Consultatieburo wel of niet?
donderdag 13 december 2007 om 09:56
Ik ben in september bevallen. We zijn nu een aantal keer bij het consultatieburo geweest. We moeten nu volgende maand weer komen voor de 3e inenting.
We denken erover om daarna pas weer te gaan als onze dochter 11 maanden is, voor de volgende enting.
Ik heb geen vragen aan het consultatieburo, ze kunnen me weinig nieuws vertellen. Als ik iets wil weten zoek ik op het internet, vraag vriendinnen en (schoon)moeder.
Onze dochter groeit, slaapt en eet goed.
Ik zou graag reacties krijgen. Gaan jjullie elke maand naar het CB? Of alleen voor de entingen? En waarom hebben jjullie daar voor gekozen?
We denken erover om daarna pas weer te gaan als onze dochter 11 maanden is, voor de volgende enting.
Ik heb geen vragen aan het consultatieburo, ze kunnen me weinig nieuws vertellen. Als ik iets wil weten zoek ik op het internet, vraag vriendinnen en (schoon)moeder.
Onze dochter groeit, slaapt en eet goed.
Ik zou graag reacties krijgen. Gaan jjullie elke maand naar het CB? Of alleen voor de entingen? En waarom hebben jjullie daar voor gekozen?

donderdag 13 december 2007 om 21:45
Ik had nooit klachten over mijn CB, ik vond het zelfs een relaxte instelling, omdat ik mij kon laten inschrijven bij een CB buiten mijn officiële regio (maar wél veel dichterbij, en gewoon bereikbaar, ipv één keer in de maand een dag vrij moeten nemen om naar de rondrijdende CB-bus te gaan (kleine t*fusdorpjes hier).
En met de inentingen waren ze ook heel praktisch, ze vroegen tijdens het meten/wegen hoe laat ik zou voeden, en ik kon gewoon even blijven rondhangen met een kopje thee tot voedertijd, dan kreeg ik een apart kamertje om rustig te voeden ("en public" maakte me trouwens ook niet uit), en net vóór het aanleggen werd er geprikt. Geen gehuil en hij viel na de voeding braaf in slaap.
En met de inentingen waren ze ook heel praktisch, ze vroegen tijdens het meten/wegen hoe laat ik zou voeden, en ik kon gewoon even blijven rondhangen met een kopje thee tot voedertijd, dan kreeg ik een apart kamertje om rustig te voeden ("en public" maakte me trouwens ook niet uit), en net vóór het aanleggen werd er geprikt. Geen gehuil en hij viel na de voeding braaf in slaap.

vrijdag 14 december 2007 om 22:48
Ik ga wel, ook al staat zoon sinds hij 7 maanden is onder controle van een kinderarts en moet hij zich iedere zoveel maanden in het ziekenhuis melden. Waar hij eerst wordt gewogen en gemeten. Daarvoor hoef ik dus niet naar het cb. De kinderarts kijkt echter maar naar 1 specifiek zwak punt van hem en vraagt nooit of hij wel lekker slaapt, driftbuien heeft of goed eet. Wat Morrie al schreef, het is ook leuk om even ongegeneerd te ouwehoeren over je kind. De cb-arts is heel erg leuk, relaxte vent. De wijkverpleegkundige kan ik wel schieten. Maar ik hoef nog maar 3 keer ofzo dus haar overleef ik nog wel.