunt staat.



    Dat je cadeau in een kist verdwijnt, betekent niet dat er niet mee gespeeld wordt. De meeste ouders rouleren het speelgoed, dus het komt best wel aan bod! En als je een buggy geeft (7 euro geloof ik) of een boekje, is de kans dat ze er mee speelt heel groot.
    Alle reacties Link kopieren
    Pippo, tijdschrift voor kinderen vanaf 1 jaar, zie hier
    Alle reacties Link kopieren
    Als je zo'n bon nou voor de verjaardag voor een van d ouders zou geven, zou ik zeggen: doen, leuk idee! Maar voor een kind? Nu wordt ze pas 1 en bergijpt het toch niet helemaal, maar het komt er dan toch op neer dat geen kadootje voor haar hebt.

    Ik zou ook voor een leuk boekje gaan, van die boekjes met "klepjes" of "schuifjes" zijn leuk op die leeftijd! Of een cd met kindermuziek vind ik ook idd wel een goed idee.



    Heeft ze al een vormenstoof of zo'n stok met bv. een eendje aan het einde die ze vooruit kan duwen?
    Alle reacties Link kopieren
    Op personalgifts.nl kan je inderdaad voorleesboekjes laten maken waarin het kind de hoofdrol speelt, erg leuk!

    Ook bestel ik vaak op simplycolors.nl, kan je allerlei soorten kledingstukken latne bedrukken met jouw tekst. Bijvoorbeeld de naam van het kind, of "ik ben stoer", dat soort dingen. Ook heeeel leuk!
    Alle reacties Link kopieren
    Een van mijn kinderen kreeg de Sesamstraat verjaardags CD kado. Sindsdien worden we in ons gezin op verjaardagen wakker gezongen door Bert& Ernie! Had er zelf nooit opgekomen om zoiets aan te schaffen maar het is een echte family klassieker geworden. O.o
    Alle reacties Link kopieren
    Pippo, dat is een goed idee! Leuk!
    Alle reacties Link kopieren
    schuin schreef op 29 januari 2008 @ 11:09:

    Een buggy is inderdaad leuk, maar ze kan nog niet lopen.... Doet ook nog geen poging in die richting, ze kruipt nog niet eens. Vind het jammer als het dan eerst een tijd ongebruikt in de hoek staat.
    Ja maar je kan toch niet verwachten dat ze meteen met al haar nieuw gekregen speelgoed speelt??? Het is juist fijn als ze ook dingen krijgt waar ze nog niet aan toe is. Op het moment dat ze er wel aan toe is, is de kans groot dat ze er veel mee speelt.
    Alle reacties Link kopieren
    zo'n gepersonaliseerd boekje is ook een goed idee, heb ooit een Nijntje boekje met mijn zoontje in de hoofdrol kado gekregen, erg leuk!



    Kijk hier
    Alle reacties Link kopieren
    Zo'n bon zou ik ook niet doen, hoewel het idee erachter natuurlijk heel goed is. Maar kleine kindjes vinden het vaak juist geweldig cadeautjes uit te pakken, lekker scheuren met dat papier en zo, dat gaat niet zo goed samen met het geven van zo'n bon...



    Badspeeltjes vind ik wel een hele goeie. Duploblokken, iets van Little People, een bal, dat zijn ook dingen waarvan je (bijna) nooit teveel hebt. Mijn dochter speelt ook heel graag met haar pop, waarvoor ze een poppenbed heeft (bij Ikea hebben ze leuke van hout).



    Wel moeilijk om iets te kiezen dat zich echt onderscheidt van de rest hoor...!
    Alle reacties Link kopieren
    Ja, Sesamstraat cd's en dvd's zijn hier ook favoriet!
    Alle reacties Link kopieren
    ik zou zo een bon niet doen, voor iemand die ouder is, is dat leuk maar wat weet een kind van 1 nou van goede doelen. Volgens mij niet zoveel



    wat wij laatst hebben gekocht is speelgoed voor een bad. Van een soort rubber dat je tegen de rand aan kunt plakken. Je kunt er hele verhalen mee maken. Ook heb je bij de hema leuke speledingen zoals krijt waarmee je op de badmuur kunt schrijven
    Je moet soms vallen om weer leren op te staan

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven