Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Oh Shinzy, ik hoop het zo van harte voor je!! ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Go Shinzy, go shinzy!!

Ik hoop het zo! Heel veel succes morgen!
Meiden, stop maar weer met duimen! Ben net toch ongesteld geworden, zo snel kan dat gaan. Zo voel je helemaal niks en zo komt het ineens door!

Heb toch nog even getest voor de zekerheid en was weer negatief!

Nieuwe ronde dus! Zoals ik al eerder schreef, ben erg blij dat mijn lichaam toch een beetje mee begint te werken dus hopen op weer een mooie eisprong!

Veel succes meiden!
Ach wat jammer Shinzy.

Gelukkig ben je in ieder geval opgeschoten met de Clomid!
he, wat jammer Shinz!! Op naar de volgende ronde!

Ik ben ook niet meer helemaal gerust, had vanmorgen wat bruin/ roze afscheiding. Jeetje wat voelt dat rot zeg, je schrikt er zo van! Ik weet wel dat het niet direct iets hoeft te betekenen, maar alle alarmbellen beginnen natuurlijk te rinkelen. Ik hoop maar dat het senl stopt... aargh wat een onzekerheid. Ik wilde dat ik de tijd een stuk naar voren kon zetten....

Nou meiden allemaal weer veel succes!
Hallo dames,

jeetje, paar dagen niet online geweest maar weer veel gebeurd hier.

@Robien: kan me voorstellen dat je bent geschrokken. Hoop echt heel erg voor je dat het niks is. Het is geel helder bloedverlies toch? Bruin/roze afscheiding kan soms innestellingsbloeding zijn, las ik. Heel veel sterkte

@Shinzy: oh nee, wat jammer meis... Maar idd positief blijven, clomid heeft zijn werk gedaan, op naar de volgende vruchtbare dagen!!

@Dory: is het bij jou ook doorgezet? Gaat het een beetje?

@Barbera: hoe was het vandaag bij de gyn? Ik duim voor je dat het geen cyste is.

Andere meiden: hoe gaat het met jullie?

@sanne: Ik ga 3,5 maand voor m'n werk naar washington d.c.. Vertrek eind deze maand, kom half oktober weer terug. Mannetje gaat alleen eerste twee weken mee, heeft dus niet veel zin door te gaan met Clomid (aangezien ik daar dan toch niet bevrucht kan raken, haha). Slik wel homeopathische korreltjes, misschien dat die de cyclus op gang kunnen houden. En in oktober weer vol goede moed verder.

Iedereen heel veel succes, ik denk aan jullie!!
Jeetje Robien, das ff schrikken. maar wat Daantje zegt grote kans dat het een nestelingsbloeding is.

Shinzy, jammer zeg maar op naar de volgende ronde nieuwe ronde nieuwe kansen!!!!

Nou ik heb nog geen piek kunnen ontdekken met ovutestjes, nou moet ik zeggen dat het ook een rommelig weekend is geweest kwa tijden dat ik thuis was dus misschien heb ik em gewoon gemist. we wachten nu wel weer even 2 weekjes af. theoretisch zou ik dit weekend mijn eisprong gehad moeten hebben, ik ga dus ook niet verder met testen heeft ben ik bang geen zin. en is een beetje zonde van mijn geld. en we hebben goed "geklust" van het weekend dus daar kan het niet aan liggen.

Ik ben er wel achter gekomen dat ik het er toch wel moeilijker mee heb dat mijn zus zwanger is dan ik in eerste instantie dacht, zeker nu ze echt flink rond aan het worden is. ik voelde gisteren toch wel wat tranen doorkomen toen ik voor haar de kattenbak aan het verschonen was en ze zei: over een aantal maanden kom ik jouw kattenbak doen hoor. heel vreemd ik ben echt helemaal geen huiler, maar ik ben even lekker gaan winkelen dus weer helemaal opgeknapt. geen beter medicijn dan geld uitgeven. heb hele leuke kleertjes voor mijn nog niet geboren neefje (eind juli) gekocht. (raar he dat kan ik dan weer wel)

sorry voor dit emobericht. ik ben blij dat ik het hier kwijt kan. anders gaat mijn zus zich straks echt schuldig voelen en dat wil ik niet.
hallo Allemaal,

Even een kort berichtje vanuit mijn vakantiebestemming.

Robien: wat schrikken zeg! Hoe gaat het er nu mee? Als je onzeker bent gewoon bellen met de huisarts of de Gyn hoor!

Shinzy: jammer dat je ongesteld bent geworden.... Had er zo op gehoopt voor je

Dory: hoe gaat het met jou? Heeft de ongesteldheid zich doorgezet of was het misschien vals alarm?

Met mij gaat het wel prima. Deze week lekker op vakantie. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de tel een beetje kwijt ben op welke CD ik zit. Ik ging gelijk op met felientje en ben nog niet ongesteld geworden. Aangezien ik geen ei gehad heb deze maand hoef ik nergens op te rekenen, maar ik moet wachten tot ik uit mezelf ongesteld word. En tja...dat kan dus wel even duren. Voorlopig nog geen nieuws dus. Ik vind het wel een beetke lastig want je wilt graag doorgaan. Nu duurt het weer eventjes, maar ja. Geduld, geduld, geduld!

Alle andere meiden, veel succes deze maand en ik lees(f) met jullie mee!

Lfs
robien, das zeker schrikken, maar het zal vast niks ernstigs zijn hoor. zeker als het niet door blijft bloeden en ook geen helder rood bloed is. heb je er nog last van gehad? of is het bij die ene keer gebleven?

ik heb ook een beetje slordig getest doenja.. ik zit nu op dag 22 en vorige x kwam ie op dag 23. heb van die matcare testen, maar ik vind zo'n smiley toch duidelijker.. daar heb ik er nog 2 van, dus ik denk dat ik die straks ga doen en morgen.heb vandaag wel krampjes in mn eierstokken, als je dat zo kunt noemen! haha!

sannieme, moeilijk he dat wachten? bah,..we doen niet anders. geniet maar lekker van je vakantie, dan gaat de tijd vast snel!

gaat opschieten nu he daantje? heb je zin om te gaan? kun je wel zo lang zonder je mannetje?

shinzy, wat jammer zeg... op naar de volgende ronde!!
Robien & Wen

Wow, wat een super goed nieuws, heel erg gefeliciteerd!!! Probeer (los van alle onzekerheid/vragen) vooral ook te genieten van het feit dat er een klein mensje in je groeit. Ontzettend bijzonder en speciaal (en soms niet te bevatten) gevoel is dat he...? Eerlijk gezegd geloofde ik het zelf ook pas echt toen ik het hartje op de echo overduidelijk zag kloppen en ons kleine zwemmertje lekker actief zag bewegen. Dus die onzekerheid kan ik me maar al te goed voorstellen. Dat is nu natuurlijk makkelijk gezegd voor me, maar maak je maar niet ongerust en heb er vertrouwen in dat het allemaal wel goed zit. Gelukkig blijven 'de mannen' er lekker nuchter onder

Even voor de statistieken: ik ben 3 december uitgerekend, een echte Sinterklaasverrassing dus. Unbelievable, maar waar: er zijn mensen die durven te vragen: "Goh, vind je dat wel leuk dan een decemberkindje, had je niet liever een lente/zomerkindje gehad!!?" Maakt ons dat wat uit, wij vinden het super en zijn niet zo naief te denken dat de natuur zich zo laat plannen. En dames: het kan echt, ik heb nog steeds geen last van kwaaltjes en voel me echt prima! Na mn borsten begint mn buik nu ook voorzichtig dikker te worden, maar dat merk ik vooral zelf aan mn broeken. Morgen de volgende controle bij de verloskundige, spannend! Ik hoop dat we het hartje kunnen horen...

En voor de andere dames: Ik blijf met jullie meehopen dat er snel een nieuw succesverhaal volgt. Voor nu: veel succes en sterkte!!!
Zolang het geen helderrood bloedverlies is Robien, hoef je je geen zorgen te maken. Heeft waarschijnlijk nog met de innestelling te maken. Maar ik kan me wel voorstellen dat je dat toch doet. Sterkte!

Jammer Shinzy dat het toch begonnen is. Nu maar op naar de volgende ronde.

Sannieme wachten duurt lang he? Hoop voor je dat de volgende ronde snel zal beginnen. En nog een fijne vakantie!

Daarvoor zijn we hier he Doenja, om alles wat je kwijt wil eruit te gooien. En soms heb je van die momenten dat het allemaal iets te veel wordt. Volgens mij hebben we die allemaal wel eens. Zo te horen heb je in ieder geval je kansen goed benut, ondanks het drukke weekend, dus hopen maar op goed nieuws over twee weken. Succes met wachten!

Marinde ik hoop voor je dat die krampjes een hele mooie eisprong is geweest!

Cecila wat fijn dat het zo goed met je gaat. Lijkt me helemaal geweldig om je buik te "zien" groeien.

En wat een ontzettend domme opmerkingen kunnen mensen maken zeg, niet te geloven. Hoe dom kun je zijn?

Veel succes morgen bij de verloskundige en vooral blijven genieten!

Hier nu dag 33 en nog niet ongesteld. Vorige keer toen Clomid niet was aangeslagen werd ik het op dag 33, dus ik denk toch wel dat het elk moment kan gaan gebeuren. (Maar heeeeel stiekem hoop ik dat we het ei gemist hebben, al kan dat waarschijnlijk niet volgens gyn, maar toch.... een ieniemienie beetje hoop op een wonder blijf ik toch houden.) Zoals julie allang allemaal weten zit er niets anders op dan, zoals gewoonlijk, af te wachten.
Dag dames, hier een zieke Dory,

Een echte zware migraine aanval. En vanavond is dan eindelijk mijn menstruatie door gebroken. Vanaf zaterdag al een beetje bruine afscheiding, dus duurde allemaal wel erg lang.

Zo en nu ga ik mijn bed weer in.
Hoi Meiden,

@Robien, ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook in een van de eerste weken wat bruinige afscheiding gehad, en ik was ook enorm bang dat er iets aan de hand was, maar zoals de rest ook al zegt, zo lang het niet helder rood is, is er niets aan de hand. Zo rottig en onzeker he, die eerste weken...

@Doenja, ik ben gisteren de hele dag bij mijn zus (en haar baby van 10 weken) geweest. En toen ik in de auto naar huis zat heb ik ook weer even gejankt. Ik gun het haar zo enorm, en kan ook echt genieten van dat lieve hummeltje als ik daar ben, maar aan de andere kant maakt het het verlangen ook meteen zo groot. We mogen soms best balen en huilen om de situatie hoor.

@Sannieme, geniet van je vakantie, en sterkte met wachten op je menstruatie. Ben benieuwd hoe lang dat zal duren. Ik heb de vorige 'ronde' ook gewacht, maar toen ik op dag 50 nog niet ongesteld was kreeg ik weer primolut. Ik hoop dat dat bij jou niet nodig zal zijn.

@Dory, knap maar snel weer op!

Vandaag weer naar de gyn geweest en eigenlijk best goed nieuws gehad. Het 'ei/cyste-ding' zat er nog en was gegroeid, van vrijdag 19 mm naar vandaag 22 mm. Dat is volgens de gyn een perfecte groei als het een follikel is. Dus grote kans dat er vandaag een eisprong zal zijn.

Tenzij het toch een cyste is, dan gebeurt er natuurlijk helemaal niets...

Donderdag zullen we het weten, want dan weer een echo en evt bloedonderzoek.

We hebben dus vanmiddag, toen de de kleine sliep, voor het eerst echt vreplicht moeten klussen, want om 16.15 is mijn vriend naar ziojn werk gegaan, om pas morgenochtend om 9 uur weer thuis te komen. En er moest natuurlijk wel geklust worden!

Heeeeel spannend dus, zou zoooo blij zijn als we deze maand eindelijk eens een eisprong zouden hebben.
Zo dames, ben weer even "op". Was vergeten hoe ziek je kan zijn van migraine. Had het nl al een hele tijd niet gehad. Maar helaas vanmorgen dus weer in de prijzen Dacht nog heel even dat ik heeeeel misschien toch zwanger was, want ik bleef maar buine afsheiding houden wat maar niet meer werd. En begon vanmorgen met overgeven. Dit heeft de hele dag aangehouden. Maar ja dat hoort ook weer bij die migraine. Ben wel blij dat ik nu eindelijk goed bloed. T is nu wel heel heftig. Vandaag dus weer DAG 1. Op naar een volgende ronde..

@Robien, ik kan me heel goed voorstellen dat je in paniek bent. Ik had dat zelf ook heel snel met beide zwangerschappen. Ik hoop zo voor je dat het een innestelingsbloeding is. Hou je ons wel op de hoogte? Zet em op meid!

Alle andere dames, en volgende keer reageer ik weer meer. Ga nu weer mijn bedje opzoeken.

Lfs
Meiden, ik heb het ineens op mijn heupen!

Nu hebben we vanmiddag om half twee geklust, en nu heb ik een beetje een zeurderig gevoel in mijn buik. (eisprong??)

Ik baal zo enorm dat mijn vriend er niet is en we dus niet nog een poging kunnen wagen...

Ik ben zo bang dat we nu de kans om zwanger te raken mislopen...

Hoe lang overleven zaadcellen eigenlijk ongeveer na de zaadlozing?

(sorry voor mijn gemiep hoor... ben nogal een neuroot geloof ik!)
Half twee is prima Barbera, nog een keer zou geen zin hebben.
Barbera, dat hebben we allemaal, ik denk dat jij de meeste kans hebt deze ronde zo kort bij je eisprong!!! ik ben benieuwd over twee weken. o en wat denk je kom ik gisteren thuis ligt er een geboortekaartje op de mat van een stel dat dus mei vorig jaar getrouwd is...en ze zijn nogal gelovig.
Dank je iedereen voor de lieve berichten!

Robien; ik kan me goed voorstellen dat het allemaal erg spannened en onzeker is op het moment. Blijf positief en bel eventueel je huisarts! Wanneer heb je je eerste echo trouwens?

Dory; wij lopen gelijk op! Ik had ook gister mijn eerste cyclusdag. Hoop dat je migraine snel beter wordt!

Barbera; heel veel succes deze cyclus! Voor zover ik maakt het voor de 'kasen' niet zoveel uit of je het meer dan 1x klust vlak voor de ovulatie.

Sannieme; hele fijne vakantie!

Doenja; kop op he! Spannende wachtweken voor jou nu :-)

Hier alles prima, hevigste bloeding is alweer voorbij! Heb voor cd11 een afspraak voor follikelmeting in zkh. Ben blij dat ik weer een beetje kan monitoren. Voor de rest, we wachten weer geduldig af!
Bar: relax (moeilijk he)! Maar als je het voor je eisprong hebt gedaan (al is het 48 uur) dan zit je goed hoor. Het zaad blijft minimaal 48 uur leven. Ik hoop op een super goed resultaat over 2 weken!!

De bruine afscheiding, het was eigenlijk meer roze trouwens, is weer gestopt gelukkig! Heb aldoor nog een beetje de schrik als ik naar de wc ga, maar tot nu toe gaat het iig goed! Gelukkig is mn vriend lekker nuchter, waardoor ik het weer een beetje beter kan relativeren! En door jullie natuurlijk, bedankt voor jullie lieve reacties!

Shinz: ik moet 12 juni naar de gyn, erg veel zin in, kan niet wachten! Fijn dat je deze cyclus weer goed gecontroleerd wordt, had je dit keer maar wat eerder gebeld?

Dory: gaat het weer een beetje met de migraine, wat moet dat akelig zijn! Beterschap!

Daantje: oei, dus het aftellen is begonnen! Ik ben benieuwd hoe het gaat met de korrels van de homeopaat. Schrijf je ook vanuit het buitenland af en toe mee? We kunnen onze oorspronkelijke topic opener natuurlijk niet zomaar missen!

Sneeuwwitje: heeft de ongesteldheid zich al aangediend? En toch weer dat sprankje hoop he, tegen beter weten in. Ik duim voor een klein wondertje!

Cecila: leuk om wat van je te horen en fijn dat het allemaal zo goed gaat! Succes bij de verloskundige, laat je horen hoe het gegaan is?

Sannemie: leuk om wat vanaf je vakantieadres te horen, geniet er nog even van! En wel irritant dat afwachten...

Doenja: heel begrijpelijk dat je je af en toe zo voelt hoor! En niet omdat je het je zus niet gunt, maar gewoon omdat je het zelf ook zo graag wilt en het lukt maar niet! Huil maar lekker uit, dat lucht op! Succes met de 2 lang wachtweken!

Marinde: grappig dat jij en doenja gelijk opgaan! Heb je nog een ovulatietest gedaan? en inderdaad als je gewoon lekker door klust is er niks aan de hand en mis je je ei ook niet, ook al weet je niet precies wanneer die is!

Leuk dat er hier zo lekker geschreven wordt! Het is echt mn dagelijkse gewoonte geworden om effe het forum te checken. Alleen wordt het wel weer tijd voor een succesverhaal!

Lfs!
Hé Robien, ben het helemaal met je eens! Geweldig forum, maar tijd voor weer een zwangerschap of meer

Shinzy, wat leuk zo samen oplopen. Kunnen we een beetje met elkaar vergelijken Nu dus hier ook dag twee. Heb nog niet gebeld met zh omdat ik net uit mijn bedje ben. Telfspreekuur is tot tien uur. Ik heb vanmorgen nog een imigran-injectie genomen tegen de migraine. Ik hoop maar dat het geen kwaad kan icm de clomid. Het zal dan toch wel uit mijn lichaam zijn tegen morgen? In ieder geval ben ik nu wel migraine vrij. En dat is toch ook wel wat waard. Shinzy, hoeveel clomid krijg jij? Ik 100mg, ik hoop maar dat het deze keer wat meer eitjes opbrengt. Ik hoop op twee. De arts ook, maar vorige ronde was er helaas maar één.

Zal nu maar de tafel gaan dekken, want de kinderen komen zo thuis.

Doeg allemaal
Hai Dory,

Ik start met 2de ronde 100 Mg! Vorige keer had ik een mooi eitje rond cd20 dus nu hopen we op 2 :D

En voor jou hoop ik op 5 eitjes! :D

Succes he!
Hallo dames,

@Cecila: Wat leuk weer wat van je te horen!! Fijn te horen dat het zo goed gaat. Hoe was de controle vandaag?

Barbera en Doenja dus de volgenden voor wie het spannend gaat worden komende weken!! Ik duim voor jullie.

@Barbera: denk echt dat je heel dicht in de buurt zat hoor, die zaadjes lagen allemaal nog te wachten waarschijnljik. Grote kans dat het lukt, spannend!!!

@Doenja, lijk me idd moeilijk zo je zus te zien terwijl jij ook graag wil. Ik heb het zelf al moeilijk als op tv programma's iemand zwanger blijkt te zijn. Dit weekend bijvoorbeeld. en dan zegt mannetje ook nog: "bij ons komt dat ook nog wel hoor", moet ik helemaal hard huilen

@robien: ben blij voor je dat de gekleurde afscheiding is gestopt. Lijkt me echt wel schrikken. Goed dat je vriend zo nuchter is!

@Shinzy en Dory: allebei op naar de volgende eitjes he!! Succes!

Ik heb vanochtend uitslag gekregen van progesteron. Was helaas maar 14. Veel te laag dus. Na Amerika dus beginnen met 150mg Clomid. Ik zal vanuit de USA nog wel af en toe meeschrijven hoor, ik houd jullie in ieder geval in de gaten (en misschien als ik me verveel of heimwee heb dat ik wel vaker dan ooit hier te vinden ben). O,ja, die korrels van de homeopaat merk ik weinig van, hoef ze ook maar 1 keer per week in te nemen. Ben benieuwd. Heb wel mijn eetpatroon aangepast (na een preek van hem). Ik at eigenlijk veel te weinig overdag, waardoor ik s'avonds te veel at, niet dat ik te zwaar ben ofzo, maar voor de bloedsuikers (hangt samen met PCOS) is het toch beter om overdag wat meer te eten. Ik voel me er wel goed over. heb inderdaad s'avonds minder trek en eet kleinere porties.

Iedereen veel succes!! X D
jammer daantje, dat valt tegen,..maar wie weet met de 150 ga je als een tiet! haha!

hier nog geen eisprong ontdekt met de testen... zit vandaag op dag 23 en vorige x had ik toen mn eisprong. ben dan meteen bang dat ie niet meer komt. voel nog wel krampjes, maar ja.. word daar meteen weer onzeker van, bah...
Hé Shinzy, ik heb toch liever geen 5 eitjes! Volgens mij insemineren ze niet meer wanneer er meer dan twee of drie eitjes zijn. Dus dat moeten we ook niet hebben.

Hè Daantje, wat een vervelend nieuws weer. Maar na je Amerika-avontuur kun je gelijk met 150mg gaan beginnen.

@Robien, hoe is het nu met je? Nog steeds last van afscheiding? Ik hoop het toch zo van niet!

@Marinde, probeer je niet druk te maken. Waarschijnlijk komt je ei nog wel of misschien is hij al geweest..? De vorige ronde had je toch ook een ei? Sterkte.
Heb net gebeld met zh voor afspraak uitgangsecho. Op cyclusdag 11. Dus volgende week donderdag. Nu pas komt eigenlijk het besef dat de eerste poging mislukt is. Ervan uitgaande dat ik maar recht heb op 6 pogingen, en daarna 3 ivf zal dit betekenen dat ik nu nog maar 8 kansen heb om zwanger te raken.. Dit lijkt zo vreselijk weinig

Sorry voor het doemscenario, maar voel me even met de neus op de feiten gedrukt..

Zo even mijn ei kwijt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven