Campingbedje met matras

21-04-2018 09:32 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Campingbedjes hebben meestal zo'n plaat met iets van nylon erover als 'matras'. Het wordt afgeraden er een los matrasje in te leggen.
Dochter is 9 maanden en rolt steeds beter, maar fysiek nog niet de handigste.

Wie heeft de tip voor een campingbedje waar wel een redelijk matras inzit?
Wij hadden een campingbedje met bijbehorend matras en daarop de Aerosleep matrastopper met bijbehorend laken. Zitten gaatjes in ivm ventilatie. Ik vond dat geplastificeerde ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er gewoon een ikeamatrasje ingekocht en daar echt heel veel plezier van gehad. De dunste voldoet prima
Alle reacties Link kopieren
Baby's zijn gewoon nog niet zo zwaar, dus die hebben niet zo'n verend dik matras nodig, zoals volwassenen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Bij de meeste zit er een prima opvouwbaar matrasje bij of kan je een dikkere passende ernaast extra kopen.
Er is geen opklapbaar campingbedje met een vast matras.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 10:13
26.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had gewoon een campingmatrasje van de prenatal erbij. Was dat dan niet goed?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Overigens had ik toen we met 9 maanden gingen kamperen voor haar een Deryan tentje gekocht, het bedje gebruikte ik als box. Dat tentje was een onding, dit als gratis tip, ze rolde met tent en al om.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet wat rollen met het matras te maken heeft, maar goed.

Wij hebben een los matrasje voor erbij, zie niet in waarom dat gevaarlijk zou zijn. In het ledikant ligt toch ook een matras? Laatste keer vakantie stond daar een campingbedje met alleen dat bijbehorende platte ding, kind heeft er twee weken prima op geslapen.
Ze kunnen met hun snuit tussen de stoffen wand en het matrasje komen. En dan in het matras stikken.
Het is je vraag niet maar misschien wel een oplossing. Wij nemen het hele bedje mee op vakantie. Bouten er uit, plat in de auto en in de tent zet ik het weer op. Werkt hier als een trein omdat het bedje hetzelfde is en dreumes niet hoeft te wennen dat bijvoorbeeld zijn muziekdoos ergens anders zit.
Gewoon bijbehorend matras gebruiken. Omdat baby’s nog niet veel wegen hebben ze geen heel zacht matras nodig. Bij rollen kunnen ze inderdaad tussen matras en bed komen (door de meebuigende rand van het campingbedje is hier ruimte voor) en in ademnood komen. Dat is ook de reden dat een matras voor een gewoon ledikant exact moet passen en er geen kieren mogen zijn.
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
21-04-2018 10:32
Ze kunnen met hun snuit tussen de stoffen wand en het matrasje komen. En dan in het matras stikken.
Dat dus. De zijkant is niet hard, maar beweegt mee. Gisteren was ik even bij prenatal en daar stond ook de aeromoov. Die heeft een wat dikker matrasje, maar dan ligt ze wel op de grond. En de keuze is beperkt.
En ondertussen staan er rijen dik extra matrasjes.

Tot nu gebruikten we de sky van topmark. Maar, zeker met koorts, wel erg zweterig. Voor kleine baby's vind ik die wel heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
21-04-2018 10:32
Ze kunnen met hun snuit tussen de stoffen wand en het matrasje komen. En dan in het matras stikken.
Dat dus. De zijkant is niet hard, maar beweegt mee. Gisteren was ik even bij prenatal en daar stond ook de aeromoov. Die heeft een wat dikker matrasje, maar dan ligt ze wel op de grond. En de keuze is beperkt.
En ondertussen staan er rijen dik extra matrasjes.

Tot nu gebruikten we de sky van topmark. Maar, zeker met koorts, wel erg zweterig. Voor kleine baby's vind ik die wel heel fijn.
Standaard zit er inderdaad zo´n plaat met polyester laagje bij.
Maar dit zijn de "officiële" matrasjes die je erbij kan kopen:
https://www.bol.com/nl/p/childwheels-ma ... 015035026/

Waarom zoiets wel "mag" maar een gewoon matrasje niet, heb ik nooit zo begrepen. Toen dochter langere tijd in een campingbedje sliep, hadden wij er wel een echt matras in (goedkoopste van Ikea).
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 11:18
0.24% gewijzigd
Joostisandersgeaard2 schreef:
21-04-2018 10:55
Tot nu gebruikten we de sky van topmark. Maar, zeker met koorts, wel erg zweterig. Voor kleine baby's vind ik die wel heel fijn.
Huh, met koorts? Hoe vaak ligt je kind in een campingbedje? En wat is dan de kans dat ze koorts heeft?
Alle reacties Link kopieren
Het matrasje wat standaard bij het campingbedje komt vind ik ook veel te dun, glad en plastic. Wij hebben een in 3en opvouwbaar kampeermatrasje van Prénatal gekocht, maar die vinden we niet zo prettig. (Daar zitten juist flinke randen tussen bed en matras sinds de hoes een keer in de was is geweest en daarbij waarschijnlijk iets gekrompen is.) Dus we nemen meestal gewoon het matrasje uit het ledikant mee. Voor het eerst dat ik lees dat dat dus gevaarlijk zou kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een Nomad campingbedje met zo’n self inflatable matje, die ook voor volwassenen bestaan. Is denk ik net zo dik als matje bij gewoon campingbedje. Mijn kinderen sliepen er prima op dus ik denk dat ze er geen last van hadden.
Joostisandersgeaard2 schreef:
21-04-2018 10:55
Dat dus. De zijkant is niet hard, maar beweegt mee. Gisteren was ik even bij prenatal en daar stond ook de aeromoov. Die heeft een wat dikker matrasje, maar dan ligt ze wel op de grond. En de keuze is beperkt.
En ondertussen staan er rijen dik extra matrasjes.

Tot nu gebruikten we de sky van topmark. Maar, zeker met koorts, wel erg zweterig. Voor kleine baby's vind ik die wel heel fijn.


Ja ik dacht al dat jij wel wist waarom je geen extra matras moet gebruiken maar velen weten het niet. En om die velen te bedienen verkopen babywinkels gewoon matrasjes.

Voor diezelfde mensen verkopen ze trouwens ook Aerosleep toppers voor new borns.. dat terwijl die vaak nog met een kruik slapen. Als de kruik open gaat functioneert een Aerosleep topper als een badkuip :thumbsup:

Er zijn meer kindjes verwond door een heet water Aerosleep badkuip dan door een matras in een campingbed. Ik kies er voor om beide te vermijden. .

Die Sky ziet er wel goed uit trouwens. Onthoudertje voor als we meer gebroed gaan maken :) Maar met 9 maanden lijkt het mij wat klein.
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
21-04-2018 10:14
Overigens had ik toen we met 9 maanden gingen kamperen voor haar een Deryan tentje gekocht, het bedje gebruikte ik als box. Dat tentje was een onding, dit als gratis tip, ze rolde met tent en al om.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
21-04-2018 11:13
Huh, met koorts? Hoe vaak ligt je kind in een campingbedje? En wat is dan de kans dat ze koorts heeft?
Bij ons vaak koorts :'( echt 3 maanden oorontsteking en doorlopend verkouden.
Dan is ze warm van zichzelf. In de zomer is het gewoon zweterig weer.
Joostisandersgeaard2 schreef:
21-04-2018 12:16
Bij ons vaak koorts :'( echt 3 maanden oorontsteking en doorlopend verkouden.
Dan is ze warm van zichzelf. In de zomer is het gewoon zweterig weer.
Gossie.
Dan is een gewoon campingbedje misschien toch beter dan zo'n tentje?
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
21-04-2018 10:35
Het is je vraag niet maar misschien wel een oplossing. Wij nemen het hele bedje mee op vakantie. Bouten er uit, plat in de auto en in de tent zet ik het weer op. Werkt hier als een trein omdat het bedje hetzelfde is en dreumes niet hoeft te wennen dat bijvoorbeeld zijn muziekdoos ergens anders zit.
Heb ik ook overnagedacht...
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
21-04-2018 10:32
Ze kunnen met hun snuit tussen de stoffen wand en het matrasje komen. En dan in het matras stikken.
Bij ons is die zijkant van gaas. Heb nog nooit een bedje gezien met een dichte zijkant trouwens, dan zou ik t ook niet doen.
oneenietweer schreef:
21-04-2018 12:59
Bij ons is die zijkant van gaas. Heb nog nooit een bedje gezien met een dichte zijkant trouwens, dan zou ik t ook niet doen.

Dat maakt toch geen zak uit of het gaas of dichte stof is. Je kindje kan dus tussen het matras en de 'wand' komen met zijn neus en mond aan de kans van de 'wand' maar ook aan de kant van het matras. Een juist je neus en mond in het matras zijn zo gevaarlijk. Dan scheelt het niks om gaas of stof op je rug te hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
https://risico-monitor2017.nl/Openbaar/ ... ampingbed/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven