De een wel en de ander niet (staken school)

24-01-2020 16:21 369 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben als ouders vandaag pas te horen gekregen dat een aantal klassen toch gaan staken volgende week donderdag èn vrijdag. Nu gaat de lerares van de jongste staken en die van mijn oudste niet. Ik ben nu eigenlijk in staat om gewoon mijn oudste ook thuis te houden zonder hem af te melden en net te doen of mijn neus bloedt. Riskeer ik hiermee een boete? En meer moeders in hetzelfde schuitje?
sjiraf wijzigde dit bericht op 24-01-2020 16:41
2.84% gewijzigd
Waarom zou je dat doen?
Alle reacties Link kopieren
:) Mocht je een brief krijgen van de leerplichtambtenaar dan is doen of je van niks weet de allerbeste oplossing. En ik snap je. Maar heel rustig zal het niet zijn in de Efteling.

Ik denk dat je 'vergissing' wel door de vingers wordt gezien.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Dat gaan ze vast wel doen.
In het onderwijs werken zaken altijd maar één kant op.

Lessen kunnen onbeperkt uitvallen om de meest onnozele redenen.
Maar waag het niet om je kind zelf een keertje thuis te houden.
Alle reacties Link kopieren
Tiana : Dan neem ik ze beide mee voor een leuk dagje weg. En eerlijk gezegd ben ik er gewoon klaar mee. Vooral omdat we het pas vandaag weten.
sjiraf wijzigde dit bericht op 24-01-2020 16:25
2.90% gewijzigd
Ja. Oudste gaat naar school, jongste niet.
Laat ze achteraf maar bewijzen dat dat kind geen buikgriepje had.

Ik gok dat ze tijdens de staking namelijk betere dingen te doen hebben dan een controle-arts sturen.
Of je maakt er een dagje uit met je jongste van. Een dagje exclusieve aandacht is vast fijn voor het kind.
Rosalind schreef:
24-01-2020 16:26
Of je maakt er een dagje uit met je jongste van. Een dagje exclusieve aandacht is vast fijn voor het kind.
En wanneer heeft de oudste dan zijn dagje exclusieve aandacht?

(En nee, die tijd toen ie 2 was 8 jaar of wat geleden en zijn broer er nog niet was telt niet meer mee :-).)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het sinds twee weken en hier hetzelfde verhaal. Jongste heeft twee dagen vrij, oudste moet wel naar school. Nu hebben ze vanuit school ook verzonnen dat ze er ' prijs op stellen' als ouders naar school komen om hun verhaal aan te horen over waarom ze staken. Ja doeg.
Maar ik laat de oudste gewoon naar school gaan, het is geen straf voor haar en ik was toch niet van plan om een dagje weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Voor 1 dag ongeoorloofd afwezig komt de leerplichtambtenaar niet in actie.
Lekker zelf weten wat je doet met je kind,

het gaat hier om het onderwijs voor je kinderen en ik hoop dat je daar wel respect voor hebt.

Het is heel erg vervelend dat de ouders hier tijd voor moeten vrijmaken, maar heb je je ooit wel eens afgevraagd hoe veel werk het is als leraar?

Ik ben zelf trouwens geen leraar, heb wel 2 kinderen die beide niet naar school kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Onhandig dat leerkrachten dat individueel bepalen. Hier staakt de meerderheid, dus de hele school is dicht.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan. Als oudste het niet erg vindt om naar school te gaan dan zou ik haar laten gaan.

Is oudste jaloers dat zij wel naar school moet dan zou ik haar ook thuis houden.
Juffiejuf schreef:
24-01-2020 16:32
Voor 1 dag ongeoorloofd afwezig komt de leerplichtambtenaar niet in actie.
Jawel hoor, zeker op dit soort dagen. Net als vlak voor een vakantie.
Sjiraf schreef:
24-01-2020 16:21
Ik ben nu eigenlijk in staat om gewoon mijn oudste ook thuis te houden zonder hem af te melden en net te doen of mijn neus bloedt.
Ik snap het niet, waarom zou je dat doen?
Alle reacties Link kopieren
boterhammie schreef:
24-01-2020 16:32
Lekker zelf weten wat je doet met je kind,

het gaat hier om het onderwijs voor je kinderen en ik hoop dat je daar wel respect voor hebt.

Het is heel erg vervelend dat de ouders hier tijd voor moeten vrijmaken, maar heb je je ooit wel eens afgevraagd hoe veel werk het is als leraar?

Ik ben zelf trouwens geen leraar, heb wel 2 kinderen die beide niet naar school kunnen.
Ze gaat er toch ook tijd voor vrijmaken? Ze mag toch wel even balen dat ze een manier had bedacht om de stakingsdagen in te vullen voor haar kinderen en dat nu weer moet omgooien omdat de plannen gewijzigd zijn?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Marnamai schreef:
24-01-2020 16:28
En wanneer heeft de oudste dan zijn dagje exclusieve aandacht?

(En nee, die tijd toen ie 2 was 8 jaar of wat geleden en zijn broer er nog niet was telt niet meer mee :-).)
Waarom telt dat niet mee? Dat is juist erg belangrijk punt!
Wat niet wegneemt dat TO prima een andere dag met oudste op stap kan, bv een keer in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
24-01-2020 16:35
Jawel hoor, zeker op dit soort dagen. Net als vlak voor een vakantie.
Het zijn hier twee dagen dat ze staken. Donderdag en vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
Ze mogen pas echt actie ondernemen bij meer dan 32 uur!
Met 1 dag red je dat niet (onlangs geïnformeerd wegens leerling die heel vaak te laat kwam).
Er komt echt geen boete.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon thuis houden. Ik werk in deze sector, indien er x aantal afwezigheden zijn gaan ze met je in gesprek om te kijken hoe ze aanwezigheden kunnen verhogen / wat de reden is. En bij dit is het een heel logische reden, geen enkel gevolg ...
En als je je andere kind ook thuis wil houden, heb dan tenminste de ballen om eerlijk te zijn tegen de juf. Zij staat er wel he? Beetje onbeschoft als dan de helft of meer gewoon niet op komt dagen.
Gezien de weersomstandigheden zou ik oudste naar school laten gaan en met jongste gezellig thuis bij de kachel gaan ganzenborden. Je moet er toch niet aan denken, de hele dag bibberen of wegregenen in de Efteling.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-01-2020 16:28
En wanneer heeft de oudste dan zijn dagje exclusieve aandacht?

(En nee, die tijd toen ie 2 was 8 jaar of wat geleden en zijn broer er nog niet was telt niet meer mee :-).)
Wat maakt dat nou uit?
Het komt nu zo uit voor je jongste kind, mazzeltje.
Ga je een andere keer wat leuks met je andere kind doen.
Marnamai schreef:
24-01-2020 16:28
En wanneer heeft de oudste dan zijn dagje exclusieve aandacht?

Ja, want na volgende week is daar natuurlijk geen gelegenheid meer voor. Nooit meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven