Cadeautjes bij traktatie kdv?!

24-07-2021 08:24 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen komen steeds vaker met cadeautjes thuis van het kinderdagverblijf, gekregen bij de traktatie van een jarig kind. Goedkope action troep die na 1 dag stuk is. En niet één dingetje, nee gewoon een tasje vol prut! En dan ook nog een traktatie in de vorm van eten erbij :-( het kind is 2!

Ik weiger hier aan mee te doen, en gelukkig gaat binnenkort een ander traktatiebeleid in. Maar waarom waarom waarom? Wat mis ik? En wat is er mis met trakteren op een waterijsje?
Alle reacties Link kopieren
Doe je niet mee, klaar toch!?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bij ons mag dat waterijsje dan niet meer. Want suiker. Nu moet alles verpakt zijn, dus geen suiker+voorverpakt = actionmeuk.
Maar dan doe je dat toch niet. Probleem opgelost
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu 8, maar dat viel mij destijds ook al op. Uitdeelzakjes met vanalles van 1 jarige. Zelf daar niet aan mee gedaan, gewoon iets kleins: versierd doosje rozijntjes of een vrolijke potlood. Snoep/zoetigheid Is op die leeftijd niet echt nodig vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Precies, gewoon niet aan meedoen. Iets uitdelen wat ze samen op de groep kunnen eten en dat is voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Als je spullen krijgt waarop staat dat het niet geschikt is voor kinderen van di leeftijd heb je een punt en zou ik dat bij het kdv aankaarten want dat is gewoon gevaarlijk.

Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat speelgoed met een leeftijdsaanduiding van onder de 3 binnen een dag gesloopt kan worden door een kind van 2. Ook niet van de action. En ik had echt een terror peuter.
Ik deed altijd wel een leuk speeltje, niet goedkoop trouwens, erbij, ik vond dat leuk.
surebaby wijzigde dit bericht op 24-07-2021 08:34
2.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
24-07-2021 08:29
Mijn dochter is nu 8, maar dat viel mij destijds ook al op. Uitdeelzakjes met vanalles van 1 jarige. Zelf daar niet aan mee gedaan, gewoon iets kleins: versierd doosje rozijntjes of een vrolijke potlood. Snoep/zoetigheid Is op die leeftijd niet echt nodig vind ik.
Potlood wordt ook gezien als 'meuk' geloof ik. Niet door mij hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk het op de basisschool ook. 1 kleine traktatie is niet meer genoeg. Het zijn zakjes meerdere eetbare dingen en speelgoed erin.

Ik vind het ook niet nodig en doe er niet aan mee. Ik deel gewoon 1 ding uit, voorverpakt. Ik heb niet het idee dat dit als minder wordt ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
24-07-2021 08:29
Mijn dochter is nu 8, maar dat viel mij destijds ook al op. Uitdeelzakjes met vanalles van 1 jarige. Zelf daar niet aan mee gedaan, gewoon iets kleins: versierd doosje rozijntjes of een vrolijke potlood. Snoep/zoetigheid Is op die leeftijd niet echt nodig vind ik.
Een potlood valt ook onder meuk.
Alle reacties Link kopieren
Er ging een wereld voor me open toen mijn kinderen op de basisschool zaten. Ouders boden echt tegen elkaar op, tot grote puntzakken snoep aan toe. Dat belandde hier vaak op een grote hoop (net als het opgehaalde Sint-Maartensnoep) en werd uiteindelijk grotendeels weggegooid. Mijn kinderen waren niet zo van het zoet en werden juist weer blijer van een Action-prul.
Alle reacties Link kopieren
JuliaChild schreef:
24-07-2021 08:28
Bij ons mag dat waterijsje dan niet meer. Want suiker. Nu moet alles verpakt zijn, dus geen suiker+voorverpakt = actionmeuk.
Maar dan doe je dat toch niet. Probleem opgelost
Mijn zoon wordt binnenkort 3 en heeft getrakteerd op suikervrije waterijsjes. Dit is zowel bij de begeleiding als bij de kinderen prima in de smaak gevallen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ook verschrikkelijk! Prulspeelgoed dat vaak gevaarlijk is voor een baby of peuter, en ongezonde voeding.

Ik trakteer aardbeien of een zelfgemaakte bananencake.

En moest dan niet mogen met de Corona-maatregelen, zou ik 1 klein ding nemen dat veilig is. (Een kleine bal of kleurvlak ofzo).
winterland wijzigde dit bericht op 24-07-2021 09:06
27.16% gewijzigd
Prima toch als je zelf wat anders doet? Waarom wil je bepalen wat anderen doen? Moet iedereen toch lekker zelf weten?

Hier is voorverpakt ook de norm. Ik had een uitdeelboekje en een doosje rozijntjes in een tasje. Tasje bleek interssanter dan de inhoud...

Traktatiebeleid? Hou toch op zeg. Voorverpakt ivm Corona kan ik heel goed inkomen. Verder moet iedereen gewoon lekker doen waar ie zin in heeft/leuk vindt (natuurlijk moet het veilig zijn, geen kleine onderdelen oid voor baby's). Ga je ergens anders druk om maken...
anoniem_659c07a83cf81 wijzigde dit bericht op 24-07-2021 09:06
7.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hier ook, en het beland allemaal in de kliko dus verspilling. Heb ondertussen al tig bellenblazen en stuiterballen mee naar huis zien komen.
Alle reacties Link kopieren
Bij dit soort topics moet ik toch altijd weer aan dit aflevering van de luizenmoeder denken. :lol:

Je denkt gewoon iets leuks mee te kunnen geven, maar.... regels, regels, regels.

Traktatiebeleid. Alleen al het feit dat er zo'n woord bestaat is al droevig.


Beste traktatie ooit: ketting van een dropveter met nibbit rings. Dat kon in de jaren '90 gewoon nog... :heart:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
24-07-2021 09:05
hier ook, en het beland allemaal in de kliko dus verspilling. Heb ondertussen al tig bellenblazen en stuiterballen mee naar huis zien komen.
En waarom moet dat dan in de kliko?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hier bij het KDV wordt er ook standaard op een speeltje getrakteerd. Eigenlijk altijd wel wat leuks en geschikts: een boekje, een badeendje, bellenblaas, een stoepkrijtje. Zelden iets wat meteen in de kliko belandt; hier in ieder geval niet. Het is ook niet zoveel. Er zitten op een dag max 10 kindjes op de groep, niet iedereen trakteert, en zoon is er ook niet elke dag. Al met al zo'n 5-6x per jaar? Eten trakteren mag niet meer sinds corona.

Ik doe er dus ook aan mee. We hebben een keer boekjes uitgedeeld en een keer badfiguurtjes.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat er meer dan een speeltje getrakteerd werd. Daar ben ik wel blij om, want dan heb je idd het gevaar dat het echt een wedstrijd wordt.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
24-07-2021 09:26
....


Beste traktatie ooit: ketting van een dropveter met nibbit rings. Dat kon in de jaren '90 gewoon nog... :heart:
Bij mijn dochter op school maken ze dit nog wel bij bijv eindfeest (nu niet ivm corona) nog steeds een hit.
Alle reacties Link kopieren
Winterland schreef:
24-07-2021 09:04
Ik vind dat ook verschrikkelijk! Prulspeelgoed dat vaak gevaarlijk is voor een baby of peuter, en ongezonde voeding.

Ik trakteer aardbeien of een zelfgemaakte bananencake.

En moest dan niet mogen met de Corona-maatregelen, zou ik 1 klein ding nemen dat veilig is. (Een kleine bal of kleurvlak ofzo).
Dat zouden ze bij het kdv moeten verbieden. Je weet dan nooit wat erin zit.
Echt 1000 keer liever voorverpakte snoep dat ik kan verbergen dan dat iedereen zn eigen baksels meeneemt.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
24-07-2021 09:05
hier ook, en het beland allemaal in de kliko dus verspilling. Heb ondertussen al tig bellenblazen en stuiterballen mee naar huis zien komen.
Want er gewoon bellen van blazen is niet OK?
Bij ons mag geen eetbaar spul uitgedeeld.
Op zich is bellenblaas dan toch prima? Voor de kleintjes iets wat ze samen met hun ouders kunnen doen.

Mocht iemand tips hebben voor kdv uitdelen wat niet eetbaar is dan lees ik het graag!
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Je hebt van die mini uitdeel boekjes van dikkie dik of Jip en Janneke en daar deed ik een doosje rozijntjes bij.
Alle reacties Link kopieren
Hier trakteert dochter komende maandag (ook 2 jaar) op een zakje met daarin een zelfgeknutseld wasco krijtje en een doosje rozijntjes.

Voorgaande jaren hebben dochters rozijntjes/dreumesbiscuit getrakteerd met een gehaakt knuffeltje ( koekiemonster voor jongste en een roze muisje voor de oudste toen ze grote zus werd) of stoepkrijt en dan wat feestelijk ingepakt.

Uiteindelijk is het nooit goed, bellenblaas zorgt voor rotvlekken in kleding, uitdeelboekjes heb je met 2 kinderen ook al snel meer dan voldoende van etc.

Dochters vinden alles leuk wat ze meekrijgen, kind wat uitdeelt is helemaal trots. Die paar keer in het jaar, max 12 kinderen in de groep. Basisschool hebben ze ook een traktatiebeleid, maar daar hoeven we ons pas mee bezig te houden als oudste 5 jaar is. Gelukkig.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 24-07-2021 09:43
47.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
24-07-2021 09:05
hier ook, en het beland allemaal in de kliko dus verspilling. Heb ondertussen al tig bellenblazen en stuiterballen mee naar huis zien komen.
Ja dat is enorm pedagogisch. Dingen die je krijgt gewoon zonder mee te spelen weggooien, duurzaam ook.
Gewoon je bellenblaas opmaken en lekker buiten stuiteren met je nieuwe bal is uiteraard heel naar en gek.
Alle reacties Link kopieren
Met zoveel mensen zijn er altijd zoveel wensen.
Het is lastig om het iedereen naar de zin te maken. Trakteer iets wat binnen de schoolregels valt en maak daarin je eigen keuze en laat je niet gek maken door anderen.
Alle reacties Link kopieren
Wij laten zoon ook een klein cadeautje trakteren. Hij is voor enorm veel dingen allergisch en dan mag je nu ook nog niet zelf iets maken (moet voorverpakt ivm corona) en het moet zonder suiker en kleurstoffen en weetikveel wat. Dit jaar zijn het speelgoed dino’s. En als andere ouders zich daaraan ergeren en het thuis meteen weggooien zal dat me aan mn reet roesten. Het gaat mij er namelijk om dat mijn kind, net zoals alle andere kindjes, een leuk uitdeelmoment heeft. Hij kan al zo vaak niet opeten wat hij krijgt. Ik vind kleine cadeautjes dis juist heel leuk. De bellenblazen en stoepkrijten worden hier ook gewoon gebruikt. Vindt het wel meevallen wat we qua echte meuk krijgen.

Overigens valt het me ook op dat de ouders die er veel over klagen vaak schermen met “het is zo slecht voor het milieu en overal zit plastic in”. Opzich ben ik het daarmee eens maar het zijn dezelfde ouders die twee dikke diesel auto’s rijden, overal heen vliegen voor weekendjes weg want de trein duurt te lang, altijd in zomerkleren en klagen dat het te koud is op de opvang want sneeuwvlokje is gewend aan altijd 22graden binnen ipv een trui…
Niet iedereen natuurlijk, dit is nogal generaliserend, maar ik kan er bij onze opvang zo 5 aanwijzen met een grote mond over de plastic speeltjes die verder geen reet geven om het milieu. Ik ben er altijd een beetje allergisch voor als ze dat dan als argument aandragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven